Загрузка документа…
КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫНЫН ӨКМӨТҮ
ТОКТОМ
2015-жылдын 25-майы № 318
"Кыргыз Республикасынын айрым мыйзам актыларына өзгөртүүлөрдү жана толуктоолорду
киргизүү жөнүндө'' Кыргыз Республикасынын Мыйзамынын долбоору тууралуу
Кыргыз Республикасынын Конституциясынын 79-беренесине жана 80-беренесинин 2-бөлүгүне ылайык Кыргыз Республикасынын Өкмөтү
ТОКТОМ КЫЛАТ:
1. "Кыргыз Республикасынын айрым мыйзам актыларына өзгөртүүлөрдү жана толуктоолорду киргизүү жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамынын долбоору жактырылсын.
2. Аталган мыйзамдын долбоору Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин кароосуна киргизилсин.
3. Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинен бул мыйзамдын долбоорун кечиктирилгис катары кезексиз тартипте кароо суралсын.
4. Кыргыз Республикасынын Экономика министри аталган мыйзамдын долбоору Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинде каралганда Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн расмий өкүлү болуп дайындалсын.
Премьер-министри | Т. А. Сариев |
Кыргыз Республикасынын Кылмыш-жаза кодексине (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин Ведомосттору, 1998-ж., № 7, 229-ст.) төмөнкүдөй өзгөртүүлөр жана толуктоо киргизилсин:
1. 180-статьянын 1-бөлүгүндөгү "каттоосуз" деген сөз "мамлекеттик каттоосуз, анын ичинде салык мыйзамдарында жана мамлекеттик социалдык камсыздандыруу мыйзамдарында каралган" деген сөздөр менен алмаштырылсын.
2. 212-статьяда:
1) аталышындагы жана 1 -бөлүктөгү "жеке" деген сөз "индивидуалдык" деген сөз менен алмаштырылсын;
2) 1 -бөлүктөгү "ошого тете жалган жана товарсыз документтерди, анын ичинде КНС боюнча так отчеттуулук эсеп-фактураларынын бланктарын колдонуусу" деген сөздөр алып салынсын;
3) эскертүүнүн экинчи жана үчүнчү абзацтары күчүн жоготту деп таанылсын.
3. 213-статьянын 1-бөлүгундөгү "ошого тете жалган жана товарсыз документтерди, анын ичинде КНС боюнча так отчеттуулук эсеп-фактураларынын бланктарын колдонуусу" деген сөздөр алып салынсын.
4. 214-статья төмөнкүдөй редакцияда баяндалсын:
"214-статья. Салык кызматынын органдарынын, Социалдык фонддун органдарынын мыйзамдуу талаптарын аткарбоо жана аларга каршылык көрсөтүү
Салыктык контролдоону жүргүзүүгө ыйгарым укуктуу салык кызматынын органынын жана Социалдык фонддун органдарынын кызмат адамын салык төлөөчүнүн жайына киргизүүдөн мыйзамсыз баш тартуу, ошондой эле салыктык контролдоону ишке ашыруу үчүн зарыл болгон белгиленген тартипте таризделген документтерди салык мыйзамдарында белгиленген мөөнөттө тапшырбоо же салык органдарына берүүдөн баш тартуу, ошого тете Кыргыз Республикасынын Администрациялык жоопкерчилик жөнүндө кодексинин 348-статьясынын 2-бөлүгүнө ылайык, администрациялык айыпка кабылган жак тарабынан документтерди толук эмес көлөмдө же бурмаланган түрдө берүү, ошого тете салык кызматтары салган пломбаларды жана мөөрлөрдү жулуп салуу, -
эсептик көрсөткүчтүн беш жүздөн эки миңге чейинки өлчөмүндө айып салууга, болбосо жүз сексен сааттан эки жүз кырк саатка чейинки мөөнөткө коомдук иштерге, болбосо бир жылга чейинки мөөнөткө эркиндигинен ажыратууга жазаланат.".
5. 22-глава төмөнкүдөй редакциядагы 214'-статья менен толукталсын:
"214'-статья. Жалган жана жасалмалуу эсеп-фактураларын тариздөө жана откөрүп берүү
Жалган жана жасалмалуу эсеп-фактураларын тариздөө жана өткөрүп берүү - он миң эсептик корсөткүчкө чейинки өлчөмдө айып пул салынат.
(2) Ошол эле жосун:
1) уюшкан кылмыштуу топ тарабынан жасалган;
2) өзгөчө ири өлчөмдө киреше алуу менен коштолгон;
3) ушул статьяда каралгам кылмыштуулук үчүн мурда соттолгон адам тарабынан
мүлкүн конфискациялоо менен үч жылдан беш жылга чейин эркинен ажыратууга жазаланат.
Эскертүү.
1. Кыргыз Республикасынын салык мыйзамдарынын талаптарын бузуу менен толтурулган КНС эсеп-фактуралары туура эмес деп эсептелет.
2. КНС эсеп-фактурасы салык мыйзамдарынын талаптарына ылайык таризделген, бирок жалган жана (же) анткорлук бүтүмдөрдү түзүүдө салык салынган жеткирип берүүлөрдү тузүүгө ниеттенбеген тур үчүн таризделген КНС эсеп-фактурасы жасалма деп эсептелет.
3. Ушул статьяда өзгөчө ири өлчөм деп кылмыш жасалган күнгө карата Кыргыз Республикасынын мыйзамдарында белгиленген, эсептик көрсөткүчтөн элүү миң эсе ашкан суммага жалган же жасалмалуу эсеп-фактураны тариздоо жана өткөрүп берүү саналат.".
Кыргыз Республикасынын Администрациялык жоопкерчилик жөнүндө кодексине (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин Ведомосттору, 1999-ж., № 2, 77-ст.) төмөнкүдөй өзгөртүүлөр киргизилсин:
1. 30-статьяда:
- 5-бөлүк төмөнкүдөй редакцияда баяндалсын:
"Жарандарга салынуучу айыптын эн коп өлчөмү эсептешүү көрсеткүчүнүн жүз (ушул Кодекстин 238-статьясын. 242-статьясьгнын 4-бөлүгүн, 248-статьясынын
болүгүи, 353-статьясынын 4-бөлүгүн кошпогондо) олчомүнөн, ал эми кьгзмат адамдарына - эки жүз өлчөмүнөн ашпоого тийиш (ушул Кодекстин 353-беренесинин
бөлүгүн жана 356-статьясыиын 2-бөлүгүн кошпогондо).".
310-статья темөнкүдөй редакцияда баяндалсын:
"310-статья. Документтерди алмаштыруу, өзгөртүү, кайра жасоо, жасалмалоо
Алгачкы бухгалтердик документтерди, анын ичинде эсеп-фактураларды, коштомо кагаздарды өзгөртүү, кайра жасоо. жасалмалоо -
жарандарга - ондон жыйырмага чейинки, кызмат адамдарына - жыйырмадан отузга чейинки эсептик көрсөткүчтөгү администрациялык айып салууга алып келет.".
346-статьянын 2-бөлүгүндөгү "бухгалтердик отчетторду, баланстарды" деген создор "финансылык отчеттуулукту, салыктык отчеттуулукту" деген сездор менен алмаштырылсын.
348-статья төмөнкудөй редакцияда баяндалсын:
"348-статья. Салык кызматынын кызмат адамдарынын мыйзамдуу талаптарын аткарбоо
Салыктык контролдоону жүргүзүүгө ыйгарым укуктуу салык кызматынын органыньш жана Социалдык фонддун органдарынын кызмат адамын салык төлеөчүнүн жайына киргизүүдөн мыйзамсыз баш тартуу, ошондой эле салыктык контролдоону ишке ашыруу үчүп зарыл болгон, белгиленген тартипте таризделген документтерди салык мыйзамдарында белгиленген мөөнөпө тапшырбоо же салык органдарына бсрүүдөн баш тартуу, ошого тете мындай документтерди администрациялык жазага тартылган адам тарабынан толук эмес келөмдө же бурмаланган түрдө беруү, -
жарандарга эсептик көрсөткүчүнүн - огг, кьгзмат адамдарына - элүү өлчөмүндо администрациялык айып салууга алыгг келет.
Ушул статьянып биринчи бөлүгүндө каралган ошол эле аракет администрациялык айып салынгандан кийин жыл ичинде кайталап жасалса, -
наказываются лишением свободы на срок от трех до пяти лет с конфискацией имущества.
Примечание.
Счет-фактура НДС, оформленный в нарушение требований налогового законодательства Кыргызской Республики, является недействительным.
Счет-фактура НДС, хотя и оформленный в соответствии с требованиями налогового законодательства, однако оформленный для вида, без намерения создать облагаемые поставки при заключении мнимой или притворной сделки, является фиктивным счетом-фактурой НДС.
В настоящей статье особо крупным размером признаются оформление и передача недействительного или фиктивного счета-фактуры на сумму, в пятьдесят тысяч раз превышающую расчетный показатель, установленный законодательством Кыргызской Республики на день совершения преступления.».
Статья 2.
Внести в Кодекс Кыргызской Республики об административной ответственности (Ведомости Жогорку Кенеша Кыргызской Республики, 1999 г., № 2, ст. 77) следующие изменения:
В статье 30:
- часть 5 изложить в следующей редакции:
«Максимальный размер штрафа, налагаемого на граждан, не может превышать ста (за исключением статьи 238. части 4 статьи 242, части 3 статьи 248. части 4 статьи 353 настоящего Кодекса), на должностных лиц - двухсот расчетных показателей (за исключением части 4 статьи 353 и части 2 статьи 356 настоящего Кодекса).».
Статью 310 изложить в следующей редакции:
«Статья 310. Замегга, изменение, переделка, подделка документов
Замена, изменение, переделка, подделка документов первичных бухгалтерских документов, в том числе счетов-фактур, накладных, -
влекут наложение административного штрафа на граждан - от десяти до двадцати, на должностных лиц - от двадцати до тридцати расчетных показателей.».
В части 2 статьи 346 слова «бухгалтерских отчетов, балансов» заменить словами «финансовой отчетности, налоговой отчетности».
Статью 348 изложить в следующей редакции:
«Статья 348. Невыполнение законных требований должностных лиц органов налоговой службы
Незаконный отказ в доступе должностному лицу органа налоговой службы, уполномоченному на проведение налогового контроля, в помещения налогоплательщика, а также непредставление в установленный налоговым законодательством срок либо отказ от представления в органы налоговой службы оформленных в установленном порядке документов, необходимых для осуществления налогового контроля, а равно представление таких документов в неполном объеме или в искаженном виде лицом, в отношении которого ранее было применено административное взыскание. -
влекут наложение административного штрафа на граждан - в размере десяти, на должностных лиц - пятидесяти расчетных показателей.
То же действие, предусмотренное частью 1 настоящей статьи, совершенное повторно в течение года после применения мер административного взыскания, -
влечет наложение административного штрафа на граждан - в размере двадцати, на должностных лиц - ста расчетных показателей.».
Статью 353 изложить в следующей редакции:
эсептик көрсөткучүнүн жарандарга - жыйырма, кызмат адамдарына - жуз елчөмүидө администрациялык айып салууга алып келет.".
353-статья төмөнкүдөй редакнияла баяндалсын:
"353-статья. Экономикалык ишти салык мыйзамдарында каралган каттоосуз жүрг үзүү
Салыктык каттабай туруп экономикалык иш жүргүзүү -
жарандарга эсептик көрсөткүчүнүн жыйырма, кызмат адамдарына жуз өлчөмүндө администрациялык айып салууга алып келет.
Ушул статьянын биринчи бөлүгүндө каралган ошол эле аракет администрациялык айып салынгандан кийин жыл ичинде кайталап жасалса, -
эсептик көрсөткүчүнүн жарандарга - элүү, кызмат адамдарына — эки жуз өлчөмүндө администрациялык айып салууга алып келет.
Экономикалык ишти кошумча парк салыгы боюнча каттоосуз жүргүзүү, мындай каттоо салык мыйзамдарында каралган учурда - жарандарга элүү, кызмат адамдарына эки жүз эсептик көрсөткүчтө администрациялык айып салууга алып келет.
Ушул статьянын үчүнчү бөлүгүндө каралган ошол эле аракет администрациялык айып салынгандан кийин жыл ичинде кайталап жасалса, -
жарандарга - эки жуз, кызмат адамдарына - миң эсептик көрсеткүчтүн өлчөмүндө администрациялык айып салууга алып келет.".
356-статья төмөнкүдөй редакцияда баяндалсын:
"356-статья. КНС боюнча чегерим алуу үчүн жалган эсеп-фактураларды пайдалануу
Салык төлөөчүлөргө жалган же жасалма эсеп-фактуралар боюнча кошумча парк салыгын чегеруу, -
жарандарга элуү, кызмат адамына жуз эсептик көрсоткүч влчомүндө администрациялык айып салууга алып келет.
Ушул статьянын биринчи бөлүгүндө каралган ошол эле аракет администрациялык жаза чаралар колдонулгандан кийин жыл ичинде кайталап жасалса, -
жарандарга - жуз, кызмат адамдарына - миң эсептик көрсөткүчүнүн олчөмүндө администрациялык айып салууга алып келет.".
535-статьядагы "341" деген цифралар алып салынсын, "356" деген цифралар "351'" деген цифралар менен алмаштырылсын.
55б'-берененин биринчи белүгүнүн 1-пунктунун жыйырма үчүнчү абзацындагы "341," деген цифралар "346," деген цифралар менен, ошондой эле "354" деген цифралар "348-3561" деген цифралар менен алмаштырылсын.
береис
Кыргыз Республикасынын Жазык-процесстик кодексине (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кецешинин Ведомостгору, 1999-ж., № 10, 442-ст.) төмөнкүдой өзгөртүү киргизилсин:
163-статьянын 5-бөлүгүндөгү "215" деген цифралар "214" деген цифралар менен алмаштырылсын.
берсне
Кыргыз Республикасынын Салык кодексине (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кенешинин Жарчысы, 2008-ж., № 8, 922-бер.) темөнкүдөй толуктоолор жана озгортүүлор киргизилсин:
«Статья 353. Ведение экономической деятельности без регистрации, предусмотренной налоговым законодательством
Ведение экономической деятельности без налоговой регистрации -
влечет наложение административного штрафа на граждан - в размере двадцати, на должностных лиц - ста расчетных показателей.
То же действие, предусмотренное частью 1 настоящей статьи, совершенное повторно в течение года после применения мер административного взыскания, -
влечет наложение административного штрафа на граждан - в размере пятидесяти, на должностных лиц - двухсот расчетных показателей.
Ведение экономической деятельности без регистрации по налогу на добавленную стоимость, в случаях, когда такая регистрация предусмотрена налоговым законодательством, -
влечет наложение административного штрафа на граждан - в размере пятидесяти, на должностных лиц - двухсот расчетных показателей.
То же действие, предусмотренное частью 3 настоящей статьи, совершенное повторно в течение года после применения мер административного взыскания, -
влечет наложение административного штрафа на граждан - в размере двухсот, на должностных лиц - тысячи расчетных показателей.».
6. Статью 356 изложить в следующей редакции:
«Статья 356. Использование недействительных счетов-фактур для получения зачета по НДС
Зачет налогоплательщиком налога на добавленную стоимость по недействительным или фиктивным счетам-фактурам, -
влечет наложение административного штрафа на граждан - в размере пятидесяти, на должностных лиц - ста расчетных показателей.
То же действие, предусмотренное частью 1 настоящей статьи, совершенное повторно в течение года после применения мер административного взыскания, -влечет наложение административного штрафа на граждан - в размере ста, на должностных лиц - тысячи расчетных показателей.».
В статье 535 цифры «341,» исключить, цифры «356» заменить цифрами
«3561».
В абзаце двадцать третьем пункта 1 части первой статьи 5561 цифры «341,» заменить цифрами «346,», а также цифры «354» заменить цифрами «348-3561».
Статья 3.
Внести в Уголовно-процессуальный кодекс Кыргызской Республики (Ведомости Жогорку Кенеша Кыргызской Республики, 1999 г., № 10, ст. 442) следующее изменение:
в части 5 статьи 163 цифры «215» заменить цифрами «214». Статья 4.
Внести в Налоговый кодекс Кыргызской Республики (Ведомости Жогорку Кенеша Кыргызской Республики, 2008 г., № 8. ст. 922) следующие дополнения и изменения:
1. Часть 2 статьи 4 дополнить пунктом 24 следующего содержания:
«24) «Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС» -
перечень налогоплательщиков НДС, имеющих право на упрощенный порядок
возмещения и/или возврата суммы превышения НДС».
4-берененин 2-бөлүгү төмөнкүдой мазмундагы 24-пункт менен толукталсын: "24) КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн
тизмеси - КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруунун женилдетилген тартибине укуктуу КНС төлөөчүлөрдүн тизмеси.".
14-берененин 3-бөлүгүнүн биринчи абзацындагы "аларда" деген сөз "эгерде алар, өзгөртүүлөрдү киргизүү жөнүндө ченемдик укуктук актыларда түз каралган болсо" деген сөздөр менен алмаштырылсын.
1 -глава төмөнкүдөй мазмундагы 14'-берене менен толукталсын: "14'-берене. Айрым учурлардагы убактарда Кыргыз Республикасынын салык
мыйзамдарынын колдонулушу
Өткөн мезгил учүн салык отчётун берүү, ошондой эле, салык отчётун такташтыруу, ошол салык отчёту берилген же салык органына берилүүгө тийиш болгон датага карата колдонулган салык мыйзамдарынын негизинде ишке ашырылат.
Салык органынын кызмат адамы тарабынан салыктык текшерүүнүн натыйжасында жүргүзүлгөн салык милдеттенмелерин эсептөө, текшерүү мезгилинин аралыгында колдонулган салык мыйзамдарына ылайык ишке ашырылат.
Салык органы чечим кабыл алган датага карата колдонулган салык мыйзамдарына ылайык, ушул Кодекстин 19-главасында каралган мыйзам бузууларга жол бергендиги үчүн салык төлөөчүнүн жоопкерчилиги жөнүндө чечим кабыл алат.".
51-берененин 1-бөлүгүнүн 14-иункту төмонкүдөй редакцияда баяндалсын: "14) ушул Кодексте белгиленген учурларда, салык төлөочүнүн жазуу жүзүндөгү
суроо-талабы боюнча аны алган күндүн кийинки күнүнөн тартып 2 жумушчу күндөн кечиктирбей салык төлөөчүнүн өздүк эсебинин абалы тууралуу документти, ошондой эле салык төлөөчүгө жана/же анын салык милдеггенмесине жана/же анын салык карызына карата кабыл алынган салык кызматынын органынын чечимин берүүгө;".
72 жана 73-беренелер төмонкүдой редакцияда баяндалсын: "72-берене. Салык төлөөчүнүн банктык кенилдиги
Салык төлөөчүнүн банктык кепилдиги болуп, салык төлөөчүнүн банктык кепилдигинде көрсөтүлгөн сумманы салык кызматы органына төлөп берүүнүн жазуу жүзүндөгү гарант милдеттенмеси саналат.
Салык төлөөчүнүн банктык кепилдиги салык төлоочүнүн салыктык карызынын суммасын, ошондой эле салык толөөчүнүн алдыдагы салык мезгилинде пайда болуучу салык карызынын суммасын төлөө боюнча милдеттерди камсыз кылат:
ушул Кодекстин 79-беренесинин талаптарына ылайык, салык төлөөчүгө салыктык карыздын суммасын төлөө боюнча кийинкиге жылдыруу же бөлүп төлөө моопотү берилгенде;
ушул Кодекстин 229-беренесинин талаптарына ылайык, ыктыярдуу тартипте КНС боюнча салык толоөчүнү каттоодо.
3. Салык төлөөчүнүн банктык кеиилдигинин суммасы төмөнкүдөй өлчөмдө белгиленет:
ушул Кодекстин 79-беренесине ылайык, салыктык карыздын суммасын төлөө боюнча кийинкиге жылдыруу же бөлуп толоө мөонетү берилгендигине байланыштуу салык толөөчүгө банктык кепилдикти сунуштоодо салык төлөөчүнүн салыктык карызынын суммасында;
ушул Кодекстин 229-беренесинин талаптарына ылайык. ыктыярдуу тартипте КНС боюнча салык төлөөчүнү катгоого байланыштуу салык төлөөчүгө банктык кепилдикти сунуштоодо 10000 эсептик корсоткүчторүнүн өлчөмүндө.
4. Салык төлөөчүнүн банктык кепилдиги төмөнкүдой моонөтгорго таризделет:
В абзаце первом части 3 статьи 14 слово «оно» заменить словами «это прямо предусмотрено нормативным правовым актом о внесении изменений, который».
Главу 1 дополнить статьей 141 следующего содержания:
«Статья 141. Действие налогового законодательства Кыргызской Республики во времени в отдельных случаях
Представление налоговой отчетности за прошлый период, а также корректировка налоговой отчетности осуществляются на основании налогового законодательства, действовавшего на дату, когда данная налоговая отчетность была представлена или должна была быть представлена в налоговый орган.
Начисление налоговых обязательств, произведенное должностным лицом налогового органа в результате налоговой проверки, осуществляется в соответствии с налоговым законодательством, действовавшим в течение проверяемого периода.
Решение об ответственности налогоплательщика за совершение правонарушений, предусмотренных главой 19 настоящего Кодекса, принимается органом налоговой службы в соответствии с налоговым законодательством, действовавшим на дату принятия решения.».
Пункт 14 части 1 статьи 51 изложить в следующей редакции:
«14) по письменному запросу налогоплательщика не позднее 2 рабочих дней со дня, следующего за днем его получения, представлять документ о состоянии лицевого счета налогоплательщика, а также решение органа налоговой службы, принятое в отношении налогоплательщика и/или его налогового обязательства, и/или его налоговой задолженности, в случаях, установленных настоящим Кодексом;».
Статьи 72 и 73 изложить в следующей редакции: «Статья 72. Банковская гарантия налогоплательщика
Банковской гарантией налогоплательщика является письменное обязательство гаранта оплатить органу налоговой службы сумму, указанную в банковской гарантии налогоплательщика.
Банковской гарантией налогоплательщика обеспечиваются обязательства по уплате суммы налоговой задолженности налогоплательщика, а также суммы налоговой задолженности, которая может возникнуть у налогоплательщика в будущих налоговых периодах:
при предоставлении налогоплательщику отсрочки или рассрочки по уплате суммы налоговой задолженности в соответствии со статьей 79 настоящего Кодекса;
при регистрации налогоплательщика по НДС в добровольном порядке в соответствии со статьей 229 настоящего Кодекса.
3. Сумма банковской гарантии налогоплательщика устанавливается в размере:
суммы налоговой задолженности налогоплательщика при предоставлении банковской гарантии налогоплательщика в связи с отсрочкой или рассрочкой по уплате суммы налоговой задолженности в соответствии со статьей 79 настоящего Кодекса;
10000 расчетных показателей при предоставлении банковской гарантии налогоплательщика в связи с регистрацией налогоплательщика по НДС в добровольном порядке в соответствии со статьей 229 настоящего Кодекса.
4. Банковская гарантия налогоплательщика оформляется на срок:
указанный в заявлении налогоплательщика о предоставлении отсрочки или рассрочки по уплате суммы налоговой задолженности в соответствии со статьей 79 настоящего Кодекса;
12 месяцев при предоставлении банковской гарантии налогоплательщика в связи с регистрацией налогоплательщика по НДС в добровольном порядке в соответствии со статьей 229 настоящего Кодекса
5. Требование к гаранту, предоставившему банковскую гарантию налогоплательщику, о выплате суммы, указанной в банковской гарантии
ушул Кодекстин 79-беренесине ылайык, салыктык карыздын суммасын төлөө боюнча кийинкиге жылдыруу же бөлүп төлөө жөнүндө салык төлөөчүнүн арызында көрсетүлгөн;
ушул Кодекстин 229-беренесинин талаптарына ылайык, ыктыярдуу тартипте КНС боюнча салык төлөөчүнү каттоого байланыштуу салык төлөөчүгө банктык кепилдикти сунуштоодо 12 ай.
5. Салык кызматы органдары салык төлөөчүнүн банктык кепилдигинде көрсөтүлгөн сумманы төлөө жөнүндө төмөнкү датадан кийинки күндөн кечиктирбестен салык төлөөчүнүн банктык кепилдигин көрсөткөн гарантка талаптарын коюшат:
ушул Кодекстин 79-беренесинин талаптарына ылайык, салыктык карыздын суммасын төлөө боюнча кийинкиге жылдыруу же бөлүп төлөө мөөнөтү бүткөн;
ушул Кодекстин 229-беренесине ылайык, ыктыярдуу тартипте КНС боюнча катталган, КНС салык төлөөчүнүн КНС боюнча салыктык карызын өндүрүп алуу жөнүндө салык кызматы органы тарабынан чечим кабыл алынган.
Салык төлөөчүнүн банктык кепилдиги боюнча акчалай сумманы төлөөгө карата гарантка салык кызматы органдарынын талаптары салык кызматы органынын жетекчисинин колу коюлуп, салык кызматы органынын мөөрү менен күбөлөндүрүлгөн, салык төлөөчүнүн өздук эсебинен көчүрмөну тиркөө менен жазуу жүзүндө болот.
Эгерде, ыктыярдуу түрдө КНС боюнча каттоодон өткөн жана салык кызматы органына банктык кепилдигин сунуштаган салык төлөөчүдө КНС боюнча каттоо токтотулуп калса жана салык төлөочү КНС боюнча ыктыярдуу каттоодон өтүү жөнүндө арызында көрсөтүлгөн даректе жок болсо, салык кызматы органынын талабы менен банктык кепилдик боюнча акчанын суммасын төлөөгө карата гарантка салык карызынын суммасын эсептөө жөнүндө салык органынын чечими тиркелет.
Салык төлөөчүнүн банктык кепилдиги гарант тарабынан чакыртылып алынбайт.
Салык кызматы органдарынын, салык төлөөчүнүн жана гаранттын ортосундагы салык төлөөчүнүн банктык кепилдигине карата болгон бардык маселелер боюнча мамилелер ушул Кодексте жөнгө салынбаган бөлүгүндө Кыргыз Республикасынын жарандык мыйзамдары менен жөнгө салынат.".
73-берене. Салык толоөчүнүн депозита
Салык төлөөчүнүн депозита болуп салык кызматы органынын атайын эсебине салык талөөчү тарабынан салынган акча каражаттары саналат.
Салык төлөөчүнүн депозити менен салык төлөөчүнүн алдыдагы салык мезгилинде келип чыгышы мүмкүн болгон салык карыздарынын суммасын төлөө боюнча милдеттенмелери камсыздалат:
ушул Кодекстин 291-беренесинин талаптарына ылайык иштетүүго берилген сырьедон акциздик товар чыгарууда;
ушул Кодекстин 229-беренесинин талаптарына ылайык, ыктыярдуу тартипте КНС боюнча салык толөочүнү каггоодо.
3. Салык төлөөчүнүн депозитинин суммасы төмөнкүдөй өлчөмдө белгиленет:
ушул Кодекстин 291-беренесинин талаптарына ылайык эсептелген акциздин суммалары;
ушул Кодекстин 229-беренесинин талаптарына ылайык, ыктыярдуу тартипте КНС боюнча салык телөөчунү каттоого байланыштуу 10000 эсептик көрсөткүчтө.
4. Салык төлөөчүнүн депозити төмөнкүдөй мөөнөттөргө таризделет:
ушул Кодекстин 291-беренесине ылайык аныкталган;
ушул Кодекстин 229-беренесинин талаптарына ылайык, ыктыярдуу тартипте КНС боюнча салык төлөочүнү каттоодо 12 ай.
налогоплательщика, предъявляется органом налоговой службы не позднее дня, следующего за датой:
истечения срока, на который была предоставлена отсрочка или рассрочка по уплате суммы налоговой задолженности в соответствии со статьей 79 настоящего Кодекса;
принятия решения органом налоговой службы о взыскании налоговой задолженности по НДС у налогоплательщика НДС, зарегистрированного по НДС в добровольном порядке в соответствии со статьей 229 настоящего Кодекса.
Требование органа налоговой службы к гаранту по уплате денежной суммы по банковской гарантии налогоплательщика представляется в письменной форме, с приложением выписки из лицевого счета налогоплательщика, подписанной руководителем органа налоговой службы и заверенной печатью органа налоговой службы.
В случае если у налогоплательщика, зарегистрированного по НДС в добровольном порядке и предоставившего органу налоговой службы банковскую гарантию налогоплательщика, приостановлена регистрация по НДС и налогоплательщик отсутствует по адресу, указанному в заявлении о добровольной регистрации по НДС, к требованию органа налоговой службы к гаранту по уплате денежной суммы по банковской гарантии налогоплательщика прилагается решение налогового органа о начислении суммы налоговой задолженности.
Банковская гарантия налогоплательщика не может быть отозвана-гарантом.
Отношения между органом налоговой службы, налогоплательщиком и гарантом по всем вопросам, имеющим отношение к банковской гарантии налогоплательщика, регулируются гражданским законодательством Кыргызской Республики в части, неурегулированной настоящим Кодексом.
Статья 73. Депозит налогоплательщика
Депозитом налогоплательщика являются денежные средства налогоплательщика, внесенные на специальный счет органа налоговой службы.
Депозитом налогоплательщика обеспечиваются обязательства по уплате суммы налоговой задолженности, которая может возникнуть у налогоплательщика в будущих налоговых периодах:
при производстве подакцизной продукции из давальческого сырья в соответствии с требованиями статьи 291 настоящего Кодекса;
при регистрации налогоплательщика по НДС в добровольном порядке в соответствии с требованиями статьи 229 настоящего Кодекса.
3. Сумма депозита налогоплательщика устанавливается в размере:
суммы акциза, исчисленной в соответствии с требованиями статьи 291 настоящего Кодекса;
10000 расчетных показателей в связи с регистрацией налогоплательщика по НДС в добровольном порядке в соответствии с требованиями статьи 229 настоящего Кодекса.
4. Депозит налогоплательщика оформляется на срок:
определяемый в соответствии со статьей 291 настоящего Кодекса;
12 месяцев при регистрации налогоплательщика по НДС в добровольном порядке в соответствии с требованиями статьи 229 настоящего Кодекса.
5. В случае возникновения у налогоплательщика налоговой задолженности, уплата которой обеспечена депозитом налогоплательщика, сумма данной налоговой задолженности погашается за счет суммы депозита налогоплательщика на основании решения налогового органа. При этом представления заявления налогоплательщика не требуется.
Эгерде салык төлөөчүдө салыктык карьпдар пайда болсо, аны төлое салык төлөөчүнүн депозита менен камсыздалса, ушул салык карызынын суммасы салык органынын чечиминин негизинде салык төлөөчүнүн депозитинин суммасынын эсебинен жабылат. Мында төлөөчүнүн арыз бериши талап кылынбайт.
Эгерде, ыктыярдуу түрдө КНС боюнча каттоодон откон жана салык кызматы органына салык депозитин берген салык төлоөчүдө КНС боюнча каттоо токтотулун калса жана салык төлөөчү КНС боюнча ыктыярдуу каттоодон өтүү жөнүндө арызында корсөтүлгөн даректе жок болсо, салык төлөөчүнүн депозитинин эсебинен төлөнүүчү салык карызынын суммасын аныктоо үчүн салык карызынын суммасын эсептөө жөнүнде салык органынын чечими негиз болот.
Эгерде салык төлөөчүнүн депозит аркылуу камсыз кылынган салык милдеттенмеси өз убагында аткарылбаса, мөөнөту өткөн күндөр үчүн туум эсептелбейт.
Салык толөечүнүн депозита аркылуу салык карыздарын төлоөнү камсыз кылуу үчүн ушул Кодексте белгиленген мөөнөттөрдүн убакыты өткөндө, салык төлөөчүнүн депозитинин суммасы салык карыздарынын суммасынан ашса, бул суммалардын ортосундагы айырма салык төлөөчүнүн арызы менен башка салыктар боюнча милдсттенмелерди аткаруу эсебине чегерилүүгө же салык төлөөчүгө кайтарылууга тийиш.
Ушул берененин 7-бөлүгүндө каралган кайтарып берүү же чегерүү төмөнкү учурларда ишке ашырылат:
иштетүүгө берилген сырьедон акциздик товарды чыгарууда - салык төлөөчүнүн салык кызматы органына ушул Кодекстин 292-беренесинин талаптарына ылайык документтерди берүү менен арызын таишырган күндөн кийинки 20 күндөн кем эмес мөөнөттө;
ушул Кодекстин 229-беренесинин талаптарына ылайык салык төлөөчунү ыктыярдуу тартипте КНС боюнча каттоодо - салык төлөөчү арызын берген күндөн кийинки 20 күндөн аз эмес мөөнөттө.".
6.. 82-берененин 3-болүгүндөгү "Чечим" деген соз "Эгерде ушул главада башкача каралбаса, чечим" деген создор менен алмаштырылсын.
7. 83-берененин 5-бөлугү төмөнкүдөй мазмундагы 21-30-пункттар менен толукталсын:
"21) КНС боюнча каттоо жөнүндө жана депозитти кабыл алуу же салык төлөөчүнүн банктык кепилдиги жөнүндө;
КНС боюнча каттоону кайра жацыртуу жөнүндө;
КНС боюнча иликтөөнү дайындоо жөнүндө;
КНС боюнча иликтөөнү токтотуу жөнундө;
КНС боюнча иликтөөнү кайра улантуу жонүндө;
КНСтин эсеп-фактураларыш.ш серияларын жана номерлерин ыйгаруу жонүндө;
Салык төлөөчүнү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык толөөчүлөрдүн тизмесине киргизүү жөнүнде;
КНС төлөөчүнү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизуүдөн баш тартуу жөнүндө;
КНС төлөөчүнү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык толөочүлөрдүн тизмесинен чыгаруу жөнүндө;
Салык төлоөчүге КНС ашыкча суммасынын ордун толтуруу жана кайтаруудан баш тартуу тууралуу.".
8. 100-беренеде:
5-болүмдүн З-пункту "салык текшерүүсүн жүргүзүү" деген создөрдон кийин "же КНС боюнча иликтоо" деген создор менен толукталсын;
берене төмөнкүдөй мазмундагы 8-бөлүм менен толукталсын:
В случае если у налогоплательщика, зарегистрированного по НДС в добровольном порядке и предоставившего органу налоговой службы налоговый депозит, приостановлена регистрация по НДС и налогоплательщик отсутствует по адресу, указанному в заявлении о добровольной регистрации по НДС, основанием для определения суммы налоговой задолженности, погашаемой за счет депозита налогоплательщика, является решение налогового органа о начислении суммы налоговой задолженности.
В случае если погашение налогового обязательства налогоплательщика, обеспеченное депозитом, осуществлено несвоевременно, пеня за просроченный период не начисляется.
Если по истечении сроков, установленных настоящим Кодексом для обеспечения уплаты налоговой задолженности за счет депозита налогоплательщика, сумма депозита налогоплательщика превышает сумму налоговой задолженности, разница между этими суммами подлежит возврату налогоплательщику или зачету в счет исполнения его обязательств по другим налогам по заявлению налогоплательщика.
Возврат или зачет, предусмотренный частью 7 настоящей статьи, осуществляется:
при производстве подакцизной продукции из давальческого сырья - в срок не более 20 дней со дня, следующего за днем подачи заявления налогоплательщика в орган налоговой службы с представлением документов в соответствии с требованиями статьи 292 настоящего Кодекса;
при регистрации налогоплательщика по НДС в добровольном порядке в соответствии со статьей 229 настоящего Кодекса - в срок не более 20 дней со дня, следующего за днем подачи заявления налогоплательщика.».
В части 3 статьи 82 слово «Решение» заменить словами «Если иное не предусмотрено настоящей главой, решение».
Дополнить часть 5 статьи 83 пунктами 21-30 следующего содержания:
«21) о регистрации по НДС и о приеме депозита или банковской гарантии налогоплательщика;
о возобновлении регистрации по НДС;
о назначении обследования по НДС;
о приостановлении обследования по НДС;
о возобновлении обследования по НДС;
о присвоении серий и номеров счетов-фактур НДС;
о включении налогоплательщика НДС в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС;
об отказе во включении налогоплательщика НДС в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС:
об исключении плательщика НДС из Перечня налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС;
об отказе налогоплательщику в возмещении и/или возврате суммы превышения НДС».
В статье 100:
пункт 3 части 5 после слов «налоговой проверки» дополнить словами «или обследования по НДС»;
статью дополнить частью 8 следующего содержания:
«8. При проведении выездной плановой или внеплановой проверки налогоплательщика, обследование по НДС проводится в соответствии с требованиями статей 114 , 114" и 114'1 за период, не охваченный предыдущей налоговой проверкой или обследованием по НДС, в пределах периода, указанного в предписании.».
Дополнить статью 105 частью 6 следующего содержания:
"8. Салык төлөөчүгө пландуу көчмө текшерүү же пландан тышкары текшерүү жургүэүүдө, КНС боюнча иликтөө жазма буйрукта көрсөтүлгөн мезгилдердин алкагында мурдагы салыктык текшеруүлөр же КНС боюнча иликтөөлөр менен камтылбаган мезгил үчүн 1141, 1142 жана 1143- беренелердеги талаптарга ылайык жүргүзүлөт.".
105-берене төмөнкүдөй мазмундагы 6-бөлүм менен толукталсын:
"6. Пландуу көчмө текшерүү же пландан тышкары текшерүү аяктагандан кийин салык кызматы органынын кызмат адамы көчмө текшерүү актысына көрсөтүү менен, 114 -берененин талаптарына ылайык КНС боюнча иликтөөгө өзүнчө акт түзөт.".
15-глава төмөнкүдөй мазмундагы 1141, 1142 жана 1I43- беренелер менен толукталсын:
"1141- берене. КНС боюнча иликтөө
1. КНС боюнча иликтөө салык кызматы органдары тарабынан төмонкүлөрдү ырастоо максатында жүргүзүлөт:
салык төлөөчүнүн КНС боюнча катталууга болгон укуктарын жана милдеттерин;
салык төлөөчү тарабынан чегерүүгө кабыл алынган КНС боюнча жалган эсеп-фактуралардын жоктугун;
Салык төлөөчүнүн КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык толөөчүлордүн тизмесине киргизүү үчүн белгиленген шарттарга ылайык келишин.
2. КНС боюнча иликтөө төмонкү учурларда милдеттүү түрдө жүргүзүлөт:
салык толөөчү КНС боюнча каттоо жөнүндө арыз бергенде;
КНС боюнча салык төлөөчүнү каттоону токтоткондо;
Салык төлөөчү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчү'лөрдүн тизмесине киргизүү жонүндө арыз бергенде.
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча КНС төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизилген субъекттерден башка, КНС төлөөчү тарабынан КНСтин ашыкча суммасынын ордун толтуруу жана кайтаруу жөнүндө арыз түшкөндө;
пландуу көчмо текшерүү жүргүзүүдө.
3. КНС боюнча иликтоо томөнкү учурларда жүргүзүлүшү мүмкүн:
мурунку иликтөө же пландык текшерүүдө камтылган салык мезгилинен кийинки салык мезгили аяктаган күндөн тартып 12 календардык ай откондо;
салык төлөөчүдөн КНС боюнча каттоону жокко чыгаруу жөнүндө арыз түшкөндө;
КНС төлоөчүгө карата өз ара коз каранды субъекттердин белгилерине туш келген, КНС төлөочунүн уюмунун бир же бир нече катышуучулары алмашканда;
пландык эмес көчмө текшерүүлөрдү жүргүзүүдө.
1142-берене. КНС боюнча иликтоө жүргүзүүнүн тартиби
КНС боюнча иликтөө салык органынын чечиминин негизинде жүргүзүлөт жана 114 -берененин 2-бөлүгүндө каралган негиздер пайда болгон мезгилден тартып 5 иш күндөн кечиктирбей башталат.
114'-берененин 3-бөлүгүндө каралган негиздер боюнча иликтоо учурунда, иликтоо салык органынын чечиминде көрсөтүлгөн күндөн тартып башталат.
КНС төлөөчүнүн ыктыярдуу тартипте КНС боюнча каттоого алуу жөнүндө, ошондой эле, КНС боюнча ордун толтуруу жана/же кайтаруу жөнундө арызынын негизинде КНС боюнча иликтоо учурунда, КНС боюнча иликтоо жүргүзгон салык органынын кызмат адамы КНС боюнча иликтоо жүргүзүү тууралуу чечимди салык төлөөчүнүн жетекчисине же анын орун басарына тапшырат.
«6. При завершении выездной плановой или внеплановой проверки должностное лицо органа налоговой службы составляет отдельный акт обследования по НДС в соответствии с требованиями статьи 1141. с указанием об этом в акте выездной проверки.».
10. Главу 15 дополнить статьями 1141, 1142 и 1143 следующего содержания: «Статья 1 И1. Обследование по НДС
1. Обследование по НДС проводится органами налоговой службы в целях подтверждения:
права или обязанности налогоплательщика на регистрацию по НДС;
отсутствия недействительных счетов-фактур, по которым НДС принят налогоплательщиком к зачету;
соответствия налогоплательщика условиям, установленным для включения в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС.
2. Обследование по НДС осуществляется в обязательном порядке в случаях:
подачи заявления налогоплательщиком о регистрации по НДС;
приостановления регистрации налогоплательщика по НДС;
подачи заявления налогоплательщиком о включении в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС;
подачи заявления налогоплательщиком НДС о возмещении и/или возврате суммы превышения НДС, за исключением субъектов, включенных в Перечень налогоплательщиков НДС по возмещению и/или возврату НДС;
при проведении выездной плановой проверки.
3. Обследование по НДС может быть проведено в случаях:
истечения 12 календарных месяцев со дня окончания налогового периода, следующего за налоговым периодом, охваченным предыдущим обследованием или плановой проверкой;
подачи заявления налогоплательщика об аннулировании регистрации по НДС;
смены одного или нескольких участников организации налогоплательщика НДС, подпадающих под признаки взаимозависимого субъекта по отношению к налогоплательщику НДС;
проведения выездной внеплановой проверки.
Статья 114 . Порядок обследования по НДС
Обследование по НДС осуществляется на основании решения налогового органа и начинается в срок не позднее 5 рабочих дней с момента возникновения оснований, предусмотренных частью 2 статьи 1141.
При обследовании по основаниям, предусмотренным частью 3 статьи 114, обследование начинается со дня, указанного в решении налогового органа.
При обследовании по НДС на основании заявления налогоплательщика НДС о регистрации по НДС в добровольном порядке, а также о возмещении и/или возврате НДС, должностное лицо налоговой службы, проводящее обследование по НДС, вручает решение о проведении обследования по НДС руководителю налогоплательщика или лицу, его замещающему.
В случае отсутствия руководителя налогоплательщика или лица, его замещающего, обследование по НДС, проводимое на основании заявления налогоплательщика НДС о регистрации по НДС в добровольном порядке, а также о возмещении и/или возврате НДС, приостанавливается. Возобновление обследования по НДС осуществляется на основании заявления налогоплательщика о возобновлении обследования по НДС.
Салык төлоөчүнүн жетекчиси же анын орун басары жок учурда, КНС төлөөчүнун ыктыярдуу тартипте КНС боюнча каттоого алуу жөнүндө, ошондой эле, КНС боюнча ордун толтуруу жана/же кайтаруу жөнүндө арызынын негизинде жүргүзүлгөн КНС боюнча иликтөө токтотулат. КНС боюнча иликтөөнү кайра улантуу салык төлөөчунүн КНС боюнча иликтөөнү кайра улантуу жөнундө арызынын негизинде жүргүзулөт.
Эгерде, салык төлөөчү иликтөөнү кайра улантуу жонүндө арызын КНС боюнча иликтөө үчүн белгиленген мөөнөт еткөнгө чейин берсе, иликтоо кайра улантылат, андай болбосо токтотулат.
КНС боюнча иликтөөнүн мөөнөтү 10 иш күндөн ашпоого тийиш. Көчмө текшерүү жүргүзүүдө КНС боюнча иликтөө мөөнөтү, көчмө текшерүүнүн түрүнө карата, Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 102-беренесинин талаптарына ылайык белгиленет.
Мурдагы салыктык текшерүүдө же КНС боюнча иликтөөдө камтылбаган салык мезгилиндеги КНС телөөчүнүн иши КНС боюнча иликтөөгө жатат.
КНС боюнча иликтеө үчүн негиздемеге жараша салык кызматы органынын кызмат адамы төмонкүлөрдү текшерүүгө укуктуу:
салык төлөөчү КНС боюнча ыктыярдуу түрдө каттоого алуу жөнүндө арыз бергенде - салык төлөөчүнүн КНС боюнча ыктыярдуу катталуу үчүн ушул Кодексте белгиленген шарттарга ылайык келишин;
КНС боюнча каттоо токтотулганда - КНС төлөөчүгө мурда ыйгарылган эсеп-фактуралардын номерлеринин эсепке алынышын жана пайдаланылышын;
салык төлөөчү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык толоочүлордүн тизмесине киргизүү жөнүндө арыз бергенде - салык төлөөчүнүн бул Тизмеге кирүү үчүн ушул Кодексте белгиленген критерийлерге ылайык келишин;
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча КПС төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизилген субъекттерден башка КНС төлөөчү КНС ашыкча суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу жонүндө арыз бергенде - иликтоо мезгили үчүн КНС толоочү тарабынан берилген КНСтин эсеп-фактураларынын реестринин аныктыгын;
салык төлөөчү салык салынуучу беримдердин наркынын каттоо чегинен ашып кеткендигине байланыштуу, КНС боюнча каттоо жонундо арыз бергенде - каттоо чегинен ашкан учурда салык төлөөчү тарабынан КНС салууга жаткан жеткирүүлордүн түзүлүүсүн;
мурдагы иликтоо же салыктык текшерүүдө камтылган салык мезгилинен кийинки салык мезгили аяктаган кү1тдөн тартып 12 календардык ай өткөндө - иликтоо мезгили үчүн КНС төлөөчү тарабынан берилген КНСтин эсеп-фактураларынын реестринин аныктыгын;
салык төлөөчү КНС боюнча каттоону жокко чыгаруу жонундо арыз бергенде -иликтоо мезгили үчүн КНС төлөөчү тарабынан берилген КНСтин эсеп-фактураларынын реестринин аныктыгын;
пландык көчмө текшерүү жүргүзүүдө - иликтөө мезгили үчүн КНС төлөөчү тарабынан берилген КНСтин эсеп-фактураларынын реестринин аныктыгын;
КНС төлөөчүгө карата оз ара коз каранды субъекттердин белгилерине туш келген КНС төлөөчүнүн уюмунун бир же бир нече катышуучулары алмашканда - КНС төлоөчүнүн салык салынуучу беримдерди түзүү ниетин, субъекттин башкаруу органынын кызмат адамынын же анын катышуучусунун субъекттин жетекчилигине же мекемесине тиешеси бардыгын, КНС боюнча аларды каттоо салык органы тарабынан жокко чыгарылгаидыгын же алардын жараксыз же жалган эсеп-фактураларды тариздегендиги жана бергендиги үчүн кылмыш жоопкерчилигине тартылгандыгын.
6. Иликтоо аяктагандан кийин салык кызматы органынын кызмат адамы төмөнкүлөрдү көрсөтүү менен иликтоо актысын түзөт:
В случае если налогоплательщик направляет заявление о возобновлении обследования до истечения срока, установленного для обследования по НДС, обследование возобновляется, в противном случае - прекращается.
Срок обследования по НДС не может превышать 10 рабочих дней. При проведении выездных проверок срок обследования по НДС устанавливается в соответствии с требованием статьи 102 настоящего Кодекса, в зависимости от вида выездной проверки.
Обследованию по НДС подлежит деятельность налогоплательщика НДС за налоговые периоды, не охваченные предыдущей налоговой проверкой или обследованием по НДС.
В зависимости от основания для обследования по НДС должностное лицо органа налоговой службы имеет право проверять:
при подаче заявления налогоплательщиком о добровольной регистрации по НДС - соответствие налогоплательщика условиям, установленным настоящим Кодексом для добровольной регистрации по НДС;
при приостановлении регистрации по НДС - учет и использование налогоплательщиком бланков счетов-фактур с ранее присвоенными номерами;
при подаче заявления налогоплательщиком о включении в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС - соответствие налогоплательщика критерию, установленному настоящим Кодексом, для включения в данный Перечень;
при подаче заявления налогоплательщиком НДС о возмещении и/йли возврате суммы превышения НДС, за исключением субъектов, включенных в Перечень налогоплательщиков НДС по возмещению и/или возврату НДС. - достоверность реестров счетов-фактур НДС, представленных налогоплательщиком НДС за обследуемый период;
при подаче заявления налогоплательщиком о регистрации по НДС в связи с превышением стоимости облагаемых поставок регистрационного порога - создание налогоплательщиком поставок, подлежащих налогообложению НДС, при превышении регистрационного порога;
при истечении 12 календарных месяцев со дня окончания налогового периода, следующего за налоговым периодом, охваченным предыдущим обследованием или плановой проверкой. - достоверность реестров счетов-фактур НДС, представленных налогоплательщиком НДС за обследуемый период;
при подаче заявления налогоплательщиком об аннулировании регистрации по НДС - достоверность реестров счетов-фактур НДС, представленных налогоплательщиком НДС за обследуемый период;
при проведении выездной плановой или внеплановой проверки - достоверность реестров счетов-фактур НДС, представленных налогоплательщиком НДС за обследуемый период;
при смене одного или нескольких участников организации налогоплательщика НДС, подпадающих под признаки взаимозависимого субъекта по отношению к налогоплательщику НДС, - намерение налогоплательщика НДС создавать облагаемые поставки, причастность должностных лиц органов управления субъекта или его участников к руководству или учреждению субъектов, регистрация которых но НДС была аннулирована налоговым органом, или же они привлекались к уголовной ответственности за оформление и передачу недействительных или фиктивных счетов-фактур.
6. По завершении обследования должностное лицо органа налоговой службы составляет акт обследования с указанием:
1) реквизитов решения налогового органа о назначении обследования по НДС, с указанием основания для проведения обследования по НДС;
КНС боюнча иликтөө жүргүзуү тууралуу негиздемени көрсөтүү менен КНС боюнча иликтөө ишин белгилөө тууралуу салык органынын чечиминин реквизиттерин;
салык төлөөчүнүн юридикалык дарегин, иликтөө жүргүзүлгөн ордун, акт түзүлгөн датаны;
иликтөө жүргүзгөн салык органынын кызматкеринин же кызматкерлеринин толук аты-жөнүн, кызмат ордун;
салык төлөөчүнүн аты-жөнүн же толук аталышын, ошондой эле анын идентификациялык салык номерин;
салыктык жана бухгалтердик отчётту жүргүзүү жана салыктарды бюджетке төлөө үчүн жооптуу салык төлөөчүнүн жетекчисинин же кызмат адамынын аты-жөнүн;
КНС боюнча мурдагы иликтөе иши тууралуу маалыматты жана анын жыйынтыктарын, анын ичинде салыктык текшерүүнүн алкагында жүргүзүлгөн иликтөөнү;
иликтөө мезгилин жана иликтөө жүргүзүү үчүн салык төлөөчү тарабынан берилген документтер жөнүндө жалпы маалыматты.
Иликтөө актысына салык кызматынын органынын кызмат адамы тарабынан жүргүзүлгөн эсептөөлөрдүн, документтердин, КНС боюнча иликтөөнүн жүрүшүндө алынган жана башка материалдардын зарыл болгон көчүрмөлөрү тиркелет.
Иликтөө актысы эки нускадан кем эмес санда түзүлөт жана иликтөө жүргүзгөн салык кызматынын органынын кызмат адамы жана салык төлөечү тарабынан кол коюлат. Салык төлөөчү иликтөө актысына кол коюудан баш тарткан учурда, иликтөө жүргүзгөн салык кызматынын органынын кызмат адамы иликтөө актысына бул фактыны белгилейт.
Иликтөө актысынын бир нускасы салык төлоочүгө тапшырьшат. Иликтоо актысын алган учурда салык толоөчү актыньш эки нускасына тең тийиштүү жазууну киргизүү жолу менен, актыньш мазмупу менен макул эместигин билдирүугө укуктуу жана аны алгандыгы тууралуу кол коюуга милдеттүү.
КНС боюнча иликтөө жургүзүүгө ыйгарым укуктуу салык кызматы органынын кызмат адамын салык төлөөчүнүн имаратынын ичине жана аймагына киргизүүдөн, ошондой эле, КНС боюнча иликтөө үчүн зарыл болгон эсептөө документтерин берүүдөн мыйзамсыз баш тарткан учурда, салык кызматы органынын кызмат адамы иликтөө актысына мыйзамсыз баш тарткан фактысын белгилейт жана административдик укук бузгандыгы тууралуу протокол түзөт.
Салык төлөөчүнүн анын юридикалык дареги боюнча жок болуусу, КНС боюнча иликтөө жүргүзүүгө ыйгарым укуктуу салык кызматы органынын кызмат адамын салык төлөөчүнүн имаратынын ичине жана аймагына киргизүүдөн, ошондой эле, КНС боюнча иликтөө учүн зарыл болгон эсептөө документтерин берүүдөн мыйзамсыз баш тартуу салык төлөөчүнү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесинен чыгарууга, ошондой эле, КНС боюнча каттоону токтотууга негиз болот.
1143-берене. КНС боюнча иликтөөнүн жыйынтыгы жөнүндө чечим чыгаруу
КНС боюнча иликтеөнүн материалдары салык кызматы органынын жетекчиси же жетекчисинин орун басары тарабынан каралат.
КНС боюнча иликтөөнү карап чыгуунун жыйынтыгы боюнча салык кызматы органынын жетекчиси же жетекчисинин орун басары төмөнкүдөй чечим чыгарат:
КНС боюнча каттоо жөнүндө;
Салык төлөөчүнү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык толоөчүлөрдүн тизмесине киргизүү жөнүндө;
Салык төлөөчүнү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесинен чыгаруу жөнүндө;
юридического адреса налогоплательщика, места проведения обследования, даты составления акта;
должности, фамилии, имени, отчества сотрудника или сотрудников налогового органа, проводивших обследование;
фамилии, имени, отчества либо полного наименования налогоплательщика, а также его идентификационного налогового номера;
фамилии, имени, отчества руководителя и должностных лиц налогоплательщика, ответственных за ведение налоговой и бухгалтерской отчетности и уплату налогов в бюджет;
сведений о предыдущем обследовании по НДС и его результатах, включая обследование, проведенное в рамках налоговой проверки;
обследуемого периода и общих сведений о документах, представленных налогоплательщиком для проведения обследования.
К акту обследования прилагаются необходимые копии документов, расчеты, произведенные должностным лицом органа налоговой службы, и другие материалы, полученные в ходе обследования по НДС.
Акт обследования составляется в количестве не менее двух экземпляров и подписывается должностным лицом органа налоговой службы, проводившим обследование, и налогоплательщиком. В случае когда налогоплательщик уклоняется от подписания акта обследования, должностное лицо органа налоговой службы, проводившее обследование, отмечает данный факт в акте обследования.
Один экземпляр акта обследования вручается налогоплательщику. При получении акта обследования налогоплательщик имеет право выразить свое несогласие с содержанием акта путем внесения соответствующей записи в оба экземпляра акта и обязан подписаться о получении.
В случае незаконного отказа должностному лицу органа налоговой службы, уполномоченному провести обследование по НДС, в допуске на территорию и в помещения налогоплательщика, а также в предоставлении учетной документации, необходимой для обследования по НДС, должностное лицо органа налоговой службы фиксирует факт незаконного отказа в акте обследования и составляет протокол об административном правонарушении.
Отсутствие налогоплательщика по его юридическому адресу, незаконный отказ налогоплательщика должностному лицу органа налоговой службы, уполномоченному провести обследование по НДС, в допуске на территорию и в помещения налогоплательщика, а также в предоставлении учетной документации, необходимой для обследования по НДС, являются основанием для исключения налогоплательщика из Перечня налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС, а также приостановления регистрации по НДС.
Статья 114'\ Вынесение решения по результатам обследования по НДС
Материалы обследования по НДС рассматриваются руководителем или заместителем руководителя органа налоговой службы.
По результатам рассмотрения обследования по НДС руководитель или заместитель руководителя органа налоговой службы принимает решение:
о регистрации по НДС;
о включении налогоплательщика НДС в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС;
об исключении налогоплательщика НДС из Перечня налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС;
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлордун тизмесине кирбеген КНС төлөөчүлөр үчүн КНСтин ашыкча суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу жонундо;
Камералык же кочмо салыктык текшерүүнү белгилоо жонундо.
3. КНС боюнча иликтөөнүн жыйынтыгы боюнча салык кызматы органынын чечими салык төлоөчүгө тапшырылат. КНС боюнча иликтөөнүн жыйынтыгына карата чечимди алган салык төлөөчү ушул Кодексте белгиленген тартипте анын үстүнөн даттанууга укуктуу.".
11.1 19-берене төмөнкүдөй редакцияда баяндалсын:
"119-берене. Салык милдеттенмелерин эсептөөнүн кыйыр методдорун пайдалануу
1. Салык кызматы органы төмөнкү учурларда кыйыр методдордун негизинде салык милдеттенмелерин аныктайт:
калк менен накталай эсеитешүү онерацияларын эсепке алуу тартиби бузулган;
эсепке алуу документтери жок болгон;
2. Салык милдеттенмелерин эсетпоонун кыйыр методдору болуп, активдерди, милдеттенмелерди, жүгүртүүлөрдү, сарптоолорду, чыгымдарды жана/же Кыргыз Республикасынын Өкмөтү аныктаган тартипте орнотулган салык постунун натыйжасында алынган маалыматтарды баалоого негизделген метод саналат.".
122-беренеде:
бүткүл текст боюнча "финансылык полиция" деген создор "экономикалык кылмыштуулукка каршы күрөшүү боюнча" деген создор менен алмаштырылсын;
3-бөлүктүн 4-пунктундагы "КНСтин эсеп-фактураларын алган бланктары боюнча эсептешпеген" деген создор алый салынсын, ошондой эле "салык толоөчүлөр КНСтин эсеп-фактураларынын бланктарын жоготкон, КНСтин жасалма эсеп-фактураларын жана" деген создор "салык төлөочулөрдүн жалган ишкердиктери, КНСтин жараксыз же жалган эсеп-фактураларын же жасалма акциз маркаларын тариздеген жана берген" деген создор менен алмаштырылсын.
126-берененин 1-пунктундагы "мыйзамдуу күчүнө кирген соттук актынын негизинде, салык төлөөчүнүн эсебин" деген создор "салык төлөөчүнүн катталган жери боюнча салык органдарында эсебин ачкан же жапкан күндөн кийинки айдын бешинчи күнүнөн кечиктирбестен, ай сайын эсебин" деген создор менен алмаштырылсын.
142-берене төмөнкүдөй редакцияда баяндалсын:
"142-берене. Салыктын суммаларын азайтуу, салык отчётторун бербоо жана КНСти укукка жат түрдө эсепке алуу
1. Эгерде салыктык отчетто корсотулгон салыктын суммасы салыктык отчетто көрсөтүлүүгө тийиш болгон салыктын суммасына салыштырмалуу азайтылгандыгы салык кызматы тарабынан белгиленсе, салык төлөөчүгө:
тийиштуү салык мезгилиндеги салыктык отчетто көрсөтүлүүго тийиш болгон салыктын суммасына карата салыктын суммасы 10 пайызга чейинки олчомдо азайтылса - салык санкциясы колдонулбайт;
тийиштүу салык мезгилиндеги салыктык отчетто көрсөтүлүүгө тийиш болгон салыктын суммасына карата салыктын суммасы Юдон 50 пайызга чейинки өлчөмдө азайтылса - салыкты азайтуу суммасынын 50 пайыз өлчөмундө салык санкциясы колдонулат;
тийиштүү салык мезгилиндеги салыктык отчетто көрсөтүлүүгө тийиш болгон салыктын суммасына карата салыктын суммасы 50 пайыздан жогорку өлчөмдө азайтылса - салыкты азайтуу суммасынын 100 пайыз өлчөмүндө салык санкциясы колдонулат;
о возмещении и/или возврате суммы превышения НДС для налогоплательщика НДС, не включенного в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС;
о назначении камеральной или выездной налоговой проверки.
3. Решение органа налоговой службы по результатам обследования по НДС вручается налогоплательщику. Налогоплательщик, получивший решение по результатам обследования по НДС, имеет право обжаловать его в порядке, установленном настоящим Кодексом.».
11. Статью 119 изложить в следующей редакции:
«Статья 119. Использование косвенных методов расчета налоговых обязательств
1. Налоговое обязательство определяется органом налоговой службы на основе косвенных методов в следующих случаях:
при нарушении порядка учета операций за наличный расчет с населением;
при отсутствии учетной документации.
2. Применение косвенных методов расчета налоговых обязательств осуществляется на основе оценки активов, обязательств, оборота, затрат, расходов и/или данных, полученных по результатам установленного налогового поста, в порядке, определяемом Правительством Кыргызской Республики.».
В статье 122:
по всему тексту слова «финансовой полиции» заменить словами «по борьбе с экономическими преступлениями»;
в пункте 4 части 3 слова «не отчитывающихся но полученным бланкам счет-фактур НДС,» исключить, а также слова «утери налогоплательщиками бланков счет-фактур НДС, использования поддельных счет-фактур НДС и» заменить словами «лжепредпринимательства налогоплательщиков, оформления и передачи недействительных или фиктивных счетов-фактур НДС или поддельных».
В пункте 1 статьи 126 слова «счета налогоплательщика на основании вступившего в законную силу судебного акта» заменить словами «счетов налогоплательщиками ежемесячно, не позднее пятого числа месяца, следующего за днем открытия или закрытия счета, в орган налоговой службы по месту регистрации.».
Статью 142 изложить в следующей редакции:
«Статья 142. Занижение сумм налога, непредставление налоговой отчетности и неправомерный зачет НДС
1. Если органом налоговой службы устанавливается, что сумма налога, указанная в налоговой отчетности, занижена по сравнению с суммой налога, которая должна была быть указана в налоговой отчетности, к налогоплательщику:
при занижении суммы налога в размере до 10 процентов к сумме налога, которая должна была быть указана в налоговой отчетности соответствующего налогового периода. - налоговая санкция не применяется;
при занижении суммы налога в размере от 10 до 50 процентов к сумме налога, которая должна была быть указана в налоговой отчетности соответствующею налогового периода. - применяется налоговая санкция в размере 50 процентов от суммы занижения налога;
при занижении суммы налога в размере свыше 50 процентов к сумме налога, которая должна была быть указана в налоговой отчетности соответствующего налогового периода. - применяется налоговая санкция в размере 100 процентов от суммы занижения налога.
2. Если органом налоговой службы устанавливается, что налогоплательщик не представил налоговую отчетность за определенный налоговый период, вся сумма налогового обязательства, которая подлежала отражению в данной налоговой отчетности, взыскивается в бюджет и к данному налогоплательщику применяется
Эгерде салык төлөөчүнүн белгилентен салык мезгили үчүн салык органьша салык отчётун бербегендиги салык кызматы тарабынан белгиленсе, ушул салык отчетунда чагылдырылууга тийиш болгон салык милдеттенмелеринин бардык суммасы бюджетке өндүрүлөт жана ошол салык төлөөчүгө карата аныкталган салык милдеттенмесинин суммасынын 100 пайыз өлчөмүндө салык санкциясы колдонулат.
Эгерде салык төлөөчү жараксыз эсеп-фактура боюнча сатып алынган материалдык ресурстар үчүн төлөнгөн же төлөнүүгө тийиш болгон КНСтин суммасын чегерүүгө болгон укугун пайдалангандыгы салык кызматы тарабынан белгиленсе, ошол салык төлөөчүгө чегеруүгө кабыл алынган КНСтин суммасынын 100 пайыз өлчөмүндө салык санкциясы колдонулат.
Эгерде салык кызматы органы тарабынан салык төлөөчү жалган эсеп-фактуралар боюнча материалдык ресурстарды алгандыгы үчүн төлөнгөн же төлөнүүго тийиш болгон КНС суммасын эсепке алуу укугун колдонуу менен салыктын суммасын азайткандыгы белгиленсе, ушул салык төлөөчүгө азайтылган салыктын суммасынан 100 пайыз өлчөмдө салык санкциясы колдонулат.".
224-берененин 1-пунктундагы "Кыргыз Республикасынын аймагына" деген сөздөр "Эркин жүгүртүү үчүн чыгаруу" бажы режиминде" деген сөздөр менен толукталсын.
228 жана 229-беренелер төмөнкүдөй редакцияда баяндалсын: "228-берене. Салык салынуучу субъект. КНС төлөөчүлөр тууралуу
маалыматтарга кирүү
Эгерде субъект салык органдарында ушул бөлүмгө ылайык КНС төлөөчү катары катталса же каттоодон өтүүгө милдеттүү болсо ал салык салынуучу субъект болуп эсептелет.
Ар бир салык төлөөчү төмоикүлордү ичине камтыган, КНС төлоөчүлөр тууралуу маалыматтарга эркин кирүүге укуктуу:
КНС төлөөчунүн толук аталышы, ИСНи жана КНС боюнча катталган датасы;
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине кирген датасы;
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесинен чыгарылган датасы;
КНС боюнча каттоону токтотуу/кайра улантуу датасы;
КНС боюнча каттоо жокко чыгарылган дата;
салык төлөөчүгө ыйгарылган бланктардын, эсеп-фактуралардын сериялары жана номерлери;
жараксыз же жалган деп таанылган эсеп-фактуралардын сериялары жана номерлери.
3. Ушул беренеде көрсөтүлгөн маалыматгар салык органы тийиштүү чечим кабыл алган күндөн кийинки күндөн кечиктирилбей, ыйгарым укуктуу салык органынын ачык веб-сайтына жайгаштырылат. Салык органы ушул салык органында КНС боюнча катгалган салык толоочүнүн көрсөтүлгөн маалыматты алуусун камсыз кылат.
229-берене. КНС боюнча талаптар жана каттоо тартиби
1. Эгерде ал ырааттуу 12 айдын ичинде же болбосо ырааттуу 12 айга жетпеген мөөнөттү түзүүчү мезгилдин ичинде наркы 4000000 сом суммадан ашкан (мындан ары бул бөлүмдө - КНС боюнча каттоо чеги) ушул Кодекстин 224-беренесинин 2-пунктунда каралган товарларды берүүнү, жумуштарды жана кызмат керсөтүүлөрдү жүзөгө ашырса, экономикалык иш жүргүзгөн субъект, КНС төлөөчү катарында каттоого алуу тууралуу салык органьша арыз берүүгө милдеттүү.
налоговая санкция в размере 100 процентов от суммы выявленного налогового обязательства.
Если органом налоговой службы устанавливается, что налогоплательщик воспользовался правом на зачет суммы НДС, уплаченной или подлежащей уплате за приобретенные материальные ресурсы по недействительным счетам-фактурам, к данному налогоплательщику применяется налоговая санкция в размере 100 процентов от суммы НДС, принятой к зачету.
Если органом налоговой службы устанавливается, что налогоплательщик занизил сумму налога, одновременно используя право на зачет суммы НДС, уплаченной или подлежащей уплате за приобретенные материальные ресурсы по недействительным счетам-фактурам, к данному налогоплательщику применяется налоговая санкция в размере 100 процентов от суммы занижения налога.».
Пункт 1 статьи 224 после слов «на территорию Кыргызской Республики» дополнить словами «в таможенном режиме «Выпуск для свободного обращения».
Статьи 228 и 229 изложить в следующей редакции:
«Статья 228. Облагаемый субъект. Доступ к информации по налогоплательщикам
НДС
Субъект становится облагаемым, если он зарегистрирован или обязан зарегистрироваться в налоговом органе как налогоплательщик НДС в соответствии с настоящим разделом.
Каждый налогоплательщик имеет право свободного доступа к информации о налогоплательщиках НДС, которая включает:
полное наименование налогоплательщика НДС, ИНН и дату регистрации по
НДС;
дату включения в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС;
дату исключения из Перечня налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС;
дату приостановления/возобновления регистрации по НДС;
дату аннулирования регистрации по НДС;
дату, серии и номера счетов-фактур, присвоенных бланкам налогоплательщика;
серии и номера счетов-фактур, признанных недействительными или фиктивными.
3. Информация, указанная в настоящей статье, размещается на открытом веб- сайте уполномоченного налогового органа не позднее дня, следующего за днем принятия налоговым органом соответствующего решения. Налоговый орган обеспечивает доступ к указанной информации налогоплательщику, зарегистрированному по НДС в данном налоговом органе.
Статья 229. Требования и порядок регистрации по НДС
1. Субъект, осуществляющий экономическую деятельность, обязан представить заявление в налоговый орган о регистрации как налогоплательщика НДС, если в течение 12 последовательных месяцев либо в течение периода, составляющего срок менее 12 последовательных месяцев, он осуществлял поставки товаров, работ и услуг, предусмотренных пунктом 2 статьи 224 настоящего Кодекса, стоимость которых составила сумму, превышающую 4000000 сомов (далее в настоящем разделе -регистрационный порог по НДС).
Для целей настоящего раздела стоимость облагаемых поставок определяется: 1) для отечественных организаций - с учетом стоимости облагаемых поставок всех обособленных подразделений данного субъекта на территории Кыргызской Республики;
Ушул бөлүмдүн максаттары учүн салык салынуучу беримдердин наркы төмөндөгүдөй аныкталат:
Кыргыз Республикасынын аймагында бул субъектинии бардык өзүнчө бөлүмдөрүнүн салык салынуучу беримдердин наркын эске алуу менен - ата мекендик уюмдар үчүн;
ушул Кодекстин 96-беренесинин 4-бөлүгүнө ылайык каттоону эске алуу менен - туруктуу мекеме аркылуу иш жүргүзүүчү чет өлкөлүк уюмдар жана жеке ишкерлер үчуи;
жөиокөй шериктештик келишими боюнча иш жүргүзүүнү эске алуу менен -жөнөкөй шериктештик келишими менен бул шериктештиктин иштерин жүргүзүү милдеттери жүктөлгөн субъект үчун.
Мүлк ишспимдүү башкарууга берилгенде ишенимдүү башкаруучу ишенимдүү башкаруу келишими боюнча жүзөгө ашырылган иш боюнча ушул берененин талаптарына ылайык КНС төлөөчү катары каттоодон өтүүгө милдеттүү. Мындай учурда ишенимдүү башкаруу өз алдынча, башкарууну уюштуруучудан өзүнчө КНС төлөөчү катары каралат.
Субъект салык салынуучу беримдердин жалпы наркы КНС боюнча каттоо чегинен ашкан мезгил өткөндөн кийин бир айдын ичинде КНС төлөөчү катарында каттоого алуу тууралуу арыз берүүго милдеттуү.
Эгерде, ушул берененин l-бөлүгүнүн талаптарына ылайык, каттоодон өтүүгө милдеттуү болгон субъект каттоо жонүндө арыз бербесе же аны оз учурунда бербесе, салык салынуучу субъект КНС төлөөчү катарында каттоого алуу тууралуу арыз берүүгө милдеттүү болгон айдан кийинки айдын биринчи кунүнөн тартып ал салык органынын чечиминин негизинде салык салынуучу субъект катары эсептелет.
Катталууга милдеттүү болбогон субъект, төмөнкү шарттарды бир учурда аткарганда КНС толөочү' катары катталууга укуктуу:
субъекттин иш ордун идентификациялоого жана субъекттин ишкердик иши ишке ашырылып жаткан турак эмес жайды пайдалануу же жеке менчик укугун ырастоого мүмкүндүк берген, салык төлоөчүнүн юридикалык дарегинин бол ушу;
салык төлөөчүнүн ата мекендик банкта алыш-бериш эсебинин болушу;
салыктык отчётту электрондук түрдө берүүгө салык төлөөчүнүн жазуу жүзүндөгу милдеттенмесинин болушу;
төмөнкү шарттардын бирин сактоо:
салык төлөөчү салык отчетун ушул Кодекске ылайык, 12 календардык айдан кем эмес аралыктын ичинде берүүсу же
салык төлөочү ушул Кодекстин 72 жана 73-беренелеринде каралган талаптарга ылайык, КНС боюнча садык төлөөчүнүн милдеттенмелеринин аткарылышын камсыз кылуу катары 12 айлык моонотто жана 10 ООО эсептик көрсөткүч суммасында салык төлөөчүнүн банктык кепилдигин же депозитин берүүсү.
Чарба субъектин ыктыярдуу түрдө КНС толоөчү катары каттоого жол берилбейт. эгерде субъектти башкаруу органдарынын кызмат адамдары же анын оз ара коз каранды субъекттеринин аныктамасына кирген бир же бир нече катышуучулары:
мурда субъекттерди башкарса же салык органдары тарабынан КНС боюнча каттоосу жокко чыгарылган субъекттерди уюштурса;
жараксыз же жалган эсеп-фактураларын тариздөө жана берүү үчүн кылмыш жоопкерчилигине тартылышеа.
КНС боюнча салык төлөөчү катары каттоосу жокко чыгарылган субъект, ыктыярдуу тартипте KI 1С төлөөчү катары катталуу укугуна ээ болот.
КНС төлөөчү катары субъектти каттоо, салык салынуучу субъект салыктык каттоого алынган жери боюнча жүргузүлөт.
Салык органы ушул Кодекстин 114"-беренесинде белгиленген моонотто салык толөөчүгө КНС боюнча иликтоо жүргүзүүгө жана салык төлөөчүнүн ыктыярдуу
для иностранных организаций и индивидуальных предпринимателей, осуществляющих деятельность через постоянное учреждение, - с учетом регистрации в соответствии с частью 4 статьи 96 настоящею Кодекса;
для субъекта, на которого договором простого товарищества возложено ведение дел этого товарищества, - с учетом деятельности, осуществляемой по договору простого товарищества.
При передаче имущества в доверительное управление, доверительный управляющий обязан зарегистрироваться как налогоплательщик НДС по деятельности, осуществляемой по договору доверительного управления, в соответствии с требованиями настоящей статьи. В этом случае доверительное управление рассматривается как самостоятельный налогоплательщик НДС, отдельно от учредителя управления.
Субъект обязан представить заявление о регистрации как налогоплательщика НДС в течение месяца по истечении периода, в котором общая стоимость облагаемых поставок превысила регистрационный порог по НДС.
Если субъект, который был обязан зарегистрироваться в соответствии с требованиями части 1 настоящей статьи, не подал заявление о регистрации или подал его несвоевременно, он признается облагаемым субъектом на основании решения налогового органа с первого дня месяца, следующего за месяцем, в котором облагаемый субъект был обязан направить заявление о регистрации как налогоплательщика НДС.
Субъект, который не обязан зарегистрироваться, 'имеет право зарегистрироваться как налогоплательщик НДС добровольно, при одновременном выполнении следующих условий:
наличие у налогоплательщика юридического адреса, позволяющего идентифицировать место деятельности субъекта и подтверждение права собственности или пользования на нежилые помещения, в которых осуществляется предпринимательская деятельность субъекта;
наличие у налогоплательщика расчетного счета в отечественном банке;
письменное обязательство налогоплательщика представлять налоговую отчетность в электронном виде;
соблюдение одного из следующих условий:
представление налогоплательщиком налоговой отчетности в соответствии с настоящим Кодексом в течение периода не менее 12 календарных месяцев или
предоставление налогоплательщиком банковской гарантии или депозита налогоплательщика на сумму 10 000 расчетных показателей и сроком 12 месяцев в качестве обеспечения исполнения налогоплательщиком обязательств по НДС в соответствии с требованиями, предусмотренными, соответственно, статьями 72 и 73 настоящего Кодекса.
Регистрация хозяйствующего субъекта как налогоплательщика НДС в добровольном порядке не допускается, если должностные лица органов управления субъекта, один или несколько его участников, подпадающих под определение взаимозависимого субъекта:
ранее руководили субъектами или учреждали субъекты, регистрация которых по НДС была аннулирована налоговым органом:
или привлекались к уголовной ответственности за оформление и передачу недействительных или фиктивных счетов-фактур.
Субъект, у которого аннулирована регистрация как налогоплательщика по НДС, не имеет права регистрироваться как налогоплательщик НДС в добровольном порядке.
Регистрация субъекта как налогоплательщика НДС осуществляется по месту налоговой регистрации облагаемого субъекта.
тартипте КНС боюнча каттоого алуу тууралуу арызы тушкөн күндөн кийинки күндөн тартып 18 иш күнунөн кечиктирбестен арыз боюнча чечим чыгарууга милдеттуу.
Катгоо салык органы тарабынан КНС төлөөчү катарында каттоого алуу тууралуу чечим кабыл алынган айдан кийинки айдын биринчи күнүнөн тартып күчүнө кирет.".
17. 36-глава төмөнкүдөй мазмундагы 229'-берене менен толукталсын: "229'-берене. КНС боюнча каттоону токтото туруу.
Отчет берилүүгө тийиш болгон айдан кийинки айдын 10-күнүнө чейин салык төлөөчү тарабынан КНС боюнча отчет берилбеген учурда, салык органынын чечиминин негизинде КНС боюнча каттоо токтотула турат.
КНС боюнча каттоону токтото туруу төмөнкү натыйжаларга алып келет:
эгерде, салык төлөөчү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизилсе, КНС боюнча каттоону токтото туруу тууралуу чечим кабыл алынган кундун кийинки күнүнөн тартып, бул тизмеден чыгарылат;
салык төлөөчүгө ыйгарылган эсеп-фактуралардын номерлери жана сериялары менен ал КНС боюнча отчет бербесе, алар КНС төлөөчүгө берилген күндөн тартып жараксыз деп табылат;
ушул Кодекстин 1141, 1142 жана 1143-беренелеринин талаптарына ылайык салык төлөөчүнүн ишине КНС боюнча иликтоо дайындалат;
Ушул беренеде белгиленген негиздемелер боюнча КНС боюнча каттоону токтото туруу салык төлөөчүнү КНС боюнча салык милдеттенмелерин аткаруудан, ошондой эле эсептелген жана/же эсептелүугө тийиш болгон пайыздардан, туумдардан жана салык санкцияларынан бошотпойт.
Салык төлөөчү тарабынан КНС боюнча отчет берилүүгө тийиш болгон күндүн кийинки күнүнөн тартып, 2 календардык айдан кечиктирилбестен КНС боюнча отчет берилген шартта, КНС боюнча каттоо кайра жаныртылат.
КНС боюнча каттоо КНС төлөөчү отчет берген айдан кийинки айдын биринчи кунунөн тартып кайра жаңыртылат.
КНС боюнча каттоо кайра жаңыртуу салык төлөөчүгө эсеп-фактуралардын серияларын жана номерлерин алуу укугун берет, бирок КНС боюнча каттоону токтото турууга алып келген натыйжалар жокко чыгарылбайт.".
18. 230-берене төмөнкүдөй редакцияда баяндалсын: "230-берене. КНС боюнча каттоону жокко чыгаруу
Эгерде беримдердин салык салынуучу наркы акыркы 12 айдын ичинде каттоо чегинен ашпаса, КНС боюнча милдеттүү түрдө катталган салык салынуучу субъект каттоону жокко чыгаруу жөнүндө арыз берүүгө укуктуу.
Салык салынуучу субъекттин банкроттук процесси козголгон учурда КНС боюнча каттоо жокко чыгарылат. Каттоону жокко чыгаруу банкроттук жол-жобо башталган күндөн кийинки 10 кундун ичинде арыз берүүгө милдеттуу атайын администратордун арызы боюнча жургузулот.
Салык салынуучу субъект, эгерде ал жоюлуу жонундо чечим кабыл алынган айдан кийинки айдан кечиктирбестен жоюлууга байланыштуу салык салынуучу беримдерди жузого ашырууну токтотсо, каттоону жокко чыгаруу максатында салык органдарына арыз менен кайрылууга милдеттуу.
Салык төлөөчүнун арызы боюнча салык кызматы органдары салык салынуучу беримдерди жүзөгө ашырганга чейин товарлардын, жумуштардын жана кызмат көрсөтүүлөрдүн беримдерин жүзөгө ашыруу жөнүндө ниети токтотулса, КНС боюнча ыктыярдуу каттоону жокко чыгарууга милдеттуу.
Каттоо жокко чыгарылган учурда салык салынуучу беримдердин КНСтин суммасынан ашык сатып алынган материалдык ресурстардын КНСте ашкан суммасы ушул бөлүмдө белгиленген тартипте толтурулууга же кайтарылууга тийиш.
7. В сроки, установленные в статье 114 настоящего Кодекса, орган налоговой службы обязан провести обследование по НДС налогоплательщика и вынести решение по заявлению налогоплательщика на регистрацию как налогоплательщика НДС в добровольном порядке, не позднее 18 рабочих дней со дня, следующего за днем поступления заявления.
Регистрация вступает в силу с первого дня месяца, следующего за месяцем, в котором органом налоговой службы принято решение о регистрации субъекта как налогоплательщика НДС».
17. Главу 36 дополнить статьей 2291 следующего содержания: «Статья 2291. Приостановление регистрации по НДС
Приостановление регистрации по НДС осуществляется на основании решения налогового органа в случае непредставления налогоплательщиком отчетности по НДС до 10 числа месяца, следующего за месяцем, в котором отчетность должна быть представлена.
Приостановление регистрации по НДС приводит к следующим последствиям:
налогоплательщик исключается из Перечня налогоплательщиков По возмещению и/или возврату НДС, если он был включен в этот Перечень, со дня, следующего за днем принятия решения о приостановлении регистрации по НДС;
серии и номера счетов-фактур, присвоенных бланкам счетов-фактур налогоплательщика, по которым он не представил отчетность по НДС, признаются недействительными со дня их присвоения бланкам счетов-фактур налогоплательщика НДС;
назначается обследование по НДС деятельности налогоплательщика в соответствии с требованиями статей 114', 1142 и 1143 настоящего Кодекса.
Приостановление регистрации по НДС по основаниям, установленным настоящей статьей, не освобождает налогоплательщика от исполнения налогового обязательства по НДС, а также от уплаты процентов, пени и налоговых санкций, начисленных и/или подлежащих начислению.
Регистрация по НДС возобновляется при условии представления налогоплательщиком отчетности по НДС не позднее 2 календарных месяцев со дня, следующего за днем, когда отчет по НДС должен быть представлен.
Регистрация по НДС возобновляется с первого числа месяца, следующего за месяцем представления налогоплательщиком НДС отчетности.
Возобновление регистрации по НДС предоставляет налогоплательщику право на присвоение серий и номеров счетов-фактур, но не отменяет последствий, наступивших вследствие приостановления регистрации по НДС».
18. Статью 230 изложить в следующей редакции: «Статья 230. Аннулирование регистрации по НДС
В случае если облагаемая стоимость поставок не превысила регистрационный порог по НДС за последние 12 месяцев, облагаемый субъект, зарегистрированный по НДС в обязательном порядке, имеет право подать заявление об аннулировании регистрации.
Регистрация по НДС аннулируется при возбуждении процесса банкротства облагаемого субъекта. Аннулирование регистрации осуществляется по заявлению специального администратора, который обязан подать заявление в течение 10 рабочих дней, следующих за днем начала процесса банкротства.
Облагаемый субъект обязан обратиться с заявлением в органы налоговой службы с целью аннулирования регистрации в случае, если он прекратил осуществлять облагаемые поставки в связи с ликвидацией, не позднее месяца, следующего за месяцем, в котором было принято решение о ликвидации.
Отчет берилүүго тийиш болгон күндүн кийинки күнүнөн тартып 2 календардык айдын ичинде салык төлөөчү тарабынан КНС боюнча отчет берилбеген учурда, салык органынын чечиминин негизинде салык төлөөчүнүн арызы жок эле, КНС боюнча каттоого алуу жокко чыгарылат, салык төлөөчү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык толоөчүлордүн тизмесинен чыгарылышы мүмкүн.
Эгерде, өз ара коз каранды субъекттердин аныктамасына кирген КНС төлөочүнүн башкаруу органдарынын кызмат адамдары же анын бир же бир нече катышуучулары:
мурда КНС бсюнча каттоосун салык органы жокко чыгарган субъекттерди башкарганы же субъекттерди уюмдаштырганы;
жараксыз же жалган эсеп-фактураларды тариздөө жана берүү үчүн кылмьни жоопкерчилигине тартылган фактысы табылса. КНС боюнча салык төлөөчүнү каттоону жокко чыгаруу үчүн неп-гз болот.
Каттоону жокко чыгаруу салык органы тарабынан чечим кабыл алынган айдын кийинки айынын биринчи күнүнөн тартып күчүнө кирет.
Ушул беренеде каралган учурлардан тышкары КНСти төлөөчү катары ыктыярдуу катталган субъектти каттоо, мындай каттоо күчүнө кирген күндөн тартып 24 ай өткөнгө чейин жокко чыгарылышы мүмкүн эмес.
КНС боюнча каттоону жокко чыгаруу женүндө арызды берген учурда салык салынуучу субъект же атайын администратор КНС боюнча салык отчетун берүүго милдеттуу.
Эсеп-фактуралардын пайдаланылбаган номерлери ушул Кодексте белгиленген тартипте жараксыз деп тзанылат.
КНС боюнча каттоону жокко чыгаруу салык төлөөчүнү КНС боюнча салык милдеттенмелерин аткаруудан, ошондой эле эсептелген жана/же эсептелүүго тийиш болгон пайыздарды, туумдарды жана салык санкцияларын төлөөдөн бошотпойт.".
265-беренений 7-бөлүгүнүн 2-пункту "өндүрүүгө кеткен" деген сөздөрдөн кийин ", Кыргыз Республикасынын бухгалтердик эсеп жөнүндө мыйзамдарына ылайык эсептелген амортизациянын суммасына карата азайтылган" деген сөздор менен толукталсын.
266-беренениИ 9-бөлүгүндөгү "жана жоголду" деген сөздөр алып салынсын.
271-берененин 5-бөлүгүндөгү "жана жоголду" деген создор алып салынсын.
275-берененин 1-бөлүгүндөгү "жана жоголгон" деген создор алып салынсын.
278 - 280-беренелери томонкүдей редакцияда баяндалсын: "278-берене. КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу
КНСтин ашып кеткен суммасы болуп чегерилүүгө тийиш болгон сатып алынган материалдык ресурстар боюнча КНСтин суммасы менен салык салынуучу субъекггин салык салынуучу беримдери боюнча эсептелген КНСтин суммасынын ортосундагы он айырма саналат.
КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу болуп салык салынуучу субъекггин белгилуу бир салыктык мезгил үчун КНСтин ашып кеткен суммасын кийинки салык мезгилдеринин эсептелген туумдарынын. салык санкцияларынын, КНСтин, ошондой эле ушул салык салынуучу субъекггин импортуна КНСтин эсебине кошуу саналат.
Салык салынуучу субъекггин КНСнин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу төмөнкүдой тартипте жүргүзүлөт:
салык салынуучу субъекттин арызы жок эле анын КНС боюнча туумдарынын жана салык санкцияларынын төлөө эсебине;
салык салынуучу субъекттин арызы жок эле кийинки салык мезгилиндеги анын КНС боюнча салыктык милдеттенмелеринин эсебине;
По заявлению налогоплательщика органы налоговой службы обязаны аннулировать добровольную регистрацию по НДС в случае, если намерение об осуществлении поставок товаров, работ и услуг прекращается до осуществления облагаемых поставок.
При аннулировании регистрации сумма превышения НДС по приобретенным материальным ресурсам над суммой НДС по облагаемым поставкам подлежит возмещению или возврату в порядке, установленном настоящим разделом.
Аннулирование регистрации по НДС осуществляется без заявления налогоплательщика, на основании решения органа налоговой службы в случае непредставления налогоплательщиком отчетности по НДС в течение 2 календарных месяцев со дня, следующего за днем, когда отчетность должна быть представлена, налогоплательщик может быть исключен из Перечня налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС.
Основанием для аннулирования регистрации налогоплательщика как налогоплательщика НДС является выявление факта о том, что должностные лица органов управления налогоплательщика НДС. один или несколько его участников, подпадающих под определение взаимозависимого субъекта:
ранее руководили субъектами или учреждали субъекты, регистрация которых по НДС была аннулирована налоговым органом;
или привлекались к уголовной ответственности за оформление и передачу недействительных или фиктивных счетов-фактур.
Аннулирование регистрации вступает в силу с первого числа месяца, следующего за месяцем принятия решения органом налоговой службы.
За исключением случаев, предусмотренных настоящей статьей, pei истрация субъекта, добровольно зарегистрированного как плательщика НДС, не может быть аннулирована ранее, чем через 24 месяца со дня вступления в силу данной регистрации.
При подаче заявления об аннулировании регистрации по НДС облагаемый субъект или специальный администратор обязан представить налоговую отчетность по НДС.
Неиспользованные номера счетов-фактур признаются недействительными в порядке, установленном настоящим Кодексом.
Аннулирование регистрации по НДС не освобождает налогоплательщика от исполнения налогового обязательства по НДС, а также уплаты процентов, пени и налоговых санкций, начисленных и/или подлежащих начислению.».
Пункт 2 части 7 статьи 265 после слова «производство» дополнить словами «, уменьшенные на сумму начисленной амортизации в соответствии с законодательством Кыргызской Республики о бухгалтерском учете».
В части 9 статьи 266 слова «и утерянными» исключить.
В части 5 статьи 271 слова «и утерянными» исключить.
В части 1 статьи 275 слова «и утерянными» исключить.
Статьи 278 - 280 изложить в следующей редакции: «Статья 278. Возмещение суммы превышения НДС
Суммой превышения НДС является положительная разница между суммой НДС по приобретаемым материальным ресурсам, подлежащей зачету, и суммой НДС, начисленной по облагаемым поставкам облагаемого субъекта.
Возмещением суммы превышения НДС является отнесение суммы превышения НДС облагаемого субъекта за определенный налоговый период в счет начисленной пени, налоговых санкций, НДС следующих налоговых периодов, а также НДС на импорт этого облагаемого субъекта.
Возмещение суммы превышения НДС облагаемому субъекту производится в следующем порядке:
3) салык салынуучу субъекттин арызынын негизинде товарлардын импортуна КНСтин эсебине.
279- берене. Нөлдүк ставкалар боюнча салык салынуучу беримдерге карата КНСтин ашып кеткен суммасын кайтаруу
Эгер салык салынуучу субъект беримдерди нөлдүк ставка менен жүзөгө ашырса жана бул беримдердин наркы удаалаш келген 6 календардык айдын ичинде ошол мезгилдеги салык салынуучу беримдердин жалпы көлөмүнун 50 пайызынан кем эмести түзсө, анда мындай субъект КНСтин ашып кеткен суммасын кайтарууга укуктуу.
КНСтин ашып кеткен суммасын кайтаруу болуп КНСтин ашып кеткен суммасын башка салыктарды төлөөнүн эсебине кошуу, ошондой эле ашып кеткен суммаларды бюджеттен салык салынуучу субъекттин банктык эсебине төлөп берүү саналат.
Салык салынуучу субъектке КНСтин ашып кеткен суммасын кайтаруу төмөнкүдөй тартипте жүргүзүлөт:
анын салыктардын башка түрлөрү боюнча салык карызын төлөө эсебине;
КНСтин ашып кеткен суммасын анын банктык эсебине төлөп берүү.
КНСтин ашып кеткен суммасы нөлдүк ставка боюнча беримдерди ишке ашыруучу салык салынуучу субъекттин банктык эсебине товарларды импорттоого КНС боюнча милдеттенмени кошкондо, салыктардын башка түрлөрү боюнча салык карызы жок болгондо гана кайтарылууга тийиш.
Салыктардын төлөө мөөнөтүн кийинкиге жылдыруу, бөлүп төлөө мүмкүндүгү берилген учурда кайтаруу жүргүзүлбөйт.
280- берене. КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруунун жана/же кайтаруунун тартиби
Эгерде, салык төлөөчү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизилген болсо, КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу жөнөкөйлөтүлгөн тартипте жүргүзүлөт.
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизилбеген салык төлөөчүлөр үчүн КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу ушул берененин 10 жана 11 -бөлүктөрүндө каралган тартипте, чегерүүгө болгон укугу КНС боюнча иликтөөнүн жыйынтыгы менен ырасталган КНСтин ашып кеткен суммасынын чегинде ишке ашырылат.
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине бул Тизмеге киргизүү учүн критерийлерге иши шайкеш келген салык толөочүлөр киргизилет. Салык салынуучу субъектги КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлеөчүлөрдүн тизмесине киргизүү үчүн критерий болуп бир убакта томөнкү шарттарды сактоо саналат:
салык салынуучу субъект КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдун тизмесине киргизүү тууралуу арызын берген учурга карата ал удаалаш келген 12 календардык айдан аз эмес мезгилдин ичинде КНС төлөөчү болуп саналса;
салык салынуучу субъекттин салык төлөөчү тарабынан таанылган салык карыздары жок болсо;
удаалаш келген 12 календардык айдан аз эмес мезгилдин ичинде салык салынуучу субъекттен жараксыз же жалган эсеп-фактуралар боюнча КНСти чегерүү фактысы аныкталбаса;
в счет уплаты его пени и налоговых санкций по НДС без заявления облагаемого субъекта;
в счет его налогового обязательства по НДС следующего налогового периода без заявления облагаемого субъекта;
в счет НДС на импорт товаров на основании заявления облагаемого субъекта.
Статья 279. Возврат суммы превышения НДС по поставкам, облагаемым по нулевой ставке
Если облагаемый субъект осуществляет поставки с нулевой ставкой и стоимость этих поставок в течение 6 последовательных календарных месяцев составила не менее 50 процентов от общего объема облагаемых поставок за данный период, то такой субъект имеет право на возврат суммы превышения НДС.
Возвратом суммы превышения НДС является отнесение суммы превышения НДС в счет уплаты других налогов, а также выплата суммы превышения из бюджета на банковский счет облагаемого субъекта.
Возврат суммы превышения НДС облагаемому субъекту производится в следующем порядке:
в счет уплаты его налоговой задолженности по другим видам налогов;
выплата суммы превышения НДС на его банковский счет.
Сумма превышения НДС на банковский счет облагаемого субъекта, осуществляющего поставки с нулевой ставкой, подлежит возврату только при отсутствии налоговой задолженности по другим видам налогов, включая обязательство по НДС на импорт товаров.
Возврат не производится при предоставлении отсрочки, рассрочки уплаты налогов.
Статья 280. Порядок возмещения и/или возврата суммы превышения НДС
Возмещение и/или возврат суммы превышения НДС осуществляются в упрощенном порядке, если налогоплательщик включен в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС.
Для налогоплательщиков, не включенных в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС, возмещение и/или возврат суммы превышения НДС осуществляются в порядке, предусмотренном частями 10 и 11 настоящей статьи, в пределах суммы превышения НДС, право на зачет которой подтверждено результатами обследования по НДС.
В Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС включаются налогоплательщики, деятельность которых соответствует критерию для включения в данный Перечень. Критерием для включения облагаемого субъекта в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС является одновременное соблюдение следующих условий:
на момент подачи заявления облагаемым субъектом о включении в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС он являлся налогоплательщиком НДС в течение периода, не менее 12 последовательных календарных месяцев;
облагаемый субъект не имеет налоговой задолженности, признанной налогоплательщиком;
в течение периода, не менее 12 последовательных календарных месяцев, у облагаемого субъекта не были установлены факты зачета НДС по недействительным или фиктивным счетам-фактурам;
4) салык салынуучу субъекттин КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизуү тууралуу арызьш берүү жана/же кароо учуруна карата Кыргыз Реснубликасьгнын салык мыйзамдарын же бажы иши чойросүндөгү мыйзамдарын бузгандыгы үчүн козголгон кылмыш ишинин жоктуту.
Салык органы салык толөочүнүн КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизуу Tyypairyy арызын кабыл алууга милдепүү. Текшерүүнүн жыйынтыгы салык органы тарабынан КНС боюнча иликтоо аяктаган кундон кийинки күндөн тартып 3 иш күнүнон кечиктирилбестен ыйгарым укуктуу салык органьша берилет. Салык төлөөчүнү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизүу тууралуу чечим ыйгарым укуктуу салык органы тарабынан КНС төлөөчү арыз берген күндөн тартып 40 календардык күндөн кечиктирилбестен кабыл алынат.
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлеөчүлөрдүн тизмесине киргизүүдөн баш тартуу үчүн негиз болуп бул Тизмеге киргизуу ушул Кодсксте белгиленген критерийлерге салык төлөөчүнүн шайкегн келбеши саналат.
Салык толөөчүнү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесинен чыгарууга төмөнкү учурларда жол берилет:
жалган эсеп-фактураларды пайдалануу менен КНС боюнча мыйзамсыз чегерүү фактысы аныкталган учурда салык органынын чечиминин негизинде;
КНС боюнча каттоо токтотулганда;
КНС боюнча катгоо жокко чыгарылганда.
Салык төлөөчүнү КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесинен чыгаруу тууралуу чечимге салык төлөөчү ушул Кодексте белгиленген тартипте каршы чыгышы мүмкүн.
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдун тизмесине кирген субъекттсрге KI 1С тин суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу жөнүндө чечим ушул Кодекстин 278-беренесинде каралган учурлардан тышкары, арыздын негизинде берилет.
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизилген субъекттер учун КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу тууралуу чечим ашып кеткен суммаг а карабастан ыйгарым укуктуу салык органынын аймактык жана/же функционалдык болүктору тарабьпган кабыл алынат.
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык телөөчүлөрдун тизмесине киргизилген субъекттер үчүн КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу тууралуу чечим субъект тарабынан ашып кеткен сумманын ордун толтуруу жана/же кайтаруу тууралуу арыз берилген күндүн кийинки күнүнөн кечиктирилбестен кабыл алынат.
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөечүлөрдун тизмесине кирген субъекттерге КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу 10 иш күнүнөн ашпаган мөөнөттө жүзөгө ашырылат.
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлоочүлөрдүн тизмесине киргизилбеген субъекттер үчун КНСтин ашьш кеткен суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу ушул Кодекстин 278-беренесинде каралган учурлардан тышкары, КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу тууралуу арызды салык органы алган күндөн кийинки 45 календардык күндүн ичинде жүзөгө ашырылат.
Нолдүк ставка менен беримдерди жүзөгө ашыргаи салык төлөөчүнун арызына KI 1С боюнча акыркы жолу текшеруу жана/же иликтоо жургүзүлгөн учурдан башталган мезг ил үчүн төмөнкү документтердин кочүрмөлөрү тиркелет:
1) жүктүк бажы декларациялар:
4) отсутствие уголовного дела, возбужденного за нарушения налогового законодательства или законодательства Кыргызской Республики в сфере таможенного дела, на момент подачи и/или рассмотрения заявления облагаемого субъекта о включении в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС.
Налоговый орган обязан принять заявление налогоплательщика о включении в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС. Результаты обследования представляются налоговым органом в уполномоченный налоговый орган не позднее 3 рабочих дней со дня, следующего за днем завершения обследования по НДС. Решение о включении налогоплательщика НДС в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС принимается уполномоченным налоговым органом не позднее 40 календарных дней со дня подачи налогоплательщиком НДС заявления.
Основанием для отказа во включении в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС является несоответствие налогоплательщика критерию для включения в данный Перечень, установленному настоящим Кодексом.
Исклгочение налогоплательщика из Перечня налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС' допускается в следующих случаях:
на основании решения налогового органа при выявлении фактов неправомерного зачета по НДС с использованием недействительных счетов-фактур;
приостановление регистрации по НДС:
аннулирование регистрации по НДС.
Решение об исключении налогоплательщика из Перечня налогоплательщиков по возмещению и/гиги возврату НДС может быть оспорено налогоплательщиком в порядке, установленном настоящим Кодексом.
Субъектам, вошедшим в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС, решение о возмещении и/или возврате суммы НДС предоставляется на основании заявления, за исключением случаев, предусмотренных статьей 278 настоящего Кодекса.
Решение о возмещении и/или возврате суммы превышения НДС для субъектов, включенных в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС, принимается территориальными и/или функциональными подразделениями уполномоченного налогового органа вне зависимости от суммы превышения.
Решение о возмещении и/или возврате суммы превышения НДС для субъектов, включенных в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС, принимается не позднее дня, следующего за днем подачи субъектом заявления о возмещении и/или возврате суммы превышения.
Возмещение и/или возврат суммы превышения НДС субъектам, вошедшим в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС, производятся в срок не более 10 рабочих дней.
Для субъектов, не включенных в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС, возмещение и/или возврат суммы превышения НДС осуществляются в течение 45 календарных дней, следующих за днем получения налоговым органом заявления о возмещении и/или возврате суммы превышения НДС, за исключением случаев, предусмотренных статьей 278 настоящего Кодекса.
К заявлению налогоплательщика, осуществляющего поставки с нулевой ставкой, прилагаются копии документов за период с момента последней проверки и/или обследования по НДС:
грузовые таможенные декларации;
документ, подтверждающий импорт в страну назначения, такой как тиркарнет, международная товарно-транспортная накладная, накладная, оформляемая при международном железнодорожном грузовом сообщении, платежный документ, подтверждающий факт оплаты за товар в соответствии с договором или контрактом.
2) тиркарнет сыяктуу багытталган өлкөгө импортту ырастаган документ, эл аралык темир жол аркылуу жук ташууда таризделуучу эл аралык товардык-транспорттук коштомо кагаз, коштомо кагаз, келишимдерге же контракттарга ылайык товар учүн толонгон фактыны ырастоочу толом документи.
12. КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизилбеген субъекттер үчүн КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу тууралуу чечим ушул Кодекстин 1141, 1142 жана 1143- беренелерине ылайык милдеттуу түрдө КНС боюнча иликтөөнүн негизинде кабыл алынат:
ыйгарым укуктуу салык органынын аймактык жана/же функционалдык бөлүктөрү тарабынан:
салыктын ар бир туру боюнча өз-өзунчө айына 10 ООО эсептик көрсөткүчкө чейинки суммалар боюнча;
КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине киргизилген салык салынуучу субъекттер боюнча орду толтурулган жана кайтарылган суммага карабастан;
КНСтин ашып кетуүсүнүн суммасынын Ордун толтуруу жана кайтаруу боюнча комиссия тарабынан - КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдун тизмесине киргизилген салык салынуучу субъекттер тарабынан көрсөтүлгөн суммалардан тышкары, айына 10 000 эсептик көрсөткүчтөн жогорку суммалар боюнча.
КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу жана кайтаруу боюнча комиссиянын курамы жана анын иштоо регламенти Кыргыз Республикасынын Өкмөтү тарабынан бекитилет.
13. КНСтин ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу жана/же кайтаруу, ошондой эле дипломатиялык жана аларга тенештирилген окүлчүлүктөргө ушул Кодекстин 278, 279 жана 281-беренелерине ылайык КНСти кайтарып берүү Кыргыз Республикасынын республикалык бюджетинде каралган каражаттардын эсебинен жүргузүлөт.".
24. 282-беренеде:
берененин аталышындагы "жана документтер" деген сөздөр алып салынсын;
1-бөлүк төмөнкудөй редакцияда баяндалсын:
"1. КНСтин эсеп-фактурасы салык салынуучу беримдерге карата салык салынуучу субъект тарабынан таризделуучу жана төмөнкү шарттарга шайкеш келүүчү салыктык документ болуп саналат:
ушул Кодексте белгиленген тартипке ылайык КНС төлеөчүнүн эсеп-фактурасына серия жана номер ыйгарылган;
Кыргыз Республикасынын мыйзамдарында каралган милдетгүү реквизиттер толтурулган.
Ушул болүктүн шарттарына шайкеш келбеген эсеп-фактура жараксыз болуп саналат.
Ушул бөлуктүн шарттарына шайкеш келген, бирок жалган бүтүмдөрду тузүүдө салык салынуучу беримдерди түзүү ниети жок көрунүш үчүн гана таризделген КНСтин эсеп-фактурас!,! КНСтин жалган эсеп-фактурасы деп саналат.
КНСтин жараксыз жана/же жалган эсеп-фактурасынан тышкары, ушул бөлүмдө каралган тартипте сатып алынган материалдык ресурстар боюнча КНСтин суммаларын чегерүүгө кабыл алуу үчун негиз болуп саналат.";
8 жана 9-бөлүктор күчүн жоготту деп таанылсын;
10 жана 11-бөлүктөр төмөнкүдөй редакцияда баяндалсын:
"10. Салык салынуучу субъекттин эсеп-фактураларынын бланкаларына эсеп-фактуралардын номерлери жана сериялары Кыргыз Республикасынын Өкмөтү
12. Решение о возмещении и/или возврате суммы превышения НДС для субъектов, не включенных в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС, принимается на основе обязательного обследования по НДС в соответствии со статьями 114', 1142 и 114" настоящего Кодекса:
территориальными и/или функциональными подразделениями уполномоченного налогового органа:
по суммам до 10 000 расчетных показателей в месяц по каждому виду налога в отдельности;
независимо от суммы возмещения и возврата по облагаемым субъектам, включенным в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС;
Комиссией по возмещению и возврату суммы превышения НДС - по суммам свыше 10 000 расчетных показателей в месяц, за исключением сумм, предъявленных облагаемыми субъектами, включенными в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС.
Состав Комиссии по возмещению и возврату суммы превышения НДС и регламент ее работы, утверждаются Правительством Кыргызской Республики.
13. Возмещение и/или возврат суммы превышения НДС, а также возврат НДС дипломатическим и приравненным к ним представительствам в соответствии со статьями 278, 279 и 281 настоящего Кодекса производятся за счет средств, предусмотренных в республиканском бюджете Кыргызской Республики.».
24. В статье 282:
в наименовании статьи слова «и документация» исключить;
часть 1 изложить в следующей редакции:
«1. Счет-фактура НДС является налоговым документом, который оформляется облагаемым субъектом в отношении облагаемой поставки и соответствует следующим условиям:
серия и номер присвоены бланку счета-фактуры налогоплательщика НДС в соответствии с порядком, установленным настоящим Кодексом;
заполнены обязательные реквизиты, предусмотренные законодательством Кыргызской Республики.
Счет-фактура, не соответствующий условиям настоящей части, является недействительным.
Счет-фактура НДС, соответствующий условиям настоящей части, однако оформленный для вида, без намерения создать облагаемые поставки при заключении мнимой или притворной сделки, является фиктивным счетом-фактурой НДС.
Счет-фактура НДС, кроме недействительного и/или фиктивного, служит основанием для принятия сумм НДС по приобретенным материальным ресурсам к зачету, в порядке, предусмотренном настоящим разделом.»;
части 8 и 9 признать утратившими силу;
части 10 и 11 изложить в следующей редакции:
«10. Серии и номера счетов-фактур присваиваются бланкам счетов-фактур облагаемою субъекта на основании заявления в орган налоговой службы, с учетом ограничений, устанавливаемых Правительством Кыргызской Республики.
1 1. Решение о присвоении серий и номеров счетов-фактур, с указанием присвоенных серий и номеров или решение об отказе в присвоении серий и номеров счетов-фактур в день подачи заявления облагаемым субъектом вручается органом налоговой службы облагаемому субъекту, в случае если заявление было зарегистрировано р. первой половине дня подачи заявления.
Если заявление облагаемого субъекта было зарегистрировано во второй половине дня подачи заявления, решение о присвоении серий и номеров счетов-фактур или решение об отказе в присвоении серий и номеров счетов-фактур вручается органом белгилеген чектөөлордү эске алуу менен, салык органьша берилген арыздын негизинде ыйгарылат.
11. Ыйгарылган серияларды жана номерлерди көрсөтүү менен эсеп-фактуралардын серияларып жана номерлерин ыйгаруу жөнүндө чечим жана эсеп-фактуралардын серияларын жана номерлерин ыйгаруудан баш тартуу тууралуу чечим эгерде, арыз ал берилген күндүн биринчи жарымында катталган болсо, салык салынуучу субъект арыз берген кунү салык кызматы органы тарабынан салык салынуучу субъектке берилет.
Эгерде салык салынуучу субъекттин арызы ал берилген күндүн экинчи жарымында катталган болсо, эсеп-фактуралардын серияларын жана номерлерин ыйгаруу жөнүндө чечим же эсеп-фактуралардын серияларын жана номерлерин ыйгаруудан баш тартуу тууралуу чечим субъект арыз берген күндөн кийинки иш күндүн биринчи жарымында салык кызматы органы тарабынан салык салынуучу субъектке берилет.
Ыйгарылган серияларды жана номерлерди көрсөтүү менен эсеп-фактуралардын серияларын жана номерлерин ыйгаруу жөнүндө чечим жана эсеп-фактуралардын серияларын жана номерлерин ыйгаруудан баш тартуу тууралуу чечим белгиленген тартипте тапшырылат.
Эгерде салык салынуучу субъект арыз берген күндөн тартып 10 календардык күндөн ашкан мөөнөтгүн ичинде эсеп-фактуралардын серияларын жана номерлерин ыйгаруу жөнүндө салык органынын чечимин алуудан баш тартса, салык кызматы органы эсеп-фактуралардын номерлерин жана серияларын ыйгаруу жөнүндө чечимди бузуу жана аларды жокко чыгаруу жөнүндө чечим кабыл алууга милдеттүү.";
- берене төмонкүдөй мазмундагы 12-бөлүк менен толукталсын:
"12. КНСтин эсеп-фактурасынын формасы Кыргыз Республикасынын Окмөтү тарабынан бслгиленет.".
337-берененин 6-болүгүндогү "жана үч жолудан ашырбай" деген создор алып салынсын.
берене
Кыргыз Республикасынын Өкмотү озүнүн чечимдерин ушул Мыйзамга ылайык келтирсин.
берене
Ушул Мыйзам 2015-жылдын 1-июлунан тартып күчүнө кирүүчү Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 1142-беренесинин l-бөлүгүнен жана 280-берененин 4-бөлүгүнөн тышкары, 2015-жылдын 1-январынан тартып кирет.
берене
Ушул Мыйзамдын 4-беренеси ал күчүнө киргенден кийин төмөнкүдөй тартипте колдонулат:
салык төлөөчүнүн КНСти башкаруу маселеси боюнча кароого кабыл алынган арызын кароо жана ал боюнча ушул Мыйзам күчүнө киргенге чейин кабыл алынбаган чечим ушул берененин 2-бөлугүндө каралган учурлардан тышкары, ушул Мыйзамга ылайык жүзөгө ашырылат;
КНС боюнча каттоо чегинен ашып кеткенине байланыштуу КНС боюнча каттоого алуу тууралуу салык төлөөчунүн арызын кароо ушул Мыйзам күчүно киргенге чейин колдонуудагы салык мыйзамдарынын негизинде ишке ашырылат;
налоговой службы облагаемому субъекту в первой половине рабочего дня. следующего за днем подачи заявления субъектом.
Решение о присвоении серий и номеров счетов-фактур с указанием присвоенных серий и номеров, или решение об отказе в присвоении серий и номеров счетов-фактур вручается в установленном порядке.
Если облагаемый субъект уклоняется от получения решения органа налоговой службы о присвоении серий и номеров счетов-фактур в течение срока, превышающего 10 календарных дней со дня подачи заявления, орган налоговой службы обязан принять решение об отмене решения о присвоении серий и номеров счетов-фактур и их аннулировании.»;
- статью дополнить частью 12 следующего содержания:
«12. Форма счета-фактуры НДС устанавливается Правительством Кыргызской Республики.».
В части 6 статьи 337 слова «и не более чем в три раза» исключить. Статьи 5.
Правительству Кыргызской Республики привести свои решения в .соответствие с настоящим Законом.
Статья 6.
Настоящий Закон вступает в силу с 1 января 2015 года, за исключением части 1 статьи 114" и части 4 статьи 280 Налогового кодекса Кыргызской Республики, которые вступают в силу с 1 июля 2015 года.
Статья 7.
Применение статьи 4 настоящего Закона, после его вступления в силу, осуществляется в следующем порядке:
рассмотрение заявления налогоплательщика по вопросам администрирования НДС, принятого к рассмотрению, и решение по которому не принято до вступления в силу настоящего Закона, осуществляется в соответствии с настоящим Законом, за исключением случаев, предусмотренных частью 2 настоящей статьи;
рассмотрение заявления налогоплательщика о регистрации по НДС в связи с превышением регистрационного порога по НДС осуществляется на основе налогового законодательства, действовавшего до вступления в силу настоящего Закона;
налогоплательщик имеет право использовать бланки строгой отчетности счетов-фактур НДС. оставшиеся в его распоряжении на дату вступления в силу настоящего Закона для оформления облагаемьгх поставок в период, начиная с даты вступления в силу настоящего Закона и заканчивая последним днем второго месяца, следующего за месяцем вступления в силу настоящею Закона;
реестры счетов-фактур НДС подлежат представлению налогоплательщиком в отношении бланков строгой отчетности счетов-фактур НДС, оставшихся в распоряжении налогоплательщика на дату вступления в силу настоящего Закона, за период, начиная с даты вступления в силу настоящего Закона и заканчивая последним днем второго месяца, следующего за месяцем вступления в силу настоящего Закона;
налогоплательщик НДС, включенный на дату вступления в силу настоящего Закона в Перечень облагаемых субъектов, по которым решение о возмещении и/или возврате суммы превышения налога на добавленную стоимость принимается в упрощенном порядке в соответствии с частью 4 статьи 280 Налогового кодекса Кыргызской Республики в редакции, действовавшей до вступления в силу настоящего
салык төлөөчү ушул Мыйзам күчүнө кирген күндөн тартып жана ушул Мыйзам кучуно кирген айдан кийинки экинчи айдын акыркы күнүнө чейинки мезгилде ушул Мыйзам күчүнө кирген кунгө карата анын тескөөсүндө калган КНСтин эсеп-фактураларынын так отчеттук бланкаларын салык салынуучу беримдерди тариздөө үчүн пайдаланууга укуктуу;
КНСтин эсеп-фактураларынын реестрлери Мыйзам күчүнө кирген күндөн тартып жана ушул Мыйзам күчүнө кирген айдан кийинки экинчи айдын акыркы күнүнө чейинки мезгил үчүн ушул Мыйзам күчүнө кирген күнгө карата салык төлөөчүнүн тескөөсүндө калган КНСтин эсеп-фактуралары так отчеттук бланкаларына карата салык толоочу тарабынан берилүугө тийиш;
ушул Мыйзам күчүнө кирген күнгө карата кошумча нарк салыгынын ашып кеткен суммасынын ордун толтуруу жана кайтаруу жонундо чечим ушул Мыйзам кучуно киргенге чейин колдонулган редакциясындагы Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 280-беренесинин 4-бөлүгүнө ылайык жөнөкөйлөтүлгөн тартипте кабыл алынуучу Салык салынуучу субъекттердин тизмесине киргизилген КНС төлөөчү ушул Мыйзам кучуно кирген күндөн тартып КНСтин ордун толтуруу жана/же кайтаруу боюнча салык төлөөчүлөрдүн тизмесине арыз берүүсүз жана КНС боюнча иликтоөсүз киргизилет.
Кыргыз Республикасынын Презнденти
Закона, включается в Перечень налогоплательщиков по возмещению и/или возврату НДС с даты вступления в силу настояшего Закона, без заявления и обследования по НДС
Президент Кыргызской