КР Өкмөтүнүн2015-жылдын 10-августундагы N 564
токтомуна ылайыкКҮЧҮН ЖОГОТТУ Бишкек шаары, Өкмөт Үйү2006-жылдын 22-сентябры № 689 КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫНЫН ӨКМӨТҮНҮН ТОКТОМУ "Кыргыз Республикасынын Бажы кодексинин талаптарын ишке ашыруу боюнча чаралар жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2004-жылдын 28-декабрындагы № 961 токтому менен бекитилген Бажы төлөмдөрүн эсептөөнү жана төлөөнү контролдоо боюнча нускамага өзгөртүүлөрдү жана толуктоолорду киргизүү тууралуу Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн ченемдик укуктук актыларын КыргызРеспубликасынын Салык кодексине ылайык келтирүү, Кыргыз Республикасынагрант, зайым формасында берилген финансылык жардам каражаттарына саты-лып алынган товарларды пайдаланууну жана тескөөнү тартипке келтирүүмаксатында Кыргыз Республикасынын Өкмөтү токтом кылат: 1. "Кыргыз Республикасынын Бажы кодексинин талаптарын ишке ашыруубоюнча чаралар жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2004-жылдын28-декабрындагы № 961 токтому менен бекитилген Бажы төлөмдөрүнэсептөөнү жана төлөөнү контролдоо боюнча нускамага төмөндөгүдөйөзгөртүүлөр жана толуктоолор киргизилсин: - 6.5-пункта: тогузунчу абзац "бажылык төлөмдөр" деген сөздөрдөн кийин ", КыргызРеспубликасына берилген грант формасындагы финансылык жардам каражатта-рына сатылып алынган товарларды пайдалануу Кыргыз РеспубликасынынӨкмөтүнүн токтомунда каралган тартипке ылайык ишке ашырылган учурлардыкошпогондо" деген сөздөр менен толукталсын; төмөнкү мазмундагы онунчу абзац менен толукталсын: "Эгерде Кыргыз Республикасына берилген грант формасындагы финансы-лык жардамдын каражаттарына сатылып алынган товарларга карата, мурда,эркин жүгүртүүгө чыгарууда, андан аркы аларды максаттуу пайдалануу тар-тибинде Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн токтому менен бекитилгенкүндөн тартып бажы төлөмдөрүн жана салыктарды төлөө боюнча жењилдиктерберилген болсо, шарттуу түрдө эсептелген бажы төлөмдөрүн жана салыктар-ды төлөө боюнча милдет токтотулат."; - 17.5-пункт төмөндөгүдөй мазмундагы абзацтар менен толукталсын: "Анча чоњ эмес партиядагы товарлар алынып киргенде (бажы наркы5000 АКШ долларына чейин) өндүрүүчү, сатуучу же товарды алып келгенадам тарабынан коммерциялык эсебинде же товарга катышы бар башка доку-ментте жасалган, товар өндүрүлгөн мамлекет жөнүндө маалыматтыкөрсөткөн, товардын келип чыгышы жөнүндө декларация берилиши мүмкүн. Мурдагы СССРден чыгарылган товарлар алынып кирген учурда тарифтикөзгөчө жењилдиктерди (преференция) пайдалануу максатында декларант то-вардын чыккан жери тууралуу маалыматты өз алдынча берет. Бажылык та-риздөөнү жүргүзүүчү бажы органы товарда көрсөтүлгөн маркалоону фотосүрөтүн тиркөө менен салыштыруу ж.б. жолдор аркылуу алынып кирген товарчыны менен мурдагы СССРде чыгарылганын далилдөө максатында бажы кароо-сун жүргүзөт."; - 19.3-пункттун 13) пунктчасы төмөндөгүдөй редакцияда берилсин: "13) Кыргыз Республикасынын бажы аймагына алынып кирген негизгикаражаттар, анын ичинде тикеден-тике өздүк өндүрүштүк максаттар үчүнКНС төлөөчү катарында катталган чарбакер субъекттер тарабынан финансы-лык ижара (лизинг) келишимдери боюнча алынып киргендер (8702 (чакан ав-тобустар), 8703 товардык позициясындагы жана 94 топтогу (***) Евразия-лык экономикалык шериктештиктин тышкы экономикалык ишинин Товардык но-менклатурасына ылайык классификацияланган товарлардан башка). Чакан автобустарга айдоочунун ордун кошкондо орундун саны 14 орун-дан ашпаган жүргүнчүлөрдү ташуу үчүн арналган транспорт каражаттары ки-рет."; - 19.3-пункт төмөндөгүдөй мазмундагы 14) пунктча менен толуктал-сын: "14) айыл чарба товар өндүрүүчүлөрү тарабынан Кыргыз Республикасы-нын бажы аймагына алынып кирген, 19.4-пункттун 13) пунктчасында карал-ган негизги каражаттар, анын ичинде бул чарбакер субъекттин КНС төлөөчүкатары катталган фактысына карабай, тикеден-тике өздүк өндүрүштүк мак-саттар үчүн финансылык ижара (лизинг) келишимдери боюнча алынып кирген-дер (***). (***) Эскертүү: негизги каражат - экономикалык ишмердүүлүктө пай-далануу үчүн пайдаланылган же ага арналган, пайдалануу же колдонуумөөнөтү бир жылдан ашык, бажы наркы 100000 сомдон кем эмес болгон ам-мортизацияланган жана акырындык менен өз баасын өзү түзгөн товарларга,жумуштарга жана кызматтарга өткөргөн актив. Аммортизацияга жатпаган каражаттарга учурдагы салык жылында даярпродукциянын, аткарылган жумуштун жана көрсөтүлгөн кызматтын баасынатолугу менен өткөн, товардык-материалдык корлор, мүлк тийиштүү болот."; - 19.4. пункт төмөндөгүдөй редакцияда берилсин: "19.4. Бажылык тариздөөгө тикеден-тике өздүк өндүрүштүк максаттарүчүн негизги каражаттарды алып кирген төлөөчү бажы органына алынып кир-ген товар бухгалтердик эсепке кабыл алынат жана баланстык эсепке кирги-зилет делген, жетекчи жана башкы бухгалтер тарабынан бекитилген жанакол коюлган, мындай алып кирүүлөрдү жүзөгө ашырган уюмдун фирмалыкбланкында жазылган милдеттенмени, ошондой эле берилген күндөн тартыпбир айга чейин жарактуу, салык төлөөчү катталган жердеги салык органытарабынан берилген КНС боюнча каттоо жөнүндө маалымкаттын түп нускасынбериши керек. Бажылык тариздөөгө тикеден-тике өздүк өндүрүштүк максаттар үчүннегизги каражаттарды алып кирген төлөөчү-айыл чарбалык өндүрүүчү бажыорганына алынып кирген товар бухгалтердик эсепке кабыл алынат жана ба-ланстык эсепке киргизилет делген, жетекчи жана башкы бухгалтер тарабы-нан бекитилген жана кол коюлган, мындай алып кирүүлөрдү жүзөгө ашыргануюмдун фирмалык бланкында жазылган милдеттенмени, ошондой эле берилгенкүндөн тартып 30 күндүн аралыгында жарактуу болгон, чарбакер субъекткатталган жердеги салык органы тарабынан берилген, бул субъект айылчарбалык өндүрүүчү экенин далилдеген маалымкаттын түп нускасын беришикерек. Бухгалтердик эсепке кабыл алуу жана баланстык эсепке киргизүү, ин-вентардык номер ж.б. жөнүндө маалымкат-тастыктама баланстык эсепке кир-гизилген күндөн тартып 5 күндөн кечиктирилбей бажыканага берилиши ке-рек. __________________ бажыкананын началышгине МИЛДЕТТЕНМЕ _______________________________________________________________________ (товардын аталышы, ТЭИ ТН коду, наркы, саны) Алынып кирилген_____________________________________________________ жана (импортчу жөнүндө маалымат) Жүк боюнча бажы декларациясында № _________ менен декларацияланган_________________ негизги каражат катары алынып кирилүүдө. Баланстык эсепке киргизилген күндөн тартып 5 күндүк мөөнөттөн ке-чиктирбей баланстык эсепке киргизилгени, инвентардык номер жана башка-лар жөнүндө документтик далил берүүгө милдеттенем. Салыктык идентификациялык номер __________________________________ Ишкана жетекчиси __________________________________ (аты-жөнү, колу) Башкы бухгалтер __________________________________ (аты-жөнү, колу) М.О. __________________________________ (күнү) РМСИнин (Райондук мамлекеттик салык инспекциясы) аталышы ___________________ ___________________ КНС боюнча каттоо жөнүндө маалымкат 1. Аты-жөнү же чарбакер субъекттин аталышы _______________________ 2. Салык төлөөчүнүн СТИНи (салык төлөөчүнүн идентификациялык номери) _______________________ 3. КНС төлөөчү катары __________________________________ катталган РМСИнин жетекчиси _______________________________________ аты-жөнү Мөөрдүн орду Күнү 2006-жылдын "__"____________________ Бул Маалымкат Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 148-стать-ясын аткаруу максатында бажы органдарына көрсөтүү үчүн берилди, берил-ген күндөн тартып 30 күн бою жарактуу. РМСИнин аталышы ______________________ ______________________ Маалымкат 1. Аты-жөнү же чарбакер субъекттин аталышы _______________________ 2. Салык төлөөчүнүн СТИНи ________________________________________ 3. Экономикалык ишмердүүлүктүн түрү - айыл чарба продукциясын жет-кирүү. 4. КНС төлөөчү катары __________________________________ катталган (КНС катары каттоо жок болсо толтурулбайт) РМСИнин жетекчиси _______________________________________ аты-жөнү Мөөрдүн орду Күнү 2006-жылдын "__"___________________ Бул Маалымкат Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 148-стать-ясын аткаруу максатында бажы органдарына көрсөтүү үчүн берилди, берил-ген күндөн тартып 30 күн бою жарактуу."; - 19.5-пункт төмөндөгүдөй редакцияда берилсин: "19.5. КНС төлөөдөн бошотулуу менен тикеден-тике өздүк өндүрүштүкмаксаттар үчүн алынып кирген негизги каражаттардан ажыратылган учурда,ээлик кылуудан шарттуу чыгаруу күнүнөн 12 айлык мөөнөт өткөнгө чейинмындай ээ болуудан ажыроо салык алынуучу импорт болот жана шарттуутүрдө эсептелген КНСтин суммасы жана туум бажы органына төлөнөт. Туумбажы органы тарабынан шарттуу чыгаруу күнүнөн кийинки күндөн тартыпКыргыз Республикасынын бажы мыйзамы менен белгиленген КНС төлөө боюнча,ставкалар боюнча милдеттерди аткарган күнгө чейин эсептелет. КНС төлөөдөн бошотулуу менен тикеден-тике өздүк өндүрүштүк максат-тар үчүн алынып кирген негизги каражаттарга ээ болуудан шарттуу чыгаруукүнүнөн 12 айлык мөөнөт өткөндөн кийин мындай ажыроо жеткирүү болуп са-налып, КНС төлөө салык органдарына жүргүзүлөт." - 25.13-пункттун бүткүл тексти боюнча "жиберүүчү" деген сөздөн ки-йин тиешелүү жөндөмөдө "же жүк ташуучу" деген сөздөр менен толукталсын. 2. Бул токтом жалпыга маалымдоо каражаттарында жарыялансын. 3. Бул токтом жарыяланган күндөн 15 күн өткөндөн кийин күчүнө ки-рет. Премьер-министр Ф.Кулов