Загрузка документа…
КР Министрлер Кабинетинин 2022-жылдын 25-мартындагы № 166 токтомуна ылайык КҮЧҮН ЖОГОТТУ
КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫНЫН ӨКМӨТҮ
ТОКТОМ
2011-жылдын 29-марты № 126
"Мамлекеттик социалдык камсыздандыруу боюнча камсыздандыруу төгүмдөрүнүн тарифтери жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамына толуктоо жана өзгөртүү киргизүү тууралуу" Кыргыз Республикасынын Мыйзам долбоорун жактыруу жөнүндө
Кыргыз Республикасынын Конституциясынын 79-беренесине ылайык Кыргыз Республикасынын Өкмөтү
ТОКТОМ КЫЛАТ:
1. "Мамлекеттик социалдык камсыздандыруу боюнча камсыздандыруу төгүмдөрүнүн тарифтери жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамына толуктоо жана өзгөртүү киргизүү тууралуу" Кыргыз Республикасынын Мыйзам долбоору жактырылсын.
2. Аталган мыйзам долбоору Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешине кароого киргизилсин.
3. Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинен ушул мыйзам долбоорун Кыргыз Республикасынын Конституциясынын 80-беренесине ылайык кечиктирилгис катары кезексиз тартипте кароо суралсын.
4. Кыргыз Республикасынын Социалдык фондусунун төрагасы аталган мыйзам долбоору Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинде каралган учурда Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн расмий өкүлү болуп дайындалсын.
Кыргыз Республикасынын Премьер-министри |
А.Атамбаев |
Долбоор
"Мамлекеттик социалдык камсыздандыруу боюнча камсыздандыруу төгүмдөрүнүн тарифтери жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамына толуктоо жана өзгөртүү киргизүү тууралуу
1-берене.
"Мамлекеттик социалдык камсыздандыруу боюнча камсыздандыруу төгүмдөрүнүн тарифтери жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамына (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин ведомосттору, 2004-ж., № 5, 229-б.) төмөнкүдөй толуктоо жана өзгөртүү киргизилсин:
6-беренеде:
1. 2-бөлүк төмөнкүдөй мазмундагы экинчи сүйлөм менен толукталсын:
"Камсыздандыруу полиси жеке жак белгилүү бир мезгилге камсыздандыруу төгүмдөрүн төлөгөндүгү жөнүндө документ болуп эсептелет.".
2. 3-бөлүк төмөнкүдөй редакцияда берилсин:
"3. Жалданма кызматкерлердин эмгегин пайдалануучу жеке ишкерлер өз пайдасына камсыздандыруу төгүмдөрүн чегерүүнү жана төлөөнү ушул берененин 1 же 2-пункттарына ылайык ишке ашырат, ал эми жалданма кызматкерлер үчүн камсыздандыруу төгүмдөрүн чегерүүнү, төлөөнү жана фонддор боюнча бөлүштүрүүнү ушул Мыйзамдын 2-беренесине ылайык жүргүзөт, буга текстиль жана тигүү өндүрүшүндө иштеген жеке ишкерлер жана алардын жалданма жумушчулары кирбейт.
Текстиль жана тигүү өндүрүшүндө иштеген жеке ишкерлер-жумуш берүүчүлөр жана алардын жалданма жумушчулары үчүн камсыздандыруу төгүмдөрүнүн тарифи төмөнкүдөй белгиленет:
1) 2010-жылдын 1-январынан баштап 31-декабрына чейин - 2,5 пайыз өлчөмүндө:
а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын Пенсиялык фондго чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 1,5 пайыз өлчөмүндө;
б) жумушчулар үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын Пенсиялык фондго чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 1 пайыз өлчөмүндө;
2) 2011-жылдын 1-январынан баштап 31-декабрына чейин - 5,25 пайыз өлчөмүндө:
а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 3,25 пайыз өлчөмүндө.
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 2 пайыз;
Милдеттүү медициналык камсыздандыруу фондуна - 1 пайыз;
Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо фондуна - 0,25 пайыз;
б) жумушчулар үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын Пенсиялык фондго чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 2 пайыз өлчөмүндө;
3) 2012-жылдын 1-январынан баштап 31-декабрына чейин - 6,75 пайыз өлчөмүндө:
а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 4,75 пайыз өлчөмүндө.
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 3,5 пайыз;
Милдеттүү медициналык камсыздандыруу фондуна - 1 пайыз;
Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо фондуна - 0,25 пайыз;
б) жумушчулар үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын Пенсиялык фондго чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 2 пайыз өлчөмүндө;
4) 2013-жылдын 1-январынан баштап 31-декабрына чейин - 8,75 пайыз өлчөмүндө:
а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 4,75 пайыз өлчөмүндө.
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 3,5 пайыз;
Милдеттүү медициналык камсыздандыруу фондуна - 1 пайыз;
Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо фондуна - 0,25 пайыз;
б) жумушчулар үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 4 пайыз өлчөмүндө;
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 2 пайыз;
Мамлекеттик топтомо пенсиялык фондуна - 2 пайыз;
5) 2014-жылдын 1-январынан баштап 31-декабрына чейин - 10,75 пайыз өлчөмүндө:
а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 6,75 пайыз өлчөмүндө.
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 4,5 пайыз;
Милдеттүү медициналык камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз;
Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо фондуна - 0,25 пайыз;
б) жумушчулар үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 4 пайыз өлчөмүндө;
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 2 пайыз;
Мамлекеттик топтомо пенсиялык фондуна - 2 пайыз;
6) 2015-жылдын 1-январынан баштап 31-декабрына чейин - 12,75 пайыз өлчөмүндө:
а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 7,75 пайыз өлчөмүндө.
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 5,5 пайыз;
Милдеттүү медициналык камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз;
Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо фондуна - 0,25 пайыз;
б) жумушчулар үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 5 пайыз өлчөмүндө;
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 3 пайыз;
Мамлекеттик топтомо пенсиялык фондуна - 2 пайыз;
7) 2016-жылдын 1-январынан баштап 31-декабрына чейин - 14,75 пайыз өлчөмүндө:
а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 8,75 пайыз өлчөмүндө.
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 6,5 пайыз;
Милдеттүү медициналык камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз;
Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо фондуна - 0,25 пайыз;
б) жумушчулар үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 6 пайыз өлчөмүндө;
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 4 пайыз;
Мамлекеттик топтомо пенсиялык фондуна - 2 пайыз;
8) 2017-жылдын 1-январынан баштап 31-декабрына чейин - 16,75 пайыз өлчөмүндө:
а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 8,75 пайыз өлчөмүндө.
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 6,5 пайыз;
Милдеттүү медициналык камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз;
Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо фондуна - 0,25 пайыз;
б) жумушчулар үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 8 пайыз өлчөмүндө;
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 6 пайыз;
Мамлекеттик топтомо пенсиялык фондуна - 2 пайыз;
9) 2018-жылдын 1-январынан баштап 31-декабрына чейин - 19,75 пайыз өлчөмүндө:
а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 10,75 пайыз өлчөмүндө.
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 8,5 пайыз;
Милдеттүү медициналык камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз;
Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо фондуна - 0,25 пайыз;
б) жумушчулар үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 9 пайыз өлчөмүндө;
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 7 пайыз;
Мамлекеттик топтомо пенсиялык фондуна - 2 пайыз;
10) 2019-жылдын 1-январынан баштап 31-декабрына чейин - 23,75 пайыз өлчөмүндө:
а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 13,75 пайыз өлчөмүндө.
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 11,5 пайыз;
Милдеттүү медициналык камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз;
Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо фондуна - 0,25 пайыз;
б) жумушчулар үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 10 пайыз өлчөмүндө;
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 8 пайыз;
Мамлекеттик топтомо пенсиялык фондуна - 2 пайыз;
11) 2020-жылдын 1-январынан баштап 31-декабрына чейин - 27,25 пайыз өлчөмүндө:
а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 17,25 пайыз өлчөмүндө.
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго- 15 пайыз;
Милдеттүү медициналык камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз;
Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо фондуна - 0,25 пайыз;
б) жумушчулар үчүн - ай сайын, орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн 10 пайыз өлчөмүндө;
Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт:
Пенсиялык фондго - 8 пайыз;
Мамлекеттик топтомо пенсиялык фондуна - 2 пайыз.
Текстиль жана тигүү өндүрүшүндө иштеген жеке ишкерлер жана алардын жалданма жумушчулары үчүн камсыздандыруу төгүмдөрүн төлөө камсыздандыруу полистерин сатып алуу жолу менен жүргүзүлөт.
Текстиль жана тигүү өндүрүшүндө иштеген жеке ишкерлер жана алардын жалданма жумушчулары үчүн камсыздандыруу төгүмдөрүн төлөө тартибин Кыргыз Республикасынын Өкмөтү белгилейт.".
2-берене.
Кыргыз Республикасынын Өкмөтү өзүнүн чечимдерин ушул Мыйзамга ылайык келтирсин.
3-берене.
Бул Мыйзам расмий жарыяланган күндөн баштап 30 күн өткөндөн кийин күчүнө кирет. Бул Мыйзам 2010-жылдын 1-январынан баштап колдонулат.
Кыргыз Республикасынын Президенти
┌──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ Колдонуудагы редакция │ Сунуш кылынган редакция │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│6-берене. Жекече ишкердик │6-берене. Жекече ишкердик │
│ жүргүзгөн жеке жактар │ жүргүзгөн жеке жактар │
│ үчүн камсыздандыруу │ үчүн камсыздандыруу │
│ төгүмдөрүнүн │ төгүмдөрүнүн │
│ тарифтеринин │ тарифтеринин │
│ чен-бычымдары │ чен-бычымдары │
│ │ │
│2. Уюмду түзбөгөн, патенттик │2. Уюмду түзбөгөн, патенттик │
│негизде атайын салык режими │негизде атайын салык режими │
│колдонулган (кыймылсыз жана │колдонулган (кыймылсыз жана │
│кыймылдуу мүлктөрдү ижара берүүдөн│кыймылдуу мүлктөрдү ижара берүүдөн│
│киреше алуучу жеке ишкерлерди │киреше алуучу жеке ишкерлерди │
│кошпогондо) жеке ишкерлер │кошпогондо) жеке ишкерлер │
│камсыздандыруу төгүмдөрүн │камсыздандыруу төгүмдөрүн │
│камсыздандыруу полистерин сатып │камсыздандыруу полистерин сатып │
│алуу жолу менен төлөшөт. │алуу жолу менен төлөшөт. │
│Камсыздандыруу полистерин сатып │Камсыздандыруу полистерин сатып │
│алуунун тартибин, алардын наркын │алуунун тартибин, алардын наркын │
│жана камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │жана камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│суммаларын фонддор боюнча │суммаларын фонддор боюнча │
│бөлүштүрүүнү Кыргыз │бөлүштүрүүнү Кыргыз │
│Республикасынын Өкмөтү аныктайт. │Республикасынын Өкмөтү аныктайт. │
│ │КАМСЫЗДАНДЫРУУ ПОЛИСИ ЖЕКЕ ЖАК │
│ │БЕЛГИЛҮҮ БИР МЕЗГИЛГЕ │
│ │КАМСЫЗДАНДЫРУУ ТӨГҮМДӨРҮН │
│ │ТӨЛӨГӨНДҮГҮ ЖӨНҮНДӨ ДОКУМЕНТ БОЛУП│
│ │ЭСЕПТЕЛЕТ. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│3. Жалданма кызматкерлердин │3. Жалданма кызматкерлердин │
│эмгегин пайдалануучу жеке ишкерлер│эмгегин пайдалануучу жеке ишкерлер│
│өз пайдасына камсыздандыруу │өз пайдасына камсыздандыруу │
│төгүмдөрүн чегерүүнү жана төлөөнү │төгүмдөрүн чегерүүнү жана төлөөнү │
│ушул статьянын 1 же 2-пункттарына │ушул статьянын 1 же 2-пункттарына │
│ылайык ишке ашырат, ал эми │ылайык ишке ашырат, ал эми │
│жалданган кызматкерлер үчүн │жалданган кызматкерлер үчүн │
│камсыздандыруу төгүмдөрүн │камсыздандыруу төгүмдөрүн │
│чегерүүнү, төлөөнү жана фонддор │чегерүүнү, төлөөнү жана фонддор │
│боюнча бөлүштүрүүнү ушул Мыйзамдын│боюнча бөлүштүрүүнү ушул Мыйзамдын│
│2-беренесине ылайык жүргүзөт. │2-беренесине ылайык жүргүзөт, ушул│
│ │Мыйзамдын 2-беренесине ылайык │
│(2-берене. Уюштуруу-укуктук │жүргүзөт, буга текстиль жана тигүү│
│ формасына жана │өндүрүшүндө иштеген жеке ишкерлер │
│ менчигинин түрүнө │жана алардын жалданма жумушчулары │
│ карабастан юридикалык │кирбейт. │
│ жактар, алардын │Текстиль жана тигүү өндүрүшүндө │
│ өзгөчөлөнгөн кичи │иштеген жеке ишкерлер-жумуш │
│ бөлүмдөрү (филиалдар │берүүчүлөр жана алардын жалданма │
│ жана өкүлчүлүктөр), │жумушчулары үчүн камсыздандыруу │
│ ошондой эле аларда │төгүмдөрүнүн тарифи төмөнкүдөй │
│ иштеген жеке жактар │белгиленет: │
│ үчүн камсыздандыруу │1) 2010-ЖЫЛДЫН 1-ЯНВАРЫНАН БАШТАП │
│ төгүмдөрүнүн │31-ДЕКАБРЫНА ЧЕЙИН - 2,5 ПАЙЫЗ │
│ тарифтеринин чендери │ӨЛЧӨМҮНДӨ: │
│ │а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай │
│Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │сайын, орточо эмгек акынын │
│тарифтери төмөндөгүдөй белгиленет:│Пенсиялык фондго чегерилүүчү 40 │
│1. Иш берүүчүлөр үчүн: │пайызы өлчөмүнөн 1,5 пайыз │
│а) жалданган кызматкерлердин, │өлчөмүндө; │
│туруктуу же убактылуу жумушка, иш │б) жумушчулар үчүн - ай сайын, │
│берүүчүнүн менчигинин түрүнө жана │орточо эмгек акынын Пенсиялык │
│Кыргыз Республикасынын салык │фондго чегерилүүчү 40 пайызы │
│кызматынын органдарындагы │өлчөмүнөн 1 пайыз өлчөмүндө; │
│каттоонун түрүнө карабастан │2) 2011-ЖЫЛДЫН 1-ЯНВАРЫНАН БАШТАП │
│аткарууга кабыл алынгандардын анын│31-ДЕКАБРЫНА ЧЕЙИН - 5,25 ПАЙЫЗ │
│ичинде Кыргыз Республикасында │ӨЛЧӨМҮНДӨ: │
│туруктуу жашаган чет өлкөлүк │а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай │
│жарандардын жана жарандыгы жок │сайын, орточо эмгек акынын │
│адамдардын пайдасына чегерилген │чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн │
│төлөмдөрдүн бардык түрлөрүнөн ай │3,25 пайыз өлчөмүндө. │
│сайын - 17,25 пайыз өлчөмүндө. │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│суммаларын фонддор боюнча │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│бөлүштүрүү төмөндөгүдөй │Пенсиялык фондго - 2 пайыз; │
│өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │Милдеттүү медициналык │
│Пенсиялык фондго - 15 пайыз; │камсыздандыруу фондуна - 1 пайыз; │
│Милдеттүү медициналык │Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │
│камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз; │фондуна - 0,25 пайыз; │
│Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │б) жумушчулар үчүн - ай сайын, │
│фондуна - 0,25 пайыз; │орточо эмгек акынын Пенсиялык │
│б) I жана II топтогу майып │фондго чегерилүүчү 40 пайызы │
│кызматкерлердин пайдасына │өлчөмүнөн 2 пайыз өлчөмүндө; │
│чегерилген төлөмдөрдүн бардык │3) 2012-ЖЫЛДЫН 1-ЯНВАРЫНАН БАШТАП │
│түрлөрүнөн ай сайын - 15,25 пайыз │31-ДЕКАБРЫНА ЧЕЙИН - 6,75 ПАЙЫЗ │
│өлчөмүндө. │ӨЛЧӨМҮНДӨ: │
│Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай │
│суммаларын фонддор боюнча │сайын, орточо эмгек акынын │
│бөлүштүрүү төмөнкүдөй өлчөмдөрдө │чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн │
│жүргүзүлөт: │4,75 пайыз өлчөмүндө. │
│Пенсиялык фондго - 15 пайыз; │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│фондуна - 0,25 пайыз; │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│в) Кыргыз Республикасында │Пенсиялык фондго - 3,5 пайыз; │
│убактылуу жүргөн же башка │Милдеттүү медициналык │
│мамлекетте жашап, бирок Кыргыз │камсыздандыруу фондуна -1 пайыз; │
│Республикасында катталган │Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │
│юридикалык жак менен эмгектик │фондуна - 0,25 пайыз; │
│мамилелерде болгон чет өлкөлүк │б) жумушчулар үчүн - ай сайын, │
│жарандардын жана жарандыгы жок │орточо эмгек акынын Пенсиялык │
│кызматкер адамдардын пайдасына │фондго чегерилүүчү 40 пайызы │
│чегерилген төлөмдөрдүн бардык │өлчөмүнөн 2 пайыз өлчөмүндө; │
│түрлөрүнөн ай сайын: │4) 2013-ЖЫЛДЫН 1-ЯНВАРЫНАН БАШТАП │
│Пенсиялык фондго - пенсиянын │31-ДЕКАБРЫНА ЧЕЙИН - 8,75 ПАЙЫЗ │
│тиешелүү бөлүгүнө - 3 пайыз. │ӨЛЧӨМҮНДӨ: │
│г) Кыргыз Республикасынын Тышкы │а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай │
│иштер министрлигинин │сайын, орточо эмгек акынын │
│элчиликтеринин, консульстволорунун│чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн │
│жана башка чет өлкөлүк │4,75 пайыз өлчөмүндө. │
│мекемелеринин кызматкерлеринин │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│пайдасына чегерилген төлөмдөрдүн │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│бардык түрлөрүнөн - 15,25 пайыз │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│өлчөмүндө. Кыргыз Республикасынын │Пенсиялык фондго - 3,5 пайыз; │
│Тышкы иштер министрлигинин чет │Милдеттүү медициналык │
│өлкөлүк мекемелеринин │камсыздандыруу фондуна - 1 пайыз; │
│кызматкерлери үчүн камсыздандыруу │Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │
│төгүмдөрүн төлөө Кыргыз │фондуна - 0,25 пайыз; │
│Республикасынын Өкмөтү белгилеген │б) жумушчулар үчүн - ай сайын, │
│тартипте жүзөгө ашырылат. │орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40│
│Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │пайызы өлчөмүнөн 4 пайыз өлчөмүндө│
│суммаларын фонддор боюнча │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│бөлүштүрүү төмөнкүдөй өлчөмдөрдө │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│жүргүзүлөт: │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│Пенсиялык фондго - 15 пайыз; │Пенсиялык фондго - 2 пайыз; │
│Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │Мамлекеттик топтомо пенсиялык │
│фондуна - 0,25 пайыз. │фондуна - 2 пайыз; │
│а) жалданган туруктуу же убактылуу│5) 2014-ЖЫЛДЫН 1-ЯНВАРЫНАН БАШТАП │
│жумушка, иш берүүчүнүн менчигинин │31-ДЕКАБРЫНА ЧЕЙИН - 10,75 ПАЙЫЗ │
│түрүнө жана Кыргыз Республикасынын│ӨЛЧӨМҮНДӨ: │
│салык кызматынын органдарындагы │а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай │
│каттоонун түрүнө карабастан │сайын, орточо эмгек акынын │
│кызматкерлер, анын ичинде Кыргыз │чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн │
│Республикасында туруктуу жашаган │6,75 пайыз өлчөмүндө. │
│чет өлкөлүк жарандар жана │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│жарандыгы жок адамдар каржылоо │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│булактарына карабастан алардын │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│пайдасына чегерилген бардык │Пенсиялык фондго - 4,5 пайыз; │
│төлөмдөрдүн түрлөрүнөн ай сайын - │Милдеттүү медициналык │
│10 пайыз өлчөмүндө. │камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз; │
│Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │
│суммаларын фонддор боюнча │фондуна - 0,25 пайыз; │
│бөлүштүрүү төмөнкүдөй өлчөмдөрдө │б) жумушчулар үчүн - ай сайын, │
│жүргүзүлөт: │орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40│
│Пенсиялык фондго - 8 пайыз; │пайызы өлчөмүнөн 4 пайыз өлчөмүндө│
│Мамлекеттик пенсиялык топтоо │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│фондуна - 2 пайыз; │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│б) I жана II топтогу майып - │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│кызматкерлер (Улуу Ата Мекендик │Пенсиялык фондго - 2 пайыз; │
│согуштун майыптарынан жана аларга │Мамлекеттик топтомо пенсиялык │
│теңештирилгендерден башкалар) үчүн│фондуна - 2 пайыз; │
│каржылоо булактарына карабастан │6) 2015-ЖЫЛДЫН 1-ЯНВАРЫНАН БАШТАП │
│алардын пайдасына чегерилген │31-ДЕКАБРЫНА ЧЕЙИН - 12,75 ПАЙЫЗ │
│төлөмдөрдүн бардык түрлөрүнөн ай │ӨЛЧӨМҮНДӨ: │
│сайын - 4 пайыз өлчөмүндө. │а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай │
│Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │сайын, орточо эмгек акынын │
│суммаларын фонддор боюнча │чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн │
│бөлүштүрүү төмөнкүдөй өлчөмдөрдө │7,75 пайыз өлчөмүндө. │
│жүргүзүлөт: │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│Пенсиялык фондго - 8 пайыз; │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│Мамлекеттик пенсиялык топтоо │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│фондуна - 2 пайыз; │Пенсиялык фондго - 5,5 пайыз; │
│в) Кыргыз Республикасынын Тышкы │Милдеттүү медициналык │
│иштер министрлигинин │камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз; │
│элчиликтеринин, консульстволорунун│Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │
│жана башка чет өлкөлүк │фондуна - 0,25 пайыз; │
│мекемелеринин кызматкерлери - 10 │б) жумушчулар үчүн - ай сайын, │
│пайыз өлчөмүндө. Кыргыз │орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40│
│Республикасынын Тышкы иштер │пайызы өлчөмүнөн 5 пайыз өлчөмүндө│
│министрлигинин чет өлкөлүк │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│мекемелеринин кызматкерлеринин │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│камсыздандыруу төгүмдөрүн төлөө │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│Кыргыз Республикасынын Өкмөтү │Пенсиялык фондго - 3 пайыз; │
│белгилеген тартипте жүзөгө │Мамлекеттик топтомо пенсиялык │
│ашырылат. │фондуна - 2 пайыз; │
│Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │7) 2016-ЖЫЛДЫН 1-ЯНВАРЫНАН БАШТАП │
│суммаларын фонддор боюнча │31-ДЕКАБРЫНА ЧЕЙИН - 14,75 ПАЙЫЗ │
│бөлүштүрүү ушул пункттун "а" │ӨЛЧӨМҮНДӨ: │
│пунктчасына ылайык жүргүзүлөт.). │а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай │
│ │сайын, орточо эмгек акынын │
│ │чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн │
│ │8,75 пайыз өлчөмүндө. │
│ │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│ │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│ │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│ │Пенсиялык фондго - 6,5 пайыз; │
│ │Милдеттүү медициналык │
│ │камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз; │
│ │Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │
│ │фондуна - 0,25 пайыз; │
│ │б) жумушчулар үчүн - ай сайын, │
│ │орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40│
│ │пайызы өлчөмүнөн 6 пайыз өлчөмүндө│
│ │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│ │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│ │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│ │Пенсиялык фондго - 4 пайыз; │
│ │Мамлекеттик топтомо пенсиялык │
│ │фондуна - 2 пайыз; │
│ │8) 2017-ЖЫЛДЫН 1-ЯНВАРЫНАН БАШТАП │
│ │31-ДЕКАБРЫНА ЧЕЙИН - 16,75 ПАЙЫЗ │
│ │ӨЛЧӨМҮНДӨ: │
│ │а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай │
│ │сайын, орточо эмгек акынын │
│ │чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн │
│ │8,75 пайыз өлчөмүндө. │
│ │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│ │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│ │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│ │Пенсиялык фондго - 6,5 пайыз; │
│ │Милдеттүү медициналык │
│ │камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз; │
│ │Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │
│ │фондуна - 0,25 пайыз; │
│ │б) жумушчулар үчүн - ай сайын, │
│ │орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40│
│ │пайызы өлчөмүнөн 8 пайыз │
│ │өлчөмүндө; │
│ │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│ │суммасын фонддор боюнча │
│ │бөлүштүрүү төмөнкү өлчөмдөрдө │
│ │жүргүзүлөт: │
│ │Пенсиялык фондго - 6 пайыз; │
│ │Мамлекеттик топтомо пенсиялык │
│ │фондуна - 2 пайыз; │
│ │9) 2018-ЖЫЛДЫН 1-ЯНВАРЫНАН БАШТАП │
│ │31-ДЕКАБРЫНА ЧЕЙИН - 19,75 ПАЙЫЗ │
│ │ӨЛЧӨМҮНДӨ: │
│ │а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай │
│ │сайын, орточо эмгек акынын │
│ │чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн │
│ │10,75 пайыз өлчөмүндө. │
│ │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│ │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│ │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│ │Пенсиялык фондго - 8,5 пайыз; │
│ │Милдеттүү медициналык │
│ │камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз; │
│ │Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │
│ │фондуна - 0,25 пайыз; │
│ │б) жумушчулар үчүн - ай сайын, │
│ │орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40│
│ │пайызы өлчөмүнөн 9 пайыз │
│ │өлчөмүндө; │
│ │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│ │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│ │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│ │Пенсиялык фондго - 7 пайыз; │
│ │Мамлекеттик топтомо пенсиялык │
│ │фондуна - 2 пайыз; │
│ │10) 2019-ЖЫЛДЫН 1-ЯНВАРЫНАН БАШТАП│
│ │31-ДЕКАБРЫНА ЧЕЙИН - 23,75 ПАЙЫЗ │
│ │ӨЛЧӨМҮНДӨ: │
│ │а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай │
│ │сайын, орточо эмгек акынын │
│ │чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн │
│ │13,75 пайыз өлчөмүндө. │
│ │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│ │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│ │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│ │Пенсиялык фондго - 11,5 пайыз; │
│ │Милдеттүү медициналык │
│ │камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз; │
│ │Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │
│ │фондуна - 0,25 пайыз; │
│ │б) жумушчулар үчүн - ай сайын, │
│ │орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40│
│ │пайызы өлчөмүнөн 10 пайыз │
│ │өлчөмүндө; │
│ │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│ │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│ │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│ │Пенсиялык фондго - 8 пайыз; │
│ │Мамлекеттик топтомо пенсиялык │
│ │фондуна - 2 пайыз; │
│ │11) 2020-ЖЫЛДЫН 1-ЯНВАРЫНАН БАШТАП│
│ │31-ДЕКАБРЫНА ЧЕЙИН - 27,25 ПАЙЫЗ │
│ │ӨЛЧӨМҮНДӨ: │
│ │а) жумуш берүүчүлөр үчүн - ай │
│ │сайын, орточо эмгек акынын │
│ │чегерилүүчү 40 пайызы өлчөмүнөн │
│ │17,25 пайыз өлчөмүндө. │
│ │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│ │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│ │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│ │Пенсиялык фондго - 15 пайыз; │
│ │Милдеттүү медициналык │
│ │камсыздандыруу фондуна - 2 пайыз; │
│ │Эмгекчилердин ден соолугун чыңдоо │
│ │фондуна - 0,25 пайыз; │
│ │б) жумушчулар үчүн - ай сайын, │
│ │орточо эмгек акынын чегерилүүчү 40│
│ │пайызы өлчөмүнөн 10 пайыз │
│ │өлчөмүндө; │
│ │Камсыздандыруу төгүмдөрүнүн │
│ │суммасын фонддор боюнча бөлүштүрүү│
│ │төмөнкү өлчөмдөрдө жүргүзүлөт: │
│ │Пенсиялык фондго - 8 пайыз; │
│ │Мамлекеттик топтомо пенсиялык │
│ │фондуна - 2 пайыз. │
│ │Текстиль жана тигүү өндүрүшүндө │
│ │иштеген жеке ишкерлер жана алардын│
│ │жалданма жумушчулары үчүн │
│ │камсыздандыруу төгүмдөрүн төлөө │
│ │камсыздандыруу полистерин сатып │
│ │алуу жолу менен жүргүзүлөт. │
│ │Текстиль жана тигүү өндүрүшүндө │
│ │иштеген жеке ишкерлер жана алардын│
│ │жалданма жумушчулары үчүн │
│ │камсыздандыруу төгүмдөрүн төлөө │
│ │тартибин Кыргыз Республикасынын │
│ │Өкмөтү белгилейт. │
└──────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘