Загрузка документа…
КР Министрлер Кабинетинин 2022-жылдын 25-мартындагы № 166 токтомуна ылайык КҮЧҮН ЖОГОТТУ
КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫНЫН ӨКМӨТҮ
ТОКТОМ
2011-жылдын 26-октябры №681
"Кыргыз Республикасынын айрым мыйзам актыларына өзгөртүүлөрдү жана толуктоолорду киргизүү жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзам долбоору тууралуу
Кыргыз Республикасынын Конституциясынын 79-беренесине ылайык, фискалдык саясаттык жакшыртуу жана өркүндөтүү максатында Кыргыз Республикасынын Өкмөтү
ТОКТОМ КЫЛАТ:
1. "Кыргыз Республикасынын айрым мыйзам актыларына өзгөртүүлөрдү жана толуктоолорду киргизүү жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзам долбоору жактырылсын.
2. Бул мыйзам долбоору Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин кароосуна киргизилсин жана Кыргыз Республикасынын Конституциясынын 80-беренесинин 2-бөлүгүнө ылайык мыйзам долбоорун кечиктирилгис катары кезексиз тартипте кароо Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинен суралсын.
3. Кыргыз Республикасынын экономикалык жөнгө салуу министри жана Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнө караштуу Мамлекеттик салык кызматынын төрагасы ушул мыйзам долбоору Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинде каралган учурда Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн расмий өкүлдөрү болуп дайындалышсын.
Кыргыз Республикасынын Биринчи вице-премьер-министри, Премьер-министрдин милдетин аткаруучу |
Ө.Бабанов |
Долбоор
1-берене.
Кыргыз Республикасынын Салык кодексине (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин Ведомосттору 2008-ж. № 8, 922-б.) төмөнкү өзгөртүүлөр жана толуктоолор киргизилсин:
1. 4-беренеде:
- 2-бөлүктүн 12-пункту күчүн жоготту деп табылсын.
- 13-пункт "салыктык укук мамилелерин жөнгө салуу" боюнча деген сөздөрдөн кийин ", салык жана бажы саясатын жүргүзүү" деген сөздөр менен толукталсын;
- төмөнкү мазмундагы 17, 18 жана 19-пункттар менен толукталсын:
"17) "Калк менен эсептешүү" - жеке ишкерлерден башка жеке адамдар менен жарандык-укуктук келишимдердин түрлөрү боюнча эсептешүүлөр.
18) "Пайыздык киреше" - ар кандай түрдөгү карыздык талаптардан, анын ичинде Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык ишке ашырылуучу каражат тартуу жана каржылоо операцияларынан алынган кирешелерди кошо, облигациялар, векселдер жана карыз алуунун башка түрлөрү боюнча кирешелер, ошондой эле финансылык ижара (лизинг) келишими боюнча алынган кирешелер.
19) "Пайыздык чыгаша" - ар кандай түрдөгү карыздык милдеттенмелер боюнча, анын ичинде Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык ишке ашырылуучу каражат тартуу жана каржылоо операциялары боюнча жүргүзүлгөн чыгашаларды кошо, облигациялар, векселдер жана милдеттенмелердин башка түрлөрү боюнча чыгашалар, ошондой эле финансылык ижара (лизинг) келишими боюнча жүргүзүлгөн чыгашалар.
2. 18-беренеде:
- 4-бөлүк күчүн жоготту деп табылсын;
- 5-бөлүк төмөнкү редакцияда берилсин:
"5. Ушул берененин 2-бөлүгүнө ылайык чыгарылган документтер Кыргыз Республикасынын Өкмөтү тарабынан аныкталган басма жана электрондук басылмаларда документтердин тексттерин жазуу жолу менен, ошондой эле ыйгарым укуктуу мамлекеттик органдын жана/же ыйгарым укуктуу салык органынын маалыматтык ачык веб-сайтында жалпыга жеткирилет.".
3. 50-берененин 1-бөлүгүндө:
- 9-пункт күчүн жоготту деп табылсын;
- 10-пункт төмөнкү редакцияда баяндалсын:
"10) Кыргыз Республикасынын мыйзамдарында каралган негиздер боюнча салык төлөөчүнү жоюу жөнүндө, анын ичинде мажбурлоо менен, сотко доо арызын берүүгө;"
68-берененин 3-пункт күчүн жоготту деп табылсын.
5. 81-берененин 6-бөлүгүндөгү "салыктын кийинки төлөнө турган суммасынын" деген сөздөр "кийинки мезгилдеги салыктык милдеттенмелерин аткаруунун" деген сөздөр менен алмаштырылсын.
6. 87-берененин 4-бөлүгүнүн 1-пунктундагы "квартал сайын төлөнүүчү" деген сөздөр алып салынсын.
7. 102-берене төмөнкү мазмундагы 12-бөлүк менен толукталсын:
"12. Салык органы ушул Кодекске ылайык 15 күндүн ичинде пландан тышкары текшерүү жүргүзүү жөнүндө чечим кабыл алууга жана пландан тышкары текшерүү жүргүзүү үчүн негиздемелерди салык органы алган күндөн кийинки келүүчү 30 календардык күндөн кеч эмес пландан тышкары текшерүүгө киришүүгө милдеттүү.".
8. 114-берененин 3-бөлүгүндөгү "башка иш-аракеттер" деген сөздөр алып салсын.
9. 144-берене күчүн жоготту деп табылсын.
10. 153-беренеде:
- 16-пункт күчүн жоготту деп табылсын;
- 18-пункт төмөнкү редакциядагы төртүнчү абзац менен толукталсын:
"Финансылык ижара (лизинг) келишими боюнча алынган сый акылар роялтиге кирбейт.";
- төмөнкү мазмундагы 32, 33 жана 34-пункттар менен толукталсын:
"33) "Өнбөй турган карыз" - салык төлөөчүгө кошуп эсептелген, аны салык төлөөчү соттун чечими боюнча милдеттенмени токтотуунун, кудуретсиздиктин, карызды жоюп жиберүүнүн же карызкордун өлүмүнүн натыйжасында, же Кыргыз Республикасынын жарандык мыйзамдарында каралган эскирген доонун мөөнөтү бүткөндө толук ала албаган абалдагы сумма.
34) "Шектүү милдеттенмелер" - соттун чечими боюнча милдеттенмени токтотуунун, кудуретсиздиктин, карызды жоюп жиберүүнүн же карызкордун өлүмүнүн натыйжасында, же Кыргыз Республикасынын жарандык мыйзамдарында каралган эскирген доонун мөөнөтү бүткөндө салык төлөөчү төлөбөгөн салык төлөөчүгө кошуп эсептелүүчү сумма.
35) "Лизингдик компания" - финансылык ижара (лизинг) келишими боюнча алынган, негизги каражаттарды сатуудан түшкөн акчанын 90 пайыздан кем эмесин түзгөн ата мекендик уюм, чет өлкөлүк уюмдун филиалы жана/же өкүлчүлүгү.".
11. 163-берененин 2- жана 3-бөлүктөрү төмөнкү редакцияда берилсин:
"2. Кыргыз Республикасынын Эмгек кодекси менен жөнгө салынуучу мамилелер пайда болгон учурда бир айдагы киреше боюнча салык салына турган киреше ушул беренеге ылайык белгиленген кирешенин минималдуу эсептик көрсөткүчүнөн кем болбойт.
3. Бир айдагы минималдуу эсептик киреше кийинки календардык жылга Кыргыз Республикасынын райондору жана шаарлары боюнча Кыргыз Республикасынын Өкмөтү белгилей турган тартипте мамлекеттик статистикалык органдын маалыматтарынын негизинде өткөн жылдагы кызматкерлердин орточо эмгек акысынын 40 пайыз өлчөмүндө аныкталат.
Минималдуу эсептик кирешенин көлөмү Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин профилдүү комитети менен макулдашуу боюнча Кыргыз Республикасынын Өкмөтү тарабынан аныкталат. Минималдуу эсептик кирешенин көлөмү учурдагы жылдын 1-ноябрына чейинки мөөнөттө расмий жарыяланууга тийиш.
Эгер минималдуу эсептик кирешенин өлчөмү кийинки календардык жылга ушул кодексте каралган тартипте белгиленбесе, өткөн жылдагы минималдуу эсептик кирешенин өлчөмү колдонулат.".
12. 167-берене төмөнкү редакцияда берилсин:
"167-берене. Кирешелер боюнча салык алынбаган кирешелер
Кирешелер боюнча салык алынбаган кирешелер деп, төмөнкүлөр саналат:
1) Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык белгиленген жөлөкпулдар;
2) Кыргыз Республикасынын Президентинин фондунан, Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин Төрагасынын фондунан жана Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн резервдик фондунан төлөөлөр;
3) мамлекеттик социалдык камсыздандыруу боюнча жөлөкпулдар жана компенсациялар;
4) Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык төлөнүүчү пенсиялар;
5) бюджет каражаттарынын эсебинен төлөнүүчү жөлөкпулдар жана компенсациялар;
6) Кыргыз Республикасынын билим берүү мекемелеринин окуучуларына жана студенттерине Кыргыз Республикасынын мыйзамдарында белгиленген өлчөмдөрдө төлөнүүчү стипендиялар;
7) ал жеткис күч жагдайлар менен байланышкан кайтарымсыз алынган суммалар;
8) аскер кызматчыларынын, улуттук коопсуздук органдарынын, укук коргоо органдарынын кызматчыларынын, мамлекеттик кызматчылардын алар кызматтык милдеттерин аткарууда өлүмү жана/же денеси жаракат алуу менен байланышкан компенсациялык төлөмдөрдүн жана жөлөкпулдардын мамлекеттик бюджеттин каражаттарынан алынган суммасы;
9) курман болгон жумушчунун жакын туугандары же жумушчунун жакын тууганы өлгөндүгүнө байланыштуу жумуш берүүчүдөн кайтарымсыз алган суммалар;
10) саламаттыгына келтирилген зыяндын ордун толтуруучу сумма, ошондой эле Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык жумушчунун эмгектик милдеттенмелерин аткарууда майып болгон, курман болгон учурда төлөнүүчү сумма;
11) атайын кийимдердин, атайын бут кийимдердин, жеке коргонуу каражаттарынын, самын, жугушсуздандыруучу каражаттардын наркы; Кыргыз Республикасынын мыйзамдарында белгиленген ченемдер боюнча мындай зыяндуу же кооптуу эмгек шарттары менен жумуштарда алектенген жумушчуларга берилүүчү сүттүн жана дарылоо-алдын алуу тамактануусунун наркы;
12) Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык жумушчуларды милдеттүү медициналык текшерүүнүн жана дарылоо-алдын алуу тейлөөнүн наркы;
13) жумушчуга иш сапарынын чыгымдарын, ошондой эле өз милдеттерин аткарган учурда уюмдун башкаруу органдарынын мүчөлөрү тарткан чыгымдарын компенсациялоонун суммалары:
а) берилген документтерге ылайык - багытталган жерине чейин баруу жана кайра кайтуу боюнча;
б) берилген документтерге ылайык - турак жайды жалдоо боюнча;
в) суточный - Кыргыз Республикасынын Өкмөтү белгилеген ченемдин чегинде.
Ушул пункттун "а" жана "б" пунктчаларында көрсөтүлгөн документтер болбогон учурда иш сапары боюнча чыгымдардын ордун толтуруунун суммасы Кыргыз Республикасынын Өкмөтү тарабынан белгиленген ченемдин чегинде салык салынуудан бошотулууга тийиш;
14) өз кызматкерлерин милдеттүү камсыздандыруу боюнча жумуш берүүчү тарабынан төлөнүүчү камсыздандыруунун сыйакыларынын суммасы, ошондой эле Кыргыз Республикасынын мыйзамдарында белгиленген тартипте ишке ашырылуучу ушундай келишимдер боюнча төлөмдөр;
15) ушул Кодекстин 195-беренесинде каралган жумушчуну даярдоо жана кайра даярдоого багытталган жумуш берүүчүнүн чыгымдары;
16) Граждандык, Улуу Ата мекендик согуштардын майыптарынын жана катышуучуларынын, мамлекеттер аралык макулдашуулар боюнча Ооганстан жана башка мамлекеттердеги согуштарга катышкандардын, Улуу Ата мекендик согуштун жылдарында тылдагы жан аябаган эмгеги жана кынтыксыз аскердик кызматы үчүн СССРдин орден жана медалдары менен сыйланган адамдардын, Баткен окуяларынын катышуучулары, Чернобыль АЭСиндеги кыйроону жоюуга катышкан адамдардын, Граждандык, Улуу Ата мекендик согуштарда курман болгондордун жесирлеринин, эгер ушул берене менен башкача каралбаса, ишкердик иш-аракеттерден алынган кирешелеринен башка кирешелери;
17) жеке ишкердикти кошпогондо жеке жактардын айыл чарба продукцияларын сатуудан алган кирешелери;
18) жумуш берүүчү тарабынан жумушчунун 14 жашка чейинки балдары (багуусундагылар) үчүн берилүүчү 10 эсептик көрсөткүчтөн көп эмес өлчөмдө, жаңы жылдык белектер түрүндөгү кирешелер;
19) бюджеттин каражаттарынын эсебинен Олимпиадалык оюндардын чемпиондоруна жана сыйлык ээлерине төлөнүүчү стипендиялар;
20) ишке орноштуруу кызматынын органдары уюштурган акы төлөнүүчү коомдук жумуштарда алектенген жарандардын эмгегине төлөнгөн акылар;
21) майыптарга, жетим балдарга жана көп балалуу энелерге же аталарга профсоюздук органдар тарабынан жүргүзүлгөн төлөмдөр түрүндөгү киреше;
22) Кыргыз Республикасынын Банктарындагы салымдары боюнча пенсионерлер, Граждандык, Улуу Ата мекендик согуштардын майыптары жана катышуучулары, мамлекеттер аралык макулдашуулар боюнча Ооганстан жана башка мамлекеттердеги согуштарга катышкандар аскер кызматчылары, Улуу Ата мекендик согуштун жылдарында тылдагы жан аябаган эмгеги жана кынтыксыз аскердик кызматы үчүн СССРдин орден жана медалдары менен сыйланган адамдар, Баткен окуяларынын катышуучулары, Чернобыль АЭСиндеги кыйроону жоюуга катышкан адамдар, I жана II топтогу майыптар алуучу пайыздар;
23) ата мекендик уюмдарга катышуудан алынган Кыргыз Республикасынын жеке жактары - резиденттери тарабынан алынган дивиденддер;
24) үчүнчү тараптан алынган киреше:
а) майыптардын техникалык каражаттары үчүн төлөм катары майыптар алган;
б) майыптыктын алдын алуу жана аны реабилитациялоо үчүн, майыптар үчүн узатуучу-иттерди багууга кеткен сумманын өлчөмүндө майыптар алган;
в) жөлөкпул түрүндө жашы жете элек балдардын саны 4 жана андан көп болгон майыптар, пенсионерлер, жетим-балдар, көп балалуу үй-бүлөлөр алган;
г) акысыз тамак-аш түрүндө социалдык жактан корголбогон жактар алган;
25) кан тапшыргандыгы үчүн, Кыргыз Республикасынын мыйзамдарында каралган донорлуктун башка түрлөрүнөн алынган суммалар;
26) Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык алынган алименттер;
27) ажырашуунун кесепетинен болуп өткөн жубайлардын же мурунку жубайлардын ортосундагы менчиктерди берүүдөн алынган ар кандай киреше;
28) ишкердик иш-аракетти жүзөгө ашыруудан алынган мүлктү, жумушту, кызматты кошпогондо, мурас же белек берүү тартибинде жакын туугандардан жеке адам алган мүлктүн, жумуштун, кызматтык наркы;
29) гуманитардык жардам катары жеке жак тарабынан алынган мүлктүн наркы;
30) наркы 10 эсептик көрсөткүчтөн ашпаган утуш түрүндө алынган кирешенин ар кандай түрү;
31) салык төлөөчү тарабынан жеке максаттары үчүн колдонулган жана ишкердик иш-аракетти жүзөгө ашыруу максатында эмес сатылып алынган кыймылдуу жана/же кыймылсыз мүлктү сатуудан алынган, төмөнкү учурлардан башка учурлардагы киреше:
а) сатып алган күндөн тартып жеке менчик укугунда бир жылдан кем эмес таандык болгон автомототранспорттук каражаттарды сатуудан алынган киреше;
б) кыймылсыз мүлккө укуктарды мамлекеттик каттоонун бирдиктүү системасынын органдарынын маалыматтарына ылайык турак жай фондуна тиешелүү болгон жана ушул кыймылсыз мүлктү сатып алган күндөн тартып биринин артынан бири катар келген 2 жылдан кем эмес жеке менчик укугуна тийиштүү болгон кыймылсыз мүлктү сатуудан алынган киреше;
32) катышуучунун кошкон үлүшүнүн же пайынын өлчөмүндө же үлүштөгү баалуу кагаздардан кайтарып берген сумма;
33) ишкердик иш-аракеттерди жүзөгө ашыруу менен байланышпаган, ушул Кодекстин 165-беренесинин 1-бөлүгүнүн 18-пунктунда көрсөтүлгөн учурлардан башка учурларда кайтарылып берилүүчү камсыздандыруу сый акылар жана төлөп кайра алуучу суммалар, ошондой эле камсыздандыруу суммалары жана жеке жак менен түзүлгөн камсыздандыруу келишими боюнча камсыздандыруу учуру келгенде ордун толтуруу;
34) Кыргыз Республикасынын банктарына салымдар боюнча пайыздар;
35) пайыздык киреше жана листингдин эң жогорку категориясынан кийинки эң жогорку фондулук биржалардын листингин сатыла турган күндө болгон баалуу кагаздардын наркынын өсүшүнөн алынган киреше;
36) мамлекет, коммерциялык эмес уюмдар тарабынан социалдык реабилитациялоо же адаптациялоого, медициналык жардамга муктаж болгон, жашоо деңгээлинен төмөн кирешеси бар төмөндөгү адамдарга акысыз берилүүчү активдер:
а) качкындар;
б) катуу оорулуулар.
37) Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык бийик тоолуу жана жетүүгө кыйын алыскы зоналар шартында иштегендиги үчүн белгиленген үстөктөрдүн жана райондук коэффициенттердин өлчөмү.".
13. 175-берененин 1-бөлүгүндөгү экинчи сүйлөм төмөнкүдөй редакцияда баяндалсын:
"Кирешелер боюнча салыктын акыркы суммасы, эсептелген салыктын суммасы менен салык агенти кармап калган салыктын суммасынын ортосундагы айырма катары аныкталат.".
14. 183-берене төмөнкү редакциядагы 15-пункт менен толукталсын:
"15) "Чакан жана орто бизнестин субъекти" - бул КНСти жана сатуудан салыкты эске албаганда, товарларды, жумушту, кызмат көрсөтүүнү сатуудан түшкөн акчасы календардык жыл үчүн 30000000 сомдон ашпаган кирешеге салыктан салык төлөөчү.".
15. 188-берененин 1-бөлүгүндө:
- 12-пункт төмөнкү мазмундагы д) пунктчасы менен толукталсын:
"д) анын алгачкы наркын алып салуу менен катышуу үлүшү;";
- 16-пункттун б) жана в) пунктчалары күчүн жоготту деп табылсын;
19-пункт төмөнкү редакцияда берилсин:
"19) шектүү милдеттенмелердин суммасы;".
16. 189-беренеде:
- 1-пункттагы "ошондой эле уюмдагы катыш үлүшүн сатуудан кирешени" деген сөздөр алынып салсын;
- 9-пункттагы "пайыздар жана кирешелер" деген сөздөр "пайыздык кирешелер" деген сөздөр менен алмашылсын;
- төмөнкү мазмундагы 10-пункт менен толукталсын:
"10) негизги каражаттарды сатуудан финансылык ижаранын (лизингдин) келишими боюнча алынган киреше.".
17. 193-берененин 1-бөлүгүндөгү "оң курстук айырманын суммасынан" деген сөздөрдөн кийин "жана өнбөй турган карыздын суммасынан" деген сөздөр менен толукталсын.
18. 196-берене төмөнкү редакцияда берилсин:
"196-берене. Пайыздык чыгымдарды чыгарып салуу
1. Чегерилген же төлөнгөн пайыздык чыгымдар ушул Кодекске ылайык салык төлөөчү колдонгон салыктык эсепке алуунун ыкмаларына жараша ушул беренеде каралган чектөөлөрдү эске алуу менен, эгер карыздын суммасы экономикалык иш-аракеттерди жүзөгө ашыруу үчүн колдонулбаса чыгарылып салууга тийиш.
2. Амортизациялануучу негизги каражаттарды сатып алууга жана түзүүгө байланыштуу же аларды пайдаланууга киргизгенге чейин алардын наркын өзгөртүүгө таасир берүүчү чыгымдар менен байланышкан ушул Кодекске ылайык салык төлөөчү колдонгон салыктык эсепке алуунун ыкмаларына жараша чегерилген же төлөнгөн пайыздык чыгымдар жылдык жалпы кирешеден чыгарып салууга жатпайт, тескерисинче алардын наркын көбөйтөт.".
19. 197-берененин 5-бөлүгү төмөнкү редакцияда берилсин:
"5. Ушул берененин 3-бөлүгүндө каралган, 5 жыл ичинде багытталышы боюнча пайдаланылбаган, атайын фонддун каражаттарынын суммасы бюджетке төлөнөт.".
20. 198-беренеде:
- 1-бөлүктөгү "даярдоого, монтаждоого, орнотууга кеткен иш жүзүндөгү чыгымдар, карыз милдеттенмелери боюнча пайыздар" деген сөздөр "анын ичинде пайыздык чыгымдары, ошондой эле даярдоого, монтаждоого, орнотууга кеткен иш жүзүндөгү чыгымдар" деген сөздөр менен алмаштырылсын;
- 5-бөлүктүн биринчи абзацындагы "кредиттер жана зайымдар боюнча пайыздар" деген сөздөр "анын ичинде пайыздык чыгымдар" деген сөздөр менен алмаштырылсын;
21. 200-беренеде:
- 2-бөлүктөгү "суммасы" деген сөздөрдөн кийин "эгерде ушул бөлүм менен башкача каралбаса " деген сөздөр менен толукталсын";
- 4-бөлүктөгү "салык төлөөчү - лизинг алуучу" деген сөздөр ", эгерде ушул бөлүм менен башкача каралбаса" деген сөздөр менен алмаштырылсын.
22. 201-берененин 2-бөлүгүндө:
- 3-пункттагы "жоголгондо," деген сөз ", бузулганда" деген сөз менен толукталсын;
- 8-пункт күчүн жоготту деп табылсын.
23. 203-берененин 3-бөлүгү төмөнкү редакцияда берилсин:
"3. Ушул берененин 2-бөлүгү менен белгиленген чектөөдөн ашып кеткен сумма топтун наркына кошумчаланган негизги каражаттардын наркы катары каралат жана отчеттук жылдын аягында топтун салыктык наркын көбөйтөт.".
24. 209-берененин 1-бөлүгүнүн 3-пункту төмөнкү редакцияда берилсин:
"3) Кыргыз Республикасынын бюджетине төлөнүүгө тийиш болгон төмөндөгү салыктар:
а) пайдага салыкты;
б) ушул Кодекске ылайык эсептелбей турган КНСтен башка КНСти;
в) берүүчүлөргө товарларды, жумушту жана кызмат көрсөтүүлөрдү сатып алууда төлөнүүчү сатуудан салыктан башка сатуудан салыкты;
г) ушул Кодекстин беренелерине ылайык эсептелбей турган эсептен чыгарууга тийиш болбогон акциздик салыктан башка акциздик салыкты;".
25. 212-беренеде:
1-бөлүктүн 2-пункту төмөнкү редакцияда берилсин:
"2) I жана II топтогу майыптардын коомдорунун, Кыргыз азиздер жана дүлөйлөр коомунун уюмдарынын, жеке ишкерлердин, андагы иштегендердин жалпы санынын 50 пайызынан кем эмес майыптар, азиздер жана дүлөйлөр түзгөн жана алардын эмгек акылары жалпы эмгек акы фондунун 50 пайызынан кем эмесин түзгөн учурда. Көрсөтүлгөн уюмдардын тизмеси Кыргыз Республикасынын Өкмөтү тарабынан аныкталат";
1-бөлүк төмөнкү мазмундагы 9-пункт менен толукталсын:
"9) лизингдик компаниялар.".
26. 213-берене төмөнкү мазмундагы 2-бөлүк менен толукталсын:
"Лизингдик компаниялардын пайда салыгынын ставкасы 5 пайыз өлчөмүндө белгиленет.".
27. 217-берене төмөнкү редакцияда берилсин:
"217-берене. Пайдага салыктын алдын ала суммасын төлөө
1. Салык төлөөчү квартал сайын салыктык отчеттор берүүгө жана бюджетке салыктык мезгилдин отчеттук кварталынын экинчи 20-күнүнөн кийинки күндөн кеч эмес пайдага салыктын алдын ала суммасын киргизүүгө милдеттүү.
2. Отчеттук квартал үчүн пайдага салыктын алдын ала суммасы отчеттук кварталдан мурунку квартал үчүн КНСти жана сатуудан салыкты эсепке албастан салык төлөөчүнүн түшкөн акчасынын суммасынан 1 пайыз өлчөмүндө аныкталат.
3. Салыктын алдын ала суммасын төлөбөй койгон же өз убагында төлөбөгөн салык төлөөчүгө карата салыкты төлөбөй койгондугу же өз убагында төлөбөгөндүгү үчүн ушул Кодексте белгиленген пеня (туум) колдонулат.".
28. 221-берененин 2-бөлүгүндөгү "ошондой эле финансылык ижаранын (лизингдин) келишимдери боюнча лизинг берүүчү-резиденттер алынган пайыздарга карата" деген сөздөргө алмаштырылсын.
29. 223-беренеде:
- 1-бөлүктөгү "кирешелер" деген сөз "эгерде, ушул берене менен башкача каралбаса" деген сөздөргө алмаштырылсын;
- 1-бөлүктүн 1-пунктундагы "пайыздар" жана пайыздардан" деген сөздөр "пайыздык кирешелер" пайыздардан кирешелер" деген сөздөргө алмаштырылсын;
- 1-бөлүктүн 4-пункту төмөнкү редакцияда берилсин:
"4) жумуштар, кызмат көрсөтүүлөрдөн - 10 пайыз;";
- 1-бөлүк төмөнкү редакциядагы 5-пункт менен толукталсын:
"5) Кыргыз Республикасы менен башка мамлекеттердин ортосундагы эл аралык байланыштарда жана ташууларды телекоммуникациялык жана транспорттук кызмат көрсөтүүлөрдөн - 5 пайыз.
Кыргыз Республикасы менен башка мамлекеттердин ортосундагы ташуулар деп, Кыргыз Республикасынын чегинен тышкары же анын аймагында жайгашкан пункттардын ортосундагы гана ишке ашырыла турган ташуулардан башка учурлардагы деңиз, суу же аба кемелери, авто транспорт каражаттары же темир жол транспорттору менен ташууларды түшүнөбүз.";
2-бөлүк күчүн жоготту деп табылсын;
- төмөнкү мазмундагы 5-пункт менен толукталсын:
"5. Кыргыз Республикасындагы туруктуу мекеме, лизингдик компания менен байланышпаган чет өлкөлүк уюм тарабынан алынган киреше лизингдик компаниянын атынан кирешелерди төлөөчү булактан төмөнкү ставкалар боюнча эсептен чыгарууларды ишке ашырбай туруп салык алынууга тийиш:
1) дивиденддер жана пайыздардан, жумуш жана/же кызмат көрсөтүүдөн алынган кирешеден - 1 пайыз;
2) автордук калем акылардан, роялтиден - 0 пайыз.".
30. VIII бөлүм төмөнкү мазмундагы 34-1 глава менен толукталсын:
"34-1-глава
Чакан жана орто ишкердиктин субъектиси тарабынан
пайдага салык боюнча алынуучу базаны эсептеп
чыгаруунун жөнөкөйлөтүлгөн тартиби
223-1-берене. Чакан жана орто ишкердиктин субъектиси тарабынан
пайдага салык боюнча салыктык базаны эсептеп
чыгаруунун жөнөкөйлөтүлгөн эсептеп чыгарууну
колдонуунун тартиби
1. Чакан жана орто ишкердиктин субъектиси ушул главада белгиленген жөнөкөйлөтүлгөн тартипте пайдага салык боюнча салыктык базаны аныктоого укуктуу.
2. Ушул беренеде каралбаган учурларда пайдага салык боюнча салыктык базаны эсептеп чыгаруу ушул Кодекстин 29- жана 30-главаларында белгиленген тартипте ишке ашырылат.
3. Календардык жыл ичинде түшкөн акчасы 30000000 сомдон ашкан чакан жана орто ишкердиктин субъектиси ушул календардык жылдан кийинки жылдын биринчи күнүнөн тартып пайдага салык боюнча жөнөкөйлөтүлгөн эсептеп чыгарууну колдонуу укугун жоготот.
4. Календардык жылдын жыйынтыгы боюнча пайдага салык боюнча салык алынуучу базаны жөнөкөйлөтүлгөн эсептеп чыгарууну колдонуу укугуна ээ болгон пайдага салыктын салыгын төлөөчү бул тартипти ушул календардык жылдан кийинки жылдын биринчи күнүнөн тартып колдонууга укуктуу.
5. Пайдага салык боюнча салык алынуучу базаны жөнөкөйлөтүлгөн эсептеп чыгаруудан жалпы тартипке өтүүдө салыктык максаттар үчүн амортизациялоону эсептеп чыгарууда эске алынуучу негизги каражаттардын алгачкы наркы календардык жылдын 1-январына карата негизги каражаттардын калдык наркына тең кабыл алынат, анда салык төлөөчү бухгалтердик эсеп жөнүндөгү Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык эсептелүүчү пайдага салыкты жалпы эреже боюнча төлөйт.
223-2-берене. Жылдык жалпы киреше
1. Жылдык жалпы кирешеге кыйыр салыктарды эске албастан товарларды, жумуштарды жана кызмат көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн акча кирет.
2. Жылдык жалпы кирешенин курамына ушул Кодекстин 189-беренесинде каралган салык алынбай турган кирешелер кирбейт.
3. Бардык негизги каражаттарды саткан учурда терс калдыктан башка негизги каражаттарды сатуудан түшкөн киреше товарларды, жумуштарды жана кызмат көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн акчага кирбейт, амортизациялык чегерүүлөрдү эсептеп чыгарууда негизги каражаттардын наркын азайтат.
223-3-берене. Киреше алууга багытталган чыгымдарды эсептен чыгаруу
Эгерде ушул главада башкача каралбаса, салык төлөөчү товарларды, чегерүүгө жатпай турган сатылып алынган материалдык ресурстар боюнча салыктарды, ушул главага ылайык эсептелген амортизациялык чегерүүлөрдү, кошо, жумуштарды жана кызмат көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн акчаны алуу менен байланышкан тастыкталган чыгымдарды, ошондой эле ушул Кодекстин 203-беренесинде белгиленген чектөөсүз эсептелген негизги каражаттарды оңдоого кеткен чыгымдарды эсептен чыгарууга киргизүүгө укуктуу.
223-4-берене. Пайыздык чыгымдарды эсептен чыгаруу
1. Чегерилген же төлөнгөн пайыздык чыгымдар ушул Кодекске ылайык салык төлөөчү колдонгон салыктык эсепке алуунун ыкмаларына жараша ушул беренеде каралган чектөөлөрдү эске алуу менен, эгер карыздын суммасы экономикалык иш-аракеттерди жүзөгө ашыруу үчүн колдонулса чыгарылып салууга тийиш.
2. Амортизациялануучу негизги каражаттарды сатып алууга жана түзүүгө байланыштуу же аларды пайдаланууга киргизгенге чейин алардын наркын өзгөртүүгө таасир берүүчү чыгымдар менен байланышкан, ушул Кодекске ылайык салык төлөөчү колдонгон салыктык эсепке алуунун ыкмаларына жараша, чегерилген жана/же төлөнгөн пайыздык чыгымдар аталган каражаттардын наркына киргизилбейт жана жылдык жалпы кирешеден чыгарып салууга жатпайт.
223-5-берене. Негизги каражаттардын, материалдык эмес активдердин
жана товардык-материалдык запастардын наркы
1. Ушул главанын негизги максаттары үчүн негизги каражаттар болуп Кыргыз Республикасынын бухгалтердик эсеп жөнүндөгү мыйзамдарына ылайык негизги каражаттар деп таанылган активдер саналат.
2. Негизги каражаттардын же материалдык эмес активдердин алгачкы наркына аларды сатып алууга жана/же даярдоого кеткен иш жүзүндөгү чыгымдар кошулат.
3. Негизги каражаттардын же материалдык эмес активдердин алгачкы наркы өзгөртүлүүгө жатпайт.
4. Негизги каражаттардын же материалдык эмес активдердин наркы ушул главада белгиленген тартипте жана шарттарда амортизациялык чегерүүлөр аркылуу эсептен чыгарылууга кирет.
5. Товардык-материалдык запастардын наркы аларды сатып алуунун баасынан чегерилүүгө тийиш болгон КНСти алып салуу, жана/же ушул Кодекстин 294-беренесине ылайык эсептен чыгарылууга тийиш болгон акциздик салыктан улам аныкталат.
223-6-берене. Амортизациялануучу активдер
Салык төлөөчүнүн менчигинде турган негизги каражаттары жана материалдык эмес активдери, товарларды, жумуштарды жана кызмат көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн акчаны алуу үчүн колдонулуучу финансылык ижаранын (лизинг) келишими боюнча алынган негизги каражаттары кошо амортизацияланат.
223-7-берене. Амортизациялык чегерүүлөрдүн өлчөмүн аныктоо
1. Амортизациялык чегерүүлөрдүн өлчөмүн аныктоодо салык төлөөчү бухгалтердик эсеп жөнүндө Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына иштелип чыккан жана салык төлөөчү тарабынан бекитилген же ушул берене менен белгиленген ыкмага ылайык эсептик саясатта салык төлөөчү тарабынан белгиленген ыкманы колдонуу укугуна ээ.
2. Пайдага салык боюнча салык алынуучу базаны аныктоо үчүн амортизациялык чегерүүлөрдүн суммасы салык төлөөчүлөр тарабынан жыл сайын ушул берененин 3-бөлүгүндө көрсөтүлгөн амортизациялоонун ченемин жыл аягында негизги каражаттардын салыктык наркына көбөйтүү жолу менен аныкталат.
3. Амортизациялоонун ченеми 40 пайыз өлчөмүндө белгиленет.
4. Жылдын аягында негизги каражаттардын салыктык наркы төмөндөгүдөй эсептелет:
1) мурунку жылдын аягындагы негизги каражаттардын салыктык наркы катары аныкталуучу негизги каражаттардын жыл башындагы салыктык наркы, мурунку жылы эсептелген амортизациялык чегерүүлөрдүн суммасына азайтылган,
кошуу
2) салыктык мезгилдин ичинде сатылып алынган негизги каражаттардын наркы;
алуу
3) салыктык мезгил ичинде сатылган негизги каражаттардын наркы.
5. Эгерде негизги каражаттардын салыктык наркы жылдын аягында нөлдөн аз болсо, ал нөлгө барабар болот, мында салык төлөөчү өз кирешесине көрсөтүлгөн терс калдыкты кошот.
6. Эгерде негизги каражаттардын салыктык наркынын чоңдугу жылдын аягында эсептик көрсөткүчтүн 100 эсесинен азды түзсө, анда бул сумма амортизациялык чегерүү деп таанылат.
7. Эгерде бардык негизги каражаттар сатылган болсо, анда калдык салыктык нарк амортизациялык чегерүү деп таанылат жана эсептен чыгарылууга тийиш.
8. Ушул берене менен белгиленген амортизациялык чегерүүнүн тартибин колдонгон салык төлөөчү ушул беренеде белгиленген пайдага салык боюнча салык алынуучу базаны жөнөкөйлөтүлгөн эсептеп чыгарууну колдонгон мезгил ичинде аталган ыкманы колдонууга укуктуу, жана ушул режимди колдонгон салык төлөөчү катары эсептен чыгарылган күндөн тартып аны колдонууну токтотууга милдеттүү.
223-8-берене. Экономикалык ишке байланыштуу зыяндарды которуу
1. Салык төлөөчүнүн кирешесинен эсептен чыгаруулардын ашып кеткен суммасы зыян тартуу деп таанылат жана зыян тарткан мезгилден кийинки салыктык мезгилдин салык салынуучу кирешесинен эсептен чыгарып салуулар катарында 5 жылдан ашпаган календардык жылдагы мөөнөткө салык төлөөчү тарабынан которулат.
2. Эгерде салык төлөөчү бир салыктык мөөнөттөн ашуун зыян тартса, анда мындай зыян тарткан мезгилден кийинки салыктык мезгилдерге ошол зыяндарды которуу зыян тартуудагы кезектүүлүктө жүргүзүлөт.
3. Өзгөртүп кайра түзүүдөн улам салык төлөөчү ишин токтоткон учурда укугун улантуучу салык төлөөчү кайра түзүү учуруна чейин өзгөртүп кайра түзүлгөн салык төлөөчү алган зыяндардын суммасына ушул беренеде каралган тартипте жана шарттарда салыктык базаны азайтууга укуктуу.
223-9-берене. Эсептен чыгарып салууларга жатпаган чыгымдар
1. Төмөнкүлөрдү эсептен чыгарып салууга болбойт:
1) Кыргыз Республикасынын бюджетине жана Социалдык фонддун бюджетине төлөнүүчү салыктык санкциялар, туум айыптар жана проценттер;
2) Кыргыз Республикасынын бюджетине төлөнүүгө тийиш болгон төмөнкүдөй салыктар:
а) пайдага салык;
б) ушул Кодекске ылайык эсеп кылынууга жатпаган КНС тышкаркы КНС;
в) товарларды, жумуштарды жана кызмат көрсөтүүлөрдү сатып алууда берүүчүлөр төлөгөн сатуудан салыкты кошпогондо сатуудан алынуучу салык;
г) ушул Кодекске ылайык эсептен чыгарып салууга жатпаган акциздик салыкты кошпогондо акциздик салык;
3) бул чыгымдар товарларды, жумуштарды жана кызмат көрсөтүүлөрдү сатуудан пайда алуу максатында жүргүзүлгөн факты тастыкталган учурларды кошпогондо башка жак үчүн келтирилген ар кандай чыгымдар;
4) ушул Кодекстин жоболоруна ылайык салык салынууга жатпаган менчиктин, кирешенин ар кандай түрүн сатып алууга, башкарууга же күтүүгө чыгымдар;
5) салык төлөөчү, анын үй-бүлө мүчөлөрү же өз ара көз каранды субъекти тарабынан менчикти сатууга же алмашууга түз же кыйыр түрдө байланышкан ар кандай чыгымдар;
6) экономикалык иш жүргүзүүгө байланышпаган салык төлөөчүнүн жакын туугандарына жана башка адамдарга карата чыгымдар;
7) салык агенти тарабынан салынган киреше салыгынан тышкары кызматкерге сатып алуу же өндүрүү баасынан төмөн товарларды, жумуштарды жана кызмат көрсөтүүлөрдү сатууга байланыштуу чыгымдар;
8) мүнөзүн жана өлчөмүн аныктоого болбогон чыгымдар;
9) киреше алууга байланышпаган чыгымдардын суммасы;
10) пайдага салык салынбаган товарларды, жумуштарды жана кызмат көрсөтүүлөрдү сатуудан пайда алууга байланыштуу чыгымдар;
11) эгерде ушул Кодексте башкача белгиленбесе резервге чегерүүлөр түрүндөгү чыгымдар.".
31. 231-берененин 2-бөлүгүндө:
- 5-пункт "(фонд, взнос)" деген сөздөрдөн кийин "КНСти бир салык төлөөчү тарабынан КНСти экинчи салык төлөөчүгө же берүү же кайтарып берүү учурунда ушундай болуп калган субъектиге" деген сөздөр менен толукталсын;
- төмөнкүдөй мазмундагы 6-пункт менен толукталсын:
"6) финансылык ижара (лизинг) келишими боюнча негизги каражаттарды берүү.".
32. 241-берене күчүн жоготту деп табылсын.
33. 242-берене төмөнкү редакцияда берилсин:
"242-берене. Медициналык иш чөйрөсүндөгү товарлар жана кызматтар
Кыргыз Республикасынын Өкмөтү аныктоочу тизме боюнча протездик-ортопедиялык буюмдарды, берүүлөр, майыптар үчүн атайын товарларды, аларды оңдоону кошо, беримдер, ошондой эле дары-дармек каражаттардын беримдери КНСтен бошотулган беримдер болуп саналат.".
34. 243-берененин 2-бөлүгүнүн 1-пункту төмөнкүдөй редакцияда берилсин:
"1) проценттик кирешелерди эсептөө жана төлөтүү, карыздык милдеттенмелерди берүү жана төлөтүү, банктык кепилдиктерди берүүнү кошо алганда ишенимдерди жана же кепилдиктерди берүү, карыздык милдеттенмени башкаруу боюнча агенттин кызмат көрсөтүүлөрү;".
35. 247-берене күчүн жоготту деп табылсын.
36. 251-беренеде "кызмат көрсөтүүлөр" деген сөздөр "ишке ашырылуучу" деген сөздөргө алмаштырылсын".
37. 253-берене төмөнкүдөй мазмундагы абзац менен толукталсын:
"Турак-жай объекттеринин иштерин камсыздоочу инженердик тармактарды мамлекеттик архитектуралык көзөмөлдөө органдары бекиткен объектини пайдаланууга кабыл алуу актысынын негизинде аларды пайдаланууну ишке ашыруучу уюмдарга өткөрүп берүү КНСтен бошотулган берүүлөр болуп саналат".
38. 257-беренесинин:
- экинчи бөлүгүндөгү "1-бөлүктүн 2, 3 жана 10-пункттарында" деген сөздөр жана цифралар "1-бөлүктүн 2, 3, 10 жана 13-пункттарында" деген сөздөргө жана цифраларга алмашылсын.
39. 259-беренеде:
- 2-бөлүк "8515" деген сандардан кийин "851761000" деген сандар менен толукталсын;
- төмөнкүдөй мазмундагы 7-бөлүк менен толукталсын:
"7. Ушул берененин максаттарында негизги каражаттарды ажыратуу финансылык ижара (лизинг) келишими боюнча негизги каражаттарды берүү болуп саналбайт.".
40. 265-берененин 9-бөлүгү күчүн жоготту деп табылсын.
41. 266-беренеде:
- 3-бөлүктүн экинчи абзацы күчүн жоготту деп табылсын;
- 5-бөлүктүн үчүнчү абзацы күчүн жоготту деп табылсын.
42. 270-берененин 4-бөлүгү төмөнкүдөй редакцияда берилсин:
"4. Сатып алынган материалдык ресурстар үчүн КНС табигый азаюулардын (жоготуулардын ченеми) нормаларынын чектеринде салык салынуучу берүүлөргө кириш кылынууга тийиш.
Табигый азаюулардын (жоготуулардын ченеми) тармактык нормалары жана айрым субъекттерге карата табигый азаюулардын нормалары ыйгарым укуктуу мамлекеттик органдар тарабынан иштелип чыгат жана Кыргыз Республикасынын Өкмөтү тарабынан бекитилет.
43. 275-берененин 1-бөлүгүндө "Операциялар чагылдырылбагандык же толук чагылдырылбагандык, ошондой эле ушул бөлүмгө ылайык жараксыз же жоголду деп эсептелген" деген сөздөр "негизделген" деген сөзгө алмаштырылсын.
44. 295-берененин 1-бөлүгү "(ТНВЭД 2203 коду)" деген сөздөрдөн кийин "жана жүзүм суслосунан (ТНВЭД 220430 коду)" деген сөздөр менен толукталсын.
45. 310-берененин 1-бөлүгүнүн биринчи абзацы төмөнкү редакцияда берилсин:
"1. Роялтинин ставкасы төмөнкүдөй өлчөмдөрдө суу менен жабдууга адистештирилген уюмдарды кошпогондо накталай түрдө алынуучу суунун көлөмүнө жараша төмөнкүдөй өлчөмдөрдө белгиленет:".
46. 315-беренеде: 1-бөлүк төмөнкүдөй мазмундагы 5-пункт менен толукталсын:
"5) I жана II топтогу майыптар коомдору, сокурлар жана дүлөйлөр Кыргыз коомунун уюмдары, майыптар, сокурлар, дүлөйлөр иштегендердин жалпы санынын кеминде 50 пайызын түзгөн жеке ишкерлер жана алардын эмгек акысы эмгекке акы төлөөнүн жалпы фондунун 50 проценттен кем эмес суммасын түзөт. Бул коомдордун, уюмдардын жана жеке ишкерлердин тизмесин Кыргыз Республикасынын Өкмөтү аныктайт.".
- 3-бөлүк төмөнкү редакцияда берилсин:
"3. Электр энергиясын, жылуулук энергиясын жана жаратылыш газын тиричилик максаты үчүн жеке адамга сатуу сатык салыгын төлөөдөн бошотулат.".
47. 316-берененин 2-бөлүгү төмөнкүдөй мазмундагы 3-пункт менен толукталсын:
"3) финансылык ижара (лизинг) келишими боюнча негизги каражаттарды берүү.".
48. 317-берененин 5-бөлүгү "пайыздык кирешелер" деген сөздөрдөн кийин "негизги каражаттарды сатууда финансылык ижара (лизинг) келишими боюнча алынган проценттик кирешелерди кошпогондо," деген сөздөр менен толукталсын;
49. 341-берененин 1-бөлүгүнүн 3-пунктчасы "жер үчүн" деген сөздөрдөн мурда "үй жанындагы" деген сөздөр менен толукталсын".
50. 343-берененин 5-пункту төмөнкүдөй редакцияда берилсин:
"5) майыптардын уюмдарынын, согуштун катышуучуларынын жана аларга теңештирилген адамдардын жерлери жана сокурлар жана дүлөйлөр Кыргыз коомунун уюмдарынын, майыптар, сокурлар, дүлөйлөр иштегендердин жалпы санынын кеминде 50 пайызын түзгөн жеке ишкерлердин жерлери жана алардын эмгек акысы эмгекке акы төлөөнүн жалпы фондунун 50 проценттен кем эмес суммасын түзөт. Бул коомдордун, уюмдардын жана жеке ишкерлердин тизмесин Кыргыз Республикасынын Өкмөтү аныктайт;".
51. 351-беренеде:
- 2-бөлүк "калктуу пункттар" деген сөздөрдөн мурда "миң адам" деген сөздөр менен толукталсын;
- 3-бөлүк төмөнкүдөй редакцияда берилсин:
"3. Салыкты эсептөөдө калктуу конуштардагы адамдардын санына карабастан 1ге барабар, ал эми оюн автоматтарын жана бильярд берүү, казино, 100дөн ашуун орундуу сандагы автомашина токтоочу жайлардын кызматтарын көрсөтүүдө 1-ге барабар коэффициент колдонулат.".
52. 353-беренеде:
- 4-бөлүктүн 1-пунктчасы "КНС" деген сөздөн кийин "жана/же КНС боюнча жылына каттоо чегинин өлчөмүнөн ашкан кирешенин көлөмүндө" деген сөздөр менен толукталсын;
- төмөнкүдөй мазмундагы 5 жана 6-бөлүктөр менен толукталсын:
"5. Бул главада белгиленген шарттарга дал келбеген учурда салык төлөөчү дал келбөө аныкталган айдан кийинки айдын 1инен тартып салыктарды эсептөөнүн жана төлөөнүн жалпы белгиленген тартибине өтөт. Ыктыярдуу патенттин негизинде төлөнгөн жана салык төлөөчү жалпы белгиленген тартипке өткөн учурдан башталуучу мезгилге туура келген салыктын суммасы ашыкча төлөнгөн деп таанылат, аны кириштөө бир режимден экинчи режимге өтүүнүн оперативдүүлүгүн камсыздоо жана ушул Кодексин жоболорунун талаптарын бекем сактоо максатында ушул Кодекске ылайык жүргүзүлөт.
6. КНС боюнча каттоо чегинен ашканда КНС боюнча салыктык милдеттенме ушул Кодекстин жоболоруна ылайык келип чыгат.".
53. 359-берененин 1-бөлүгүнүн 1-пунктчасы төмөнкүдөй редакцияда берилсин:
"1) жыл үчүн кирешенин көлөмү КНС боюнча каттоо чегинин өлчөмүнөн ашпайт;".
54. 361-берене төмөнкүдөй редакцияда берилсин:
1. "361-берене. Салыктык база эгерде салык салуунун базасы ушул беренеде башкача каралбаса товарларды, жумуштарды, кызмат көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн пайда болуп саналат.
2. Ушул Кодекстин 358-беренесинин 4-бөлүгүндө көрсөтүлгөн учурларда салыктык база КНСти эсептебегенде товарларды, жумуштарды, кызмат көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн акча болуп саналат".
2-берене.
"Кыргыз Республикасынын Салык кодексин колдонууга киргизүү жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамына (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин ведомосттору, 2008-ж., № 8, 923-б.) төмөнкүдөй өзгөртүүлөр жана толуктоо киргизилсин:
3-беренеде:
- 1-бөлүктө "2010" деген сан "2013" деген санга алмаштырылсын;
- 3-бөлүктө "2012" деген сан "2014" деген санга алмаштырылсын;
- 5-бөлүктө "2012" деген сан "2014" деген санга алмаштырылсын.
2. 8-берененин 7-бөлүгүнүн экинчи абзацы "материалдык ресурстар" деген сөздөрдөн кийин, "негизги каражаттарды кошпогондо" деген сөздөр менен толукталсын.
3-берене.
"Кыргыз Республикасынын Администрациялык жоопкерчилик жөнүндө Кодексине (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин ведомосттору, 1999-ж., № 2, 77-б.) төмөнкүдөй толуктоолор жана өзгөртүү киргизилсин:
1. 351-берененин биринчи абзацы "декларация жана" деген сөздөрдөн кийин "/же" деген байламта менен толукталсын.
2. Төмөнкүдөй мазмундагы 356-1-берене менен толукталсын:
"356-1 берене. Банктын жоопкерчилиги:
Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 126-беренесинде белгиленген милдеттерди аткарбагандыгы үчүн -
жүз эсептик көрсөткүч өлчөмүндө банктын кызмат адамына администрациялык айып салууга алып келет".
3. 535-берененин 1-бөлүгүндө:
"356" деген сандан кийин "356-1" деген сан менен толукталсын;
"418" деген сан алып салынсын.
4-берене.
"Мамлекеттик социалдык камсыздандыруу боюнча камсыздандыруу төгүмдөрүнүн тарифтери жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамына (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин ведомосттору, 2004-ж., № 5, 229-б.) төмөнкүдөй өзгөртүү киргизилсин:
12-берене төмөнкүдөй редакцияда берилсин:
"12-берене. Камсыздандыруу взносу эсептелбеген төлөмдөрдүн түрлөрү
Кыргыз Республикасынын Социалдык фондуна камсыздандыруу взностору төлөмдөрдүн төмөнкүдөй түрлөрүнө эсептелбейт:
1) Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 167-беренесинин 1)-20) пункттарында белгиленген кирешелерге;
2) ишкананын менчигин башкарууга жеке адамдардын катышуусунан алынган кирешелер (дивиденддер, проценттер, үлүштүк пайлар боюнча төлөмдөр)".
5-берене.
"Лицензиялоо жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамына (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин ведомосттору, 1997-ж., № 3, 126-б.) төмөнкүдөй толуктоо киргизилсин:
9-берененин 13-пункту "банктык операциялар" деген сөздөрдөн кийин "финансылык ижарага (лизингге) келишими боюнча операцияларды кошпогондо," деген сөздөр менен толукталсын.
6-берене.
"Кредиттик союздар жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамына (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин ведомосттору, 2000-ж., № 2, 108-б.) төмөнкүдөй өзгөртүүлөр жана толуктоо киргизилсин:
4-беренеде:
- 4-бөлүгүндө "Шартта" деген сөз "Эгерде ушул бөлүктө башкача каралбаган, шартта" деген сөздөр менен алмашылсын;
- 4-бөлүктүн 2-пункту күчүн жоготту деп табылсын;
- 5-бөлүк төмөнкүдөй редакцияда баяндалсын:
"5. Кредиттик союз лицензияда көрсөтүлгөн финансалык кызмат көрсөтүүлөрдү, ошондой эле финансалык лизинг боюнча операцияларды ишке ашырат.".
7-берене.
"Кыргыз Республикасындагы микро финансылык уюмдар жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамына (Кыргыз Республикасынын Жогорку Кеңешинин ведомосттору, 2002-ж., № 9, 412-ст.) төмөнкүдөй өзгөртүүлөр жана толуктоо киргизилсин:
16-беренеде:
- 1-бөлүктөгү "Микро финансылык" деген сөздөр "Эгерде ушул бөлүктө башкача каралбаса, микро финансылык" деген сөздөр менен алмашылсын;
- 4-пункт күчүн жоготту деп табылсын;
- төмөнкү редакциядагы 6-бөлүк менен толукталсын:
"6. Микрофинансалык компания финансылык лизинг боюнча операцияларды ишке ашыра алат.".
8-берене.
1. Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 189-беренесинин 10-пункту, 212-беренесинин 1-бөлүгү, 223-беренесинин 5-бөлүгү 2017-жылдын 1-январынан тартып күчүн жоготот деп табылсын.
2. Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 213-беренесинин 2-бөлүгү 2017-жылдын 1-январынан тартып күчүнө кирет жана 2021-жылдын 31-декабрына чейин күчүндө болот.
9-берене.
Кыргыз Республикасынын Өкмөтү эки айлык мөөнөттө өз чечимдерин ушул Мыйзамга ылайык келтирсин.
Бул Мыйзам 2012-жылдын 1-январынан тартып күчүнө кирет.
Кыргыз Республикасынын Президенти |
|
┌──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ Колдонуудагы редакциясы │ Сунушталган редакциясы │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│4-берене. Ушул Кодексте │4-берене. Ушул Кодексте │
│ колдонулуучу терминдер │ колдонулуучу терминдер │
│ жана аныктамалар │ жана аныктамалар │
│ │ │
│2. Ушул Кодексте төмөнкүдөй │2. Ушул Кодексте төмөнкүдөй │
│терминдер жана аныктамалар │терминдер жана аныктамалар │
│колдонулат: │колдонулат: │
│12) "Чакан ишкердик субъекти" - │12) [Алынып салсын.] │
│белгиленген тартипте салык │13) "Ыйгарым укуктуу мамлекеттик │
│кызматынын органдарында катталган │орган" - Кыргыз Республикасында │
│жана жылына кошумча нарк салыгы │салыктык укук мамилелерин жөнгө │
│боюнча каттоо чегинин өлчөмүнөн │салуу, салык жана бажы саясатын │
│ашпаган көлөмдө киреше алган │жүргүзүү боюнча милдеттерге жана │
│ишкердик жүргүзүүчү уюм же жеке │ыйгарым укуктарга ээ болгон │
│жак. │мамлекеттик орган. │
│13) "Ыйгарым укуктуу мамлекеттик │[17) "Калк менен эсептешүү" - │
│орган" - Кыргыз Республикасында │жеке ишкерлерден башка жеке │
│салыктык укук мамилелерин жөнгө │адамдар менен жарандык-укуктук │
│салуу боюнча милдеттерге жана │келишимдердин түрлөрү боюнча │
│ыйгарым укуктарга ээ болгон │эсептешүүлөр. │
│мамлекеттик орган. │18) "Пайыздык киреше" - ар кандай │
│17), 18), 19) пункттар каралган │түрдөгү карыздык талаптардан, анын│
│эмес. │ичинде Кыргыз Республикасынын │
│ │мыйзамдарына ылайык ишке │
│ │ашырылуучу каражат тартуу жана │
│ │каржылоо операцияларынан алынган │
│ │кирешелерди кошо, облигациялар, │
│ │векселдер жана карыз алуунун башка│
│ │түрлөрү боюнча кирешелер, ошондой │
│ │эле финансылык ижара (лизинг) │
│ │келишими боюнча алынган кирешелер.│
│ │19) "Пайыздык чыгаша" - ар кандай │
│ │түрдөгү карыздык милдеттенмелер │
│ │боюнча, анын ичинде Кыргыз │
│ │Республикасынын мыйзамдарына │
│ │ылайык ишке ашырылуучу каражат │
│ │тартуу жана каржылоо операциялары │
│ │боюнча жүргүзүлгөн чыгашаларды │
│ │кошо, облигациялар, векселдер жана│
│ │милдеттенмелердин башка түрлөрү │
│ │боюнча чыгашалар, ошондой эле │
│ │финансылык ижара (лизинг) келишими│
│ │боюнча жүргүзүлгөн чыгашалар.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│18-берене. Кыргыз Республикасынын │18-берене. Кыргыз Республикасынын │
│ салык мыйзамдарынын │ салык мыйзамдарынын │
│ нормаларын колдонуу │ нормаларын колдонуу │
│ боюнча документтер │ боюнча документтер │
│ │ │
│5. Ушул берененин 2-бөлүгүнө │[5. Ушул берененин 2-бөлүгүнө │
│ылайык чыгарылган документтер │ылайык чыгарылган документтер │
│ыйгарым укуктуу мамлекеттик │Кыргыз Республикасынын Өкмөтү │
│органдын жана/же ыйгарым укуктуу │тарабынан аныкталган басма жана │
│салык органынын маалыматтык ачык │электрондук басылмаларда │
│веб-сайтында жайгаштырылууга │документтердин тексттерин жазуу │
│тийиш. │жолу менен, ошондой эле ыйгарым │
│ │укуктуу мамлекеттик органдын │
│ │жана/же ыйгарым укуктуу салык │
│ │органынын маалыматтык ачык │
│ │веб-сайтында жалпыга жеткирилет.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│50-берене. Салык кызматынын │50-берене. Салык кызматынын │
│ органдарынын жана │ органдарынын жана │
│ алардын кызмат │ алардын кызмат │
│ адамдарынын укуктары │ адамдарынын укуктары │
│ │ │
│1. Салык кызматынын органдары жана│1. Салык кызматынын органдары жана│
│алардын кызмат адамдары │алардын кызмат адамдары │
│төмөнкүлөргө укуктуу: │төмөнкүлөргө укуктуу: │
│9) Кыргыз Республикасынын │[9) Күчүн жоготту деп табылсын; │
│мыйзамдарында белгиленген тартипте│10) Кыргыз Республикасынын │
│мажбурлап жоюу жөнүндө арыз менен │мыйзамдарында каралган негиздер │
│салык төлөөчүлөр катталган │боюнча салык төлөөчүнү жоюу │
│органдарга кайрылууга; │жөнүндө, анын ичинде мажбурлоо │
│10) сотко доо арыздарын, анын │менен, сотко доо арызын берүүгө;] │
│ичинде Кыргыз Республикасынын │ │
│мыйзамдарында каралган негиздер │ │
│боюнча уюмду жоюу жөнүндө доо │ │
│арызын берүүгө; │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│68-берене. Салык милдеттенмесин │68-берене. Салык милдеттенмесин │
│ токтотуу │ токтотуу │
│ │ │
│Төмөнкүдөй учурларда салык │Төмөнкүдөй учурларда салык │
│милдеттенмеси токтотулат, ал эми │милдеттенмеси токтотулат, ал эми │
│салык карызы жоюлду деп эсептелет:│салык карызы жоюлду деп эсептелет:│
│3) салык төлөөчү банкрот деп │3) [Күчүн жоготту деп табылсын;] │
│табылганда; │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│81-берене. Салыктын ашыкча │81-берене. Салыктын ашыкча │
│ төлөнгөн суммасын │ төлөнгөн суммасын │
│ эсепке алуу, кайтарып │ эсепке алуу, кайтарып │
│ берүү │ берүү │
│ │ │
│6. Ушул берененин 2-бөлүгүндө │6. Ушул берененин 2-бөлүгүндө │
│каралган шарттар аткарылган учурда│каралган шарттар аткарылган учурда│
│салыктын, ошондой эле пайыздардын,│салыктын, ошондой эле пайыздардын,│
│туумдун жана салыктык │туумдун жана салыктык │
│санкциялардын ашыкча төлөнгөн │санкциялардын ашыкча төлөнгөн │
│суммасы салык төлөөчүнүн арызы │суммасы салык төлөөчүнүн арызы │
│боюнча салыктын кийинки төлөнө │боюнча [кийинки мезгилдеги │
│турган суммасынын эсебине │салыктык милдеттенмелерин │
│чегерилүүгө тийиш же болбосо салык│аткаруунун] эсебине чегерилүүгө │
│төлөөчүгө кайра берилет. │тийиш же болбосо салык төлөөчүгө │
│ │кайра берилет. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│87-берене. Салык отчетун берүү │87-берене. Салык отчетун берүү │
│ мөөнөтү │ мөөнөтү │
│ │ │
│4. Кыргыз Республикасынын салык │4. Кыргыз Республикасынын салык │
│мыйзамдарында башкача │мыйзамдарында башкача │
│белгиленбесе, салык отчету │белгиленбесе, салык отчету │
│төмөнкүдөй мөөнөттөрдө берилет: │төмөнкүдөй мөөнөттөрдө берилет: │
│1) [квартал сайын төлөнүүчү] │1) салыктын алдын ала суммасы │
│салыктын алдын ала суммасы боюнча │боюнча салык отчетун түзүү │
│салык отчетун түзүү учурунда - │учурунда - отчеттук кварталдан │
│отчеттук кварталдан кийинки │кийинки айдын 20сынан │
│айдын 20сынан кечиктирбестен; │кечиктирбестен; │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│102-берене. Көчмө текшерүүлөрдү │102-берене. Көчмө текшерүүлөрдү │
│ жүргүзүү мезгили жана │ жүргүзүү мезгили жана │
│ мөөнөттөрү │ мөөнөттөрү │
│ │ │
│12) каралган эмес. │[12. Салык органы ушул Кодекске │
│ │ылайык 15 күндүн ичинде пландан │
│ │тышкары текшерүү жүргүзүү жөнүндө │
│ │чечим кабыл алууга жана пландан │
│ │тышкары текшерүү жүргүзүү үчүн │
│ │негиздемелерди салык органы алган │
│ │күндөн кийинки келүүчү │
│ │30 календардык күндөн кеч эмес │
│ │пландан тышкары текшерүүгө │
│ │киришүүгө милдеттүү.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│114-берене. Текшерүү │114-берене. Текшерүү │
│ │ │
│3. Текшерип кароодо фото жана │3. Текшерип кароодо фото жана │
│киного тартуу, видео жазуу │киного тартуу, видео жазуу │
│жүргүзүлөт, документтердин │жүргүзүлөт, документтердин │
│көчүрмөлөрү алынат же ыйгарым │көчүрмөлөрү алынат же ыйгарым │
│укуктуу салык органы белгилеген │укуктуу салык органы белгилеген │
│учурларда [башка иш-аракеттер] │учурларда аткарылат. │
│аткарылат. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│144-берене. Банктын жоопкерчилиги │144-берене. Банктын жоопкерчилиги │
│ │ │
│Ушул Кодекстин 126-беренесинде │[Күчүн жоготту деп табылсын.] │
│белгиленген милдеттерди │ │
│аткарбагандыгы үчүн банкка 100 │ │
│эсептик көрсөткүч өлчөмүндө салык │ │
│санкциясы колдонулат. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│153-берене. Ушул Кодекстин өзгөчө │153-берене. Ушул Кодекстин өзгөчө │
│ бөлүгүндө колдонулуучу│ бөлүгүндө колдонулуучу│
│ терминдер жана │ терминдер жана │
│ аныктамалар │ аныктамалар │
│ │ │
│Ушул Кодекстин өзгөчө бөлүгүндө │Ушул Кодекстин өзгөчө бөлүгүндө │
│төмөнкүдөй терминдер жана │төмөнкүдөй терминдер жана │
│аныктамалар колдонулат: │аныктамалар колдонулат: │
│16) "Пайыздык киреше" - ар кандай │[16) Күчүн жоготту деп табылсын;] │
│түрдөгү карыздык талаптардан │[18) "Роялти"] - төмөнкүлөр үчүн │
│киреше, анын ичинде облигациялар, │сыйлык катарында алынган ар кандай│
│векселдер жана башка карыздардын │түрдөгү төлөмдөр: │
│түрлөрү боюнча, ошондой эле │а) компьютердик программаларды, │
│финансылык ижаралоо (лизинг) │кино-, теле-, видеофильмдерди же │
│келишиминин чегинде алынган │радио жана теле үчүн жазууларды │
│киреше. │кошо алганда ар кандай адабият, │
│18) "Роялти" - төмөнкүлөр үчүн │искусство же илимдин чыгармаларына│
│сыйлык катарында алынган ар кандай│автордук укукту пайдалануу же │
│түрдөгү төлөмдөр: │пайдалануу укугун берүү үчүн; │
│а) компьютердик программаларды, │б) өнөр жайлык менчик объектине, │
│кино-, теле-, видеофильмдерди же │соода маркасына, дизайнга же │
│радио жана теле үчүн жазууларды │моделге, өнөр жайлык, коммерциялык│
│кошо алганда ар кандай адабият, │же илимий тажрыйбаларга тиешелүү │
│искусство же илимдин чыгармаларына│планга, жашыруун формулага же │
│автордук укукту пайдалануу же │процесске же маалыматка (ноу-хау) │
│пайдалануу укугун берүү үчүн; │укукту ырастоочу ар кандай патент.│
│б) өнөр жайлык менчик объектине, │Ушул Кодекстин XI бөлүмүнүн │
│соода маркасына, дизайнга же │максатында "роялти" деп, кен │
│моделге, өнөр жайлык, коммерциялык│байлыктарын пайдалануу үчүн салык │
│же илимий тажрыйбаларга тиешелүү │төлөөчү тарабынан төлөнүүчү төлөм │
│планга, жашыруун формулага же │түшүнүлөт. │
│процесске же маалыматка (ноу-хау) │["Финансылык ижара (лизинг) │
│укукту ырастоочу ар кандай патент.│келишими боюнча алынган сый акылар│
│Ушул Кодекстин XI бөлүмүнүн │роялтиге кирбейт.".] │
│максатында "роялти" деп, кен │33) [Өнбөй турган карыз] - салык │
│байлыктарын пайдалануу үчүн салык │төлөөчүгө кошуп эсептелген, аны │
│төлөөчү тарабынан төлөнүүчү төлөм │салык төлөөчү соттун чечими боюнча│
│түшүнүлөт. │милдеттенмени токтотуунун, │
│33, 34, 35-пункттар каралган эмес.│кудуретсиздиктин, карызды жоюп │
│ │жиберүүнүн же карызкордун өлүмүнүн│
│ │натыйжасында, же Кыргыз │
│ │Республикасынын жарандык │
│ │мыйзамдарында каралган эскирген │
│ │доонун мөөнөтү бүткөндө толук ала │
│ │албаган абалдагы сумма. │
│ │34) [Шектүү милдеттенмелер] - │
│ │соттун чечими боюнча милдеттенмени│
│ │токтотуунун, кудуретсиздиктин, │
│ │карызды жоюп жиберүүнүн же │
│ │карызкордун өлүмүнүн натыйжасында,│
│ │же Кыргыз Республикасынын жарандык│
│ │мыйзамдарында каралган эскирген │
│ │доонун мөөнөтү бүткөндө салык │
│ │төлөөчү төлөбөгөн салык төлөөчүгө │
│ │кошуп эсептелүүчү сумма. │
│ │35) [Лизингдик компания] - │
│ │финансылык ижара (лизинг) келишими│
│ │боюнча алынган, негизги │
│ │каражаттарды сатуудан түшкөн │
│ │акчанын 90 пайыздан кем эмесин │
│ │түзгөн ата мекендик уюм, чет │
│ │өлкөлүк уюмдун филиалы жана/же │
│ │өкүлчүлүгү. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│163-берене. Салык базасы │163-берене. Салык базасы │
│ │ │
│2. Кыргыз Республикасынын Эмгек │[2. Кыргыз Республикасынын Эмгек │
│кодекси менен жөнгө салынуучу │кодекси менен жөнгө салынуучу │
│мамилелер пайда болгондо, салык │мамилелер пайда болгон учурда бир │
│базасы киреше салыгы боюнча салык │айдагы киреше боюнча салык салына │
│мезгили үчүн минималдуу эсептик │турган киреше ушул беренеге ылайык│
│кирешенин суммасынын 50 пайызынан │белгиленген кирешенин минималдуу │
│кем болбоого тийиш. │эсептик көрсөткүчүнөн кем болбойт.│
│3. Кийинки календардык жыл үчүн │3. Бир айдагы минималдуу эсептик │
│бир айлык минималдуу эсептик │киреше кийинки календардык жылга │
│кирешенин өлчөмү жыл сайын │Кыргыз Республикасынын райондору │
│мамлекеттик ыйгарым укуктуу орган │жана шаарлары боюнча Кыргыз │
│тарабынан белгиленет, ал ушул │Республикасынын Өкмөтү белгилей │
│Кодекстин 170-беренесинин 1 жана │турган тартипте мамлекеттик │
│3-пункттарында каралган │статистикалык органдын │
│стандарттык эсептен чыгарууларды │маалыматтарынын негизинде өткөн │
│эске алуу менен эсептелген өткөн │жылдагы кызматкерлердин орточо │
│жыл үчүн кызматкердин региондук │эмгек акысынын 40 пайыз өлчөмүндө │
│орточо айлык эмгек акысы боюнча │аныкталат. │
│Кыргыз Республикасынын │Минималдуу эсептик кирешенин │
│статистикалык органынын │көлөмү Кыргыз Республикасынын │
│маалыматтарынын негизинде ошол │Жогорку Кеңешинин профилдүү │
│жылдын 1-ноябрынан кеч эмес │комитети менен макулдашуу боюнча │
│мөөнөттө расмий жарыяланат. │Кыргыз Республикасынын Өкмөтү │
│ │тарабынан аныкталат. │
│ │Минималдуу эсептик кирешенин │
│ │көлөмү учурдагы жылдын 1-ноябрына │
│ │чейинки мөөнөттө расмий │
│ │жарыяланууга тийиш. │
│ │Эгер минималдуу эсептик кирешенин │
│ │өлчөмү кийинки календардык жылга │
│ │ушул кодексте каралган тартипте │
│ │белгиленбесе, өткөн жылдагы │
│ │минималдуу эсептик кирешенин │
│ │өлчөмү колдонулат.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│167-берене. Киреше салыгы салынбай│167-берене. Киреше салыгы салынбай│
│ турган кирешелер │ турган кирешелер │
│ │ │
│Киреше салыгы салынбай турган │Киреше салыгы салынбай турган │
│кирешелер төмөнкүлөр болуп │кирешелер төмөнкүлөр болуп │
│эсептелет: │эсептелет: │
│1) Кыргыз Республикасынын │1) Кыргыз Республикасынын │
│мыйзамдарына ылайык белгиленүүчү │мыйзамдарына ылайык белгиленген │
│жөлөкпулдар; │жөлөкпулдар; │
│2) Кыргыз Республикасынын │2) Кыргыз Республикасынын │
│Президентинин фондунун жана Кыргыз│Президентинин фондунан, Кыргыз │
│Республикасынын Өкмөтүнүн │Республикасынын [Жогорку Кеңешинин│
│резервдик фондунун эсебинен │төрагаcынын фондунан] жана Кыргыз │
│төлөмдөр; │Республикасынын Өкмөтүнүн │
│3) мамлекеттик социалдык │резервдик фондунан; │
│камсыздандыруу боюнча жөлөкпулдар │3) мамлекеттик социалдык │
│жана компенсациялар; │камсыздандыруу боюнча жөлөкпулдар │
│4) Кыргыз Республикасынын │жана компенсациялар; │
│мыйзамдарына ылайык төлөнүүчү │4) Кыргыз Республикасынын │
│пенсиялар; │мыйзамдарына ылайык төлөнүүчү │
│5) бюджеттин каражаттарынын │пенсиялар; │
│эсебинен төлөнүүчү жөлөкпулдар │5) бюджет каражаттарынын эсебинен │
│жана компенсациялар; │төлөнүүчү жөлөкпулдар жана │
│6) Кыргыз Республикасынын │компенсациялар; │
│мыйзамдарында белгиленген │6) Кыргыз Республикасынын билим │
│өлчөмдөрдө Кыргыз Республикасынын │берүү мекемелеринин окуучуларына │
│билим берүү мекемелеринин │жана студенттерине төлөнүүчү │
│окуучуларына жана студенттерине │стипендиялар; │
│төлөнүүчү стипендиялар; │[7) ал жеткис күч жагдайлар менен │
│7) мамлекеттик аткаруу │байланышкан кайтарымсыз алынган │
│органдарынын жана жергиликтүү │суммалар;] │
│өз алдынча башкаруу органдарынын │8) аскер кызматчыларынын, улуттук │
│чечиминин негизинде келтирилген │коопсуздук органдарынын, укук │
│материалдык зыяндын же ден │коргоо органдарынын │
│соолукка келтирилген зыяндын ордун│кызматчыларынын, мамлекеттик │
│толтуруу максатында табигый │кызматчылардын алар кызматтык │
│кырсыктарга же башка өзгөчө │милдеттерин аткарууда өлүмү │
│кырдаалдарга байланыштуу алынган │жана/же денеси жаракат алуу менен │
│материалдык жардам; │байланышкан компенсациялык │
│8) өзүнүн кызматтык милдеттерин │төлөмдөрдүн жана жөлөкпулдардын │
│аткарууда аскер кызматчылардын, │мамлекеттик бюджеттин │
│улуттук коопсуздук органдарынын │каражаттарынан алынган суммасы; │
│кызматкерлеринин, мамлекеттик │[9) курман болгон жумушчунун жакын│
│кызматчылардын курман болушуна │туугандары же жумушчунун жакын │
│байланыштуу компенсациялык │тууганы өлгөндүгүнө байланыштуу │
│төлөмдөрдүн жана жөлөкпулдардын │жумуш берүүчүдөн кайтарымсыз алган│
│суммалары; │суммалар; │
│9) каза болгон кызматкердин жакын │10) саламаттыгына келтирилген │
│туугандарына же жакын тууганынын │зыяндын ордун толтуруучу сумма, │
│каза болушуна байланыштуу │ошондой эле Кыргыз Республикасынын│
│кызматкерге жалдоочу тарабынан │мыйзамдарына ылайык жумушчунун │
│көрсөтүлгөн материалдык жардам; │эмгектик милдеттенмелерин │
│10) ден соолукка келтирилген │аткарууда майып болгон, курман │
│зыяндын ордун толтуруу суммасы, │болгон учурда төлөнүүчү сумма; │
│ошондой эле кызматкер эмгектик │11) атайын кийимдердин, атайын бут│
│милдеттерин аткарууда мертинген, │кийимдердин, жеке коргонуу │
│курман болгон учурда Кыргыз │каражаттарынын, самын, │
│Республикасынын мыйзамдарына │жугушсуздандыруучу каражаттардын │
│ылайык төлөнүүчү сумма; │наркы; Кыргыз Республикасынын │
│11) Кыргыз Республикасынын │мыйзамдарында белгиленген ченемдер│
│мыйзамдарына ылайык бийик тоолуу │боюнча мындай зыяндуу же кооптуу │
│шарттарда жана алыскы зоналарда │эмгек шарттары менен жумуштарда │
│иштегендиги үчүн белгиленген │алектенген жумушчуларга берилүүчү │
│кошумча төлөмдөрдүн жана райондук │сүттүн жана дарылоо-алдын алуу │
│коэффициенттердин өлчөмү; │тамактануусунун наркы; │
│[12) атайын кийимдин, атайын бут │12) Кыргыз Республикасынын │
│кийимдин, жеке коргонуу │мыйзамдарына ылайык жумушчуларды │
│каражаттарынын, самындын, │милдеттүү медициналык текшерүүнүн │
│зыянсыздандыруучу каражаттардын │жана дарылоо-алдын алуу тейлөөнүн │
│наркы; эмгектин зыяндуу же │наркы; │
│коркунучтуу шарттарындагы иштерде │13) жумушчуга иш сапарынын │
│иштеген кызматкерлерге Кыргыз │чыгымдарын, ошондой эле өз │
│Республикасынын мыйзамдарында │милдеттерин аткарган учурда уюмдун│
│белгиленген ушундай иштердин жана │башкаруу органдарынын мүчөлөрү │
│нормалардын тизмесине ылайык │тарткан чыгымдарын │
│сүттүн жана башка │компенсациялоонун суммалары: │
│дарылоо-профилактикалык │а) берилген документтерге ылайык -│
│тамак-аштын наркы;] │багытталган жерине чейин баруу │
│13) Кыргыз Республикасынын │жана кайра кайтуу боюнча; │
│мыйзамдарына ылайык кызматкерлерди│б) берилген документтерге ылайык -│
│милдеттүү медициналык изилдөөнүн │турак жайды жалдоо боюнча; │
│жана дарылоо-профилактикалык │в) суточный - Кыргыз │
│тейлөөнүн наркы; │Республикасынын Өкмөтү белгилеген │
│14) кызматкерге иш сапарына │ченемдин чегинде. │
│кеткен чыгашаларды, ошондой эле │Ушул пункттун "а" жана "б" │
│уюмду башкаруу органынын мүчөлөрү │пунктчаларында көрсөтүлгөн │
│тарабынан өз милдеттерин аткарууда│документтер болбогон учурда иш │
│тартылган чыгымдарын │сапары боюнча чыгымдардын ордун │
│компенсациялоо суммалары: │толтуруунун суммасы Кыргыз │
│а) дайындалган жерге баруу жана │Республикасынын Өкмөтү тарабынан │
│кайра келүү боюнча - берилген │белгиленген ченемдин чегинде салык│
│документтерге жараша; │салынуудан бошотулууга тийиш; │
│б) турак жайды жалдоо боюнча - │14) өз кызматкерлерин милдеттүү │
│берилген документтерге жараша; │камсыздандыруу боюнча жумуш │
│в) суткалык - Кыргыз │берүүчү тарабынан төлөнүүчү │
│Республикасынын Өкмөтү бекиткен │камсыздандыруунун сыйакыларынын │
│нормалардын чектеринде. │суммасы, ошондой эле Кыргыз │
│Ушул пункттун "а" жана "б" │Республикасынын мыйзамдарында │
│пункттарында көрсөтүлгөн │белгиленген тартипте ишке │
│документтер жок болгон учурда иш │ашырылуучу ушундай келишимдер │
│сапарынын чыгымдары боюнча ордун │боюнча төлөмдөр; │
│толтуруунун суммасы Кыргыз │15) ушул Кодекстин 195-беренесинде│
│Республикасынын Өкмөтү тарабынан │каралган жумушчуну даярдоо жана │
│белгиленген нормалардын │кайра даярдоого багытталган жумуш │
│чектеринде салык салуудан │берүүчүнүн чыгымдары; │
│бошотулууга тийиш; │16) Граждандык, Улуу Ата мекендик │
│15) жалдоочу тарабынан өз │согуштардын майыптарынын жана │
│кызматкерлерин милдеттүү │катышуучуларынын, мамлекеттер │
│камсыздандыруу келишимдери боюнча │аралык макулдашуулар боюнча │
│төлөнүүчү камсыздандыруу │Ооганстан жана башка │
│сый-акыларынын суммалары, ошондой │мамлекеттердеги согуштарга │
│эле Кыргыз Республикасынын │катышкандардын, Улуу Ата мекендик │
│мыйзамдарында белгиленген тартипте│согуштун жылдарында тылдагы жан │
│жүзөгө ашырылган ушундай │аябаган эмгеги жана кынтыксыз │
│келишимдер боюнча төлөмдөр; │аскердик кызматы үчүн СССРдин │
│16) жалдоочунун ушул Кодекстин │орден жана медалдары менен │
│195-беренесинде каралган │сыйланган адамдардын, Баткен │
│кызматкерди даярдоого жана кайра │окуяларынын катышуучулары, │
│даярдоого багытталган чыгымдары; │Чернобыль АЭСиндеги кыйроону │
│17) пенсионерлер, граждандык, Улуу│жоюуга катышкан адамдардын, │
│Ата Мекендик согуштардын │Граждандык, Улуу Ата мекендик │
│майыптары, катышуучулары, │согуштарда курман болгондордун │
│Афганстандагы жана башка │жесирлеринин, эгер ушул берене │
│өлкөлөрдөгү согушка эл аралык │менен башкача каралбаса, ишкердик │
│макулдашуулар боюнча катышкан │иш-аракеттерден алынган │
│аскер кызматчылары, Улуу Ата │кирешелеринен башка кирешелери; │
│Мекендик согуштун жылдарында │17) жеке ишкердикти кошпогондо │
│оорукта кайратман эмгек жана │айыл чарба продукцияларын сатуудан│
│кынтыксыз аскердик кызматы үчүн │жеке жактардын кирешелери; │
│СССРдин ордендери жана медалдары │18) жумуш берүүчү тарабынан │
│менен сыйланган адамдары, │жумушчунун 14 жашка чейинки │
│Баткендеги окуяларга катышуучулар,│балдары (багуусундагылар) үчүн │
│Чернобль АЭСиндеги аварияны жоюуга│берилүүчү 10 эсептик көрсөткүчтөн │
│катышкан адамдар, I жана II │көп эмес өлчөмдө, жаңы жылдык │
│топтогу майыптар Кыргыз │белектер түрүндөгү кирешелер; │
│Республикасынын банктарындагы │19) бюджеттин каражаттарынын │
│аманаттары боюнча алган пайыздар; │эсебинен Олимпиадалык оюндардын │
│18) ата мекендик уюмдарда │чемпиондоруна жана сыйлык │
│катышуудан алынган Кыргыз │ээлерине төлөнүүчү стипендиялар; │
│Республикасынын жеке жак - │20) ишке орноштуруу кызматынын │
│резиденти тарабынан алынган │органдары уюштурган акы төлөнүүчү │
│дивиденддер; │коомдук жумуштарда алектенген │
│19) үчүнчү жактан алынган киреше: │жарандардын эмгегине төлөнгөн │
│а) майыптарга техникалык │акылар; │
│каражаттар үчүн акы төлөө │21) майыптарга, жетим балдарга │
│түрүндө майып тарабынан; │жана көп балалуу энелерге же │
│б) майыптарды профилактикалоо жана│аталарга профсоюздук органдар │
│аларды реабилитациялоо үчүн, │тарабынан жүргүзүлгөн төлөмдөр │
│майыптарга өткөрүүчү иттерди │түрүндөгү киреше; │
│кармоого суммалардын өлчөмүндө │22) Кыргыз Республикасынын │
│майып тарабынан; │Банктарындагы салымдары боюнча │
│в) жөлөкпул түрүндө майып, │пенсионерлер, Граждандык, Улуу Ата│
│пенсионер, жетим балдар, 4 же │мекендик согуштардын майыптары │
│андан ашык жашы жетелек балдары │жана катышуучулары, мамлекеттер │
│бар көп балалуу үй-бүлөлөр │аралык макулдашуулар боюнча │
│тарабынан; │Ооганстан жана башка │
│г) акысыз тамактануу түрүндө │мамлекеттердеги согуштарга │
│социалдык жактан корголбогон адам │катышкандар аскер кызматчылары, │
│тарабынан; │Улуу Ата мекендик согуштун │
│20) майыптарга, пенсионерлерге, │жылдарында тылдагы жан аябаган │
│жетим балдарга жана көп балалуу │эмгеги жана кынтыксыз аскердик │
│энелерге же аталарга профсоюздук │кызматы үчүн СССРдин орден жана │
│органдар тарабынан төлөнүүчү │медалдары менен сыйланган адамдар,│
│акылар; │Баткен окуяларынын катышуучулары, │
│21) кан тапшыруудан, Кыргыз │Чернобыль АЭСиндеги кыйроону │
│Республикасынын мыйзамдарында │жоюуга катышкан адамдар, I жана II│
│каралган донордуктун башка │топтогу майыптар алуучу пайыздар; │
│түрлөрүнөн алынган сумма; │23) ата мекендик уюмдарга │
│22) эгер бул беренеде башкача │катышуудан алынган Кыргыз │
│каралбаса, ишкердик жүргүзүүдөн │Республикасынын жеке жактары - │
│алынган кирешелерден тышкары Улуу │резиденттери тарабынан алынган │
│Ата Мекендик согуштардын │дивиденддер; │
│майыптарынын жана │24) үчүнчү тараптан алынган │
│катышуучуларынын, Афганстандагы │киреше: │
│жана башка өлкөлөрдөгү согушка эл │а) майыптар үчүн техникалык │
│аралык макулдашуулар боюнча │каражаттар үчүн төлөм катары │
│катышкан аскер кызматчыларынын, │майыптар алган; │
│Улуу Ата Мекендик согуштун │б) майыптыктын алдын алуу жана аны│
│жылдарында оорукта кайратман эмгек│реабилитациялоо үчүн, майыптар │
│жана кынтыксыз аскердик кызматы │үчүн узатуучу-иттерди багууга │
│үчүн СССРдин ордендери жана │кеткен сумманын өлчөмүндө майыптар│
│медалдары менен сыйланган │алган; │
│адамдарынын, Баткендеги окуяларга │в) жөлөкпул түрүндө жашы жете элек│
│катышуучулардын, Чернобль │балдардын саны 4 жана андан көп │
│АЭСиндеги аварияны жоюуга катышкан│болгон майыптар, пенсионерлер, │
│адамдардын, Жарандык, Улуу Ата │жетим-балдар, көп балалуу │
│Мекендик согуштарда курман болгон │үй-бүлөлөр алган; │
│жесирлердин жана жесилдердин │г) акысыз тамак-аш түрүндө │
│кирешелери; │социалдык жактан корголбогон │
│23) Кыргыз Республикасынын │жактар алган; │
│мыйзамдарына ылайык алынуучу │25) кан тапшыргандыгы үчүн, Кыргыз│
│алименттер; │Республикасынын мыйзамдарында │
│24) жубайлардын же мурдагы │каралган донорлуктун башка │
│жубайлардын ортосунда ажырашуунун │түрлөрүнөн алынган суммалар; │
│кесепетинен улам менчикти өткөрүп │26) Кыргыз Республикасынын │
│берүүдөн алынган ар кандай киреше;│мыйзамдарына ылайык алынган │
│25) ишкердикти жүзөгө ашырууда │алименттер; │
│алынган мүлктөн, жумуштардан, │27) ажырашуунун кесепетинен болуп │
│кызматтардан тышкары жеке жак │өткөн жубайлардын же мурунку │
│тарабынан мурастоо же белекке │жубайлардын ортосундагы │
│берүү тартибинде жакын │менчиктерди берүүдөн алынган ар │
│туугандарынан алынган мүлктүн, │кандай киреше; │
│жумуштардын, кызматтардын наркы; │28) ишкердик иш-аракетти жүзөгө │
│26) жеке жак тарабынан │ашыруудан алынган мүлктү, жумушту,│
│гуманитардык жардам түрүндө │кызматты кошпогондо, мурас же │
│алынган мүлктүн наркы; │белек берүү тартибинде жакын │
│27) жеке ишкерлерди кошпогондо, │туугандардан жеке адам алган │
│жеке жактардын айыл чарба │мүлктүн, жумуштун, кызматтык │
│продукцияларын сатуудан түшкөн │наркы; │
│кирешелери; │29) гуманитардык жардам катары │
│28) наркы 10 эсептик көрсөткүчтөн │жеке жак тарабынан алынган мүлктүн│
│ашпаган утуштар түрүндө алынган │наркы; │
│кирешенин ар кандай түрлөрү; │30) наркы 10 эсептик көрсөткүчтөн │
│29) жеке максаттар үчүн жана │ашпаган утуш түрүндө алынган │
│ишкердик жүргүзүү максатында эмес │кирешенин ар кандай түрү; │
│алынган салык төлөөчү тарабынан │31) салык төлөөчү тарабынан жеке │
│пайдаланылган кыймылдуу жана/же │максаттары үчүн колдонулган жана │
│кыймылсыз мүлктү сатуудан алынган │ишкердик иш-аракетти жүзөгө ашыруу│
│киреше, төмөнкү учурлардан │максатында эмес сатылып алынган │
│тышкары: │кыймылдуу жана/же кыймылсыз мүлктү│
│а) жеке менчик укугунда таандык │сатуудан алынган, төмөнкү │
│автомототранспорт каражаты сатып │учурлардан башка учурлардагы │
│алынган күндөн тартып бир жылга │киреше: │
│жетпеген мезгилдин ичинде кайра │а) сатып алган күндөн тартып жеке │
│сатуудан алынган киреше; │менчик укугунда бир жылдан кем │
│б) кыймылсыз мүлккө болгон │эмес таандык болгон │
│укуктарды мамлекеттик каттоонун │автомототранспорттук каражаттарды │
│бирдиктүү системасынын органынын │сатуудан алынган киреше болсо; │
│маалыматтарына ылайык турак жай │б) кыймылсыз мүлккө укуктарды │
│фондуна таандык жана ушул │мамлекеттик каттоонун бирдиктүү │
│кыймылсыз мүлк сатып алынган │системасынын органдарынын │
│күнүнөн тартып удаалаш келген эки │маалыматтарына ылайык турак жай │
│жылга жетпеген мезгилде жеке │фондуна тиешелүү болгон жана ушул │
│менчик укугунда турган кыймылсыз │кыймылсыз мүлктү сатып алган │
│мүлктү сатуудан алынган киреше; │күндөн тартып биринин артынан бири│
│30) жалдоочу тарабынан │катар келген 2 жылдан кем эмес │
│кызматкердин 14 жашка чейинки │жеке менчик укугуна тийиштүү │
│балдары (багуусундагы адамы) үчүн │болгон кыймылсыз мүлктү сатуудан │
│берилген жаңы жылдык белектер │алынган киреше болсо; │
│түрүндөгү киреше, 10 эсептик │32) катышуучунун кошкон үлүшүнүн │
│көрсөткүчтөн ашык эмес өлчөмдө; │же пайынын өлчөмүндө же үлүштөгү │
│31) катышуучунун киргизилген │баалуу кагаздардан кайтарып берген│
│үлүшүнүн же пайынын өлчөмүндө же │сумма; │
│үлүштүк баалуу кагаздардан │33) ишкердик иш-аракеттерди жүзөгө│
│кайтаруу суммасы; │ашыруу менен байланышпаган, ушул │
│32) кайтарылуучу камсыздандыруу │Кодекстин 165-беренесинин │
│сыйакылары жана сатып алынуучу │1-бөлүгүнүн 18-пунктунда │
│суммалар, ошондой эле │көрсөтүлгөн учурлардан башка │
│камсыздандыруу суммалары жана ушул│учурларда кайтарылып берилүүчү │
│Кодекстин 165-беренесинин │камсыздандыруу сый акылар жана │
│1-бөлүгүнүн 18) пунктунда каралган│төлөп кайра алуучу суммалар, │
│учурларды кошпогондо, ишкердик │ошондой эле камсыздандыруу │
│жүргүзүүгө байланышпаган жеке адам│суммалары жана жеке жак менен │
│тарабынан түзүлгөн камсыздандыруу │түзүлгөн камсыздандыруу келишими │
│келишими боюнча камсыздандыруу │боюнча камсыздандыруу учуру │
│учуру келгендеги кайтарым акылар; │келгенде ордун толтуруу; │
│33) сатуу күнүнө карата листингдин│34) Кыргыз Республикасынын │
│эң жогорку жана эң жогоркудан │банктарына салымдар боюнча │
│кийинки категориялары боюнча │пайыздар; │
│фондулук биржасынын листингиндеги │35) пайыздык киреше жана │
│баалуу кагаздардын наркынын │листингдин эң жогорку │
│өсүшүнөн пайыздар жана кирешелер; │категориясынан кийинки эң жогорку │
│34) Кыргыз Республикасынын │фондулук биржалардын листингин │
│банктарына салымдар боюнча │сатыла турган күндө болгон баалуу │
│пайыздар; │кагаздардын наркынын өсүшүнөн │
│35) Кыргыз Республикасынын Ички │алынган киреше; │
│иштер министрлигинин, Улуттук │36) мамлекет, коммерциялык эмес │
│коопсуздук мамлекеттик кызматынын,│уюмдар тарабынан социалдык │
│Баңгизаттарды контролдоо боюнча │реабилитациялоо же адаптациялоого,│
│мамлекеттик кызматынын Коргоо │медициналык жардамга муктаж │
│министрлигинин, Мамлекеттик күзөт │болгон, жашоо деңгээлинен төмөн │
│кызматынын, Мамлекеттик чек ара │кирешеси бар төмөндөгү адамдарга │
│кызматынын, жазык-аткаруу │акысыз берилүүчү активдер: │
│системасынын мекемелеринин жана │а) качкындар; │
│органдарынын, өрткө каршы │б) катуу оорулуулар. │
│кызматынын, жарандык коргонуу │ │
│аскерлеринин кызматчыларынын │ │
│азык-түлүк паегунун ордуна акчалай│ │
│үлүш жана компенсациялар түрүндөгү│ │
│кирешелери; │ │
│36) олимпиада оюндарынын │ │
│чемпиондоруна жана байге ээлерине,│ │
│Кыргыз Республикасынын спортунун │ │
│түрлөрү боюнча курама │ │
│командалардын мүчөлөрүнө төлөнүүчү│ │
│стипендиялар, Олимпиада │ │
│оюндарынын, дүйнөлүк, Азия │ │
│чемпионаттарынын жана Азия │ │
│оюндарынын чемпиондору жана байге │ │
│ээлери болушкан курама │ │
│командалардын мүчөлөрүнө бир жолу │ │
│берилүүчү сыйлыктар бюджеттик │ │
│каражаттардын эсебинен төлөнөт; │ │
│37) мамлекеттен, коммерциялык эмес│ │
│уюмдардан социалдык реабилитацияга│ │
│же адаптацияга, медициналык │ │
│жардамга муктаж, кирешеси │ │
│тиричилик деңгээлинен төмөн │ │
│адамдарга акысыз өткөрүп берилүүчү│ │
│активдер: │ │
│а) качкындарга; │ │
│б) катуу оорулууларга. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│175-берене. Киреше салыгын эсептөө│175-берене. Киреше салыгын эсептөө│
│ тартиби, төлөөнүн │ тартиби, төлөөнүн │
│ мөөнөтү жана орду │ мөөнөтү жана орду │
│ │ │
│1. Киреше салыгын төлөөчү │1. Киреше салыгын төлөөчү │
│бирдиктүү салыктык декларация │бирдиктүү салыктык декларация │
│берилген күнгө чейин акыркы │берилген күнгө чейин акыркы │
│эсептөөлөрдү жүргүзөт жана киреше │эсептөөлөрдү жүргүзөт жана киреше │
│салыгын төлөйт. [Киреше салыгынын │салыгын төлөйт. [Кирешелер боюнча │
│акыркы суммасы отчеттук салыктык │салыктын акыркы суммасы, │
│мезгил үчүн эсептелген салыктын │эсептелген салыктын суммасы менен │
│суммасы менен учурдагы төлөмдөрдүн│салык агенти кармап калган │
│төлөнгөн суммасынын ортосундагы │салыктын суммасынын ортосундагы │
│айырма катары аныкталат.] │айырма катары аныкталат.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│183-берене. Бул бөлүмдө │183-берене. Бул бөлүмдө │
│ колдонулуучу │ колдонулуучу │
│ түшүнүктөр жана │ түшүнүктөр жана │
│ терминдер │ терминдер │
│ │ │
│Бул бөлүмдө төмөнкүдөй түшүнүктөр │Бул бөлүмдө төмөнкүдөй түшүнүктөр │
│жана терминдер колдонулат: │жана терминдер колдонулат: │
│15) каралган эмес. │[15) "Чакан жана орто бизнестин │
│ │субъекти" - бул КНСти жана │
│ │сатуудан салыкты эске албаганда, │
│ │товарларды, жумушту, кызмат │
│ │көрсөтүүнү сатуудан түшкөн акчасы │
│ │календардык жыл үчүн 30000000 │
│ │сомдон ашпаган кирешеге салыктан │
│ │салык төлөөчү.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│188-берене. Жылдык жыйынды │188-берене. Жылдык жыйынды │
│ кирешенин курамы │ кирешенин курамы │
│ │ │
│1. Жылдык жыйынды кирешенин │1. Жылдык жыйынды кирешенин │
│курамына бухгалтердик эсеп жөнүндө│курамына бухгалтердик эсеп жөнүндө│
│Кыргыз Республикасынын │Кыргыз Республикасынын │
│мыйзамдарында белгиленген │мыйзамдарында белгиленген │
│эрежелерге ылайык аныкталган │эрежелерге ылайык аныкталган │
│кирешелердин бардык түрлөрү кирет,│кирешелердин бардык түрлөрү кирет,│
│анын ичинде: │анын ичинде: │
│12) сатуудан алынган киреше: │12) сатуудан алынган киреше: │
│д) каралган эмес. │[д) анын алгачкы наркын алып салуу│
│16) төмөнкүлөрдүн натыйжасында │менен катышуу үлүшү;] │
│келип чыккан салык төлөөчүнүн │16) төмөнкүлөрдүн натыйжасында │
│милдеттенмелерин токтотуудан │келип чыккан салык төлөөчүнүн │
│алынган кирешелер; │милдеттенмелерин токтотуудан │
│а) кредитор тарабынан өзүнчө кабыл│алынган кирешелер; │
│алынган мыйзам менен карыздарды │а) кредитор тарабынан өзүнчө кабыл│
│эсептен чыгаруудан башка │алынган мыйзам менен карыздарды │
│милдеттенмени эсептен │эсептен чыгаруудан башка │
│чыгаруусунан; │милдеттенмени эсептен │
│б) Кыргыз Республикасынын жарандык│чыгаруусунан; │
│мыйзамдарында белгиленген доонун │б) [Күчүн жоготту деп табылсын;] │
│эскирүү мөөнөтү аяктагандыгына │в) [Күчүн жоготту деп табылсын;] │
│байланыштуу милдеттенмелерди │г) салык төлөөчүнүн │
│эсептен чыгаруусунан; │милдеттенмесин, анын ичинде │
│в) соттун чечими боюнча │салыктык милдеттенме үчүнчү жактын│
│милдеттенмелерди эсептен │аткаруудан; │
│чыгаруунун; │19) [шектүү милдеттенмелердин │
│г) салык төлөөчүнүн │суммасы;] │
│милдеттенмесин, анын ичинде │ │
│салыктык милдеттенме үчүнчү жактын│ │
│аткаруудан; │ │
│19) мурда чыгарып салуулар катары │ │
│таанылган чыгымдар боюнча алынган │ │
│компенсациялар; │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│189-берене. Салык салынбай турган │189-берене. Салык салынбай турган │
│ кирешелер │ кирешелер │
│ │ │
│1. Төмөнкүлөргө пайда салыгы │1. Төмөнкүлөргө пайда салыгы │
│ салынбайт: │салынбайт: │
│1) уставдык капиталга салым │1) уставдык капиталга салым │
│жана/же пайдык салым катары │жана/же пайдык салым катары │
│алынган мүлктүн наркына; │алынган мүлктүн наркына; │
│9) сатылуучу күнүнө карата │9) сатылуучу күнүнө карата │
│листингдин эң жогорку жана эң │листингдин эң жогорку жана эң │
│жогоркудан кийинки категория │жогоркудан кийинки категория │
│боюнча фондулук биржасындагы │боюнча фондулук биржасындагы │
│листингинде жайгашкан баалуу │листингинде жайгашкан баалуу │
│кагаздардын наркынын өсүшүнөн │кагаздардын наркынын өсүшүнөн │
│түшкөн пайыздар жана кирешелер. │түшкөн [пайыздык кирешелер.] │
│10) Каралган эмес. │[10) негизги каражаттарды сатуудан│
│ │финансылык ижаранын (лизингдин) │
│ │келишими боюнча алынган киреше.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│193-берене. Киреше алууга │193-берене. Киреше алууга │
│ багытталган чыгымдарды│ багытталган чыгымдарды│
│ чыгарып салуу │ чыгарып салуу │
│ │ │
│1. Эгерде бул Кодексте башкача │1. Эгерде бул Кодексте башкача │
│каралбаса, салык төлөөчү ушул │каралбаса, салык төлөөчү ушул │
│Кодекске ылайык киреше алууга │Кодекске ылайык киреше алууга │
│байланыштуу документтик түрдө │байланыштуу документтик түрдө │
│ырасталган чыгымдарды, ошондой эле│ырасталган чыгымдарды, ошондой эле│
│курстук айырманын терс суммасын оң│курстук айырманын терс суммасын оң│
│курстук айырманын суммасынан │курстук айырманын суммасынан [жана│
│өсүшүн гана чыгарып салууларга │өнбөй турган карыздын суммасынан] │
│алып барууга укуктуу. │өсүшүн гана чыгарып салууларга │
│ │алып барууга укуктуу. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│196-берене. Карыз милдеттенмелери │196-берене. Пайыздык чыгымдарды │
│ боюнча пайыздарды │ чыгарып салуу │
│ төлөө чыгымдарын │ │
│ чыгарып салуу │ │
│ │ │
│1. Карыз милдеттенмелери боюнча │[1. Чегерилген же төлөнгөн │
│пайыздарды төлөө боюнча салык │пайыздык чыгымдар ушул Кодекске │
│төлөөчүнүн чыгымдары ушул Кодекске│ылайык салык төлөөчү колдонгон │
│ылайык салык төлөөчү тарабынан │салыктык эсепке алуунун ыкмаларына│
│колдонулуучу салыктык эсептөө │жараша ушул беренеде каралган │
│ыкмасына жараша эсептелген же │чектөөлөрдү эске алуу менен, эгер │
│төлөнгөн пайыздардын өлчөмүндө, │карыздын суммасы экономикалык │
│карыздын суммасы экономикалык │иш-аракеттерди жүзөгө ашыруу үчүн │
│ишмердикти жүргүзүү үчүн │колдонулбаса чыгарылып салууга │
│пайдаланылган учурда ушул беренеде│тийиш. │
│каралган чектөөлөрдү эске алуу │2. Амортизациялануучу негизги │
│менен чыгарып салынууга тийиш. │каражаттарды сатып алууга жана │
│2. Амортизациялануучу негизги │түзүүгө байланыштуу же аларды │
│каражаттарды сатып алууга же │пайдаланууга киргизгенге чейин │
│түзүүгө байланыштуу же аларды │алардын наркын өзгөртүүгө таасир │
│пайдаланууга киргизүүгө чейин │берүүчү чыгымдар менен байланышкан│
│алардын наркынын өзгөрүшүнө таасир│ушул Кодекске ылайык салык төлөөчү│
│эткен чыгымдарга байланыштуу │колдонгон салыктык эсепке алуунун │
│карыздык милдеттенме боюнча │ыкмаларына жараша чегерилген же │
│төлөнгөн пайыздар жылдык жыйынды │төлөнгөн пайыздык чыгымдар жылдык │
│кирешеден чыгарып салууга │жалпы кирешеден чыгарып салууга │
│жатпастан, анын наркын │жатпайт, тескерисинче алардын │
│жогорулатат. │наркын көбөйтөт. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│197-берене. Илимий-изилдөө, │197-берене. Илимий-изилдөө, │
│ тажрыйба-конструктор- │ тажрыйба-конструктор- │
│ дук жана │ дук жана │
│ долбоордук-иликтөө │ долбоордук-иликтөө │
│ иштерине кеткен │ иштерине кеткен │
│ чыгашалар боюнча │ чыгашалар боюнча │
│ чыгарып салуулар. │ чыгарып салуулар. │
│ Жер казынасынын │ Жер казынасынын │
│ жакырланышына жеңилдик│ жакырланышына жеңилдик│
│ │ │
│5. 5 жылдын ичинде максатына │[5. Ушул берененин 3-бөлүгүндө │
│жараша колдонулбаган атайын │каралган, 5 жыл ичинде багытталышы│
│фонддун каражаттарынын суммасынан │боюнча пайдаланылбаган, атайын │
│ошол 5 жылдык мөөнөт өткөнчө │фонддун каражаттарынын суммасы │
│кирешеге салык төлөнөт. │бюджетке төлөнөт.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│198-берене. Негизги каражаттардын,│198-берене. Негизги каражаттардын,│
│ материалдык эмес │ материалдык эмес │
│ активдердин жана │ активдердин жана │
│ товардык-материалдык │ товардык-материалдык │
│ запастардын наркы │ запастардын наркы │
│ │ │
│1. Негизги каражаттардын баштапкы │1. Негизги каражаттардын баштапкы │
│наркына аларды сатып алууга, │наркына аларды сатып алууга, [анын│
│даярдоого, монтаждоого, орнотууга │ичинде пайыздык чыгымдары, ошондой│
│кеткен иш жүзүндөгү чыгымдар, │эле даярдоого, монтаждоого, │
│карыз милдеттенмелери боюнча │орнотууга кеткен иш жүзүндөгү │
│пайыздар жана аларды пайдалануу │чыгымдар] жана аларды пайдалануу │
│үчүн жарактуу абалга келтирүүгө │үчүн жарактуу абалга келтирүүгө │
│кеткен чыгымдар, ошондой эле бажы │кеткен чыгымдар, ошондой эле бажы │
│алымдары жана жыйымдары, эсепке │алымдары жана жыйымдары, эсепке │
│алынууга тийиш болгон КНСти │алынууга тийиш болгон КНСти │
│кошпогондо, салыктар негизги │кошпогондо, салыктар негизги │
│каражаттарды ташууда аларды │каражаттарды ташууда аларды │
│камсыздандыруу боюнча чыгымдар │камсыздандыруу боюнча чыгымдар │
│негизги каражаттарды жеке │негизги каражаттарды жеке │
│пайдалануу үчүн сатып алуудагы │пайдалануу үчүн сатып алуудагы │
│жана өндүрүүдөгү чыгымдар жана │жана өндүрүүдөгү чыгымдар жана │
│башка аны алардын наркын │башка аны алардын наркын │
│жогорулаткан башка чыгымдар │жогорулаткан башка чыгымдар │
│киргизилет, буга ушул Кодекске │киргизилет, буга ушул Кодекске │
│ылайык салык төлөөчү чыгарып │ылайык салык төлөөчү чыгарып │
│салууга укуктуу болгон │салууга укуктуу болгон │
│чыгашалардын курамында эсепке │чыгашалардын курамында эсепке │
│алынган салыктардын жана │алынган салыктардын жана │
│жыйымдардын суммасы чыгарылып │жыйымдардын суммасы чыгарылып │
│салынат. │салынат. │
│5. Материалдык эмес активдердин │5. Материалдык эмес активдердин │
│баштапкы наркына аларды сатып │баштапкы наркына аларды сатып │
│алууга жана/же түзүүгө кеткен │алууга жана/же түзүүгө кеткен │
│чыгашалар, кредиттер жана зайымдар│чыгашалар, [анын ичинде пайыздык │
│боюнча пайыздар жана аларды │чыгымдар] жана аларды пайдаланууга│
│пайдаланууга жарактуу абалга │жарактуу абалга жеткирүү боюнча │
│жеткирүү боюнча чыгымдар │чыгымдар киргизилет. Уюштуруучулар│
│киргизилет. │тарабынан уюмдун уставдык фондуна │
│Уюштуруучулар тарабынан уюмдун │аманаттардын эсебине киргизилген │
│уставдык фондуна аманаттардын │материалдык эмес активдердин наркы│
│эсебине киргизилген материалдык │Кыргыз Республикасынын │
│эмес активдердин наркы Кыргыз │мыйзамдарынын талаптарын сактоо │
│Республикасынын мыйзамдарынын │менен тараптардын макулдашуусу │
│талаптарын сактоо менен │боюнча аныкталат. │
│тараптардын макулдашуусу боюнча │Башка уюмдардан жана жеке │
│аныкталат. │жактардан сатылып алынган │
│Башка уюмдардан жана жеке │материалдык эмес активдердин наркы│
│жактардан сатылып алынган │сатып алуу боюнча иш жүзүндө │
│материалдык эмес активдердин наркы│кеткен чыгымдарга жана ушул │
│сатып алуу боюнча иш жүзүндө │активдерди даяр абалга келтирүү │
│кеткен чыгымдарга жана ушул │боюнча чыгымдарга негизделип │
│активдерди даяр абалга келтирүү │аныкталат. │
│боюнча чыгымдарга негизделип │Уюмдун өзү тарабынан түзүлгөн │
│аныкталат. │материалдык эмес активдердин наркы│
│Уюмдун өзү тарабынан түзүлгөн │аларды түзүүгө, даярдоого, анын │
│материалдык эмес активдердин наркы│ичинде товардык-материалдык │
│аларды түзүүгө, даярдоого, анын │запастарды сатып алуу боюнча │
│ичинде товардык-материалдык │чыгымдар, эмгек акыга кеткен │
│запастарды сатып алуу боюнча │чыгымдар, башка уюмдардын │
│чыгымдар, эмгек акыга кеткен │көрсөткөн кызматтарына кеткен │
│чыгымдар, башка уюмдардын │чыгымдар, патенттерди, │
│көрсөткөн кызматтарына кеткен │күбөлүктөрдү алууга байланыштуу │
│чыгымдар, патенттерди, │алымдарды төлөө боюнча иш │
│күбөлүктөрдү алууга байланыштуу │жүзүндөгү чыгымдардын суммасы │
│алымдарды төлөө боюнча иш │катары аныкталат. │
│жүзүндөгү чыгымдардын суммасы │ │
│катары аныкталат. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│200-берене. Негизги каражаттарды │200-берене. Негизги каражаттарды │
│ классификациялоо жана │ классификациялоо жана │
│ амортизациялык │ амортизациялык │
│ чегерүүлөрдүн өлчөмүн │ чегерүүлөрдүн өлчөмүн │
│ аныктоо │ аныктоо │
│ │ │
│2. Салык салуу максаттары үчүн │2. Салык салуу максаттары үчүн │
│амортизациялык чегерүүлөрдүн │амортизациялык чегерүүлөрдүн │
│суммасы салык төлөөчүлөр тарабынан│суммасы [эгерде ушул бөлүм менен │
│ушул беренеде белгиленген тартипте│башкача каралбаса] салык │
│жыл сайын аныкталат. Амортизация │төлөөчүлөр тарабынан ушул беренеде│
│ушул берененин 1-бөлүгүндө │белгиленген тартипте жыл сайын │
│көрсөтүлгөн жылдын акырына топтун │аныкталат. Амортизация ушул │
│салыктык наркына карата │берененин 1-бөлүгүндө көрсөтүлгөн │
│амортизациялоонун нормасын │жылдын акырына топтун салыктык │
│колдонуу аркылуу ар бир топ боюнча│наркына карата амортизациялоонун │
│өзүнчө чегерилет. │нормасын колдонуу аркылуу ар бир │
│4. Финансылык ижара (лизинг) │топ боюнча өзүнчө чегерилет. │
│келишиминин предмети болуп │4. Финансылык ижара (лизинг) │
│эсептелген негизги каражаттарды │келишиминин предмети болуп │
│алган салык төлөөчү - лизинг │эсептелген негизги каражаттарды │
│алуучу амортизацияны ушул беренеде│алган салык төлөөчү - лизинг │
│белгилеген тартипте чегерет. │алуучу, [эгерде ушул бөлүм менен │
│ │башкача каралбаса], амортизацияны │
│ │ушул беренеде белгилеген тартипте │
│ │чегерет. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│201-берене. Амортизациялоо │201-берене. Амортизациялоо │
│ максатында негизги │ максатында негизги │
│ каражаттардын түшүшү │ каражаттардын түшүшү │
│ жана чыгышы │ жана чыгышы │
│ │ │
│2. Чыгарылган негизги каражаттар │2. Чыгарылган негизги каражаттар │
│топтун салыктык наркын төмөндөтөт:│топтун салыктык наркын төмөндөтөт:│
│3) негизги каражаттар жоголгондо, │3) негизги каражаттар жоголгондо, │
│камсыздандыруу келишими жок болсо │[бузулганда] камсыздандыруу │
│- нөлгө барабар нарк боюнча; │келишими жок болсо - нөлгө барабар│
│8) бузулуунун кесепетинен - │нарк боюнча; │
│бухгалтердик эсеп жөнүндө Кыргыз │8) [Күчүн жоготту деп табылсын;] │
│Республикасынын мыйзамдарына │ │
│ылайык аныкталуучу баланс наркы │ │
│боюнча. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│203-берене. Оңдоого кеткен │203-берене. Оңдоого кеткен │
│ чыгашаларды чыгарып │ чыгашаларды чыгарып │
│ салуу │ салуу │
│ │ │
│3. Ушул берененин 2-бөлүгүндө │[3. Ушул берененин 2-бөлүгү менен │
│белгиленген чектөөдөн ашып кеткен │белгиленген чектөөдөн ашып кеткен │
│сумма салык жылынын ичинде топтун │сумма топтун наркына кошумчаланган│
│наркына кошулган негизги │негизги каражаттардын наркы катары│
│каражаттардын наркы катары каралат│каралат, жана отчеттук жылдын │
│жана топтун ошол (отчеттук) жылдын│аягында топтун салыктык наркын │
│акырындагы салыктык наркын │көбөйтөт.] │
│жогорулатат. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│209-берене. Чыгарып салынбай │209-берене. Чыгарып салынбай │
│ турган чыгашалар │ турган чыгашалар │
│ │ │
│1. Төмөнкүлөр чыгарылып салынууга │I. Төмөнкүлөр чыгарылып салынууга │
│жатпайт: │жатпайт: │
│3) Кыргыз Республикасынын │"3) Кыргыз Республикасынын │
│бюджетине төлөнүүгө тийиш │бюджетине төлөнүүгө тийиш болгон │
│салыктар, төмөндөгүлөрдү │төмөндөгү салыктар: │
│кошпогондо: │а) пайдага салыкты; │
│а) жер салыгын; │б) ушул Кодекске ылайык эсептелбей│
│б) мүлккө салыкты; │турган КНСтен башка КНСти; │
│в) ушул Кодекске ылайык чегерүүгө │в) берүүчүлөргө товарларды, │
│тийиш болбогон КНС; │жумушту жана кызмат көрсөтүүлөрдү │
│г) жер казыналарын пайдаланууга │сатып алууда төлөнүүчү сатуудан │
│салыктар; │салыктан башка сатуудан салыкты; │
│ │г) ушул Кодекстин беренелерине │
│ │ылайык эсептелбей турган эсептен │
│ │чыгарууга тийиш болбогон акциздик │
│ │салыктан башка акциздик салыкты; │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│212-берене. Салыктан бошотуу │212-берене. Салыктан бошотуу │
│ │ │
│1. Төмөнкүлөрдүн пайдалары салык │1. Төмөнкүлөрдүн пайдалары салык │
│салуудан бошотулат: │салуудан бошотулат: │
│2) I жана II топтогу майыптардын │[2) I жана II топтогу майыптардын │
│коомдорунун, ошондой эле Кыргыз │коомдорунун, Кыргыз азиздер жана │
│азиздер жана дүлөйлөр коомунун │дүлөйлөр коомунун уюмдарынын, жеке│
│иштегендердин жалпы санынын │ишкерлердин, андагы иштегендердин │
│кеминде 50 пайызын майыптар, │жалпы санынын 50 пайызынан кем │
│азиздер жана дүлөйлөр түзгөн жана │эмес майыптар, азиздер жана │
│алардын эмгек акылары жылдык эмгек│дүлөйлөр түзгөн жана алардын эмгек│
│акы фондунун кеминде 50 пайызын │акылары жалпы эмгек акы фондунун │
│түзгөн учурда. Көрсөтүлгөн │50 пайызынан кем эмесин түзгөн │
│уюмдардын тизмеси Кыргыз │учурда. Көрсөтүлгөн уюмдардын │
│Республикасынын Өкмөтү тарабынан │тизмеси Кыргыз Республикасынын │
│аныкталат; │Өкмөтү тарабынан аныкталат; │
│9) каралган эмес. │9) лизингдик компаниялар.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│213-берене. Пайда салыгынын │213-берене. Пайда салыгынын │
│ ставкасы │ ставкасы │
│ │ │
│Пайда салыгынын ставкасы 10 пайыз │Пайда салыгынын ставкасы 10 пайыз │
│өлчөмүндө белгиленет. │өлчөмүндө белгиленет. │
│ │[Лизингдик компаниялардын пайда │
│ │салыгынын ставкасы 5 пайыз │
│ │өлчөмүндө белгиленет.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│217-берене. Пайда салыгынын алдын │217-берене. Пайдага салыгынын │
│ ала суммасын төлөө │ алдын ала суммасын │
│ │ төлөө │
│ │ │
│1. Салык төлөөчү салык мезгилинин │[1. Салык төлөөчү квартал сайын │
│учурдагы кварталынын экинчи айынын│салыктык отчеттор берүүгө жана │
│20сынан кечиктирбей пайда │бюджетке салыктык мезгилдин │
│салыгынын алдын ала суммасын │отчеттук кварталынын экинчи │
│бюджетке квартал сайын төгүүгө │20-күнүнөн кийинки күндөн кеч эмес│
│милдеттүү. │пайдага салыктын алдын ала │
│2. Эгерде ушул беренеде башкача │суммасын киргизүүгө милдеттүү. │
│каралбаса, салык мезгилинин │2. Отчеттук квартал үчүн пайдага │
│биринчи кварталында төлөнүүгө │салыктын алдын ала суммасы │
│тийиш болгон пайда салыгынын алдын│отчеттук кварталдан мурунку │
│ала суммасы өткөн салык мезгилинин│квартал үчүн КНСти жана сатуудан │
│9 айы үчүн эсептелген пайда │салыкты эсепке албастан салык │
│салыгынын суммасынын 1/3 өлчөмүндө│төлөөчүнүн түшкөн акчасынын │
│аныкталат. │суммасынан 1 пайыз өлчөмүндө │
│3. Эгерде ушул беренеде башкача │аныкталат. │
│каралбаса, салык мезгилинин │3. Салыктын алдын ала суммасын │
│биринчи кварталынан кийинки │төлөбөй койгон же өз убагында │
│кварталдарында төлөнүүгө тийиш │төлөбөгөн салык төлөөчүгө карата │
│болгон пайда салыгынын алдын ала │салыкты төлөбөй койгондугу же өз │
│суммасы өткөн салык мезгили үчүн │убагында төлөбөгөндүгү үчүн ушул │
│пайда салыгы боюнча декларацияда │Кодексте белгиленген пеня (туум) │
│аталган пайда салыгынын суммасынын│колдонулат.] │
│1/4 барабар алынат. │ │
│4. Эгерде салык төлөөчү салык │ │
│декларациясын белгиленген мөөнөттө│ │
│бербеген учурда пайда салыгынын │ │
│алдын ала суммасы декларация │ │
│берилген кварталдын аягына чейин │ │
│ушул берененин 2-бөлүгүндө │ │
│белгиленген өлчөмдө төлөнүүгө │ │
│тийиш. │ │
│5. Өткөн салык мезгилинин │ │
│жыйынтыгы боюнча чыгаша тарткан же│ │
│салык салынуучу кирешеси жок салык│ │
│төлөөчү, ошондой эле кайрадан │ │
│түзүлгөн уюм пайда салыгынын алдын│ │
│ала суммасынын өлчөмүн салык │ │
│төлөөчүнүн божомолдонгон │ │
│маалыматтарынын негизинде │ │
│аныктоого укуктуу жана тиешелүү │ │
│эсептешүүнү декларация берген │ │
│күндөн же кайрадан түзүлгөн уюм │ │
│катталган күндөн баштап 30 │ │
│календардык күндүн ичинде берүүгө │ │
│милдеттүү. │ │
│6. Эгерде салык мезгилинин биринчи│ │
│жана/же экинчи кварталы үчүн салык│ │
│төлөөчүнүн божомолдонгон │ │
│маалыматтарынын негизинде │ │
│эсептелген салыктын суммасы ушул │ │
│квартал үчүн төлөнүүгө тийиш │ │
│болгон салыктын алдын ала │ │
│суммасынан 30 пайыздан көп │ │
│айырмаланса, салык төлөөчү салык │ │
│мезгилинин биринчи жана/же экинчи │ │
│кварталында төлөнүүгө тийиш болгон│ │
│салыктын алдын ала суммасына │ │
│тиешелүү өзгөртүүлөрдү киргизүүгө │ │
│укуктуу. │ │
│Ушул бөлүктө каралган салыктын │ │
│алдын ала суммасын │ │
│корректировкалоо төмөнкүдөй │ │
│жүргүзүлөт: │ │
│- бухгалтердик эсепке алуу жөнүндө│ │
│Кыргыз Республикасынын │ │
│мыйзамдарына ылайык эсептелүүчү │ │
│салыктын жана пайданын │ │
│ставкаларынын негизинде; │ │
│- салыктын алдын ала суммасынын │ │
│эсебин салык органына берүү жолу │ │
│менен салык мезгилинин тиешелүү │ │
│кварталынын 30-январынан же │ │
│30-апрелинен кеч эмес мөөнөттө │ │
│салык төлөөчү тарабынан өз │ │
│алдынча. │ │
│Эгерде ушул бөлүккө ылайык салык │ │
│төлөөчүнүн божомолдонгон │ │
│маалыматтарынын негизинде │ │
│эсептелген салыктын суммасы ушул │ │
│бөлүктө каралган тартипте │ │
│эсептелүүчү тиешелүү квартал үчүн │ │
│пайда салыгынын иш жүзүндөгү │ │
│суммасынан 30 пайыздан ашык төмөн │ │
│болсо, салык төлөөчүгө салыкты │ │
│төлөбөгөндүгү же өз убагында │ │
│төлөбөгөндүгү үчүн ушул Кодексте │ │
│белгиленген туум колдонулат. │ │
│7. Эгерде салык мезгилинин биринчи│ │
│жарым жылдыгы үчүн финансылык │ │
│натыйжанын негизинде эсептелген │ │
│салыктын суммасы ушул мезгил үчүн │ │
│төлөнүүгө тийиш болгон салыктын │ │
│алдын ала суммасынан 30 пайыздан │ │
│ашык айырмаланса, салык төлөөчү │ │
│салык мезгилинин үчүнчү жана │ │
│төртүнчү кварталында төлөнүүгө │ │
│тийиш болгон салыктын алдын ала │ │
│суммасына тиешелүү өзгөртүүлөрдү │ │
│киргизүүгө милдеттүү. │ │
│Ушул бөлүктө каралган салыктын │ │
│алдын ала суммасын │ │
│корректировкалоо төмөнкүдөй │ │
│жүргүзүлөт: │ │
│- бухгалтердик эсепке алуу жөнүндө│ │
│Кыргыз Республикасынын │ │
│мыйзамдарына ылайык эсептелүүчү │ │
│салыктын жана пайданын │ │
│ставкаларынын негизинде; │ │
│- тиешелүү эсептешүүнү салык │ │
│органына берүү жолу менен салык │ │
│мезгилинин 30-июлунан кеч эмес │ │
│мөөнөттө салык төлөөчү тарабынан │ │
│өз алдынча. │ │
│8. Салыктын алдын ала суммасы │ │
│төлөнбөсө же өз убагында │ │
│төлөнбөсө, анын ичинде ушул │ │
│берененин 7-бөлүгүнө ылайык │ │
│салыктын алдын ала суммасын │ │
│корректировкалоону жүргүзбөөнүн │ │
│жана/же туура эмес │ │
│корректировкалоонун айынан болсо, │ │
│салык төлөөчүгө салыкты │ │
│төлөбөгөндүгү же өз убагында │ │
│төлөбөгөндүгү үчүн ушул Кодексте │ │
│белгиленген туум колдонулат. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│221-берене. Пайыздарга салынуучу │221-берене. Пайыздарга салынуучу │
│ салыктардын ставкалары│ салыктардын ставкалары│
│ жана мөөнөттөрү │ жана мөөнөттөрү │
│ │ │
│2. Ушул берененин 1-бөлүгүнүн │2. Ушул берененин 1-бөлүгүнүн │
│нормалары Кыргыз Республикасынын │нормалары Кыргыз Республикасынын │
│Социалдык фонду, резидент-банктар │Социалдык фонду, резидент-банктар,│
│тарабынан алынган пайыздарга │[лизингдик компаниялар] тарабынан │
│карата, ошондой эле финансылык │алынган пайыздарга карата │
│ижаранын (лизингдин) келишимдери │колдонулбайт. │
│боюнча лизинг берүүчү-резиденттер │ │
│алынган пайыздарга карата │ │
│колдонулбайт. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│223-берене. Кыргыз │223-берене. Кыргыз │
│ Республикасындагы │ Республикасындагы │
│ туруктуу мекеме менен │ туруктуу мекеме менен │
│ байланышта болбогон │ байланышта болбогон │
│ Кыргыз │ Кыргыз │
│ Республикасындагы │ Республикасындагы │
│ киреше булактан алган │ киреше булактан алган │
│ чет өлкөлүк уюмдун │ чет өлкөлүк уюмдун │
│ кирешелерине салынуучу│ кирешелерине салынуучу│
│ салыкты кармап │ салыкты кармап │
│ калуунун тартиби жана │ калуунун тартиби жана │
│ анын ставкасы │ анын ставкасы │
│ │ │
│1. Кыргыз Республикасындагы │1. Кыргыз Республикасындагы │
│туруктуу мекеме менен байланышта │туруктуу мекеме менен байланышта │
│болбогон чет өлкөлүк уюм тарабынан│болбогон чет өлкөлүк уюм тарабынан│
│Кыргыз Республикасындагы │Кыргыз Республикасындагы │
│булактардан алынган кирешелер │булактардан алынган кирешелер │
│салык агенттери тарабынан киреше │[эгерде, ушул берене менен башкача│
│булагында чыгарып салууларды │каралбаса] салык агенттери │
│жүзөгө ашырбастан төмөндөгүдөй │тарабынан киреше булагында чыгарып│
│ставкалар боюнча салык салынат: │салууларды жүзөгө ашырбастан │
│1) дивиденддер жана пайыздар - │төмөндөгүдөй ставкалар боюнча │
│листингдин эң жогорку жана эң │салык салынат: │
│жогоркудан кийинки категориялар │1) дивиденддер жана [пайыздык │
│боюнча Кыргыз Республикасынын │кирешелер] - листингдин эң жогорку│
│фондулук биржасынын листингиндеги │жана эң жогоркудан кийинки │
│баалуу кагаздардан алынган │категориялар боюнча Кыргыз │
│пайыздардан тышкары 10 пайыз; │Республикасынын фондулук │
│4) башкаруу жана консультациялык │биржасынын листингиндеги баалуу │
│кызматтар боюнча кызматтардан 10 │кагаздардан алынган [пайыздардан │
│пайыз. │кирешелер] тышкары 10 пайыз; │
│2. Кыргыз Республикасындагы │2) алынган камсыздандыруу │
│туруктуу мекемеге байланыштуу │төлөмдөрү: │
│болбогон Кыргыз Республикасынын │[4) жумуштар, кызмат │
│аймагындагы чет өлкөлүк уюм │көрсөтүүлөрдөн - 10 пайыз;] │
│тарабынан аткарылган жана │5) Кыргыз Республикасы менен башка│
│көрсөтүлгөн жумуштар жана │мамлекеттердин ортосундагы эл │
│кызматтар боюнча кирешелерге төлөм│аралык байланыштарда жана │
│булагынан салык агенттери │ташууларды телекоммуникациялык │
│тарабынан чыгарып салууларды │жана транспорттук кызмат │
│жүзөгө ашырбастан салык салуулар │көрсөтүүлөрдөн - пайыз. │
│жүргүзүлөт. Мындай кирешелерге │Кыргыз Республикасы менен башка │
│карата салыктардын тиешелүү │мамлекеттердин ортосундагы │
│ставкаларын белгилөө менен │ташуулар деп, Кыргыз │
│төмөндөгүдөй кирешелер таандык │Республикасынын чегинен тышкары же│
│кылынат: │анын аймагында жайгашкан │
│1) эл аралык байланыштагы │пункттардын ортосундагы гана ишке │
│телекоммуникациялык же │ашырыла турган ташуулардан башка │
│транспорттук кызматтардан жана │учурлардагы деңиз, суу же аба │
│Кыргыз Республикасы менен башка │кемелери, авто транспорт │
│мамлекеттердин ортосундагы │каражаттары же темир жол │
│ташуулардан - 5 пайыз; │транспорттору менен ташууларды │
│Кыргыз Республикасынын аймагынан │түшүнөбүз. │
│тышкары же анын аймагындагы │2. Күчүн жоготту деп табылсын. │
│пункттардын ортосунда гана жүзөгө │5.Кыргыз Республикасындагы │
│ашырылгандан башка учурларда, │туруктуу мекеме, лизингдик │
│деңиз, дарыя же аба кемеси, │компания менен байланышпаган чет │
│автотранспорт каражаты же темир │өлкөлүк уюм тарабынан алынган │
│жол транспорту менен Кыргыз │киреше лизингдик компаниянын │
│Республикасы менен жана башка │атынан кирешелерди төлөөчү │
│мамлекеттердин ортосундагы ар │булактан төмөнкү ставкалар боюнча │
│кандай ташуулар эл аралык ташуулар│эсептик чыгарууларды ишке ашырбай │
│деп түшүнүлөт; │туруп салык алынууга тийиш: │
│2) башка кызматтардан, жумуштардан│1) дивиденддер жана пайыздардан, │
│- 10 пайыз. │жумуш жана/же кызмат көрсөтүүдөн │
│5. Каралган эмес. │алынган кирешеден - 1 пайыз; │
│ │2) автордук калем акылардан, │
│ │роялтиден - 0 пайыз. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Каралган эмес │"Пайдага салык" деген аталыштагы │
│ │VIII бөлүм төмөнкү редакциядагы │
│ │"34-1-глава. Чакан жана орто │
│ │ишкердиктин субъектиси тарабынан │
│ │пайдага салык боюнча алынуучу │
│ │базаны эсептеп чыгаруунун │
│ │жөнөкөйлөтүлгөн тартиби" деген │
│ │глава менен толукталсын: │
│ │[34-1-глава. Чакан жана орто │
│ │ишкердиктин субъектиси тарабынан │
│ │пайдага салык боюнча алынуучу │
│ │базаны эсептеп чыгаруунун │
│ │жөнөкөйлөтүлгөн тартиби] │
│ │ │
│Каралган эмес │223-1-берене. Чакан жана орто │
│ │ ишкердиктин │
│ │ субъектиси │
│ │ тарабынан пайдага │
│ │ салык боюнча │
│ │ салыктык базаны │
│ │ эсептеп чыгаруунун │
│ │ жөнөкөйлөтүлгөн │
│ │ эсептеп чыгарууну │
│ │ колдонуунун тартиби │
│ │ │
│ │1. Чакан жана орто ишкердиктин │
│ │субъектиси ушул главада │
│ │белгиленген жөнөкөйлөтүлгөн │
│ │тартипте пайдага салык боюнча │
│ │салыктык базаны аныктоого укуктуу.│
│ │2. Ушул беренеде каралбаган │
│ │учурларда пайдага салык боюнча │
│ │салыктык базаны эсептеп чыгаруу │
│ │ушул Кодекстин 29- жана │
│ │30-главаларында белгиленген │
│ │тартипте ишке ашырылат. │
│ │3. Календардык жыл ичинде түшкөн │
│ │акчасы 30000000 сомдон ашкан чакан│
│ │жана орто ишкердиктин субъектиси │
│ │ушул календардык жылдан кийинки │
│ │жылдын биринчи күнүнөн тартып │
│ │пайдага салык боюнча │
│ │жөнөкөйлөтүлгөн эсептеп чыгарууну │
│ │колдонуу укугун жоготот. │
│ │4. Календардык жылдын жыйынтыгы │
│ │боюнча пайдага салык боюнча салык │
│ │алынуучу базаны жөнөкөйлөтүлгөн │
│ │эсептеп чыгарууну колдонуу укугуна│
│ │ээ болгон пайдага салыктын салыгын│
│ │төлөөчү бул тартипти ушул │
│ │календардык жылдан кийинки жылдын │
│ │биринчи күнүнөн тартып колдонууга │
│ │укуктуу. │
│ │5. Пайдага салык боюнча салык │
│ │алынуучу базаны жөнөкөйлөтүлгөн │
│ │эсептеп чыгаруудан жалпы тартипке │
│ │өтүүдө салыктык максаттар үчүн │
│ │амортизациялоону эсептеп чыгарууда│
│ │эске алынуучу негизги │
│ │каражаттардын алгачкы наркы │
│ │календардык жылдын 1-январына │
│ │карата негизги каражаттардын │
│ │калдык наркына тең кабыл алынат, │
│ │анда салык төлөөчү бухгалтердик │
│ │эсеп жөнүндөгү Кыргыз │
│ │Республикасынын мыйзамдарына │
│ │ылайык эсептелүүчү пайдага салыкты│
│ │жалпы эреже боюнча төлөйт. │
│ │ │
│ │223-2-берене. Жылдык жалпы киреше │
│ │ │
│Каралган эмес │1. Жылдык жалпы кирешеге кыйыр │
│ │салыктарды эске албастан │
│ │товарларды, жумуштарды жана кызмат│
│ │көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн акча│
│ │кирет. │
│ │2. Жылдык жалпы кирешенин курамына│
│ │ушул Кодекстин 189-беренесинде │
│ │каралган салык алынбай турган │
│ │кирешелер кирбейт. │
│ │3. Бардык негизги каражаттарды │
│ │саткан учурда терс калдыктан башка│
│ │негизги каражаттарды сатуудан │
│ │түшкөн киреше товарларды, │
│ │жумуштарды жана кызмат │
│ │көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн │
│ │акчага кирбейт, амортизациялык │
│ │чегерүүлөрдү эсептеп чыгарууда │
│ │негизги каражаттардын наркын │
│ │азайтат. │
│ │ │
│ │223-3-берене. Киреше алууга │
│ │ багытталган │
│ │ чыгымдарды эсептен │
│ │ чыгаруу │
│ │ │
│Каралган эмес │Эгерде ушул главада башкача │
│ │каралбаса, салык төлөөчү │
│ │товарларды, чегерүүгө жатпай │
│ │турган сатылып алынган материалдык│
│ │ресурстар боюнча салыктарды, ушул │
│ │главага ылайык эсептелген │
│ │амортизациялык чегерүүлөрдү, кошо,│
│ │жумуштарды жана кызмат │
│ │көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн │
│ │акчаны алуу менен байланышкан │
│ │тастыкталган чыгымдарды, ошондой │
│ │эле ушул Кодекстин 203-беренесинде│
│ │белгиленген чектөөсүз эсептелген │
│ │негизги каражаттарды оңдоого │
│ │кеткен чыгымдарды эсептен │
│ │чыгарууга киргизүүгө укуктуу. │
│ │ │
│ │223-4-берене. Пайыздык чыгымдарды │
│ │ эсептен чыгаруу │
│ │ │
│Каралган эмес │1. Чегерилген же төлөнгөн пайыздык│
│ │чыгымдар ушул Кодекске ылайык │
│ │салык төлөөчү колдонгон салыктык │
│ │эсепке алуунун ыкмаларына жараша │
│ │ушул беренеде каралган чектөөлөрдү│
│ │эске алуу менен, эгер карыздын │
│ │суммасы экономикалык │
│ │иш-аракеттерди жүзөгө ашыруу үчүн │
│ │колдонулса чыгарылып салууга │
│ │тийиш. │
│ │2. Амортизациялануучу негизги │
│ │каражаттарды сатып алууга жана │
│ │түзүүгө байланыштуу же аларды │
│ │пайдаланууга киргизгенге чейин │
│ │алардын наркын өзгөртүүгө таасир │
│ │берүүчү чыгымдар менен │
│ │байланышкан, ушул Кодекске ылайык │
│ │салык төлөөчү колдонгон салыктык │
│ │эсепке алуунун ыкмаларына жараша, │
│ │чегерилген жана/же төлөнгөн │
│ │пайыздык чыгымдар аталган │
│ │каражаттардын наркына киргизилбейт│
│ │жана жылдык жалпы кирешеден │
│ │чыгарып салууга жатпайт. │
│ │ │
│ │223-5-берене. Негизги │
│ │ каражаттардын, │
│ │ материалдык эмес │
│ │ активдердин жана │
│ │ товардык-материалдык│
│ │ запастардын наркы │
│ │ │
│ │1. Ушул главанын негизги │
│ │максаттары үчүн негизги каражаттар│
│ │болуп Кыргыз Республикасынын │
│ │бухгалтердик эсеп жөнүндөгү │
│ │мыйзамдарына ылайык негизги │
│ │каражаттар деп таанылган активдер │
│ │саналат. │
│Каралган эмес │2. Негизги каражаттардын же │
│ │материалдык эмес активдердин │
│ │алгачкы наркына аларды сатып │
│ │алууга жана/же даярдоого кеткен иш│
│ │жүзүндөгү чыгымдар кошулат. │
│ │3. Негизги каражаттардын же │
│ │материалдык эмес активдердин │
│ │алгачкы наркы өзгөртүлүүгө │
│ │жатпайт. │
│ │4. Негизги каражаттардын же │
│ │материалдык эмес активдердин наркы│
│ │ушул главада белгиленген тартипте │
│ │жана шарттарда амортизациялык │
│ │чегерүүлөр аркылуу эсептен │
│ │чыгарылууга кирет. │
│ │5. Товардык-материалдык │
│ │запастардын наркы аларды сатып │
│ │алуунун баасынан чегерилүүгө тийиш│
│ │болгон КНСти алып салуу, жана/же │
│ │ушул Кодекстин 294-беренесине │
│ │ылайык эсептен чыгарылууга тийиш │
│ │болгон акциздик салыктан улам │
│ │аныкталат. │
│ │ │
│ │223-6-берене. Амортизациялануучу │
│ │ активдер │
│ │ │
│ │Салык төлөөчүнүн менчигинде турган│
│ │негизги каражаттары жана │
│ │материалдык эмес активдери, │
│ │товарларды, жумуштарды жана кызмат│
│ │көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн │
│ │акчаны алуу үчүн колдонулуучу │
│ │финансылык ижаранын (лизинг) │
│ │келишими боюнча алынган негизги │
│ │каражаттары кошо амортизацияланат.│
│ │ │
│ │223-7-берене. Амортизациялык │
│ │ чегерүүлөрдүн │
│ │ өлчөмүн аныктоо │
│ │ │
│Каралган эмес │1. Амортизациялык чегерүүлөрдүн │
│ │өлчөмүн аныктоодо салык төлөөчү │
│ │бухгалтердик эсеп жөнүндө Кыргыз │
│ │Республикасынын мыйзамдарына │
│ │иштелип чыккан жана салык төлөөчү │
│ │тарабынан бекитилген же ушул │
│ │берене менен белгиленген ыкмага │
│ │ылайык эсептик саясатта салык │
│ │төлөөчү тарабынан белгиленген │
│ │ыкманы колдонуу укугуна ээ. │
│Каралган эмес │2. Пайдага салык боюнча салык │
│ │алынуучу базаны аныктоо үчүн │
│ │амортизациялык чегерүүлөрдүн │
│ │суммасы салык төлөөчүлөр тарабынан│
│ │жыл сайын ушул берененин │
│ │3-бөлүгүндө көрсөтүлгөн │
│ │амортизациялоонун ченемин жыл │
│ │аягында негизги каражаттардын │
│ │салыктык наркына көбөйтүү жолу │
│ │менен аныкталат. │
│ │3. Амортизациялоонун ченеми 40 │
│ │пайыз өлчөмүндө белгиленет. │
│ │4. Жылдын аягына негизги │
│ │каражаттардын салыктык наркы │
│ │төмөндөгүдөй эсептелет: │
│ │1) мурунку жылдын аягындагы │
│ │негизги каражаттардын салыктык │
│ │наркы катары аныкталуучу негизги │
│ │каражаттардын жыл башындагы │
│ │салыктык наркы, мурунку жылы │
│ │эсептелген амортизациялык │
│ │чегерүүлөрдүн суммасына │
│ │азайтылган, │
│ │кошуу │
│ │2) салыктык мезгилдин ичинде │
│ │сатылып алынган негизги │
│ │каражаттардын наркы; │
│ │алуу │
│ │3) салыктык мезгил ичинде сатылган│
│ │негизги каражаттардын наркы. │
│ │5. Эгерде негизги каражаттардын │
│ │салыктык наркы жылдын аягында │
│ │нөлдөн аз болсо, ал нөлгө барабар │
│ │болот, мында салык төлөөчү өз │
│ │кирешесине көрсөтүлгөн терс │
│ │калдыкты кошот. │
│ │6. Эгерде негизги каражаттардын │
│ │салыктык наркынын чоңдугу жылдын │
│ │аягында эсептик көрсөткүчтүн 100 │
│ │эсесинен азды түзсө, анда бул │
│ │сумма амортизациялык чегерүү деп │
│ │таанылат. │
│ │7. Эгерде бардык негизги │
│ │каражаттар сатылган болсо, анда │
│ │калдык салыктык нарк │
│ │амортизациялык чегерүү деп │
│ │таанылат жана эсептен чыгарылууга │
│ │тийиш. │
│ │8. Ушул берене менен белгиленген │
│ │амортизациялык чегерүүнүн тартибин│
│ │колдонгон салык төлөөчү ушул │
│ │Главада белгиленген пайдага салык │
│ │боюнча салык алынуучу базаны │
│ │жөнөкөйлөтүлгөн эсептеп чыгарууну │
│ │колдонгон мезгил ичинде аталган │
│ │ыкманы колдонууга укуктуу, жана │
│ │ушул режимди колдонгон салык │
│ │төлөөчү катары эсептен чыгарылган │
│ │күндөн тартып аны колдонууну │
│ │токтотууга милдеттүү. │
│ │ │
│ │223-8-берене. Экономикалык │
│ │ иш-аракетке │
│ │ байланыштуу │
│ │ зыяндарды которуу │
│ │ │
│ │1. Салык төлөөчүнүн кирешесинен │
│ │эсептен чыгаруулардын ашып кеткен │
│ │суммасы зыян тартуу деп таанылат │
│ │жана зыян тарткан мезгилден │
│ │кийинки салыктык мезгилдин салык │
│ │салынуучу кирешесинен эсептен │
│ │чыгарып салуулар катарында 5 │
│ │жылдан ашпаган календардык жылдагы│
│ │мөөнөткө салык төлөөчү тарабынан │
│ │которулат. │
│ │2. Эгерде салык төлөөчү бир │
│ │салыктык мөөнөттөн ашуун зыян │
│ │тартса, анда мындай зыян тарткан │
│ │мезгилден кийинки салыктык │
│ │мезгилдерге ошол зыяндарды которуу│
│ │зыян тартуудагы кезектүүлүктө │
│ │жүргүзүлөт. │
│ │3. Өзгөртүп кайра түзүүдөн улам │
│ │салык төлөөчү ишин токтоткон │
│ │учурда укугун улантуучу салык │
│ │төлөөчү кайра түзүү учуруна чейин │
│ │өзгөртүп кайра түзүлгөн салык │
│ │төлөөчү алган зыяндардын суммасына│
│ │ушул беренеде каралган тартипте │
│ │жана шарттарда салыктык базаны │
│ │азайтууга укуктуу. │
│ │ │
│Каралган эмес │223-9-берене. Эсептен чыгарып │
│ │ салууларга жатпаган │
│ │ чыгымдар │
│ │ │
│ │1. Төмөнкүлөрдү эсептен чыгарып │
│ │салууга болбойт: │
│ │1) Кыргыз Республикасынын │
│ │бюджетине жана Социалдык фонддун │
│ │бюджетине төлөнүүчү салыктык │
│ │санкциялар, туум айыптар жана │
│ │проценттер; │
│ │2) Кыргыз Республикасынын │
│ │бюджетине төлөнүүгө тийиш болгон │
│ │төмөнкүдөй салыктар: │
│ │а) пайдага салык; │
│ │б) ушул Кодекске ылайык эсеп │
│ │кылынууга жатпаган КНС тышкаркы │
│ │КНС; │
│ │в) товарларды, жумуштарды жана │
│ │кызмат көрсөтүүлөрдү сатып алууда │
│ │берүүчүлөр төлөгөн сатуудан │
│ │салыкты кошпогондо сатуудан │
│ │алынуучу салык; │
│ │г) ушул Кодекске ылайык эсептен │
│ │чыгарып салууга жатпаган акциздик │
│ │салыкты кошпогондо акциздик салык;│
│Каралган эмес │3) бул чыгымдар товарларды, │
│ │жумуштарды жана кызмат │
│ │көрсөтүүлөрдү сатуудан пайда алуу │
│ │максатында жүргүзүлгөн факты │
│ │тастыкталган учурларды кошпогондо │
│ │башка жак үчүн келтирилген ар │
│ │кандай чыгымдар; │
│ │4) ушул Кодекстин жоболоруна │
│ │ылайык салык салынууга жатпаган │
│ │менчиктин, кирешенин ар кандай │
│ │түрүн сатып алууга, башкарууга же │
│ │күтүүгө чыгымдар; │
│ │5) салык төлөөчү, анын үй-бүлө │
│ │мүчөлөрү же өз ара көз каранды │
│ │субъекти тарабынан менчикти │
│ │сатууга же алмашууга түз же кыйыр │
│ │түрдө байланышкан ар кандай │
│ │чыгымдар; │
│ │6) экономикалык иш-аракет │
│ │жүргүзүүгө байланышпаган салык │
│ │төлөөчүнүн жакын туугандарына жана│
│ │башка адамдарга карата чыгымдар: │
│ │7) салык агенти тарабынан салынган│
│ │киреше салыгынан тышкары │
│ │кызматкерге сатып алуу же өндүрүү │
│ │баасынан төмөн товарларды, │
│ │жумуштарды жана кызмат │
│ │көрсөтүүлөрдү сатууга байланыштуу │
│ │чыгымдар; │
│ │8) мүнөзүн жана өлчөмүн аныктоого │
│ │болбогон чыгымдар; │
│ │9) киреше алууга байланышпаган │
│ │чыгымдардын суммасы: │
│ │10) пайдага салык салынбаган │
│ │товарларды, жумуштарды жана кызмат│
│ │көрсөтүүлөрдү сатуудан пайда │
│ │алууга байланыштуу чыгымдар; │
│ │11) Эгерде ушул Кодексте башкача │
│ │белгиленбесе резервге чегерүүлөр │
│ │түрүндөгү чыгымдар. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│231-берене. Салык салуу объектиси │231-берене. Салык салуу объектиси │
│ │ │
│2. Төмөнкүлөр КНС салуунун │2. Төмөнкүлөр КНС салуунун │
│объектиси болуп эсептелбейт: │объектиси болуп эсептелбейт: │
│5) уставдык капиталга (фонд, │5) уставдык капиталга (фонд, │
│чегерүү) берилген мүлктү өткөрүү │чегерүү) [КНСти бир салык төлөөчү │
│же кайтаруу. │тарабынан КНСти экинчи салык │
│6) каралган эмес. │төлөөчүгө же берүү же кайтарып │
│ │берүү учурунда ушундай болуп │
│ │калган субъектиге] берилген мүлктү│
│ │өткөрүү же кайтаруу. │
│ │[6) финансылык ижара (лизинг) │
│ │келишими боюнча негизги │
│ │каражаттарды берүү.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│241-берене. Финансылык ижара │241-берене. Финансылык ижара │
│ (лизинг) боюнча │ (лизинг) боюнча │
│ негизги каражаттардын │ негизги каражаттардын │
│ беримдери │ беримдери │
│ │ │
│1. Эгерде ушул беренеде башкача │[Күчүн жоготту деп табылсын.] │
│каралбаса, негизги каражаттарды │ │
│финансылык ижаранын (лизинг) │ │
│келишими боюнча өткөрүп берүү │ │
│лизинг берүүчү тарабынан алына │ │
│турган пайыздардын суммасы │ │
│бөлүгүндө бошотулган беримдер │ │
│болуп эсептелет. │ │
│2. Негизги каражаттарды өткөрүп │ │
│берүү жана лизинг берүүчү │ │
│тарабынан алына турган финансылык │ │
│ижаранын (лизинг) келишими боюнча │ │
│төлөмдөр төмөндөгү шарттардын бири│ │
│сакталган учурда бошотулган │ │
│беримдер болуп саналат: │ │
│1) эгер берилүүчү негизги │ │
│каражаттардын импорту ушул бөлүмгө│ │
│ылайык КНСти төлөөдөн бошотулган │ │
│болсо; │ │
│2) эгерде лизинг берүүчү аталган │ │
│негизги каражаттарды салык │ │
│салынуучу субъект болуп │ │
│эсептелинбеген чарбакер субъекттен│ │
│сатып алган болсо. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│242-берене. Медициналык иш-аракет │242-берене. Медициналык иш-аракет │
│ чөйрөсүндөгү товарлар │ чөйрөсүндөгү товарлар │
│ жана кызматтар │ жана кызматтар │
│ │ │
│Протездик-ортопедиялык буюмдарды │[Кыргыз Республикасынын Өкмөтү │
│беримдер, Кыргыз Республикасынын │аныктоочу тизме боюнча │
│Өкмөтү тарабынан аныкталган тизме │протездик-ортопедиялык буюмдарды, │
│боюнча майыптар үчүн │берүүлөр, майыптар үчүн атайын │
│адистештирилген товарларды, анын │товарларды, аларды оңдоону кошо, │
│ичинде аларды оңдоо, ошондой эле │беримдер, ошондой эле дары-дармек │
│дарылык каражаттардын беримдери │каражаттардын беримдери КНСтен │
│КНСтен бошотулган беримдер болуп │бошотулган беримдер болуп │
│эсептелет. │саналат.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│243-берене. Финансылык кызмат │243-берене. Финансылык кызмат │
│ көрсөтүүлөр │ көрсөтүүлөр │
│ │ │
│2. Ушул берененин максаты үчүн │2. Ушул берененин максаты үчүн │
│финансылык кызмат көрсөтүүлөр деп │финансылык кызмат көрсөтүүлөр деп │
│төмөнкүлөр таанылат: │төмөнкүлөр таанылат: │
│1) кредиттер, заемдор боюнча │1) проценттик кирешелерди эсептөө │
│пайыздарды эсептөө жана өндүрүп │жана төлөтүү, карыздык │
│алуу, кредиттерди, заемдорду берүү│милдеттенмелерди берүү жана │
│жана өндүрүү, кепилдиктерди │төлөтүү, банктык кепилдиктерди │
│жана/же гарантияларды берүү, анын │берүүнү кошо алганда ишенимдерди │
│ичинде акчалай формада аткарууну │жана же кепилдиктерди берүү, │
│караган банктык кепилдиктерди │карыздык милдеттенмени башкаруу │
│берүү, заемдорду, кредиттерди же │боюнча агенттин кызмат │
│кредиттик гарантияларды │көрсөтүүлөрү; │
│кредиторлор тараптан башкаруу; │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│247-берене. Роуминг, тармактар │[Күчүн жоготту деп табылсын.] │
│ аралык байланыш │ │
│ (интерконнект) кызмат │ │
│ көрсөтүүлөрү жана эл │ │
│ аралык транзиттик │ │
│ трафик боюнча │ │
│ байланыштык кызмат │ │
│ көрсөтүүлөр │ │
│ │ │
│1. Роуминг, тармактар аралык │ │
│байланыш (интерконнект) кызматтар │ │
│Кыргыз Республикасынын байланыш │ │
│операторлору тарабынан чет өлкөлүк│ │
│байланыш операторлорунун │ │
│абоненттерине беримдер, эл аралык │ │
│транзиттик трафик боюнча байланыш │ │
│кызматтарын Кыргыз Республикасынын│ │
│байланыш операторлору тарабынан │ │
│чет өлкөлүк байланыш │ │
│операторлорунун абоненттерине │ │
│беримдери КНСтен бошотулган │ │
│беримдер болуп эсептелет. │ │
│2. Ушул берененин максаттары үчүн:│ │
│1) трафик - бул электр байланыш │ │
│тармагы боюнча өткөрүп берилүүчү │ │
│маалыматтардын жыйындысы; │ │
│2) роуминг - бул кыймылдуу │ │
│байланыш оператору тарабынан │ │
│абонентке берилүүчү кыймылдуу │ │
│байланыш кызматтары, алардын │ │
│ортосунда келишимдик мамилелер │ │
│түзүлөт, мында анын иштөө │ │
│зонасынан кыймылдуу байланыштын │ │
│башка операторунун иштөө зонасына │ │
│Кыргызстандын ичинде жана анын │ │
│чегинен сыртка которулуу; │ │
│3) тармактар аралык байланыш │ │
│(интерконнект) - бул кызматтарды │ │
│көрсөтүүчүнүн абоненттерине башка │ │
│кызматтарды көрсөтүүчүнүн │ │
│абоненттери менен байланыш же │ │
│башка кызмат берүүчүнүн │ │
│кызматтарына жетүү мүмкүнчүлүгүн │ │
│берүү үчүн электр байланыш │ │
│тармактарынын физикалык жана │ │
│логикалык байланышы; │ │
│4) транзиттик трафик - бул булагы │ │
│жана алуучусу электр байланыштын │ │
│башка тармактарынын │ │
│пайдалануучулары болгон учурда │ │
│электр байланыш операторунун │ │
│тармагы аркылуу өтүүчү трафик. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│251-берене. Кайрымдуулук │251-берене. Кайрымдуулук │
│ уюмдарынын беримдери │ уюмдарынын беримдери │
│ │ │
│Кайрымдуулук уюмдарынын Кыргыз │Кайрымдуулук уюмдарынын Кыргыз │
│Республикасынын меценаттык жана │Республикасынын меценаттык жана │
│кайрымдуулук жөнүндө мыйзамдарына │кайрымдуулук жөнүндө мыйзамдарына │
│ылайык кайрымдуулук максаттагы │ылайык кайрымдуулук максаттагы │
│беримдери КНСтен бошотулган │беримдери КНСтен бошотулган │
│беримдер болуп эсептелет. │беримдер болуп эсептелет. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│253-берене. Акысыз негиздеги │253-берене. Акысыз негиздеги │
│ беримдер │ беримдер │
│ │ │
│Социалдык-маданий, │Социалдык-маданий, │
│туракжай-коммуналдык арналыштагы │туракжай-коммуналдык арналыштагы │
│объекттерди, жолдорду, электр │объекттерди, жолдорду, электр │
│тармактарын, подстанцияларды, │тармактарын, подстанцияларды, │
│котельный жана жылуулук │котельный жана жылуулук │
│тармактарды, суу чыгаргыч │тармактарды, суу чыгаргыч │
│курулмаларды, кен-шахта │курулмаларды, кен-шахта │
│жабдууларын, жарандык коргонуу │жабдууларын, жарандык коргонуу │
│объекттерин көрсөтүлгөн │объекттерин көрсөтүлгөн │
│объекттерди арналышы боюнча │объекттерди арналышы боюнча │
│пайдалануучу жана │пайдалануучу жана │
│эксплуатациялоочу адистешкен │эксплуатациялоочу адистешкен │
│уюмдарга акысыз негиздеги │уюмдарга акысыз негиздеги │
│беримдер, Кыргыз Республикасынын │беримдер, Кыргыз Республикасынын │
│Өкмөтүнүн же жергиликтүү өз │Өкмөтүнүн же жергиликтүү өз │
│алдынча башкаруу органдарынын │алдынча башкаруу органдарынын │
│чечими боюнча ишканаларга, │чечими боюнча ишканаларга, │
│мекемелерге жана уюмдарга наркы │мекемелерге жана уюмдарга наркы │
│акысыз негизги каражаттардын │акысыз негизги каражаттардын │
│беримдери КНСтен бошотулган │беримдери КНСтен бошотулган │
│беримдер болуп эсептелет. │беримдер болуп эсептелет. │
│ │[Турак-жай объекттеринин иштерин │
│ │камсыздоочу инженердик тармактарды│
│ │мамлекеттик архитектуралык │
│ │көзөмөлдөө органдары бекиткен │
│ │объектини пайдаланууга кабыл алуу │
│ │актысынын негизинде аларды │
│ │пайдаланууну ишке ашыруучу │
│ │уюмдарга өткөрүп берүү КНСтен │
│ │бошотулган берүүлөр болуп │
│ │саналат.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│257-берене. Импорттолуучу │257-берене. Импорттолуучу │
│ товарларды КНСтен │ товарларды КНСтен │
│ бошотуу │ бошотуу │
│ │ │
│1. Кыргыз Республикасынын аймагына│1. Кыргыз Республикасынын аймагына│
│импорттолуучу төмөнкүдөй товарлар │импорттолуучу төмөнкүдөй товарлар │
│КНС төлөөдөн бошотулат: │КНС төлөөдөн бошотулат: │
│1) баалуу кагаздар, Кыргыз │1) баалуу кагаздар, Кыргыз │
│Республикасынын жаранынын │Республикасынын жаранынын │
│паспортторунун жана аныкталган │паспортторунун жана аныкталган │
│үлгүдөгү ким экенин билдирүүчү │үлгүдөгү ким экенин билдирүүчү │
│күбөлүктөрүнүн бланктары; │күбөлүктөрүнүн бланктары; │
│2) майыптар үчүн атайын товарлар; │2) майыптар үчүн атайын товарлар; │
│3) окуу куралдар жана мектептик │3) окуу куралдар жана мектептик │
│окуу буюмдары, илимий басылмалар; │окуу буюмдары, илимий басылмалар; │
│4) Кыргыз Республикасынын бажы │4) Кыргыз Республикасынын бажы │
│мыйзамдары менен аныкталган │мыйзамдары менен аныкталган │
│бажылык режимдердин алкагында КНС │бажылык режимдердин алкагында КНС │
│төлөөдөн бошотуу каралган │төлөөдөн бошотуу каралган │
│товарлар; │товарлар; │
│5) сейсмикалык абалды өлчөө жана │5) сейсмикалык абалды өлчөө жана │
│контролдоо боюнча геологиялык │контролдоо боюнча геологиялык │
│экспедициялардын илимий жабдуулары│экспедициялардын илимий жабдуулары│
│(геофизикалык, геодезиялык); │(геофизикалык, геодезиялык); │
│6) акциздик жыйымдын маркалары │6) акциздик жыйымдын маркалары │
│жана валюта нумизматтык максатта │жана валюта нумизматтык максатта │
│пайдалануудан башка; │пайдалануудан башка; │
│7) өзгөчө кырдаалдардын, куралдуу │7) өзгөчө кырдаалдардын, куралдуу │
│жаңжалдардын кесепеттерин жоюуда │жаңжалдардын кесепеттерин жоюуда │
│жардам көрсөтүү үчүн; │жардам көрсөтүү үчүн; │
│8) гуманитардык жардам, грант │8) гуманитардык жардам, грант │
│катары Кыргыз Республикасынын │катары Кыргыз Республикасынын │
│Өкмөтү аныктоочу тартипте; │Өкмөтү аныктоочу тартипте; │
│9) эл аралык келишимдерге ылайык │9) эл аралык келишимдерге ылайык │
│расмий пайдалануучу чет │расмий пайдалануучу чет │
│мамлекеттердин дипломатиялык │мамлекеттердин дипломатиялык │
│өкүлчүлүктөрү жана консулдук │өкүлчүлүктөрү жана консулдук │
│мекемелери жана эл аралык уюмдар, │мекемелери жана эл аралык уюмдар, │
│ошондой эле жеке пайдалануучу │ошондой эле жеке пайдалануучу │
│дипломатиялык агенттер үй-бүлөлөрү│дипломатиялык агенттер үй-бүлөлөрү│
│менен кошо; │менен кошо; │
│10) балдардын тамак-ашы; │10) балдардын тамак-ашы; │
│11) жаратылыш газы; │11) жаратылыш газы; │
│12) дары каражаттары; │12) дары каражаттары; │
│13) айнек кайнатуучу мештерди │13) айнек кайнатуучу мештерди │
│куруу жана реконструкциялоо үчүн │куруу жана реконструкциялоо үчүн │
│атайын товарлар. │атайын товарлар. │
│2. Ушул берененин 1-бөлүгүнүн 2, │2. Ушул берененин [1-бөлүктүн 2, │
│3, 10 жана 13-пункттарында │3, 10 жана 12-пункттарында] │
│көрсөтүлгөн товарларды импорттоо │көрсөтүлгөн товарларды импорттоо │
│Кыргыз Республикасынын Өкмөтү │Кыргыз Республикасынын Өкмөтү │
│Евразия Экономикалык │Евразия Экономикалык │
│Шериктештигинин Тышкы экономикалык│Шериктештигинин Тышкы экономикалык│
│иштин товардык номенклатурасына │иштин товардык номенклатурасына │
│(мындан ары ТНВЭД) ылайык │(мындан ары ТНВЭД) ылайык │
│аныктоочу тизмеге ылайык КНС │аныктоочу тизмеге ылайык КНС │
│төлөөдөн бошотулат. │төлөөдөн бошотулат. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│259-берене. Кыргыз Республикасынын│259-берене. Кыргыз Республикасынын│
│ бажы аймагына │ бажы аймагына │
│ импорттолуучу негизги │ импорттолуучу негизги │
│ каражаттарды КНС │ каражаттарды КНС │
│ төлөөдөн бошотуу │ төлөөдөн бошотуу │
│ │ │
│2. Ушул берененин 1-бөлүгүндө │2. Ушул берененин 1-бөлүгүндө │
│каралган, бошотуу товардык │каралган, бошотуу товардык │
│позицияда квалификацияланган ТНЭД │позицияда квалификацияланган ТНЭД │
│8401-8406, 840710, 8410-8414, │8401-8406, 840710, 8410-8414, │
│8416-8447, 8449-8465, 8471, 8474, │8416-8447, 8449-8465, 8471, 8474, │
│8475, 8477-8480, 8504, 8505, 8514,│8475, 8477-8480, 8504, 8505, 8514,│
│8515, 8525, 8526, 8529, 8530, │8515, [851761000], 8525, 8526, │
│8601-8606, 8608, 8609, 8701, 8702 │8529, 8530, 8601-8606, 8608, 8609,│
│(микроавтобустарды кошпогондо), │8701, 8702 (микроавтобустарды │
│8704, 8705, 8709, 8716, 8802, │кошпогондо), 8704, 8705, 8709, │
│9018, 9022, 9027 негизги │8716, 8802, 9018, 9022, 9027 │
│каражаттарына жайылтылат. │негизги каражаттарына жайылтылат. │
│7) Каралган эмес │[7. Ушул берененин максаттарында │
│ │негизги каражаттарды ажыратуу │
│ │финансылык ижара (лизинг) келишими│
│ │боюнча негизги каражаттарды берүү │
│ │болуп саналбайт.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│265-берене. Беримдердин салык │265-берене. Беримдердин салык │
│ салынуучу наркы │ салынуучу наркы │
│ │ │
│9. Мүлк финансылык ижарага │[9. Күчүн жоготту деп табылсын.] │
│(лизинг) берилгенде беримдин салык│ │
│салынуучу наркы болуп лизингди │ │
│алуучу лизинг берүүчүгө финансылык│ │
│ижаранын (лизингдин) предмети │ │
│болгон мүлктү сатуучуга төлөнгөн │ │
│же төлөнүүгө тийиштүү сумма │ │
│эсептелет. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│266-берене. Салык салынуучу │266-берене. Салык салынуучу │
│ беримдин жана эсепке │ беримдин жана эсепке │
│ алынууга жаткан КНСтин│ алынууга жаткан КНСтин│
│ өлчөмүн такташтыруу │ өлчөмүн такташтыруу │
│ │ │
│3. Эгерде берилген товарлар, │3. Эгерде берилген товарлар, │
│жумуштар, кызмат көрсөтүүлөр үчүн │жумуштар, кызмат көрсөтүүлөр үчүн │
│төлөнгөн акынын баары же бир │төлөнгөн акынын баары же бир │
│бөлүгү кайтарылгыс карыз болуп │бөлүгү кайтарылгыс карыз болуп │
│эсептелсе, анда салык салынуучу │эсептелсе, анда салык салынуучу │
│субъект эсепке алууга тийиш болгон│субъект эсепке алууга тийиш болгон│
│КНСтин суммасын талап кылууга │КНСтин суммасын талап кылууга │
│укуктуу болот, бирок ал │укуктуу болот, бирок ал │
│кайтарылгыс карыздын келип │кайтарылгыс карыздын келип │
│чыгышына байланыштуу беримдер │чыгышына байланыштуу беримдер │
│боюнча КНС чегерилген күндөн │боюнча КНС чегерилген күндөн │
│тартып салык мезгили аяктаганга │тартып салык мезгили аяктаганга │
│чейинки 12 айдан мурда │чейинки 12 айдан мурда │
│жүргүзүлбөйт. │жүргүзүлбөйт. │
│[Бул бөлүктүн максаты үчүн │5. Эгерде салык салынуучу │
│кайтарылгыс карыз деп салык │субъектинин сатылып алынган │
│салынуучу жак алууга тийиш болгон,│материалдык ресурстар боюнча │
│милдеттенме соттун чечимине, │милдеттенмеси шектүү деп табылса, │
│банкроттукка, жоюлууга же │ушул милдеттенмеге киргизилген │
│бересечинин өлүмүнө байланыштуу ал│КНСтин суммасы жагдай шектүү деп │
│жак толук ала албачу, же Кыргыз │табылган салык мезгилинде эсепке │
│Республикасынын граждандык │алуудан чыгарылып салынууга тийиш.│
│мыйзамдарында каралган доомат коюу│Эгерде шектүү жагдай толугу менен │
│мөөнөтү өтүп кеткен сумма │же жарым-жартылай төлөнсө, анда │
│эсептелет.] │милдеттенменин төлөнгөн бөлүгүнө │
│5. Эгерде салык салынуучу │таандык болгон сатылып алынган │
│субъектинин сатылып алынган │материалдык ресурстар үчүн КНСтин │
│материалдык ресурстар боюнча │суммасы акы төлөө жүргүзүлгөн │
│милдеттенмеси шектүү деп табылса, │салык мезгилинде эсепке алынууга │
│ушул милдеттенмеге киргизилген │тийиш. │
│КНСтин суммасы жагдай шектүү деп │ │
│табылган салык мезгилинде эсепке │ │
│алуудан чыгарылып салынууга тийиш.│ │
│Эгерде шектүү жагдай толугу менен │ │
│же жарым-жартылай төлөнсө, анда │ │
│милдеттенменин төлөнгөн бөлүгүнө │ │
│таандык болгон сатылып алынган │ │
│материалдык ресурстар үчүн КНСтин │ │
│суммасы акы төлөө жүргүзүлгөн │ │
│салык мезгилинде эсепке алынууга │ │
│тийиш. │ │
│[Бул бөлүктүн максаты үчүн шектүү │ │
│милдеттеме деп субъект төлөөгө │ │
│тийиш болгон жана ал субъекттин │ │
│милдеттенмеси соттун чечимине │ │
│байланыштуу токтотулганына, │ │
│банкрот болгонуна, жоюлганына же │ │
│өлүмүнө байланыштуу төлөбөгөн, же │ │
│Кыргыз Республикасынын граждандык │ │
│мыйзамдарында каралган доомат коюу│ │
│мөөнөтү өтүп кеткен сумма │ │
│эсептелет.] │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│270-берене. КНСти кириштөөнүн │270-берене. КНСти кириштөөнүн │
│ тартиби │ тартиби │
│ │ │
│4. Сатып алынган материалдык │[4. Сатып алынган материалдык │
│ресурстар үчүн КНС Кыргыз │ресурстар үчүн КНС табигый │
│Республикасынын аймагында │азаюулардын (жоготуулардын ченеми)│
│колдонулган салык салынуучу │нормаларынын чектеринде салык │
│беримдер боюнча нормативдик │салынуучу берүүлөргө кириш │
│укуктук актыларда белгиленген │кылынууга тийиш. Табигый │
│табигый коромжунун (коромжу │азаюулардын (жоготуулардын ченеми)│
│нормативдеринин) чегинде │тармактык нормалары жана айрым │
│кириштелүүгө тийиш. │субъекттерге карата табигый │
│ │азаюулардын нормалары ыйгарым │
│ │укуктуу мамлекеттик органдар │
│ │тарабынан иштелип чыгат жана │
│ │Кыргыз Республикасынын Өкмөтү │
│ │тарабынан бекитилет.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│275-берене. Салыктык отчетко │275-берене. Салыктык отчетко │
│ өзгөртүүлөрдү жана │ өзгөртүүлөрдү жана │
│ толуктоолорду │ толуктоолорду │
│ киргизүүнүн │ киргизүүнүн │
│ өзгөчөлүктөрү │ өзгөчөлүктөрү │
│ │ │
│1. Операциялар чагылдырылбагандык │1. КНС эсеп-фактураларына │
│же толук чагылдырылбагандык, │негизделген каталардын фактылары │
│ошондой эле ушул бөлүмгө ылайык │боюнча өзгөртүүлөр жана │
│жараксыз же жоголду деп эсептелген│толуктоолор КНС боюнча салык │
│КНС эсеп-фактураларына негизделген│төлөөчү салыктык отчетко │
│каталардын фактылары боюнча │киргизбөөгө тийиш. │
│өзгөртүүлөр жана толуктоолор КНС │ │
│боюнча салык төлөөчү салыктык │ │
│отчетко киргизбөөгө тийиш. │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│295-берене. Акциздик жыйымдын │295-берене. Акциздик жыйымдын │
│ маркасы менен │ маркасы менен │
│ белгиленүүгө тийиш │ белгиленүүгө тийиш │
│ болгон акциздик │ болгон акциздик │
│ товарлар │ товарлар │
│ │ │
│1. Кыргыз Республикасынын │1. Кыргыз Республикасынын │
│аймагында өндүрүлчү жана Кыргыз │аймагында өндүрүлчү жана Кыргыз │
│Республикасынын аймагына │Республикасынын аймагына │
│импорттолчу, тизмелери ушул │импорттолчу, тизмелери ушул │
│Кодекстин 285-беренесинин │Кодекстин 285-беренесинин │
│1-бөлүгүнүн 2-3-пункттарында │1-бөлүгүнүн 2-3-пункттарында │
│көрсөтүлгөн алкоголдуу ичимдиктер │көрсөтүлгөн алкоголдуу ичимдиктер │
│жана тамеки буюмдар пиводон │жана тамеки буюмдар пиводон (ТНВЭД│
│башкасы (ТНВЭД коду 2203) акциздик│220430 коду) жана жүзүм суслосунан│
│жыйымдын маркалары менен │(ТНВЭД 220430 коду) башкасы │
│белгиленүүгө тийиш. │акциздик жыйымдын маркалары менен │
│ │белгиленүүгө тийиш. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│310-берене. Роялтинин ставкасы │310-берене. Роялтинин ставкасы │
│ │ │
│1. Роялтинин ставкасы сатылган │1. Роялтинин ставкасы төмөнкүдөй │
│продукциянын көлөмүнөн, алынган │өлчөмдөрдө суу менен жабдууга │
│суунун натуралай көлөмдөрүнө │адистештирилген уюмдарды │
│жараша төмөнкүдөй өлчөмдөрдө │кошпогондо накталай түрдө алынуучу│
│белгиленет: │суунун көлөмүнө жараша төмөнкүдөй │
│ │өлчөмдөрдө белгиленет: │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│315-берене. Сатуудан алынуучу │315-берене. Сатуудан алынуучу │
│ салыкты төлөөдөн │ салыкты төлөөдөн │
│ бошотуу │ бошотуу │
│ │ │
│1. Сатуудан алынуучу салыкты │1. Сатуудан алынуучу салыкты │
│төлөөдөн төмөнкүдөй товарларды │төлөөдөн төмөнкүдөй товарларды │
│сатуу, жумуштарды аткаруу, │сатуу, жумуштарды аткаруу, │
│кызматтарды көрсөтүүлөр бошотулат:│кызматтарды көрсөтүүлөр бошотулат:│
│5) Каралган эмес. │[5) I жана II топтогу майыптар │
│ │коомдору, сокурлар жана дүлөйлөр │
│ │Кыргыз коомунун уюмдары, майыптар,│
│ │сокурлар, дүлөйлөр иштегендердин │
│ │жалпы санынын кеминде 50 пайызын │
│ │түзгөн жеке ишкерлер жана алардын │
│ │эмгек акысы эмгекке акы төлөөнүн │
│ │жалпы фондунун 50 проценттен кем │
│ │эмес суммасын түзөт. Бул │
│ │коомдордун, уюмдардын жана жеке │
│ │ишкерлердин тизмесин Кыргыз │
│ │Республикасынын Өкмөтү аныктайт.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│316-берене. Салык салуу объектиси │316-берене. Салык салуу объектиси │
│ │ │
│2. Сатуудан салык алынбоочу объект│2. Сатуудан салык алынбоочу объект│
│болуп төмөнкүлөр эсептелет: │болуп төмөнкүлөр эсептелет: │
│1) мүлктү менчик ээсинен төмөнкүгө│1) мүлктү менчик ээсинен төмөнкүгө│
│өткөрүп берүү: │өткөрүп берүү: │
│а) ишеним алып башкаруу │а) ишеним алып башкаруу │
│келишиминин негизинде ишеним алган│келишиминин негизинде ишеним алган│
│башкаруучуга; │башкаруучуга; │
│б) жөнөкөй өнөктөштүк келишимине │б) жөнөкөй өнөктөштүк келишимине │
│ылайык ушул өнөктөштүктүн ишин │ылайык ушул өнөктөштүктүн ишин │
│алып баруу боюнча милдеттенмелер │алып баруу боюнча милдеттенмелер │
│жүктөлгөн субъект; │жүктөлгөн субъект; │
│2) ишеним алып башкаруу же жөнөкөй│2) ишеним алып башкаруу же жөнөкөй│
│өнөктөштүк келишиминин аракети │өнөктөштүк келишиминин аракети │
│токтогон учурда менчик ээсине │токтогон учурда менчик ээсине │
│мүлктү өткөрүп берүү; │мүлктү өткөрүп берүү; │
│3) каралган эмес. │[3) финансылык ижара (лизинг) │
│ │келишими боюнча негизги │
│ │каражаттарды берүү.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│317-берене. Салыктык база │317-берене. Салыктык база │
│ │ │
│5. Банк үчүн салыктык база болуп │5. Банк үчүн салыктык база болуп │
│негизги каражаттарды, товарларды │негизги каражаттарды, товарларды │
│сатуудан түшкөн пайда, пайыздык │сатуудан түшкөн пайда, пайыздык │
│кирешелер, валюталык │кирешелер [негизги каражаттарды │
│операциялардан чыгымдарды алып │сатууда финансылык ижара (лизинг) │
│салуу менен валюталык │келишими боюнча алынган проценттик│
│операциялардан түшкөн кирешелерди │кирешелерди кошпогондо], валюталык│
│кошуп эсептегенде жумуштардан, │операциялардан чыгымдарды алып │
│кызмат көрсөтүүлөрдөн түшкөн │салуу менен валюталык │
│киреше эсептелет. │операциялардан түшкөн кирешелерди │
│ │кошуп эсептегенде жумуштардан, │
│ │кызмат көрсөтүүлөрдөн түшкөн │
│ │киреше эсептелет. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│341-берене. Жер салыгынын суммасын│341-берене. Жер салыгынын суммасын│
│ эсептөө │ эсептөө │
│ │ │
│1. Жер салыгын эсептөө төмөнкүдөй │1. Жер салыгын эсептөө төмөнкүдөй │
│жүргүзүлөт. │жүргүзүлөт. │
│3) короо жай жана │3) короо жай жана │
│багбанчылык-огород жер участоктор │багбанчылык-огород, [үй жанындагы]│
│үчүн төмөнкүдөй формула боюнча: │жер участоктор үчүн төмөнкүдөй │
│ │формула боюнча: │
│Н = С х П х Кз, мында │ │
│ │Н = С х П х Кз, мында │
│Н - жер салыгынын суммасы, С - жер│ │
│салыгынын ставкасы, П - жер │Н - жер салыгынын суммасы, С - жер│
│участогунун аянты, кв.м, Кз - ушул│салыгынын ставкасы, П - жер │
│Кодекстин 339-берененин 4-бөлүгү │участогунун аянты, кв.м, Кз - ушул│
│каралган тартипте белгиленген │Кодекстин 339-берененин 4-бөлүгү │
│зоналык коэффициент. │каралган тартипте белгиленген │
│ │зоналык коэффициент. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│343-берене. Салык салуудан бошотуу│343-берене. Салык салуудан бошотуу│
│ │ │
│Эгер бул бөлүмдө башкача │Эгер бул бөлүмдө башкача │
│каралбаса, төмөндөгүлөр салык │каралбаса, төмөндөгүлөр салык │
│төлөөдөн бошотулат: │төлөөдөн бошотулат: │
│5) майыптардын, согуштун │[5) майыптардын уюмдарынын, │
│катышуучуларынын жана аларга │согуштун катышуучуларынын жана │
│теңештирилген адамдардын, │аларга теңештирилген адамдардын │
│кайрымдуулук уюмдарынын, азиздер │жерлери жана сокурлар жана │
│жана дүлөйлөр коомунун жерлери; │дүлөйлөр Кыргыз коомунун │
│ │уюмдарынын, майыптар, сокурлар, │
│ │дүлөйлөр иштегендердин жалпы │
│ │санынын кеминде 50 пайызын түзгөн │
│ │жеке ишкерлердин жерлери жана │
│ │алардын эмгек акысы эмгекке акы │
│ │төлөөнүн жалпы фондунун 50 │
│ │проценттен кем эмес суммасын │
│ │түзөт. Бул коомдордун, уюмдардын │
│ │жана жеке ишкерлердин тизмесин │
│ │Кыргыз Республикасынын Өкмөтү │
│ │аныктайт;] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│351-берене. Салыкты эсептөөнүн │351-берене. Салыкты эсептөөнүн │
│ тартиби │ тартиби │
│ │ │
│1. Салыктын суммасы салыктык │1. Салыктын суммасы салыктык │
│базага, салыктык ставкалары │базага, салыктык ставкалары │
│такташтырылуучу коэффициенттерди │такташтырылуучу коэффициенттерди │
│эске алуу менен салыктын │эске алуу менен салыктын │
│ставкаларына жараша аныкталат. │ставкаларына жараша аныкталат. │
│2. Эгер бул беренеде башкача │2. Эгер бул беренеде башкача │
│каралбаса, салык салуу │каралбаса, салык салуу │
│объектисинин жайгашкан ордуна │объектисинин жайгашкан ордуна │
│жараша төлөнүүгө тийиш болгон │жараша төлөнүүгө тийиш болгон │
│салыктын суммасын аныктоодо │салыктын суммасын аныктоодо │
│төмөнкүдөй такташтырылуучу │төмөнкүдөй такташтырылуучу │
│коэффициенттер колдонулат: │коэффициенттер колдонулат: │
│ │ │
│Калктуу конуштардын калкынын │Калктуу конуштардын калкынын │
│санына жараша коэффициенттер │санына жараша коэффициенттер, │
│ │[миң адам] │
│3. Калктуу конуштарда калктын │ │
│санына карабастан салыкты │[3. Салыкты эсептөөдө калктуу │
│эсептөөдө төмөнкүдөй учурларда 1ге│конуштардагы адамдардын санына │
│барабар болуучу коэффициент │карабастан 1ге барабар, ал эми оюн│
│колдонулат: │автоматтарын жана бильярд берүү, │
│1) календарлык жылдын 1-июнунан │казино, 100дөн ашуун орундуу │
│1-сентябрына чейин, тизмесин │сандагы автомашина токтоочу │
│Кыргыз Республикасынын Өкмөтү │жайлардын кызматтарын көрсөтүүдө │
│аныктоочу курорттук зоналардын │1-ге барабар коэффициент │
│аймагында ишке ашырылчу түрлөргө │колдонулат.] │
│карата; │ │
│2) ойномо автоматтарды жана │ │
│бильярддарды берүүгө карата кызмат│ │
│көрсөтүү; │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│353-берене. Ыктыярдуу патенттин │353-берене. Ыктыярдуу патенттин │
│ негизиндеги салыкты │ негизиндеги салыкты │
│ колдонуунун жалпы │ колдонуунун жалпы │
│ шарттары │ шарттары │
│ │ │
│4. Ыктыярдуу патенттин негизинде │4. Ыктыярдуу патенттин негизинде │
│салыкты төлөө режимин колдонууга │салыкты төлөө режимин колдонууга │
│төмөнкүлөрдүн: │төмөнкүлөрдүн: │
│1) КНСке салык төлөөчүлөр болуп │1) КНСке [жана/же КНС боюнча │
│саналган жеке адамдардын; │жылына каттоо чегинин өлчөмүнөн │
│2) уюмдардын укуктары жок. │ашкан кирешенин көлөмүндө] салык │
│5) жана 6) бөлүктөрү каралган │төлөөчүлөр болуп саналган жеке │
│эмес. │адамдардын; │
│ │2) уюмдардын укуктары жок. │
│ │[5. Бул главада белгиленген │
│ │шарттарга дал келбеген учурда │
│ │салык төлөөчү дал келбөө │
│ │аныкталган айдан кийинки айдын │
│ │1инен тартып салыктарды эсептөөнүн│
│ │жана төлөөнүн жалпы белгиленген │
│ │тартибине өтөт. Ыктыярдуу │
│ │патенттин негизинде төлөнгөн жана │
│ │салык төлөөчү жалпы белгиленген │
│ │тартипке өткөн учурдан башталуучу │
│ │мезгилге туура келген салыктын │
│ │суммасы ашыкча төлөнгөн деп │
│ │таанылат, аны кириштөө бир │
│ │режимден экинчи режимге өтүүнүн │
│ │оперативдүүлүгүн камсыздоо жана │
│ │ушул Кодексин жоболорунун │
│ │талаптарын бекем сактоо максатында│
│ │ушул Кодекске ылайык жүргүзүлөт. │
│ │6. КНС боюнча каттоо чегинен │
│ │ашканда КНС боюнча салыктык │
│ │милдеттенме ушул Кодекстин │
│ │жоболоруна ылайык келип чыгат.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│359-берене. Салык төлөөчүлөр │359-берене. Салык төлөөчүлөр │
│ │ │
│1. Салык салуу максатындагы чакан │1. Салык салуу максатындагы чакан │
│ишкерлик субъектиси болуп уюм же │ишкерлик субъектиси болуп уюм же │
│жеке ишкер эсептелет, эгерде бир │жеке ишкер эсептелет, эгерде бир │
│эле мезгилде төмөнкүдөй шарттар │эле мезгилде төмөнкүдөй шарттар │
│сакталса: │сакталса: │
│1) кызматкерлердин орточо │[1) жыл үчүн кирешенин көлөмү КНС │
│тизмесинин саны 30 адамдан ашпайт;│боюнча каттоо чегинин өлчөмүнөн │
│ │ашпайт;] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│361-берене. Салыктык база │361-берене. Салыктык база │
│ │ │
│Салык салуу базасы болуп КНСти │[1. Эгерде салык салуунун базасы │
│жана сатуудан түшкөн салыкты эске │ушул беренеде башкача каралбаса │
│албаган киреше эсептелет. │товарларды, жумуштарды, кызмат │
│ │көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн │
│ │пайда болуп саналат. │
│ │2. Ушул Кодекстин 358-беренесинин │
│ │4-бөлүгүндө көрсөтүлгөн учурларда │
│ │салыктык база КНСти эсептебегенде │
│ │товарларды, жумуштарды, кызмат │
│ │көрсөтүүлөрдү сатуудан түшкөн акча│
│ │болуп саналат.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│"Кыргыз Республикасынын Салык │"Кыргыз Республикасынын Салык │
│кодексин колдонууга киргизүү │кодексин колдонууга киргизүү │
│жөнүндө" Кыргыз Республикасынын │жөнүндө" Кыргыз Республикасынын │
│Мыйзамынын колдонуудагы редакциясы│Мыйзамына төмөнкүдөй өзгөртүүлөр │
│ │жана толуктоо киргизилсин: │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│3-берене. │3-берене. │
│ │ │
│1. 2009-жылдын 1-январынан │1. 2009-жылдын 1-январынан │
│2010-жылдын 31-декабрына чейин │[2013]-жылдын 31-декабрына чейин │
│Кыргыз Республикасынын бүткүл │Кыргыз Республикасынын бүткүл │
│аймагында жер салыгы жана Кыргыз │аймагында жер салыгы жана Кыргыз │
│Республикасынын Салык кодексинин │Республикасынын Салык кодексинин │
│324-беренесинде көрсөтүлгөн 1, 2 │324-беренесинде көрсөтүлгөн 1, 2 │
│жана 3-топтордогу мүлк │жана 3-топтордогу мүлк │
│объекттеринен башка мүлккө салык │объекттеринен башка мүлккө салык │
│киргизилсин. │киргизилсин. │
│3. 2012-жылдын 1-январынан тартып │3. [2014]-жылдын 1-январынан │
│ушул берененин 1 жана │тартып ушул берененин 1 жана │
│2-пункттарында көрсөтүлгөн │2-пункттарында көрсөтүлгөн │
│салыктарды киргизүү жергиликтүү │салыктарды киргизүү жергиликтүү │
│кеңештер тарабынан ишке ашырылат. │кеңештер тарабынан ишке ашырылат. │
│5. 2010-жылдын 1-январынан │5. 2010-жылдын 1-январынан │
│2012-жылдын 1-январына чейинки │[2014]-жылдын 1-январына чейинки │
│мезгилге Кыргыз Республикасынын │мезгилге Кыргыз Республикасынын │
│Салык кодексинин 324-беренесинде │Салык кодексинин 324-беренесинде │
│белгиленген 1-топтогу мүлк │белгиленген 1-топтогу мүлк │
│объектилери боюнча мүлк салыгын │объектилери боюнча мүлк салыгын │
│эсептөөнүн төмөнкү тартиби │эсептөөнүн төмөнкү тартиби │
│белгиленсин: │белгиленсин: │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│8-берене. │8-берене. │
│ │ │
│Төмөнкүлөр белгиленсин: │Төмөнкүлөр белгиленсин: │
│7. 2009-жылдын 1-январынан тартып │7. 2009-жылдын 1-январынан тартып │
│салык салынуучу субъект тарабынан │салык салынуучу субъект тарабынан │
│жүргүзүлүүчү салык салынуучу │жүргүзүлүүчү салык салынуучу │
│берүүлөр төмөнкүлөргө карата │берүүлөр төмөнкүлөргө карата │
│2009-жылдын 1-январына чейин │2009-жылдын 1-январына чейин │
│колдонуудагы тийиштүү ставка │колдонуудагы тийиштүү ставка │
│боюнча кошумча наркка салык │боюнча кошумча наркка салык │
│салынууга жатат: │салынууга жатат: │
│- кошумча наркка салык төлөөчү │- кошумча наркка салык төлөөчү │
│катары ушул субъектти каттоо │катары ушул субъектти каттоо │
│колдонууга киргизилген күндөн │колдонууга киргизилген күндөн │
│тартып жана 2008-жылдын │тартып жана 2008-жылдын │
│31-декабрында аяктоо менен ушул │31-декабрында аяктоо менен ушул │
│мезгилдин ичинде сатып алынган │мезгилдин ичинде сатып алынган │
│жана өндүрүлгөн материалдык │жана өндүрүлгөн материалдык │
│ресурстардын калдыктары │ресурстардын [негизги каражаттарды│
│2009-жылдын 1-январына карата: │кошпогондо] калдыктары 2009-жылдын│
│- Кыргыз Республикасынын │1-январына карата; │
│мамлекеттик чегарасы аркылуу │- Кыргыз Республикасынын │
│2009-жылдын 1-январына чейин │мамлекеттик чегарасы аркылуу │
│өткөрүлгөн товарлар. │2009-жылдын 1-январына чейин │
│ │өткөрүлгөн товарлар. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Кыргыз Республикасынын │"Кыргыз Республикасынын │
│Административдик жоопкерчилик │Административдик жоопкерчилик │
│жөнүндө Кодексинин колдонуудагы │жөнүндө Кодексине төмөнкүдөй │
│редакциясы │өзгөртүү жана толуктоолор │
│ │киргизилсин: │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│351-статья. Бирдиктүү салык │351-статья. Бирдиктүү салык │
│ декларациялары жана │ декларациялары жана │
│ салыктарды төлөбөө, │ салыктарды төлөбөө, │
│ белгиленген │ белгиленген │
│ мөөнөттөрдө бербөө │ мөөнөттөрдө бербөө │
│ │ │
│Бирдиктүү салык декларациялары │Бирдиктүү салык декларациялары │
│жана салыктарды төлөбөө, │жана/[же] салыктарды төлөбөө, │
│белгиленген мөөнөттөрдө бербөө - │белгиленген мөөнөттөрдө бербөө - │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Каралган эмес. │356-1-берене. Банктын │
│ │ жоопкерчилиги │
│ │ │
│ │Кыргыз Республикасынын Салык │
│ │кодексинин 126-беренесинде │
│ │белгиленген милдеттерди │
│ │аткарбагандыгы үчүн - │
│ │жүз эсептик көрсөткүч өлчөмүндө │
│ │банктын кызмат адамына │
│ │административдик айып салууга алып│
│ │келет. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│535-статья. Салык кызматынын │535-статья. Салык кызматынын │
│ органдары │ органдары │
│ │ │
│Кыргыз Республикасынын Салык │Кыргыз Республикасынын Салык │
│кызматынын органдары ушул │кызматынын органдары ушул │
│Кодекстин 346, 348-353, 355, 356, │Кодекстин 346, 348-353, 355, 356, │
│410, 418-статьяларында каралган │356-1, 410-статьяларында каралган │
│администрациялык укук бузуулар │администрациялык укук бузуулар │
│жөнүндө иштерди карайт. │жөнүндө иштерди карайт. │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│"Мамлекеттик социалдык │"Мамлекеттик социалдык │
│камсыздандыруу боюнча │камсыздандыруу боюнча │
│камсыздандыруу взносторунун │камсыздандыруу взносторунун │
│тарифтери жөнүндө" Кыргыз │тарифтери жөнүндө" Кыргыз │
│Республикасынын Мыйзамынын │Республикасынын Мыйзамына │
│колдонуудагы редакциясы │төмөнкүдөй өзгөртүү киргизилсин: │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│12-статья. Камсыздандыруу │12-берене. Камсыздандыруу взносу │
│ төгүмдөрү чегерилбей │ эсептелбеген │
│ турган төлөмдөрдүн │ төлөмдөрдүн түрлөрү │
│ түрлөрү │ │
│ │ │
│Төлөмдөрдүн төмөндөгүдөй │[Кыргыз Республикасынын Социалдык │
│түрлөрүнөн Кыргыз Республикасынын │фондуна камсыздандыруу взностору │
│Социалдык фондуна камсыздандыруу │төлөмдөрдүн төмөнкүдөй түрлөрүнө │
│төгүмдөрү чегерилбейт: │эсептелбейт: │
│1. Кыргыз Республикасынын │1) Кыргыз Республикасынын Салык │
│мыйзамдарына ылайык төлөнүүчү │кодексинин 167-беренесинин 1)-20) │
│субсидиялар, компенсациялар, │пункттарында белгиленген │
│пенсиялар, жөлөкпулдар жана │кирешелерге; │
│стипендиялар. │2) ишкананын менчигин башкарууга │
│2. Санаториялык-курорттук │жеке адамдардын катышуусунан │
│мекемелерге, эс алуу үйлөрүнө, │алынган кирешелер (дивиденддер, │
│пансионаттарга, │проценттер, үлүштүк пайлар боюнча │
│санаторий-профилакторийлерге, │төлөмдөр).] │
│балдардын ден соолукту чыңдоо │ │
│борборлоруна жолдомолордун наркы. │ │
│3. Кызматкерлерге табигый │ │
│кырсыктардын жана өрттүн, оорунун │ │
│натыйжасында келтирилген │ │
│материалдык зыяндын ордун │ │
│толтурууга, ошондой эле │ │
│кызматкердин же анын жакын │ │
│туугандарынын өлүмүнө байланыштуу │ │
│көрсөтүлгөн материалдык жардамдын │ │
│суммасы. │ │
│4. Кан бергендиги үчүн, │ │
│донорлуктун башка түрлөрүнөн, │ │
│эмчектин сүтүн бергендиги үчүн │ │
│алынган суммалар, ошондой эле │ │
│медициналык мекемелердин │ │
│кызматкерлери кан чогултуу үчүн │ │
│алган суммалар. │ │
│5. Кыргыз Республикасынын │ │
│мыйзамдарына ылайык балдар үчүн │ │
│алынуучу алименттер. │ │
│6. Кыргыз Республикасынын │ │
│мыйзамдарына ылайык кызматкерге │ │
│эмгектик мертинүүдөн, кесиптик │ │
│дартка чалдыгуудан, болбосо ден │ │
│соолугуна башка зыян келүүдөн улам│ │
│келтирилген зыяндын ордун толтуруу│ │
│үчүн төлөнгөн суммалар. │ │
│7. Майыптарга, пенсионерлерге, │ │
│жетим балдарга, көп балалуу │ │
│энелерге кайрымдуулук максатында │ │
│көрсөтүлгөн бир жолку материалдык │ │
│жардам. │ │
│8. Кызматкерлерге Кыргыз │ │
│Республикасынын мыйзамдарында │ │
│белгиленген ченемдердин чектеринде│ │
│мыйзамга ылайык өкүлчүлүк ишти │ │
│жүзөгө ашыруу учурунда, кызматтык │ │
│иш сапарына, башка жерге ишке │ │
│которууга байланыштуу чыгымдардын │ │
│ордун толтуруу боюнча төлөнгөн │ │
│компенсациялар. │ │
│9. № 1, 2-тизме боюнча жумуштарда │ │
│иштегендер үчүн белгиленген │ │
│ченемдердин чектеринде берилүүчү │ │
│атайын кийимдин, атайын бут │ │
│кийимдин, жеке коргонуунун башка │ │
│каражаттарынын, самындын, жууп │ │
│кетирүүчү жана зыянсыздандыруучу │ │
│каражаттардын, сүттүн жана │ │
│дарылоо-профилактикалык │ │
│тамак-аштын наркы (акысыз же │ │
│жарым-жартылай акы төлөө менен │ │
│берилүүчү жана жеке пайдаланууда │ │
│калуучу фирмалык кийимдин, │ │
│кийим-кечектин наркынан башка). │ │
│10. Өндүрүштөн ажыратуу менен │ │
│окууга жиберилген студенттерге │ │
│(аспиранттарга) уюмдун │ │
│каражаттарынын эсебинен төлөнүүчү │ │
│стипендиялар, ошондой эле │ │
│ишканалар, уюмдар, мекемелер жана │ │
│фонддор тарабынан кайрымдуулук │ │
│максаттарында белгиленүүчү жана │ │
│төлөнүүчү стипендиялар. │ │
│11. Иш менен камсыз кылуу │ │
│кызматынын органдары тарабынан │ │
│уюштурулган акы төлөнүүчү коомдук │ │
│жумуштарга катышкан жумушсуз │ │
│жарандардын эмгек акысы. │ │
│12. Жарандардын ишкананын менчигин│ │
│башкарууга катышуудан алган │ │
│кирешелери (дивиденддер, пайыздар,│ │
│үлүштүк пайлар боюнча төлөмдөр). │ │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│"Лицензиялоо жөнүндө" Кыргыз │"Лицензиялоо жөнүндө" Кыргыз │
│Республикасынын Мыйзамынын │Республикасынын Мыйзамына │
│колдонуудагы редакциясы │төмөнкүдөй толуктоо киргизилсин: │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│9-статья. Милдеттүү │9-статья. Милдеттүү │
│ лицензиялануучу иштин │ лицензиялануучу иштин │
│ түрлөрү │ түрлөрү │
│ │ │
│Ишкердик кылуунун төмөнкүдөй │Ишкердик кылуунун төмөнкүдөй │
│түрлөрү үчүн лицензия талап │түрлөрү үчүн лицензия талап │
│кылынат: │кылынат: │
│13) банк операцияларын жүргүзүү, │13) банк операцияларын [финансылык│
│накталай чет өлкө валютасы менен │ижарага (лизингге) келишими боюнча│
│алмашуу операцияларын жүргүзүү, │операцияларды кошпогондо,] │
│электрондук төлөөлөрдү жүзөгө │жүргүзүү, накталай чет өлкө │
│ашырууга байланыштуу кызматтарды │валютасы менен алмашуу │
│көрсөтүү ишинде, кредиттик │операцияларын жүргүзүү, │
│союздардын иши, юридикалык жактар │электрондук төлөөлөрдү жүзөгө │
│тарабынан мөөнөттүүлүк, кайра │ашырууга байланыштуу кызматтарды │
│кайтаруу жана акы төлөнүүчү │көрсөтүү ишинде, кредиттик │
│шарттарда калктын акча │союздардын иши, юридикалык жактар │
│каражаттарын тартууга; │тарабынан мөөнөттүүлүк, кайра │
│ │кайтаруу жана акы төлөнүүчү │
│ │шарттарда калктын акча │
│ │каражаттарын тартууга; │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│"Кредиттик союздар жөнүндө" Кыргыз│"Кредиттик союздар жөнүндө" Кыргыз│
│Республикасынын Мыйзамынын │Республикасынын Мыйзамына │
│колдонуудагы редакциясы │төмөнкүдөй өзгөртүүлөр жана │
│ │толуктоо киргизилсин: │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│4-статья. Кредиттик союздун иши │4-статья. Кредиттик союздун иши │
│ │ │
│4. Кыргыз Республикасынын Улуттук │4. Кыргыз Республикасынын Улуттук │
│банкынын талаптары аткарылган жана│банкынын талаптары аткарылган жана│
│Кыргыз Республикасынын │Кыргыз Республикасынын │
│мыйзамдарынын талаптарына ылайык │мыйзамдарынын талаптарына ылайык │
│кошумча лицензия алынган шартта, │кошумча лицензия алынган [эгерде │
│кредиттик союздар төмөнкүдөй │ушул бөлүктө башкача каралбаган, │
│кошумча кызматтарды │шартта], кредиттик союздар │
│(операцияларды) көрсөтө алышат: │төмөнкүдөй кошумча кызматтарды │
│1) кредиттик союздун │(операцияларды) көрсөтө алышат: │
│катышуучуларынан аманаттарды │1) кредиттик союздун │
│(депозиттерди) тартуу; │катышуучуларынан аманаттарды │
│2) кредиттик союздун катышуучулары│(депозиттерди) тартуу; │
│менен лизинг операцияларын жүзөгө │2) [күчүн жоготту деп табылсын;] │
│ашыруу; │3) банк же башка ыйгарым укуктуу │
│3) банк же башка ыйгарым укуктуу │финансы-кредит мекемеси менен │
│финансы-кредит мекемеси менен │түзүлгөн келишимге ылайык │
│түзүлгөн келишимге ылайык │кредиттик союздун катышуучуларынын│
│кредиттик союздун катышуучуларынын│тапшырмасы боюнча кредиттик союзда│
│тапшырмасы боюнча кредиттик союзда│эсептерди ачпай эле эсептешүүлөрдү│
│эсептерди ачпай эле эсептешүүлөрдү│жүзөгө ашыруу. │
│жүзөгө ашыруу. │[Кредиттик союздар финансылык │
│5. Кредиттик союз лицензияда │лизинг боюнча операцияларды │
│көрсөтүлгөн финансылык кызмат │кошумча лицензия албастан ишке │
│көрсөтүүлөрдү гана жүзөгө ашырууга│ашыра алышат. │
│укуктуу. │5. Кредиттик союз лицензияда │
│ │көрсөтүлгөн финансалык кызмат │
│ │көрсөтүүлөрдү, ошондой эле │
│ │финансалык лизинг боюнча │
│ │операцияларды ишке ашырат.] │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│"Кыргыз Республикасындагы микро │"Кыргыз Республикасындагы микро │
│финансылык уюмдар жөнүндө" Кыргыз │финансылык уюмдар жөнүндө" Кыргыз │
│Республикасынын Мыйзамынын │Республикасынын Мыйзамына │
│колдонуудагы редакциясы │төмөнкүдөй өзгөртүүлөр жана │
│ │толуктоо киргизилсин: │
├──────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│16-статья. Микрофинансы │16-статья. Микрофинансы компаниясы│
│ компаниясы тарабынан │ тарабынан жүргүзүлүүчү │
│ жүргүзүлүүчү │ операциялар │
│ операциялар │ │
│ │ │
│1. Микрофинансы компаниясы │[1. Эгерде ушул бөлүктө башкача │
│төмөндөгү операциялар лицензияда │каралбаса, микро финансылык] │
│көрсөтүлгөн шартта, Улуттук банк │компаниясы төмөндөгү операциялар │
│тарабынан белгиленген чектөөлөрдү │лицензияда көрсөтүлгөн шартта, │
│эске алуу менен мына бул банк │Улуттук банк тарабынан белгиленген│
│операцияларын жүргүзө алат: │чектөөлөрдү эске алуу менен мына │
│1) камсыз кылынган жана камсыз │бул банк операцияларын жүргүзө │
│кылынбаган микрокредиттерди берүү;│алат: │
│2) жеке жана юридикалык жактардан │1) камсыз кылынган жана камсыз │
│кардарлардын өздүк жыйымдарын │кылынбаган микрокредиттерди берүү;│
│топтоо максатында кайтарып берүү │2) жеке жана юридикалык жактардан │
│шарты менен мөөнөттүү аманаттарды │кардарлардын өздүк жыйымдарын │
│кабыл алуу; │топтоо максатында кайтарып берүү │
│3) карыздык милдеттенмелерди │шарты менен мөөнөттүү аманаттарды │
│(факторинг) сатып алуу жана сатуу;│кабыл алуу; │
│4) финансы лизинги боюнча │3) карыздык милдеттенмелерди │
│операцияларды жүргүзүү, мында │(факторинг) сатып алуу жана сатуу;│
│микрофинансы компаниясы берүүчүнүн│[4) күчүн жоготту деп табылсын.] │
│же өндүрүүчүнүн мүлкүн андан сатып│[6) Микрофинансалык компания │
│алуу жана кредиттин шартында сатып│финансалык лизинг боюнча │
│алуучуга сатуу жолу менен сатууну │операцияларды ишке ашыралат.] │
│каржылоо аркылуу мүлктү берүүчүнүн│ │
│же өндүрүүчүнүн ортосунда ортомчу │ │
│катары иш алып барат. │ │
└──────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘
Министр | У.Ташбаев |