Загрузка документа…
КР Министрлер Кабинетинин 2022-жылдын 24-февралындагы № 95 токтомуна ылайык КҮЧҮН ЖОГОТТУ
| Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2011-жылдын 7-апрелиндеги №144 токтому менен бекитилген |
Рейддик салыктык контроль жүргүзүү жана материалдарын тариздөө тартиби жөнүндө ЖОБО
(КР Өкмөтүнүн 2012-жылдын 6-августундагы № 547, 2014-жылдын 27-январындагы № 50, 2015-жылдын 16-сентябры № 646, 2017-жылдын 27-январындагы № 50, 2018-жылдын 28-мартындагы № 158, 2020-жылдын 18-мартындагы № 167, 2020-жылдын 18-мартындагы № 168, 2021-жылдын 16-мартындагы № 95, КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомдорунун редакциясына ылайык)
1-глава Жалпы жоболор
1. Бул Рейддик салыктык контроль жүргүзүү жана материалдарын тариздөө тартиби жөнүндө жобо (мындан ары - Жобо) Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 50 жана 108-беренелерине, Этил спиртин жана алкоголдук продукцияны өндүрүүнү жана жүгүртүүнү, алкоголдук продукцияны, сергитүүчү алкоголсуз жана алкоголу аз ичимдиктерди чекене сатууну жана керектөөнү мамлекеттик жөнгө салуу жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамына жана Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинети тарабынан бекитилген салык кызматы жөнүндө жобого ылайык иштелип чыккан.
(КР Өкмөтүнүн 2012-жылдын 6-августундагы № 547, 2017-жылдын 27-январындагы № 50, 2020-жылдын 18-мартындагы № 168, КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомдорунун редакциясына ылайык)
2. Рейддик салыктык контроль салык төлөөчүлөргө салык мыйзамдарынын жана Кыргыз Республикасынын мамлекеттик социалдык камсыздандыруу жөнүндө мыйзамдарынын талаптарын өз учурунда жана толугу менен аткаруусун контролдоо жана көмөк көрсөтүү максатында жүргүзүлөт.
Рейддик салык контролун жүргүзүүнүн максаты төмөнкүлөрдү да айкындоо саналат:
- мамлекеттик каттоосуз ишкердик ишмердигин жүргүзүү жана салык органдарында эсепке алуу;
- ишкердик (экономикалык) ишин уруксат берүүчү документтерсиз (патенттерсиз) жана этил спиртин өндүрүү жана жүгүртүү, алкоголдук продукцияларды өндүрүү жана жүгүртүү (өндүрүү жана сатуу максатында сактоого, дүң жана чекене сатуу) боюнча ишин жүзөгө ашырууга укук берген лицензиялар жүргүзүү;
- Кыргыз Республикасынын салык мыйзамдарын жана контролдук-кассалык машинаны (мындан ары - ККМ) колдонуу боюнча талаптарды бузуу;
- бухгалтердик эсеп жөнүндө Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык эсепке алууну жүргүзгөн жактардан тышкарыда, жекече ишкерлердин киреше жана чыгаша эсеби боюнча китебине сатып алуу жана сатууларды жазбай коюушу;
- нефть продуктуларын иштетүүнү эсепке алууда контролдоодо контролдук пломбаларды колдонбоо;
- киреше салыгын төлөбөө;
- акциз маркалары жок же жасалма маркалар жана/же электрондук-маалыматтык элементтерге ылайык келбеген маркалар менен алкоголь жана тамеки продукцияларын сатуу;
- (10-абзац КР Өкмөтүнүн 2017-жылдын 27-январындагы № 50 токтомуна ылайык күчүн жоготту)
- ишкердик субъекттеринин салыктарды жана камсыздандыруу төгүмдөрүн төлөбөө фактысы;
- патенттин негизинде төлөгөн салыгынын суммасы менен патенттин негизинде салык төлөөчүнүн жеке көрсөткүчтөрүнүн ылайык келбөө фактысы;
- маркаланууга тийиш болгон товарларды тийиштүү идентификациялоо каражаттарысыз жана контролдук жана аныктыгынын идентификациялык белгилерисиз сатуу;
- этил спиртин жана алкоголдук продукцияны өндүрүү жана жүгүртүү, алкоголдук продукцияны, сергитүүчү алкоголсуз жана алкоголу аз ичимдиктерди чекене сатуу чөйрөсүндөгү мыйзамдарды бузуу;
- Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинети тарабынан аныкталган тартипте акциздик жана маркалануучу товарларды эсепке алуунун автоматташтырылган системасын колдонуу.
(КР Өкмөтүнүн 2012-жылдын 6-августундагы № 547, 2015-жылдын 16-сентябры № 646, 2017-жылдын 27-январындагы № 50, 2018-жылдын 28-мартындагы № 158, 2020-жылдын 18-мартындагы № 167, 2020-жылдын 18-мартындагы № 168, 2021-жылдын 16-мартындагы № 95, КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомдорунун редакциясына ылайык)
2-глава Рейддик салык контроль жүргүзүү тартиби
3. Рейддик салык контролу салык органы тарабынан берилген көрсөтмөнүн негизинде (1-тиркеме) өзүнчө салык төлөөчүгө же анын өзгөчөлөнгөн бөлүмүнө карата бир жылда 12 жолудан ашык эмес жүргүзүлөт.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
4. Рейддик салык контролун жүргүзүүгө көрсөтмө ыйгарым укуктуу салык органынын маалыматтык системасы аркылуу кагаз жүзүндө же электрондук формада таризделет. Кагаз жүзүндө таризделген көрсөтмөгө салык органынын жетекчиси же жетекчисинин орун басары кол коюуга жана гербдүү мөөр менен күбөлөндүрүүгө тийиш. Электрондук формада таризделген көрсөтмөгө ыйгарым укуктуу салык органынын маалыматтык системасында салык органынын жетекчиси же жетекчисинин орун басары тарабынан электрондук колтамга менен кол коюлат жана гербдүү мөөр менен күбөлөндүрүлөт (кагаз жүзүндө басып чыгарылган учурда).
(КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомунун редакциясына ылайык)
5. Рейддик салык контролун жүргүзүүгө көрсөтмө өзүнчө салык төлөөчүгө, ошондой эле салык төлөөчүлөрдүн тобуна да жазылышы мүмкүн. Көрсөтмөдө аймактын же мүлктүн участогу (салык төлөөчүнүн жайгашкан орду), контролдун жүрүшүндө тактоого жаткан маселелер көрсөтүлүшү мүмкүн.
Рейддик салык контролун жүргүзүүдө салык органынын кызмат адамы тарабынан салык төлөөчүгө:
- тааныштыруу үчүн көрсөтмөнүн кагаз жүзүндөгү түп нускасы көрсөтүлөт жана/же анын көчүрмөсү берилет. Көрсөтмөнүн түп нускасынын арткы бетинде салык төлөөчү тарабынан көрсөтмө менен таанышкандыгы жөнүндө белги коюлат;
- салык органынын кызмат адамы салык төлөөчү менен макулдашуу боюнча анын электрондук дарегине же мессенджерлер аркылуу тааныштыруу үчүн электрондук формада көрсөтмөнү жиберет. Салык төлөөчүнүн каттоосу боюнча көрсөтмө менен тааныштыруу үчүн анын биометрикалык маалыматтары сканерленет.
Салык төлөөчү көрсөтмөнүн номерин көрсөтүү менен ыйгарым укуктуу органмын сайтындагы көрсөтмө бөлүмүндө көрсөтмөнүн аныктыгын текшерүүгө укуктуу.
(КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомунун редакциясына ылайык)
6. Рейддик салык контролун жүргүзүүгө көрсөтмөнү жана кызматтык тастыктаманы бергенден кийин салык органынын кызмат адамдары (мындан ары - текшерүүчү) салык төлөөчүдөн же чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынан ККМдин орто аралык контролдук чегин (айрылбаган чек X-отчету) урууну талап кылат.
Салык төлөөчү тарабынан товарларды, жумуштарды жана кызмат көрсөтүүлөрдү эсепке алуунун программалык каражаттары колдонулган учурда текшерүүчүлөр салык төлөөчүдөн же чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынан мындай программалык каражаттар аркылуу төлөөгө берилген документтердин суммасы боюнча жыйынтыкталган маалыматты камтыган орто аралык отчетту чыгарып берүүнү талап кылат.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95, КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомдорунун редакциясына ылайык)
7. Текшерүүчүлөр касса боюнча накталай акча каражаттарынын иш жүзүндөгү калдыгын алышат жана накталай акча каражаттарынын калдыгын алуу жөнүндө актыны (3-тиркеме) толтурушат, чет өлкөлүк валюта болгондо кассадагы накталай акчалардын калдыктарын алуу актысын (4-тиркеме) толтурат, алар салык мыйзамдарын сактоо актыларына, бул учурда рейддик салык контролу актысына тиркелет, буларда накталай акча купюра боюнча көрсөтүлөт жана текшерүү учурунда түшкөн акчанын жалпы суммасы сан жана жазуу түрүндө көрсөтүлөт. Кассадагы накталай акча каражаттарынын калдыгын алуу жөнүндө актыга жана кассадагы чет өлкөлүк акча каражаттарынын калдыктарын алуу актысына текшерилүүчү жана чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же анын жетекчиси тарабынан кол коюлат.
71. Эгерде текшерилүүчү объектте бир нече ККМ колдонулса, анда кассалык тартипти текшерүү ар бир ККМ боюнча жүргүзүлөт.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
8. Кассадагы накталай акча каражаттарынын калдыктарын алууда касса боюнча урулбаган факт түрүндөгү акча каражаттарынын жаап-жашырылган суммаларын табуу үчүн - жай имарат текшерилет.
9. Андан кийин рейддик салык контролунун акты (2-тиркеме) толтурулат, анда милдеттүү түрдө төмөндөгүлөр көрсөтүлөт:
- рейддик салык контролун жүргүзүүнүн датасы, орду жана убакыты;
- текшерүүчүнүн аты-жөнү жана кызмат орду;
- көрсөтмөнүн номери жана күнү;
- көрсөтмө берген салык органынын аталышы;
- чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынын аты-жөнү;
- текшерилүүчү субъекттин аталышы жана дареги;
- чарба жүргүзүүчү субъекттин аталышы, салыктык каттоо орду, идентификациялык салык номери (ИСНи);
- экономикалык ишти жүргүзүүгө укук берүүчү уруксат документтеринин (мамлекеттик каттоо жөнүндө күбөлүктүн же патенттин сериясы жана номери же, качан жана ким тарабынан патент берилген, патенттин колдонуу мөөнөтү) болушу;
- жалданма жумушчунун аты-жөнүн жана ИСНин көрсөтүү менен жалданма жумушчулардын саны;
- инспектордун текшерүү китебинин болушу;
- (12-абзац КР Өкмөтүнүн 2017-жылдын 27-январындагы № 50 токтомуна ылайык күчүн жоготту)
- чарба жүргүзүүчү субъект тарабынан ишке ашырылган иштик түрү;
- камсыздандыруу төгүмдөрү төлөнгөн фактыны тастыктоочу документтердин болушу;
- лицензиянын, сериясынын, номеринин, ким тарабынан жана кайсы мөөнөткө берилгенинин болушу (Кыргыз Республикасындагы лицензиялык-уруксат берүү тутуму жөнүндө мыйзамдарына ылайык иши лицензияланууга тийиш болгон чарбалык субъекттер үчүн).
(КР Өкмөтүнүн 2017-жылдын 27-январындагы № 50, 2020-жылдын 18-мартындагы № 168, 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомдорунун редакцияларына ылайык)
91. Салык органынын кызмат адамынын талабы боюнча чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же жетекчиси тарабынан ушул Жобонун 12-тиркемесине ылайык аты-жөнүн, ИСНин жана ээлеген кызмат ордун көрсөтүү менен жалданма жумушчулардын тизмеси берилет.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
10. Чарба жүргүзүүчү субъекттерде сатылуучу товарларга Кыргыз Республикасынын бухгалтердик эсеп жөнүндө мыйзамдарына жана салык мыйзамдарына ылайык таризделген документтер болууга тийиш.
Эгерде сатылуучу товардын документтери болбосо, анда ал эсепке алынбаган товардын фактысы болуп, бул салык салуудан жашырылган кирешелерди аныктоо үчүн негиз боло алат.
Эгерде сатылуучу товарга документтер жогоруда көрсөтүлгөн Кыргыз Республикасынын ченемдик укуктук актыларында белгиленген талаптарды бузуу менен түзүлсө, анда рейддик салык контролу актысынын 3-пунктунда бул бузуулардын мүнөзү көрсөтүлөт (жалган эсеп-фактуралар, накладнойлор ж.у.с.) жана абал такталганга чейин алып коюуга жатат.
(Абзац КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомуна ылайык күчүн жоготту)
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
11. Рейддик салык контролун жүргүзүүдө эсепке алынбаган товарларды аныктоо максатында сатылуучу товарлардын документтери текшерилет.
Рейддик салык контролу актысынын 5-пунктунда эсепке алынбаган товардык-материалдык баалуулуктарды (мындан ары - ТМБ) сатуу фактысынын аныкталышы же аныкталбашы көрсөтүлөт. Эсепке алынбаган товардын болушун аныктоо үчүн товардык-материалдык баалуулуктардын калдыктарын тандап (жалпы) эсепке алуу жөнүндө актыны түзүү менен товардын калдыктарын тандап эсепке алуу жүргүзүлөт (5-тиркеме).
ТМБнын калдыктарын тандап эсепке алуу өтө кымбат турган товарлар, ошондой эле соода жайынын түрүнө жана сезонуна жараша жалпынын суроосуна ээ болгон товарлар боюнча жүргүзүлөт.
111. Товарларды сатуу фактылары болгондо салык төлөөчү тарабынан КНС боюнча отчет нөлдүк көрсөткүч менен берилген же кийинки катар 2 календардык айдын ичинде КНС боюнча отчет берилбеген учурда, ошондой эле ишкердик ишти салыктык каттоосуз жүргүзгөн учурда, салыктык контролдун жүрүшүндө мындай укук рейддик салыктык контроль жүргүзүүгө көрсөтмөдө көрсөтүлгөн учурда гана товардык-материалдык баалуулуктардын калдыктары алынат, анын жыйынтыктары товардык-материалдык баалуулуктардын калдыктарын бөлүп-бөлүп (чогуу) алуу актысында (5-тиркеме) көрсөтүлөт.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
12. Актыны түзүүдө ошондой эле сатылуучу товарлардын бааларынын көрсөткүчтөрүнүн болушуна (тейлөө чөйрөсүндө - кызмат көрсөтүүгө прейскуранттардын, коомдук тамактануу чөйрөсүндө - ар бир тамактын жана суусундуктардын баасын көрсөтүү менен аш тизмектин болушуна) көңүл буруу зарыл. Алардын жоктугу Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 110-беренесинин талаптарын бузгандык болуп саналат.
Көрсөткүчтөрдүн (прейскуранттардын, аш тизмектин ж. у. с.) болушу же болбошу рейддик салык контролу актысынын 6-пунктунда көрсөтүлөт.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
13. Рейддик салыктык контроль жүргүзүү актысынын 7-пунктунда ККМдин же Кыргыз Республикасынын салык мыйзамдарынын ченемдерине ылайык так отчеттуулук бланкы жөнүндө жазуу жазылат.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
14. Түшкөн накталай акчанын суммасы касссадагы накталай акча каражаттарын алуу актысына ылайык рейддик салык контролу актысынын 9-пунктунда көрсөтүлөт.
15. (КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомуна ылайык күчүн жоготту)
16. Салык органынын кызмат адамынын талабы боюнча чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же жетекчиси тарабынан ККМдын контролдук чеги айрылбастан (X-отчету) басылып берилет, контролдук чектин урулган суммасы рейддик салык контролу актысынын 11-пунктуна киргизилет, чек болсо рейддик салык контролу актысына тиркелет.
17. ККМдын контролдук чегинин көрсөткүчү айрылбастан (X-отчету) рейддик салыктык контроль жүргүзүү учурундагы кассадагы накталай акча каражаттарынын иш жүзүндөгү калдыгы менен салыштырылат.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
18. Эгерде кассада накталай акча каражаттары контроль учурунан мурда касса боюнча урулган суммадан көп болсо, анда ашыкча сумма ККМдын колдонбогондугунун далили болуп саналат. Ошону менен рейддик салык контролу актысына төмөндөгүдөй жазуу жазылат:
- рейддик салык контролу актысынын 8-пунктунда "ККМ колдонулбаган", "чек урулган эмес", "ККМ оң эмес", "чек берилбеген" деп көрсөтүлөт;
- Рейддик салык контролу актысынын 12-пунктунда (ашыкча же жетишпестик аныкталган учурда) ашыкча же жетишпеген сумма (сан жана жазуу түрүндө) көрсөтүлөт, ошону менен чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынан милдеттүү түрдө түшүндүрмө алынат, ал рейддик салык контролу актысына тиркелет;
Чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы түшүндүрмө берүүдөн баш тарткан учурда рейддик салыктык контроль жүргүзүү актысынын 12-пунктунда түшүндүрмө берүүдөн баш тартуу жөнүндө маалымат көрсөтүлөт.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
18-1. Кассадагы акча каражаттарынын ашыкча болуу фактысы ырасталган учурда чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же жетекчиси белгиленген ашыкча суммага ККМ аркылуу чек чыгарып берүүгө милдеттүү.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
18-2. Субъект тарабынан товарларды, жумуштарды жана кызмат көрсөтүүлөрдү эсепке алуунун программалык каражаты колдонулган учурда чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же жетекчиси салык органынын кызмат адамынын талабы боюнча белгилүү убакыт мезгили үчүн документти басып чыгарууга милдеттүү, ал рейддик салыктык контроль жүргүзүү актысына тиркелет, ал эми документ боюнча сумма рейддик салыктык контроль жүргүзүү актысынын 10-пунктуна киргизилет.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
18-3. Документтин көрсөткүчтөрү ККМдин айрылбаган контролдук чегинин көрсөткүчтөрү (X-отчету) менен салыштырылат жана алардын ортосундагы көрсөткүчтөр бири-бирине дал келиши керек.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
18-4. Эгерде документтин көрсөткүчтөрү ККМдин контролдук чегинин көрсөткүчүнөн көп болсо, анда айырманын (ашыкчасынын) суммасы ККМди колдонбоону ырастоо болуп саналат. Мында рейддик салык контролунун актысынын "Эскертүү" графасына тиешелүү жазуу жазылат жана милдеттүү түрдө чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынан белгилүү болгон ылайык келбөөлөр тууралуу түшүндүрмө алынат, ал рейддик салыктык контроль жүргүзүү актысына тиркелет.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
19. Салык төлөөчү алкоголдуу жана тамеки буюмдарын, ошондой эле маркаланууга тийиш болгон башка товарларды сатса акциздик маркалардын, идентификациялоо каражаттарынын же контролдук идентификациялык белгилердин болушу же жоктугу жана алардын аныктыгы, анын ичинде тийиштүү электрондук-маалыматтык элементтин болушу менен аныкталгандыгы милдеттүү түрдө текшерилет.
Акциз маркаларынын, идентификациялоо каражаттарынын жана/же контролдук идентификациялык белгилеринин болушунда жана шайкеш келишинде рейддик салыктык контролдоо актысынын 13-пунктунда - "бар жана шайкеш келет" деген жазуу жүргүзүлөт.
Акциздик маркалар, идентификациялоо каражаттары жана/же контролдук идентификациялык белгилери жок болгон же шайкеш келбеген учурда, анын ичинде электрондук-маалыматтык элемент жана/же идентификациялоо каражаттары идентификацияланбаган учурда маркалануучу товарларды убактылуу алуу актысы (6-тиркеме) кошумча түзүлөт жана рейддик салыктык контроль жүргүзүү актысынын 13-пунктуна тиешелүү жазуу жазылат. Маркалануучу товарларды убактылуу алуу актысында алынууга тийиш болгон товарлардын аталышы, саны, чен бирдиги, баасы жана суммасы көрсөтүлөт. Маркалануучу товарларды убактылуу алуу актысына салык органынын кызмат адамы жана чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же ишкананын жетекчиси кол коёт, ошондой эле чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынан түшүндүрмө алынат, ал рейддик салыктык контроль жүргүзүү актысына тиркелет.
Чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же ишкананын жетекчиси кол коюудан баш тарткан учурда товарлардын акциздик топторун алуу 2ден кем эмес калыс күбөнүн катышуусунда жүргүзүлөт жана актыга алар кол коюшат.
(КР Өкмөтүнүн 2015-жылдын 16-сентябры № 646, 2018-жылдын 28-мартындагы № 158, 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомдорунун редакциясына ылайык)
19-1. (КР Өкмөтүнүн 2017-жылдын 27-январындагы № 50 токтомуна ылайык күчүн жоготту)
19-2. (КР Өкмөтүнүн 2017-жылдын 27-январындагы № 50 токтомуна ылайык күчүн жоготту)
19-3. (КР Өкмөтүнүн 2017-жылдын 27-январындагы № 50 токтомуна ылайык күчүн жоготту)
194. Алкоголдуу продукцияны сатууда төмөнкүлөр дагы текшерилет:
1) бөтөлкөнүн этикеткасында жана контрэтикеткасында (импорттук продукция үчүн атайын чапталган стикердин контрэтикеткасында (чаптамада) мамлекеттик жана расмий тилдерде спирт камтылган продукцияларды (алкоголдук продукциянын аталышы, өндүрүүчүнүн аталышы жана анын юридикалык дареги, импорттолгон учурда - импорттоочунун аталышы жана анын юридикалык дареги, продукт келип чыккан өлкө, керектөө тарасындагы продукциянын көлөмү, даярдалган күнү, колдонуу мөөнөтү, пайыз менен жазылган кубаттуулугу жана сактоо шарттары) жүгүртүү чөйрөсүндөгү мыйзамдарда каралган маалыматтардын болушу;
2) аларды өндүрүүнүн мыйзамдуулугун күбөлөндүрүүчү коштоочу документтердин (лицензия, шайкештик сертификаты, товардык-транспорттук коштоочу кагазы же эсеп-фактурасы) болушу;
3) Кыргыз Республикасынын аймагында өндүрүлгөн жана сатылуучу арактын минималдуу дүң сатуу жана чекене баадан төмөн эмес сатылышы;
4) алкоголдук продукцияны өндүрүү жана жүгүртүү боюнча ишти жүзөгө ашыруу үчүн жыйымдарды төлөө;
5) алкоголдук продукцияны сатуучу ишкердик субъекттердин соода жана кампа жайларынын болушу;
6) этил спиртин, алкоголдук жана спирт камтылган продукцияларды, өндүрүүнү жана жүгүртүүнү мамлекеттик жөнгө салуу чөйрөсүндөгү Кыргыз Республикасынын мыйзамдарында тыюу салынган жерлерде алкоголдук продукцияларды сатуу;
- балдардын, билим берүү уюмдарында жана аларга жакын жайгашкан аймактарда, ошондой эле түздөн-түз медициналык мекемелердин аймактарында;
- шаар жана шаарга жакын каттамдардагы коомдук транспорттордун (жалпы пайдалануудагы транспортто) бардык түрлөрүндө;
- маданият уюмдарында (аларда жайгашкан уюмдардан же коомдук тамактануу пункттарынан тышкары, анын ичинде юридикалык жак түзбөгөн), дене тарбиялык-саламаттыкты чыңдоо жана спорттук курулмаларда;
- жалпы иш-чараларды өткөрүүчү жайларда, аскердик соода-сатык объекттерди кошпогондо аскер бөлүктөрүнүн аймактарында, ошондой эле чатырларда, контейнерлерде, колдон, лотоктордон, автомашиналардан жана башка алкоголдук продукцияларды сатууга ыңгайлашпаган жерлерде.
7) алкоголдук продукцияны сатып жаткан сатуучунун жаш курагы (18 жаштан улуу болушу керек);
8) 18 жашка жетпеген адамдарга сатуусу.
(КР Өкмөтүнүн 2020-жылдын 18-мартындагы № 168 токтомунун редакциясына ылайык)
195. Этил спиртин жана алкоголдук продукцияны өндүрүү менен алектенген ишканаларда төмөнкүлөр текшерилет:
1) чийки заттын, таранын, фурнитуранын жана көмөкчү материалдардын кыймылы жана эсеби;
2) акциздик маркалардын эсеби жана кыймылы, акциздик маркалардын калдыгын алуу (10-тиркеме);
3) этил спиртин өндүрүү жана жүгүртүү боюнча лицензиялык шарттарды жана талаптарды сактоону контролдоо максатында спирт сактоочу жайлардагы даяр продукцияны чыгаруучу идиштердеги өлчөгүчтөрдүн маалыматтары жана өндүрүш кампа жайларына кирген (чыккан) бардык жерлердеги видеобайкоонун маалыматтары.
(КР Өкмөтүнүн 2020-жылдын 18-мартындагы № 168 токтомунун редакциясына ылайык)
196. Ушул жобонун 194 жана 195-пункттарында көрсөтүлгөн маселелерди текшерүүнүн жыйынтыгы боюнча рейддик салык контролунун актысынын 14-1-пункту толтурулат, анда төмөнкүлөр жазылат:
"сакталат" - спирт камтылган продукцияларды жүгүртүү чөйрөсүндө мыйзам бузуулар болбогон учурда;
"сакталбайт" - мындай бузуулар аныкталган учурда.
Бузуулар аныкталган учурда спирт камтылган продукцияларды жүгүртүү чөйрөсүндөгү салык мыйзамдарынын сакталышы боюнча кошумча текшерүү актысы таризделет (11-тиркеме).
(КР Өкмөтүнүн 2020-жылдын 18-мартындагы № 168 токтомунун редакциясына ылайык)
20. Акциздик маркаларды берүү жана колдонуу Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2010-жылдын 16-февралындагы № 100 "Кыргыз Республикасынын салык кодексинин 98, 242, 255, 257, 258, 280, 281, 287 жана 295-беренелеринин жана "Кыргыз Республикасынын Салык кодексин колдонууга киргизүү жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамынын 11-беренесинин талаптарын ишке ашыруу боюнча чаралар жөнүндө токтому менен бекитилген Кыргыз Республикасында акциздик жыйым маркаларын берүү жана колдонуу тартиби жөнүндө жобо менен бекитилген.
Жасалма, маркировкаланбаган (стандартка ылайык келбеген марка) акциз продукцияларын алуу, Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинети тарабынан бекитилген салык кызматы жөнүндө жобонун талаптарына ылайык жүргүзүлөт.
Акциздик продукцияларды алуу боюнча материалдар Кыргыз Республикасынын Жоруктар жөнүндө кодексинин 101 жана 102-беренелерине жана Жазык кодексинин 227 жана 228-беренелерине ылайык карап чыгуу үчүн экономикалык кылмыштуулукка каршы күрөшүү органдарына жиберилет.
(КР Өкмөтүнүн 2017-жылдын 27-январындагы № 50, 2020-жылдын 18-мартындагы № 167, КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомдорунун редакциясына ылайык)
21. "Эскертүү" графасы рейддик салык контролунун жүрүшүндө аныкталган кошумча маалыматтар болгон учурда, ошондой эле салык органынын кызмат адамынын мыйзамдуу талаптарын чарба жүргүзүүчү субъекттин жетекчиси же жооптуу адамы аткарбаганда толтурулат.
Кыргыз Республикасынын салык мыйзамдарынын талаптары орундалбаган учурда Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинети тарабынан бекитилген салык кызматы жөнүндө жобого ылайык салык органынын кызмат адамы чарба жүргүзүүчү субъекттин экономикалык ишине байланыштуу жайды же башка буюмдарды мөөрлөп жабууга укуктуу. Мында салык органынын жооптуу адамы мөөрлөп жабуу актысын түзөт (7-тиркеме), анда жай же башка буюмдар качан, ким тарабынан, кимдин катышуусунда, кайсы мезгилге чейин мөөрлөп жабылгандыгы көрсөтүлөт. Мөөрлөп жабуу чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынын же ишкананын жетекчисинин катышуусунда жүргүзүлөт жана алар тарабынан мөөрлөп жабуу актысына кол коюлат. Чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же ишкананын жетекчиси баш тарткан учурда, мөөрлөп жабуу 2ден кем эмес калыс күбөлөрдүн катышуусу менен жүргүзүлөт жана алар тарабынан кол коюлат.
Калыс күбөлөр жок болгон учурда сүрөт/видео фиксациялоо жүргүзүлөт жана мөөрлөө актысына - "кол коюудан баш тартты, мөөрлөө актысынын экинчи нускасы тапшырылды" жазуусу жазылат, ага күнүн көрсөтүү менен текшерүүчү кол коёт.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95, КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомдорунун редакциясына ылайык)
211. ЕАЭБге мүчө мамлекеттерден Кыргыз Республикасына товарларды ташып келген (импорттогон) субъекттерге салыктык контроль жүргүзүүдө салык органы ташып келинген товардын иш жүзүндөгү көрсөткүчүнүн эсепке алуу документтеринде (коштомо кагазда, эсеп-фактурада, товардык-транспорттук коштомо кагазда, эл аралык транспорттук коштомо кагазда (CMR) ж.б.) көрсөтүлгөн көрсөткүчтөргө ылайык келүүсүн аныктоо үчүн мүлк объектисин (автотранспорт каражаты, темир жол вагону, кампа, контейнер ж.б.) кароого укуктуу.
Ылайык келбөө фактылары белгилүү болгон учурда "Эскертүү" графасына тиешелүү жазуу жазылат.
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
22. Эгерде салык төлөөчү ишкердикти патенттин (милдеттүү, ыктыярдуу) негизинде жүргүзсө, рейддик салык контролун ишке ашырууда патенттин бардыгы, анын жарактуу мөөнөтү, төлөө тууралуу дүмүрчөк текшерилет.
23. Рейддик салык контролун жүргүзүүдө ККМды колдонуу фактысын аныктоо үчүн контролдук сатып алуу жүргүзүлүшү мүмкүн.
24. Контролдук сатып алуудан тышкары ККМды колдонуунун тартибин сактоо же бузуу чарба жүргүзүүчү субъекттин ишин көз салып байкоо жолу менен аныктоого болот жана эгерде сатып алуучулар (кардарлар) менен эсептешүү жүргүзүүдө ККМ колдонулбаса (чектер урулбаса) же дүмүрчөктөр (катуу отчеттуулуктун башка формалары) берилбесе, анда бул факт касса боюнча накталай акча каражаттарынын калдыгын алуу (түшкөн накталай акча) жана акча каражаттардын ашыкчасын аныктоо жолу менен ырасталат.
3-глава Рейддик салык контролунун натыйжаларын тариздөө
25. Рейддик салык контролунун актысы жана анын тиркемелери кагаз жүзүндө же электрондук формада таризделет, текшерүүчү жана чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы жана/же чарба жүргүзүүчү субъекттин жетекчиси тарабынан кол коюлат.
(КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомунун редакциясына ылайык)
26. Рейддик салык контролунун жүрүшүндө кандайдыр бир укук бузуулар аныкталган учурларда, рейддик салык контролу актысынын 15-пунктунда чарба жүргүзүүчү субъект аныкталган укук бузуулардын маңызы боюнча жагдайларды териштирүү жана чара көрүү үчүн качан (күнү жана убактысы), кайсыл салык органына (салык органынын аталышы, дареги) кайсыл бөлүмгө, секторго (бөлүмдүн, сектордун аталышы) жана кабинетке келүүгө тийиштиги, анын өзү алып келүүчү документтердин тизмеси көрсөтүлөт.
(КР Өкмөтүнүн 2012-жылдын 6-августундагы № 547 токтомунун редакциясына ылайык)
27. Кагаз жүзүндө тариздөөдө рейддик салык контролу актысынын экинчи нускасы бардык тиркемелери менен чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамына же жетекчисине кол койдуруу менен тапшырылат. Эгерде жооптуу адам же жетекчи коюлчу рейддик салык контролу актысына кол коюудан жана алуудан баш тартса, анда текшерилүүчүгө чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же жетекчиси текшерүүлөрдүн талаптарын аткаруусу милдеттүү экенин жана муну менен катар аныкталган укук бузуулар үчүн жоопкерчиликти чарба жүргүзүүчү субъект тарта тургандыгы түшүндүрүү зарыл. Эгерде, бул учурда да кол коюудан баш тартылса, анда рейддик салык контролу актысына - "кол коюудан баш тартты, рейддик салык контролунун экинчи нускасы тапшырылды" деген жазуу жазылып, датасы жана текшерүүчүнүн колу коюлат.
Электрондук формада тариздөөдө рейддик салык контролунун электрондук актысы бардык тиркемелери менен чарба жүргүзүүчү субъекттин жетекчисинин же анын жооптуу адамынын электрондук дарегине же мессенджерлер аркылуу жөнөтүлөт. Эгерде жооптуу адам же жетекчи рейддик салык контролу актысына кол коюудан жана кол коюу менен аны алуудан баш тартса, анда текшерүүчү чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же жетекчиси текшерүүлөрдүн талаптарын аткарууга милдеттүү экенин жана муну менен катар аныкталган укук бузуулар үчүн жоопкерчиликти чарба жүргүзүүчү субъект тарта тургандыгын түшүндүрүүсү зарыл. Эгерде мындай учурда да кол коюудан баш тартылса, анда рейддик салык контролу актысына "кол коюудан баш тартты" деген жазуу жазылып, фото жана видео тартылат, материалдар ыйгарым укуктуу салык органынын маалыматтар базасына жиберилет. Мында чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамына же жетекчисине ыйгарым укуктуу салык органынын сайтында андан ары тааныштыруу үчүн рейддик салык контролу актысынын номери айтылат.
(КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомунун редакциясына ылайык)
28. Салык органынын кызмат адамы рейддик салык контролун жүргүзүүгө кое берилбеген учурда, анда Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 113- жана 117-беренелеринин талаптарына ылайык салык органынын кызмат адамы тарабынан тоскоолдук көрсөтүү протоколу кагаз жүзүндө же электрондук формада (8-тиркеме) түзүлөт, анда тоскоолдук көрсөтүүнүн орду жана датасы, протоколду түзүүчү адамдын кызматы жана аты-жөнү, ким, кандай мүнөздө тоскоолдук калгандыгы көрсөтүлөт. Тоскоолдук көрсөтүү протоколу окулуп берилет жана салык органынын кызмат адамы жана чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же ишкананын жетекчиси тарабынан кол коюлат, ошондой эле чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынан же ишкананын жетекчисинен тоскоолдук көрсөтүү кандай себептен болгондугу боюнча түшүндүрмө алынат, ал рейддик салык контролу актысына тиркелет.
Чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы же жетекчиси кол коюдан баш тарткан учурда, салык органынын кызмат адамы 2ден кем эмес күбө калысы ээрчитип келип, тоскоолдук көрсөтүүнүн себебин түшүндүрүп берет жана тоскоолдук көрсөтүү протоколуна алар тарабынан кол коюлат.
(КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомунун редакциясына ылайык)
29. Рейддик салык контролунун актысынын кагаз жүзүндөгү биринчи нускасы бардык тиркемелер жана түшүндүрмөлөр менен текшерүүчү тарабынан каттоо, кароого жана табылган бузуулар боюнча тийиштүү чараларды көрүү үчүн салык органынын тийиштүү бөлүмүнө (рейддик салык контролун тескөөчү) берилет.
Эгер текшерилүүчү объект башка салык органында катталган учурда, анда рейддик салык контролу Актысынын бардык тиркемелери жана түшүндүрмөлөрү менен бирге тийиштүү кошмо каты менен чара көрүү жана иште пайдалануу үчүн катталган орду боюнча салык органына жөнөтүлөт.
(КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомунун редакциясына ылайык)
30. Рейддик салык контролун жүргүзүүнү башкаруучу бөлүм салык мыйзамдарын бузууларды аныктаса рейддик салык контролунун актысынын көчүрмөсүн бардык тиркемелери менен салыкты төлөбөө коркунуч факторлорун баалоо жана талдоо үчүн салык төлөөчүлөрдү текшерүү бөлүмүнүн көчмө текшерүүлөрдү пландоо жана талдоо бөлүмүнө (секторуна) берет.
31. Рейддик салык контролунун жыйынтыктары Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 119-беренесине ылайык баалоонун кыйыр ыкмаларын колдонуу максатында салык контролун жүргүзүүдө колдонулушу мүмкүн.
32. КММди сатуу менен алектенген субъекттерди текшерген учурда милдеттүү түрдө КММдин контролдук пломбаларынын бардыгы жана шайкештиги текшерилет. Текшерүүнүн жыйынтыгы рейддик салык контролдун актысынын 14-пункттунда чагылдырылат.
Күйүүчү-майлоочу материалдарды (мындан ары - КММ) сатуу төмөнкүгө аныкталат. Кассадагы акча каражаттарынын калдыктарын алуу учурунда, ошондой эле май куюуу станциясындагы (мындан ары - МКС) май таратуучу колонкалардын (мындан ары - МТК) суммардык эсептегичтердин көрсөткүчтөрүндөгү калдыктар жана резервуардагы (сыйымдуулуктагы) калдыктар кошо алынат. Текшерүү учурундагы МТКнын суммардык эсептегичтеринен сменанын башталышына МТКнын эсептегичтеринин көрсөткүчтөрү алынат жана контроль учурундагы марка боюнча сатуудагы МТКнын саны аныкталат. Контроль учурундагы сатылган МТКнын санынан документти (талондор, ички берүүгө коштомо кагаздар, акты ж.б.) милдетүү берүү менен накталай эмес эсеп менен берилген МТКнын санын алат жана МТКнын маркасы боюнча сатылуу баасына көбөйтүлөт жана пайда аныкталат. МТКны сатуудан түшкөн пайда айрылбастан контролдук чек (X-отчету) менен бирдей келиши керек.
(КР Өкмөтүнүн 2012-жылдын 6-августундагы № 547 токтомунун редакциясына ылайык)
|
| 1-тиркеме |
Фирмалык бланкта
"___" ___________________ 20___-жыл
Кыргыз Республикасынын салык мыйзамдарынын, мамлекеттик социалдык камсыздандыруу жана спирттүү продукцияны жүгүртүү чөйрөсүндөгү мыйзамдарынын талаптарынын сакталышы боюнча рейддик салык контролун жүргүзүүгө укук берүүчү № ____ КӨРСӨТМӨ
(КР Өкмөтүнүн 2020-жылдын 18-мартындагы № 167 токтомунун редакциясына ылайык)
_____________________________________________________________________________________________
(көрсөтмө берген салык органынын аталышы)
_____________________________________________________________________________________________
(башкармалыктын аталышы, текшерүүчүнүн кызмат орду, аты-жөнү жана
_____________________________________________________________________________________________
кызматтык күбөлүгүнүн номери)
_____________________________________________________________________________________________
(текшерүүдөгү чарбалык субъекттин аталышы, ИСНи жана дареги.
_____________________________________________________________________________________________
Чарба жүргүзүүчү субъекттердин тобуна рейддик салык контролун жүргүзүүдө, аймактар көрсөтүлөт)
_____________________________________________________________________________________________
(салык мыйзамдарына, мамлекеттик социалдык камсыздандыруу жана спирттүү продукцияны
_____________________________________________________________________________________________
жүгүртүү чөйрөсүндөгү мыйзамдарга ылайык рейддик салык контролуна тийиштүү
___________________________________________________________________________ маселелери боюнча
конкреттүү маселелердин тизмеси)
рейддик салык контролун жүргүзүүнү тапшырат.
Негизи: ______________________________________________________________________________________
Рейддик салык контролун жүргүзүү мөөнөтү: ______ күн,
20___ -жылдын "___"___________ тартып "___" ___________ кошо кирет.
Салык органынын жетекчиси _________________ ______________________________________________
(колу) (аты-жөнү)
Берилген күнү 20___-жылдын "___" _________________
Эскертүү: Көрсөтмө салык төлөөчүгө тааныштыруу үчүн көрсөтүлөт жана/же анын көчүрмөсү берилет.
Көрсөтмөнүн түп нускасына салык төлөөчүнүн көрсөтмө менен таанышкандыгы тууралуу белги коюлат,
салык органына тапшырылуучу рейддик салык контролунун актысына тиркелет.
(Көрсөтмөнүн арткы тарабы)
Көрсөтмө менен тааныштым
№ | Текшерген жана көрсөтмө менен таанышкан күн | Ишмердик объектинин аталышы | Чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынын же жетекчисинин аты-жөнү | Чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынын же жетекчисинин колу |
| ||||
| ||||
|
|
| 2-тиркеме |
Кыргыз Республикасынын салык мыйзамдарынын, мамлекеттик социалдык камсыздандыруу жана спирттүү продукцияны жүгүртүү чөйрөсүндөгү мыйзамдарынын талаптарынын сакталышы боюнча рейддик салык контролунун АКТЫ
(КР Өкмөтүнүн 2020-жылдын 18-мартындагы № 167, 2020-жылдын 18-мартындагы № 168, 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомдорунун редакциясына ылайык)
"____" ______________ 20___-жыл ___________________
Рейддик салыктык контролу саат ________________ башталды.
Акт ____________________________________________________________________________________
(салык органынын кызматкеринин кызмат орду, аты-жөнү)
________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________ берген
(салык органынын аталышы)
20______-ж. "______" ________________ № ___________________________ көрсөтмөсүнүн негизинде,
_____________________________________________________________________ дарегинде жайгашкан
(шаардын, райондун, айылдын, көчөнүн аталышы жана объекттин номери)
_________________________________________________________________________________________
(чарба жүргүзүүчү субъекттин аталышы (юридикалык жак же жеке ишкердин аты-жөнү,
________________________ таандык, _________________________________________________________
жашаган дареги) (текшерилүүчү объекттин аталышы)
_________________________________________________________________________________________
(чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынын аты-жөнү, жашаган жеринин дареги)
____________________________________________________________________ катышуусунда түзүлдү.
Салыктык катталган жери ______________________________________ ИСН _______________________
Экономикалык иш жүргүзүү укугуна уруксат берүүчү документтердин болушу____________________
_________________________________________________________________________________________
(мамлекеттик каттоо тууралуу күбөлүктүн же патенттин сериясы жана номери,
_________________________________________________________________________________________
ким тарабынан жана качан берилген, патенттин жарактуулук мөөнөтү)
Жалданган кызматкерлердин саны жана эмгек келишиминин болушу ____________________________
_________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________
Камсыздандыруу төгүмдөрүн төлөгөндүгүн ырастоочу документтердин болушу ___________________
_________________________________________________________________________________________
Инспектордук текшерүү китебинин болушу ___________________________________________________
РЕЙДДИК САЛЫК КОНТРОЛУНУН ЖЫЙЫНТЫГЫНДА ТӨМӨНКҮЛӨР АНЫКТАЛДЫ:
1. № _________________________, ____________ сериядагы лицензия 20___-ж. "_____" ___________
20___-ж. "____" __________ чейин _________________________________________________ берилген.
(ким тарабынан)
2. Иштин түрү __________________________________________________________________________.
3. Эсеп-фактуралардын (коштомо кагаздардын) болушу жана аларды толтуруунун тууралыгы
_______________________________________________________________________________________
(№, күнү, берүүчүнүн, товарлардын түрлөрүнүн аталышы, алардын
_______________________________________________________________________________________
саны, баасы, кызмат адамдарынын колу, уюмдун штампы жана мөөрү)
4. Салык милдеттенмелерин аныктоо үчүн негиз болуп саналган баштапкы жана башка
документтердин болушу ________________________________________________________________.
5. Эсепке кирбеген товардык-материалдык баалуулуктар (№ 5 тиркеме - калдыктарды алуу жөнүндө акт)
__________________________________________________________________ суммасына аныкталды.
(цифра жана жазуу менен)
6. Баалыктар (прейскуранттар, менюлар), алардын эсеп-фактураларга (коштомо кагаздарга)
шайкеш келиши ________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________.
(баалыктар жок болсо, товарлардын кайсы түрлөрүнө жок экендиги көрсөтүлөт)
7. Контролдук-кассалык машина __________________________________________________________
(ККМ моделин, ККМ же КОБ (катуу отчеттуулук бланкы)
______________________________________________________________________________________.
салык органдарында катталган күнүн жана номерин, ККМди пломбалоо күнүн көрсөтүү)
8. ККМды колдонбоо (чек урулган эмес), бузулган ККМды колдонуу же чек берилбеген фактылар
______________________________________________________________________________________.
(бузуучунун, сатып алуучунун түшүнүгү же контролдук сатып алуу актысы тиркелет)
9. Текшерүү учурунда накталай түшкөн акча _______________________________________________
_________________________________________________________________________________түздү.
(цифра жана жазуу менен, № 1 тиркеме - кассадагы калдыкты алуу актысы)
10. Товарларды, жумуштарды жана кызмат көрсөтүүлөрдү эсепке алуунун программалык каражаты аркылуу
басып чыгарылган документ боюнча 20___-ж. "_____" _________,
суммасы ______________________________________________________________________________.
(цифра жана жазуу менен)
11. Контролдук чек боюнча төлөмсүз (Х отчет) көрсөткүч 20___-ж. "____" __________,
суммасы ______________________________________________________________________________.
(цифра жана жазуу менен, контролдук чек рейддик салык контролунун актысына тиркелет)
12. Ашыкчасы (кем чыгышы) белгиленген 11-п. - 9-п. _________________________________________
_______________________________________________________________________________________.
(цифра жана жазуу менен, жооптуу адамдын түшүнүгү тиркелет)
13. Идентификациялоо каражаттарынын/акциз маркаларынын/контролдук идентификациялык
белгилердин болушу, шайкеш келиши жана алардын аныктыгы
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________.
14. Контролдук пломбанын болушу жана шайкеш келиши ____________________________________
_______________________________________________________________________________________.
141. Этил спиртин, алкоголдук продукцияны жүгүртүү, алкоголдук продукцияны, сергитүүчү алкоголсуз
жана алкоголу аз ичимдиктерди чекене сатуу чөйрөсүндөгү Кыргыз Республикасынын мыйзамдарынын
талаптарынын сакталгандыгы тууралуу маалымат
15. Текшерүүчүлөрдүн сунушу: ___________________________________________ салык органына,
20_____-ж. "____"______________, саат ________ _______________________ бөлүмүнө, секторуна,
№ _____ каб. келүүсү, жанында төмөнкү документтери болуусу керек:
______________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________.
Эскертүү:______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
Салык органынын кызмат адамы
_______________________________________________________________
(колу) (аты-жөнү)
_______________________________________________________________
(колу) (аты-жөнү)
Чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы
______________________________________________________________
(колу) (аты-жөнү)
Чарба жүргүзүүчү субъекттин жетекчиси
______________________________________________________________
(колу) (аты-жөнү)
Актынын бир нускасын алдым:____________________________________
(датасы, аты-жөнү, кызмат орду, колу)
Рейддик салык контролу саат _____________________________ аяктады.
Текшерүү актысы 2 нускада түзүлдү.
|
| "Рейддик салык контролун жүргүзүү жана материалдарды толтуруу тартиби жөнүндө" Жобого 3-тиркеме |
Кассадагы накталай акча каражаттарынын калдыктарын алуу АКТЫСЫ
"__"______ 201_-жыл
________________________________________ караштуу (чарба жүргүзүүчү субъекттин аталышы)
N | Купюрлар | Саны | Суммасы |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | 5000 сом |
|
|
2 | 1000 сом |
|
|
3 | 500 сом |
|
|
4 | 200 сом |
|
|
5 | 100 сом |
|
|
6 | 50 сом |
|
|
7 | 20 сом |
|
|
8 | 10 сом |
|
|
9 | 5 сом |
|
|
10 | 3 сом |
|
|
11 | 1 сом |
|
|
12 | 50 тыйын |
|
|
13 | 10 тыйын |
|
|
14 | 1 тыйын |
|
|
15 | Жыйынтыгы: |
|
|
Текшерүү учуруна кассадагы накталай акча каражаттары
_______________________________________________________
(сан жана жазуу менен)
___________________________________________________________ сомду түздү
Салык органынын кызмат адамы
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
Чарбалык жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
Ишкананын жетекчиси
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
Эскертүү: накталай акча каражаттарынын калдыктарын алуу актысы эки нускада түзүлөт: биринчи нускасы - салык органында, экинчи нускасы салык төлөөчүдө калат.
|
| "Рейддик салык контролун жүргүзүү жана материалдарды толтуруу тартиби жөнүндө" Жобого 4-тиркеме |
Кассадагы чет өлкөлүк накталай акча каражаттардын калдыктарын алуу АКТЫСЫ
"__"______ 201_-жыл
________________________________________ караштуу (чарба жүргүзүүчү субъекттин аталышы)
АКШ доллары |
| Россия рубли |
100 USD х ____ даана = ____ USD 50 USD х _____ даана = ____ USD 20 USD х _____ даана = ____ USD 10 USD x _____ даана = ____ USD 5 USD x ______ даана = ____ USD 1 USD x ______ даана = ____ USD Жыйынтыгы: _________ АКШ доллары |
| 1000 руб. х __ даана = ___ руб. 500 руб. х ___ даана = ___ руб. 100 руб. х ___ даана = ___ руб. 50 руб. х ____ даана = ___ руб. 10 руб. х ____ даана = ___ руб. 5 руб. х _____ даана = ___ руб. Жыйынтыгы: _______________ руб. |
Казак теңгеси |
| Евро |
10000 х ____ даана = ____ теңге 5000 х _____ даана = ____ теңге 2000 х _____ даана = ____ теңге 1000 х _____ даана = ____ теңге 500 х ______ даана = ____ теңге 200 х ______ даана = ____ теңге 100 х ______ даана = ____ теңге 50 х _______ даана = ____ теңге 20 х _______ даана = ____ теңге 10 х _______ даана = ____ теңге 5 х ________ даана = ____ теңге 1 х ________ даана = ____ теңге Жыйынтыгы: ______________ теңге |
| 500 х _____ даана = ______ EURO 200 х _____ даана = ______ EURO 100 х _____ даана = ______ EURO 50 х ______ даана = ______ EURO 20 х ______ даана = ______ EURO 10 х ______ даана = ______ EURO 5 х _______ даана = ______ EURO 1 х _______ даана = ______ EURO Жыйынтыгы: _______________ EURO |
Башка валюта |
| Өзбек суму |
|
|
|
Салык контролу учурунда кассадагы накталай акча каражаттары
____________________________________________________________
(сан жана жазуу менен)
___________________________________________________________ сомду түздү
Салык органынын кызмат адамы
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
Чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
Ишкананын жетекчиси
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
Эскертүү: чет өлкөлүк накталай акча каражаттарынын калдыктарын алуу актысы эки нускада түзүлөт: биринчи нускасы - салык органында, экинчи нускасы салык төлөөчүдө калат.
|
| "Рейддик салык контролун жүргүзүү жана материалдарды толтуруу тартиби жөнүндө" Жобого 5-тиркеме |
Товардык-материалдык баалуулуктарды бөлүп - бөлүп (чогу) алуу АКТЫСЫ
"__"______ 201_-жылкы
______________________________________________________ (чарба жүргүзүүчү субъекттин аталышы)
N к/ н | Товардын аталышы | Ченөө бирдиги | Эсеп-фактуралар (кошо тиркемелер, сатып алуу актылары менен) же кирешелерди жана чыгашаларды эсепке алуу китеби боюнча товарларды эсепке алуу | Чындыгында болушу | Чектөө | ||||||
саны | бир бирдикке баасы | суммасы (сом) | саны | бир бирдикке баасы | суммасы (сом) | саны | бир бирдикке баасы | суммасы (сом) | |||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 | ЖЫЙЫНТЫГЫ | X |
| X | ЖЫЙЫНТЫГЫ |
| X | X |
|
|
|
__________________________________________________________
сом суммасындагы эсепке кирбеген товар (сан жана жазуу менен)
аныкталган (9-топ - 6-топ).
Салык органынын кызмат адамы
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
Чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
Ишкананын жетекчиси
__________ (колу) _________________________ (аты-жөнү)
| "Рейддик салык контролун жүргүзүү жана материалдарды толтуруу тартиби жөнүндө" Жобого |
6-тиркеме
Маркалануучу товарларды убактылуу алуу АКТЫСЫ
(КР Өкмөтүнүн 2017-жылдын 27-январындагы № 50, 2021-жылдын 16-мартындагы № 95, КР Министрлер Кабинетинин 2021-жылдын 17-декабрындагы № 314 токтомдорунун редакцияларына ылайык)
201__ж. "__" __________ |
| ___________________ |
Мен (биз) тарабынан _____________________________________________________________________,
(текшерүүчүнүн аты-жөнү, кызмат орду)
_______________________________________________________________________________________,
чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамынын катышуусунда:
_______________________________________________________________________________________
(аты-жөнү)
_______________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________
(объекттин аталышы)
райондун аймагы ________________________________________________________________________
(шаар, облус)
дареги: ________________________________________________________________________________
кимге караштуу _________________________________________________________________________
(чарба жүргүзүүчү субъекттин аталышы,
_______________________________________________________________________________________
ишкердин аты-жөнү, жашаган ордунун дареги)
_________________________________________________ р-ну боюнча МСКБда катталган
_______________________________________________________________________________________,
(шаары, облусу)
Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2008-жылдын 30-декабрындагы № 735 "Кыргыз Республикасынын Салык кодексинин 98, 242, 255, 257, 258, 280, 281, 287 жана 295-беренелеринин жана "Кыргыз Республикасынын Салык кодексин колдонууга киргизүү жөнүндө" Кыргыз Республикасынын Мыйзамынын 11-беренесинин талаптарын ишке ашыруу боюнча чаралар жөнүндө" токтому менен бекитилген Кыргыз Республикасында акциздик жыйым маркаларын берүү жана колдонуу тартиби жөнүндө жобону, Кыргыз Республикасынын Министрлер Кабинети тарабынан бекитилген салык кызматы жөнүндө жобону жана Кыргыз Республикасынын Администрациялык жоопкерчилик жөнүндө кодексинин 300, 301-беренелерин сактоо маселеси боюнча рейддик салыктык контроль жүргүзүлдү.
Рейддик салыктык контролдун натыйжасында төмөнкү себептер боюнча төмөндөгү акциз товарлары алынды (керектүүсү асты чийилет):
- Кыргыз Республикасынын мыйзамдарында каралган учурларды кошпогондо, маркасынын жоктугу жана (же) жасалма акциз маркалары менен маркаланган.
№ | Товардын аталышы | Ченөө бирдиги | Саны | Бирөөсүнүн баасы, сом | Суммасы | Эскертүү |
1 |
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
8 | Баардыгы |
|
|
|
|
|
__________________________________________________________________ району боюнча МСКБга
___________________________ келсин, дареги: ________________________ көч. № ___________
201__-жылдын "__" _____________, № ____ кабинет, саат ____________.
Салык органынын кызмат адамы:
______________________________________________________________________________________,
(колу, аты-жөнү)
Чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы
______________________________________________________________________________________
(колу, аты-жөнү)
______________________________________________________________________________________
Актынын көчүрмөсүн алдым:
______________________________________________________________________________________
(колу, аты-жөнү)
| "Рейддик салык контролун жүргүзүү жана материалдарды толтуруу тартиби жөнүндө" Жобого 7-тиркеме |
Мөөрлөө АКТЫСЫ
"__"_______ 20__-ж. ___________________
(актыны түзүү орду)
Акт түзүлдү ______________________________________________________
(салык органынын кызматкерлеринин аты-жөнү,
_______________________________________________________________________
кызмат орду)
_______________________________________________ дареги боюнча жайгашкан
(району, көчөсү, номери)
______________________________________________________________ караштуу
(юридикалык жактын аталышы, жеке ишкердин аты-жөнү)
_________________________________________ 20__-ж. "__"_______ № _______ көрсөтмөнүн негизинде _________________________________________________
(сатуу жайынын (кызмат көрсөтүү жана тейлөө) аталышы) ___________________________________________________ текшерүү жүргүзүүдө
(салык контролунун түрү)
_______________________________________________________________________
(чарба жүргүзүүчү субъектинин жетекчисинин же
__________________________________________________________ катышуусунда
жооптуу адамынын аты-жөнү)
_______________________________________________ мөөрлөндү (пломбаланды)
(жай, буюмдар)
№ _________________________________________________ пломбасы менен
Эскертүү _________________________________________________________ _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________
Таануучулар:
1) Аты-жөнү ________________________________________ /колу/ ______
жашаган дареги ________________________________________________
2) Аты-жөнү ________________________________________ /колу/ ______
жашаган дареги ________________________________________________
Салык органынын
кызмат адамы __________ _________________________
(колу) (аты-жөнү)
__________ _________________________
(колу) (аты-жөнү)
Чарба жүргүзүүчү субъекттин
жооптуу адамы __________ _________________________
(колу) (аты-жөнү)
Актынын бир нускасын алдым: ______ ______________ "__"____20__-ж.
(колу) (аты-жөнү)
| "Рейддик салык контролун жүргүзүү жана материалдарды толтуруу тартиби жөнүндө" Жобого
8-тиркеме |
Тоскоолдук көрсөтүү ПРОТОКОЛУ
"__"_______ 20__-ж. ___________________
(актыны түзүү орду)
________ саатта башталды. ______ саатта бүттү.
Протокол түзүлдү _________________________________________________
(салык органынын кызматкерлеринин аты-жөнү,
_______________________________________________________________________
кызмат орду)
_______________________________________________ дареги боюнча жайгашкан
(району, көчөсү, номери)
______________________________________________________________ караштуу
(юридикалык жактын аталышы, жеке ишкердин аты-жөнү)
_______________________________________________________________________
(сатуу жайынын (кызмат көрсөтүү жана тейлөө) аталышы)
_______________________________ 20_-ж."_"___ № __ көрсөтмөнүн негизинде ___________________________________________________ текшерүү жүргүзүүдө
(салык контролунун түрү)
Иштеген объекттин имаратына киргизбөө, экономикалык ишмердүүлүк жүргүзүүгө укук берүүчү уруксат документтердин жана салыктарды эсептөө үчүн зарыл болгон кирешелердин эсебинин жана чыгашалардын эсебинин тактыгын жана толуктугун тастыктоочу документтерди бербөө жолу менен _____ _______________________________________________________________________
(чарба жүргүзүүчү субъекттин жетекчисинин же
_________________________________________________ тоскоолдук көрсөтүлдү
жооптуу адамынын аты-жөнү)
_______________________________________________________________________
(жашаган дареги, жарандыгы, мамлекеттик жана расмий тилдерди билет)
_______________________________________________________________________
Эскертүү: ________________________________________________________ _______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________
Таануучулар:
1) Аты-жөнү ________________________________________ /колу/ ______
жашаган дареги ________________________________________________
2) Аты-жөнү ________________________________________ /колу/ ______
жашаган дареги ________________________________________________
Салык органынын
кызмат адамы __________ _________________________
(колу) (аты-жөнү)
__________ _________________________
(колу) (аты-жөнү)
Чарба жүргүзүүчү субъекттин
жооптуу адамы __________ _________________________
(колу) (аты-жөнү)
Актынын бир нускасын алдым: ______ ______________ "__"____20__-ж.
(колу) (аты-жөнү)
9-тиркеме
Спирттүү продукцияны жүгүртүү чөйрөсүндө мыйзамдардын сакталышын текшерүү АКТЫСЫ
(КР Өкмөтүнүн 2017-жылдын 27-январындагы № 50 токтомуна ылайык күчүн жоготту)
|
| 10-тиркеме |
Акциздик маркалардын калдыктарын толугу менен эсепке алуу жөнүндө АКТ 20__ жылдын "___" ________________
_____________________________________________________
(чарбакер субъекттин аталышы)
(КР Өкмөтүнүн 2020-жылдын 18-мартындагы № 168 токтомунун редакциясына ылайык)
№ | Акциздик марканын түрү | Сыйымдуулук (литр менен) | Акциздик маркалардын саны | Акциздик маркалардын сериясы | Катар номери | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
1 |
|
|
|
|
| |
2 |
|
|
|
|
| |
3 |
|
|
|
|
| |
4 |
|
|
|
|
| |
5 |
|
|
|
|
| |
6 |
|
|
|
|
| |
7 |
|
|
|
|
| |
8 |
|
|
|
|
| |
9 |
|
|
|
|
| |
10 |
|
|
|
|
| |
11 | Бардыгы | X |
| X | Бардыгы |
Салык органынын кызмат адамы
__________________ _____________________________
(кол тамгасы) (аты-жөнү, кызматы)
__________________ _____________________________
(кол тамгасы) (аты-жөнү, кызматы)
Чарбакер субъекттин жооптуу адамы
__________________ _____________________________
кол тамгасы) (аты-жөнү, кызматы)
Ишкананын жетекчиси
__________________ _____________________________
(кол тамгасы) (аты-жөнү, кызматы)
|
| 11-тиркеме |
Спирт камтылган продукцияларды жүгүртүү чөйрөсүндөгү мыйзамдардын сакталышын текшерүү жөнүндө АКТ
(КР Өкмөтүнүн 2020-жылдын 18-мартындагы № 168 токтомунун редакциясына ылайык)
20___-жылдын "___" __________________________________________________________
Мен (биз), ___________________________________________________________________
(Текшерүүчүнүн аты-жөнү, кызмат орду)
___________________________________________________________________________,
чарбакер субъекттин жооптуу адамы ____________________________________________
(аты-жөнү, кызмат орду)
____________________________________________________________ катышуусу менен
___________________________________________________________________________
(шаар, облус)
дарегинде жайгашкан _______________________________________________________,
(объекттин аталышы)
аймакка рейддик салыктык контролдоо жүргүзүлдү.
Ишкердик субъект ___________________________________________________________
(чарбакер субъекттин аталышы,
__________________________________________________________________________.
ишкердин аты-жөнү, жашаган жеринин дареги)
ТЕКШЕРҮҮДӨ ТӨМӨНКҮЛӨР БЕЛГИЛЕНДИ:
1. Этикеткада тиешелүү маалыматтардын болушу (импорттук продукциялардын контрэтикеткасы)
__________________________________________________________________________.
2. Коштомо документтеринин болушу ___________________________________________
(шайкештик сертификаттары,
__________________________________________________________________________.
товардык-транспорттук накладнойлор же эсеп-фактуралар)
3. Соода жана кампа жайларынын болушу _______________________________________.
___________________________________________________________________________
4. Алкоголдук продукциялар сатылуучу орундун талаптарга шайкештиги ___________
___________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________ .
5. Идентификациялоо каражаттарынын, акциздик маркалардын, контролдук
идентификациялык белгилердин болушу жана шайкештиги, алардын аныктыгы ______
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
(сыйымдуулугу боюнча акциздик маркалардын саны)
6. Сатуучунун жаш курагы ____________________________________________________
7. Сатып алуучунун жаш курагынын талаптарга шайкештиги _______________________
8. Эсепке алынбаган сырьёлор, таралар, фурнитуралар жана жардамчы
материалдар белгиленди ____________________________________________________
___________________________________________________________________________
9. Спирт камтылган продукцияларды жүгүртүү чөйрөсүндөгү мыйзамдардын
башка талаптарынын сакталышы _______________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Салык органынын кызмат адамы
__________________ _____________________________
(кол тамгасы) (аты-жөнү, кызматы)
__________________ _____________________________
(кол тамгасы) (аты-жөнү, кызматы)
Чарбакер субъекттин жооптуу адамы
__________________ _____________________________
(кол тамгасы) (аты-жөнү, кызматы)
Акттын көчүрмөсүн алды:___________________________________________
(колу, аты-жөнү)
|
| 12-тиркеме |
Рейддик салыктык контролдоо учурунда иштеп жаткан жалданма жумушчулардын ТИЗМЕСИ
(КР Өкмөтүнүн 2021-жылдын 16-мартындагы № 95 токтомунун редакциясына ылайык)
__________________________________________________________ (чарба жүргүзүүчү субъекттин аталышы)
___________________________________________________________ (текшерилип жаткан объектинин аталышы)
20____-жылдын "____"_________________
№ | Жалданма жумушчунун аты-жөнү | Жалданма жумушчунун ИСН | Ээлеген кызматы |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Чарба жүргүзүүчү субъекттин жооптуу адамы:
______________________________________ __________________
(аты-жөнү) (колу)
Чарба жүргүзүүчү субъекттин жетекчиси:
______________________________________ __________________
(аты-жөнү) (колу)
Салык органынын кызмат адамы:
______________________________________ __________________
(аты-жөнү) (колу)